[SGW] SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:50

Danique1990 schreef:
Leuke verslagen!

Weet iemand hoe het gaat met Gert Jan Lozeman ?

hij word nog even nagekeken in het ziekenhuis dat is het laatste bericht. Hij was toch even te lang buiten bewustzijn en beantwoorde onze vragen dubbel. Zijn schouder was heel pijnlijk.

Evony

Re: SGW Maarsbergen 13 en 14 april - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:51

oliebol wat is er gebeurd met Gert-jan?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:54

Gevallen op de sprOng na het water hoorde ik net.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:58

Ja idd. Zag er niet lekker uit. En hij bleef best lang liggen. Maar naar wat ik.begrepen heb liep hij zelf naar de ambu uiteindelijk. Nooit leuk zo'n klapper...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:02

Lielle schreef:
Gevallen op de sprOng na het water hoorde ik net.

Klopt, het paard kwam niet fijn uit en liet daardoor een been staan waardoor ze samen over de kop sloegen. gert was echter een tijdje buiten bewustzijn maar kon naderhand wel zelf lopen, maar was evengoed zijn geheugen kwijt en wist ook niet dat hij gevallen was. Nadat wij dat hadden uitgelegd kwamen de eerste vragen weer opnieuw.......Ik stond net te filmen net als bij Lielle......

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:03

aj dat is niet fijn!

Loetie ik ben super benieuwd naar mijn filmpje op 7! Die deed hij het fijnst van de hele cross :D

mijn verslag: dressuur was 10x niks, frits stond stijf van de stress. Met springen ook nog best gespannen dus rustig aan gedaan en foutloos. Toen naar de cross met stress kip. In het eerste deel kon ik niet lekker mijn ritme pakken. Na een paar tikjes mee in het bos kwamen ineens in een super ritme uit het bos en ging daardoor super over h7 en h8. Het water wou ik wat rustiger benaderen, ik nam hem terug maar vergat even te blijven rijden. Daardoor op frits zijn nek gelegen en bijna voorover over de hindernis terwijl frits heel braaf er voor stond! Toen even rustig de tijd genomen en opnieuw aangereden. Pakte toen ook lekker aan en heb de rest van de cross best fijn gereden. Op naar het kampioenschap volgende week in WB :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:26

Klinkt als een zware val van Gert. Hopelijk is hij snel weer fit.

@ Bvw jammer van het water. Hij gaat het wel goed doen nu in de cross. Verstand en wijsheid komt met de jaren bij Fritsie :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:27

Jeetje heftig.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:33

@Lielle, heb je idd zien vallen, maar niet hoe het precies gebeurde, we zaten bij de tent en iedere keer kwamen er net 2 tegelijk, 1 bij het water en 1 bij de punt. Dus dat keek een beetje lastig.

@Leliaardje, die eerste is idd gaaf. Mijn hoofd bij de galopfoto's is echt wazig.

Die val klinkt niet fijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:46

lielle vervelend van je val zeg! Hoop dat je verwondingen meevallen.
En van gert klinkt ook wel heftig zeg!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:47

Geen verwondingen alleen een beurs ego ;) en een beurs lijf

ankeppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:01

Het gaat goed met Gert. Hij is net terug uit het ziekenhuis en heeft niets gebroken. Zijn banden in zijn schouder zijn verrekt en een scheurtje in een spier in zijn schouder moet rustig aan doen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:03

Auch heb gehoord dat een beurs ego heel lang duurt voordat dat hersteld is.. Nee altijd naar zo'n klapper, gelukkig valt het mee.
Kan iemand me helpen met de startlijst? Ben namen van de combinaties bij de foto's aan het schrijven zodat ze op hun naam kunnen zoeken maar de startlijst gaat zo:
36: Lonneke Klein Willink
38: Lianne van de Geest
131: Henrieke Boonzaaijer
39: Jantina Vos

Moet dat gewoon 36,37,38,39 zijn?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:10

mijn startlijst gaat heel anders, bij die nummers heb ik hele andere namen...

wat heb je trouwens een onwijze foto van mij en frits gemaakt en ook nog even als voorbeeld op je site geplaatst. Heb mijn vriendje al even heel lief aangekeken.... :D
http://www.rikifotografie.nl/Coppermine ... rectie.jpg

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:11

Kasmir, wat wil jij met de foto's. Mogen we die incl. logo bv op facebook of bokt zetten of moeten we die dan eerst kopen? Zag wel heeeele gave foto's van Noor voorbij komen maar ik hoef niet alles van elke cross.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:14

Oef dan is mijn startlijst dus niet goed -.-' Heb de mijne van startlijsten.nl waar die van jullie?
bvw: serieus wat heb jij een géwéldig paard <3 ik dacht alleen maar HEBBEN toen ik jullie voorbij zag komen :P
Margreet: foto's mogen zolang logo enzo erop staan gewoon op FB, bokt e.d. worden gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 14-04-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:14

Hoi hoi

Hier een geslaagd daggie,

Dressuur was mevrouw lichtelijk boos, en ik vond de jury daar erg vriendelijk :+ toch nog 170 punten, losspringen was dramatisch dus wij waren een beetje bang voor het springparcours.. Gelukkig maar 3 balken! De cross foutloos en binnen de tijd en achteraf was Geert tevreden. Lang niet alles met fijne afstanden zei hij maar toch positiever dan we in eerste instantie hadden gedacht.

