[SGW] Verslagen Westerbork

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:40

Ik heb trouwens wel een hele leuk foto van Mirthe en mij vlak voor de cross, van Ils_K :D

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:20

Lijn kruisen maakt in principe niets uit toch? Het waren twee verschillende hindernissen, het was geen A/B sprong.

Dat van de stijl in de cross zal ik ook wel nooit helemaal leren begrijpen, want vorige keer had ik 5 op het onderdeel waar beugels ook bij staan met als opmerking 'beugels te lang', nu van de ene een 8 en van de ander een 6 (heb ze niet veranderd). Ik vind mijn beugels wel prima zo, dus ik laat het mooi zo :)

Ils_K

Re: Verslagen Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:24

Nee klopt, maar de meesten stuurden wel duidelijk richting waterbak, dus dan was het eigenlijk wel het aanrijden van de hindernis.

Officieel waren het allemaal weigeringen, omdat je de hindernis voorbij rijd.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:28

Ils_K schreef:
Nee klopt, maar de meesten stuurden wel duidelijk richting waterbak, dus dan was het eigenlijk wel het aanrijden van de hindernis.

Officieel waren het allemaal weigeringen, omdat je de hindernis voorbij rijd.

Ik was in Ermelo ook hindernisjury en zag dat soort zaken ook op het water, als je op de lijn van de sprong de waterbak ingaat is het dus een weigering, alleen die mensen die haaks (dus echt 90graden) van de hindernis afbleven en zodoende eerste achterlangs de hindernis reden die kwamen niet voor een weigering in aanmerking. In WB zal haaks aanrijden haast onmogelijk zijn of je moet uit de bosjes komen of uit de koffietent kant. Omdat je uit het bospad komt zit je al op een aanrijdlijn van de sprong. Deze voorbeelden kun je heel duidelijk zien in de reglementen onder bijlagen. daar heb ik nl nog bijgestaan toen er een discussie over ontstond.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:29

Ik zat ook al met verbazing te luisteren dat heel veel mensen geen weigering aangerekend kregen bij de waterbak. Want eigenlijk stuur je vlak langs de ingang van de waterbak je paard dat andere pad in, dus m.i. was dat gewoon een weigering

Wat ik gezien heb ging niemand met minstens een bocht van 90 graden er langs

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:31

Ik weet van vorig jaar dat gelijk soortige acties wel degelijk als weigering werden aangerekend conform de reglementen. *was toen zelf hindernisjury daar O:) )

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:34

Ze hebben bij iedereen het zelfde aangerekend, ken het meisje die er stond. Die staat daar al jaren. Haar vader is cross bouwer, en we hebben het er nog even over gehad.

Hij vond dat het allemaal weigeringen waren, omdat ze de hindernis voorbij reden. Ze waren al met de B bezig, dus je kon ook niet meer anders dan het zo laten. Anders was het niet eerlijk.
Hun waren iets soepeler, en hebben dus echt goed gekeken wie hun eigen lijn kruiste, die dat deden hadden een weigering.

Het is gewoon een lastig punt als het zo staat. Maar hij had er geen problemen mee, als ze maar bij iedereen hetzelfde deden. Is wel een goed punt om de volgende keer er van te voren er over te hebben.

De meesten gingen gewoon TE hard en gingen daarom rechtdoor, in plaats iets naar links door de waterbak. Heb er een poosje gestaan, en verbaast me telkens weer hoe hard iedereen dan rijd.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:37

Ik snap helemaal niet hoe je die bocht kon missen. Ik heb zoveel mogelijk daar rechts gereden, al vroeg opgevangen en ik had alle ruimte om het water in te gaan.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:50

Ik had ook geen problemen met die lijn, had haar voor de boom al iets terug in tempo genomen naar een handgalopje en kon mooi in één vloeiende lijn doorsturen naar de waterbak

