[SGW] SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:48

Deze cross was voor mij echt supergaaf! Zeph snapt het spel volledig en we gingen super van start. De dressuur had ik dit keer echt goed gereden (helaas was dat niet zo volgens de jury). Zeph was met alles zo superbraaf, dat was al heerlijk. Het springparcours reden we geconcentreerd rond en waren we foutloos, echt supergaaf. De cross ging daarna ook nog eens superlekker. Alles foutloos gesprongen en Zeph was supergoed aan het luisteren. Tussen 4 en 5 een goede galop ingezet en ik dacht dus dat we supersnel waren. Toch nog een 9,3 strafpunten voor tijd, maargoed. Ik had nu al 1 ritme en het voelde supergoed, dus dat was gewoon overgeweldig. Om het hele verhaal geweldig af te sluiten was ik gewoon 5e geworden. Supertrots :D !!!!

Wat ik alleen niet snap is hoe het klassement wordt opgemaakt. Hoe zwaar telt elk onderdeel. Want daar snap ik nog geen fluit van. De 4de plaats had bijvoorbeeld 2 balken met springen en 3 punten meer met dressuur. En ik was foutloos met springen, dus dan tellen de tijdfouten in de crtoss dus zwaarder?

HET WAS IN IEDER GEVAL SUPER GEWELDIG!!!!!
De eerste keer dat ik prijs heb in de sgw *\o/* *\o/* *\o/*

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:49

Yesorno schreef:
En de stijljury van de BB paarden? Daar is er 1 van geloof ik, maar ook geen idee waar die te vinden was.

Bij 1,2,3 en de ander bij 7ab en 8! Dacht ik tenminste!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:51

Snoekiej schreef:
Volgens mij heb ik er eentje zien zitten na de trakhener, dus die kon de keienmuur, tonnen, oxer, trakhener, en haaientanden zien.

Hoe 'zie je ze zitten' zegmaar? Hoe zijn die stijljury's herkenbaar?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:01

proficiat Zeph, goed gedaan!

Stijlpunten in de B is ook drie onderdelen.

Strafpunten in het B:

dressuur: (100-behaalde percentage) * 1.5
springen: hindernisfouten + tijdfouten
cross: hindernisfouten + 0.4 strafpunt per te langzaam gereden seconde (of meer dan 20 seconden te snel)

dit allemaal optellen, en daar je stijlpunten vanaf trekken.

Dus in jouw geval

nr 77
dressuur 192 punten -> 64 % -> 100 - 64 = 36 *1.5 = 54 strafpunten in dressuur
springen 8 strafpunten, geen tijdfouten = 8 strafpunten in springen
cross foutloos, tijd van 4.13 is 29 seconden te snel = 9 * 0.4 = 3.6 strafpunten
totaal 65.6 strafpunten
stijl is 14 punten
eindresultaat is 51.6 strafpunten

nr 14
dressuur 189 punten -> 63 % -> 100 - 63 = 37 *1.5 = 55.5 strafpunten in dressuur
springen 0 strafpunten, geen tijdfouten = 0 strafpunten in springen
cross foutloos, tijd van 5.06 is 24 seconden te langzaam = 24 * 0.4 = 9.6 strafpunten
totaal 65.1 strafpunten
stijl is 13 punten
eindresultaat is 52.1 strafpunten

/add
1 punt meer in de dressuur dus was genoeg geweest voor een vierde plek. Je had dan hetzelfde eindtotaal (51.6) gehaald en dan wordt gekeken eerst wie de minste hindernisfouten in de cross had (beiden gelijk) en daarna wie het dichtste bij d eoptimale heeft gereden en dat was jij (24 te langzaam tegen 29 seconden te snel)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:17

Fijn dat iedereen gisteren toch heel erg tevreden is over het algemeen +:)+

xSiep schreef:
vera_pino schreef:
Coffin van vlietlanden wordt door menig ruiter onderschat, in een keer goed aanrijden is nodig anders ziet bijna geen enkel paard het hier nog zitten. Weet niet wat de reden daarvan is. Gok ook dat gros van de ruiters te veel links aan heeft gehouden op de insprong en of naar voren heeft gezeten en of in het gat gekeken heeft. Wat ik veel ruiters overigens ook op de trakhener heb zien doen, wat vragen om te stoppen is.

