[SGW] SGW Texel 8/9 september - Voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emmmaaa

Re: SGW Texel 8/9 september - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:50

net terug van texel! heerlijk gecrosst dressuur niet zo goed 166 punten springen een balkje en foutloos gecrosst alleen veel te snel gereden 48 seconde te snel binnen :o dus 11,2 tijdfouten en een 6,3 voor stijl maarja wel heel tevreden en volgende keer rustiger aan rijden. kan iemand mij uitleggen wanneer je een winstpunt hebt voor de cross?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:05

Was dat bij Alkmaar? Die palen staan altijd aan.... als ik daar rijd dan is het echt met een slakkengangetje. Even iets harder wordt daar ook keihard afgestraft (ze staan op licht en snelheid).

Ik baal stiekem een beetje en toch weer niet. Vond de cross erg moeilijk. Veel bijzondere hindernissen (voor mijn doen) En alles op open veld en een paard met concentratieproblemen. Ik die niet nerveus wil zijn maar het wel ben.... Uiteindelijk gestrand op de waterbak. Hij ging er gewoon echt niet in. Jammer... want geef hem niet graag zn zin om te stoppen. Wel was het gewoon een heerlijke dag! Uiteindelijk hoef ik niet mn geld te verdienen met paardrijden en doe ik het voor de lol en die heb ik gehad! Wat dat betreft dus super tevreden! Paard is heel (afgezien van ontbrekend ijzer) en ik ben heel. Dat vind ik toch wel het belangrijkst!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:35

Ja was Alkmaar... Reed niet te hard, 68 ofzo, maar ding sprong net op rood voor me dus moest of gas geven of noodstop en wou mijn paard niet op de balk laten klappen.... Nou ja, we zien wel... Kan er ook nog wel bij.

Schijnen een hoop combinaties al in het begin gestrand te zijn :-(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 19:45

lieveemma schreef:
net terug van texel! heerlijk gecrosst dressuur niet zo goed 166 punten springen een balkje en foutloos gecrosst alleen veel te snel gereden 48 seconde te snel binnen :o dus 11,2 tijdfouten en een 6,3 voor stijl maarja wel heel tevreden en volgende keer rustiger aan rijden. kan iemand mij uitleggen wanneer je een winstpunt hebt voor de cross?

http://www.bokt.nl/wiki/Wedstrijd_(SGW)
Winstpunten in de sgw worden sinds 1 maart 2009 bepaald door je resultaten in alle disciplines. Om voor winstpunten in aanmerking te komen moet je in de dressuur tenminste 55% scoren (dwz 165 punten of meer in de klasse B t/m M en , wat in beide gevallen neerkomt op maximaal 67.5 strafpunten), en maximaal twaalf strafpunten in het springen behalen, exclusief strafpunten voor tijdsoverschrijding. In het B geldt als bijkomende eis dat je een voldoende (>= 6) voor de stijl in de cross hebt gekregen.
Als je aan alle bovenstaande eisen hebt voldaan, krijg je voor een foutloze cross 2 winstpunten. Met maximaal 1 weigering heb je nog 1 winstpunt. Tijdfouten tellen niet mee. Voor verliespunten geldt dat alleen de cross daarvoor telt. Bij uitsluiting krijg je twee verliespunten, tenzij je vrijwillig het parcours verlaat. Ook bij uitsluiting door kreupelheid die is vastgesteld door de dierenarts krijg je geen verliespunten.

Dat betekent voor mij geen wp door de voor mij onbegrijpelijke dressuurpunten -O- Grr.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 09:21