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:52

Ik heb me werkelijk staan verbazen bij de waterbak hoe je het in vredensnaam voor elkaar krijgt daar de bosjes in de schieten. Kan dan ook niet anders dan dat mensen daar dan veel en veelste hard hebben gereden en totaal geen controle hadden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:22

in de meeste gevallen is het ook zo dat de ruiter nog wel enigzins naar links stuurt richting het water er als de dan rechtdoor de bosjes in schiet is dat gewoon een weigering. Je reed immers aan maar miste de sprong.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:39

Om nou meteen maar de conclusie te trekken dat alle mensen die daar de bosjes in reed 'veel te hard gereden hebben en totaal geen controle hadden' is ook weer zo voorbarig...

Ik vond dat de hindernis toch wel redelijk dicht bij de waterbak stond met een redelijk scherp bochtje er naartoe, mijn paard heeft nog niet zoveel ervaring en hij is nog niet op de pinken te rijden zoals mijn vorige paard, en hij mocht tot nu toe altijd nog gewoon rechtdoor na een hindernis. Ik vond dat hij ontzettend goed zijn best deed, ik had zelf even moeten nadenken dat dit voor hem nog niet zo makkelijk was als voor mijn vorige paard. Anderen hadden problemen met het bochtje bij de houtstapel, daar had ik geen enkel probleem mee, voor hem was duidelijk dat hij het pad moest volgen. Zo heeft iedereen ergens anders een 'probleem' mee.

Voor de belangstellenden, het filmpje vanaf de zijkant waarop je kunt zien dat ik echt niet als een idioot over de hindernis ging

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:49

rianne jij stuurde zo te zien ook niet en hebt imo ook niet aangereden.

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:22

Heeft niemand een site van de fotografen?! Jammer dat ze niet op de site van Westerbork vermeld staan...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:33

Ik zag op de site van Justin Maarse een foto van de paddestoelensprong op de heide... waar die nou weer vandaan komt??

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:37

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:42

_Noor schreef:
Ik zag op de site van Justin Maarse een foto van de paddestoelensprong op de heide... waar die nou weer vandaan komt??

Misschien van iemand prive ?? Ik moet jou mail ook nog even hebben Noor... ;) heb foto van jou ook.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:43

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:45

Leuk om jullie verslagen te lezen! Zaterdag was ik hindernisjury op hindernis 3 en zondag heb ik foto's gemaakt. Als jullie een pb'tje sturen met starttijden en je nummer, zal ik kijken of ik een foto van je heb. Kan wel even duren voor je de foto's krijgt, want ik moet ze allemaal nog nabewerken. :+

Edit: Graag tijden van dressuur, springen en cross doorgeven. Heb op verschillende plekken gestaan namelijk. :)
Laatst bijgewerkt door Saskiaa_ op 23-04-12 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:47

bianca1980 schreef:
_Noor schreef:

Misschien van iemand prive ?? Ik moet jou mail ook nog even hebben Noor... ;) heb foto van jou ook.

Jeeeh! Stond jij bij de haag op de hei? Daar hoorde ik wel iemand zeggen "Oké Noor" oid :D
Laatst bijgewerkt door _Noor op 23-04-12 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:53

Heb net contact gehad met de organisatie. Als het goed is komen er tzt van de plaatselijke fotograaf foto's op de site te staan. Daarnaast heeft Anouk Schamper foto's gemaakt, welke via oypo te vinden zouden moeten zijn. Dit is mij nog niet gelukt maar dan zijn ze vast nog in een bewerkingsproces :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:54

_Noor schreef:

Idd, staat wel een naam/copyright bij, maar daar is niks op te vinden..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:55

Ik mail hem naar je, wil je trouwens niet je bericht aanpassen ?? nu staat je mail openbaar... ;) ik stond bij de broodtafel ,waar Jer heerlijk 3 broden eraf schoof... :D hij wilde wat meenemen voor onderweg denk ik... :D

die foto van Justin was ik idd ook al op aan het googlen... :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:55

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:57

Nee die zijn van een man ;)