Ik heb de andere ruiters natuurlijk niet gezien, maar zo gingen wij over de eerste van de coffin:
http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... C02700.jpg

Voor mijn gevoel perfect, mooie afstand, ritme, koppie erop, ik zat terug en niet teveel naar links inderdaad. Of iemand anders moet er iets geks aan zien? :P

Plaats van afzet is inderdaad mooi, voor een safe afzet voor de volgende zit je inderdaad voor het functionele te veel mee. Niet negatief of wat dan ook, wat ik van jou gezien heb is dat je heel stijlvol door het terrein gaat maar iets te veel als springamazone en dus af en toe te veel mee voor crossbegrippen, niet dat je achter de beweging moet zitten maar wel achter je paard. Snappie. Kijk maar eens naar beelden van toppers als nicolas touzaint of piggy french. Zitten heel vaak achter het zadel :Y) een andere oplossing is dat je moet gruwelijk snel zijn en voor de landing al weer goed achterop zodat je mocht het paard terugkomen je er nog echt omheen kan zitten om het paard tussen je benen kan houden.

Ik zag dat ik ook te veel voorover zat op de insprong, alhoewel het niet zo voelde moet zeggen dat ik dat bij pony heel snel doe omdat je ook zo weinig voor je hebt. Maar op coffin weer heel goed terug. Zei in mijn verslag ook al niet stijlvol maar wel heel functioneel gereden :o

Afbeelding Te veel voorover maar ogen wel gericht op het C-element
Afbeelding Niet mooi maar wel goed terug en been eraan en beide gefocust op volgende. Ben geen goed voorbeeld dus :P

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:26

smurffie schreef:
Nou komt niet vaak voor: ik kwam met een poedersuiker gevoel uit een foutloze cross.
Hindernis 1t/m3 gingen heerlijk na een stom springparcours van mij (te hard en daardoor 3 balken) na 3 haar even los gelaten en aan het einde terug gezet. Draai ik de hoek om en wil aanrijden staat het paard van de starter voor me voor mijn hindernis(keer nummero 4 dat medam dr naast lag: in de inspringring, na de finish van het springen en bij het inspringen op de cross ook al) dus kon ik niet anders dan haar omtrekken wat bijna fout ging.
Ondanks een foutloze rit kwamen we allebei er niet lekker uit, pony heeft super gewerkt en haar best gedaan maar was geweldig onzeker terwijl we normaal flink aantrekken op de hindernissen.

Ik kan je van de week hopelijk blij maken met foto's. Ik had een fotograaf bij me die ook wat foto's van jou heeft gemaakt. Ik krijg ze nog op dvd. Wat ik op de fotocamera heb bekeken zag er in ieder geval goed uit :)

Ik was degene die direct na jou startte en heb een deel van de cross (tussen 3 en 4) samen met een loslopend paard gereden, datzelfde paard dus. Mijn probleempjes zaten in dezelfde hindernissen: smalletje (zit tussen mijn oren) en de opsprong (kwam een beetje als een verrassing voor mijn paard, ook mijn fout). Resulteerde bij mij dus wel in weigeringen, maar daar kan ik een volgende keer wel doorheen drukken, moet gewoon wat overtuigender rijden. Door het water ging ze wel super goed, we gingen onder luid applaus die waterbak door en ze bleven klappen en juichen tot we weer bij de volgende waren. Dat was echt gaaf :) :o
Ik ben al met al best tevreden. We hadden ook nette stijlpunten (7ens) en voor en na de cross een hartslag van 60.

Ik zet de nummers van de combinaties waar we foto's van hebben van de week wel in het fotografentopic.

We hadden er een lekker weertje bij en het was weer top georganiseerd! Volgend jaar komen we weer terug :)
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 18-06-12 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:46

Zo heb ik dus ook zoveel mogelijk geprobeerd te rijden Vera, je kan beter iets minder mooi er overheen gaan dan mooi erlangs :Y) . Nog gefeliciteerd met je overwinning met dat stoere crossmonster!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:56

Zo, ik heb weer even 6 pagina's met verslagen en berichten doorgelezen. Had gisteren even gauw gepost en nog niet gelezen.

Eef, Joyce, Bar, Wicked, Vera en Zephyr gefeliciteerd met jullie prijzen! (hoop dat ik niemand vergeten ben te noemen)
Lees dat de meest anderen ook wel een goed gevoel hebben overgehouden aan de wedstrijd. Dressuur was slecht, daar kunnen we het wel over eens zijn. Maar verder hoor ik over het algemeen wel goede verhalen over het springen en het crossen. Leuk!
Ik was een van de mindere verhalen, ook die moeten er zijn ;) ik zie het maar als een goede les voor de volgende keer! Baal er nog wel van, want ik had me zo op deze wedstrijd verheugd. En nu geen enkele crosshindernis mogen springen. Naja, op aanraden van Jetske haar moeder nog wel even een fijne buitenrit gemaakt. Was een goede tip!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:01

Bedankt Lielle!!! Nu snap ik denk ik hoe ze dat berekenen! Ik heb me daar eerder nog niet in verdiept. Maar ik ben supertevreden, alleen snap ik mijn lage dressuurpunten niet, want we reden echt een hele mooie proef... Maarja, dat is weer jurysport.

Mijn eerste prijs (5de plaats) in de sgw is in ieder geval binnen en het ging echt beter dan ooit (pas 3e keer) dus hier kan ik weer even op teren...op naar de volgende cross!!!!!

Stal_Fiore

Re: SGW Vlietland, nabesprekingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:27

Marleen, hoe kan dat nu?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:28

xSiep schreef:
@Sandra: Mijn volgende weet ik nog niet.. Ga me gewoon inschrijven voor Genk denk ik, ga zws toch naar België voor een trainingsweekje. Wilde misschien naar Duitsland, maar ik heb geen flauw idee hoe dat allemaal gaat daar, dus dat zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. 1* wordt hem dit jaar toch niet, dus ik hoef me iig geen zorgen te maken over winstpunten :P
Waar ga jij nog naar toe?

Ik zit ook nog even te kijken. Heb Gorssel en Ysselsteyn al opgegeven, verder nog niets. Net gemaild voor Ermelo L HC, zit er nog wat van de zomer tenminste. Ben nog aan het twijfelen of ik naar België ga.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:29

Ga je ook naar oefencross RW, Sannn?
Mooie oefening waar je niet uitgesloten kan worden ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:41

@ Siep ik krijg ook altijd als tip op trakheners en greppels rechterop te blijven zitten. Voor mijn gevoel zit ik dan niet verlicht maar blijf ik rechtop zitten. Puur omdat mijn paard daar graag op loert en dan snel haar hoofd naar beneden doet. Als je dan teveel naar voren zit he je sneller kans om eraf tevallen. Dit gebeurde mij vorig jaar in Dorpen. Niet mooi maar wel functioneel :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:47

Jaa, moet even kijken. Had eigenlijk als plan om RW niet te rijden omdat we dan ook selectie hebben en ik wou kijken of ik de Gelderse kon springen. Heb 1e selectie al gemist door Vlietland, dus moet ze nu alle 2 rijden. Maar zo'n oefencross is eigenlijk nu misschien wel belangrijker... Af en toe baal ik wel dat voor de cross van alles moet wijken. :o Wil graag zoveel maar dat kan niet met al die SGW's en maar 1 paard. :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:49

Bekend verhaal :+

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:57

Denk dat ik maar even ga mailen wat voor hindernisen er staan. Wil dan eigenlijk wel graag op M niveau een cross kunnen rijden. of misschien die 1* waterinsprong :o
Dan zeg ik de wedstijd in de achtertuin wel af denk ik... -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:58

Sannn, Jij kan denk ik ook je lol op in RW hoor!
Er staat nog een leukerd te koop waar je zo mee aan de slag kunt :P

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:05

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:23

Mirie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:37

Zaterdag was het trouwens

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:41

Hee leuk spot mezelf een paar keer :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:45

Je hebt een hoop bokkers op de foto!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:52

Nu ook nieuwsbericht op de voorpagina van bokt.
:)

RobineBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:05

Zijn er zondag ook foto's gemaakt? zo ja op welke site kan ik ze vinden? :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:19

Leuk Mirie, super bedankt!!