Foto's van nr 146 zijn altijd welkom ;) en Sanurie jij had nog een filmpje? O:)

Voor de mensen met een gedeukt ego, of beurse plekken :(:)
en de blije mensen *\o/*

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:23

Dat klinkt akelig van Gert. Fijn dat er niks gebroken is, maar zo te lezen heeft hij echt een beste smak gemaakt :oo :(:) .
@Sabertje: die galopfoto's zijn wel apart inderdaad 8-) . Maar dat ene puntje vind ik er echt lekker uit zien.
Evony: ik meende je al te herkennen van vorig jaar :D . Ik heb geen springfoto van je, maar wel vrolijke galapfoto's.
Kasmir: ik heb nog heel even bij je gezeten (2 combi's geloof ik): ik liep met die stoel te zeulen :P . Gave foto van Frits!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:27

ik heb de startlijst bij het secretariaat meegenomen
marijke super van geert en ula!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:29

Ah dan worden namen bij de foto's zetten niets want als mijn lijst niet klopt staan er de verkeerde namen bij :')
Leliaardje: Oh was jij dat, met die fietser die zo vrolijk voor de hindernis ging staan :')

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:31

xxitsmexx schreef:
op de 2e.. zat beetje klem tussen de hindernis en het vlaggetje (die gaf niet echt mee)
enige wat ik verder nog heb is net of me ene oor beetje dicht zit (gevoel dat je moet gapen om het los te krijgen zeg maar, maar werkt niet)

komt vast goed. morgen hopelijk nog op cc

Ik heb die foto idd gezien, zag er uit als een lelijke val! Je zal morgen wel last hebben van je lijf want je kwam echt niet fijn terecht op dat blok :(:)

Ik heb wel fijn gereden, behalve het springen dat ging niet helemaal zoals het hoort. Cross ging wel super fijn gelukkig!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:32

Kasmir schreef:
Ah dan worden namen bij de foto's zetten niets want als mijn lijst niet klopt staan er de verkeerde namen bij :')
Leliaardje: Oh was jij dat, met die fietser die zo vrolijk voor de hindernis ging staan :')

Op beide zinnen/vragen: ja.
De startlijst klopt inderdaad niet: je hebt bv. Laurie Jansen er op staan, maar wij hadden afgezegd (zij rijdt op mijn pony), dus ze was er niet bij. Wel een super gaaf dier op die foto :P .
En ik was dat inderdaad met die fietser. Dacht nog: ik zet nog even algemene oproep op bokt:

Als je gaat parcours verkennen, ga dan niet tussen de fotograaf en de hindernis staan. Je wil zelf toch ook leuk op de foto later als je zelf aan het springen bent.

Maar: gave foto's heb je gemaakt!!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 20:43

Noor, Sann, Evony, Geert(van MM) en nog vele anderen: Top!
Voor iedereen waarbij het vandaag iets minder ging een :(:) en met name G. Lozeman en Lielle :(:) .

Nou het was een bewogen dagje, letterlijk en figuurlijk een dag met hindernissen voor mij :Y) .

Eerst de dressuur, ik moest pas om kwart voor twee, hoefde dus niet vroeg op, maar reed helaas wel in de bagger, de boel liep uit en de protecollen lagen bij de verkeerde ringen, ongelofelijke chaos.
Maar goed, heb al ploegend nog een redelijke 178 punten gehaald.

Toen het springen, Bam was erg fanatiek, te fanatiek naar mijn mening, dus zat hem flink tegen te houden, maar bij h2 dacht Bam daar toch anders over, ging veel te groot af en trok mij daarbij naar voren, lag met mijn gezicht plat in zijn nek, dat is me echt nog nooit overkomen, maar het enige wat ik daht is "niet valleen, want dan mag ik niet crossen := ", gelukkig schrok hij er zelf ook van en ging meteen stappen waardoor ik terug in het zadel kon klimmen, weer verder gereden, ditmaal maar wat meer er vanaf gebleven, h3 tikte hij er nog wel af maar daarna super, wijze les voor de volgende keer, niet te veel willen regelen. Resultaat 2 balken en een opengeschaafte binnenkant van mijn onderlip.

Toen op naar de cross, was helemaal startklaar en ging naar het starthok toen de cross werd stilgelegd voor mr. Lozeman, dus na lang wachten mocht ik eindelijk starten, helaas hadden ze mijn voorganger laten stoppen en weer opnieuw starten op hetzelfde moment, maar zij was pas ergens bij hindernis 2 blijkbaar, dus ik zat er eigenlijk maar een minuut achter ipv twee (weet ik nu).
Maar goed, nog onwetend van start en vanaf de eerste hindernis ging het super, had zo'n fijn ritme en galop, lijntje met de punt ook ontzettend fijn en mooie afstand, in het bos niet te hard gereden want ik liep ruim 20 seconden voor op de optimale tijd zag. Alles super, tot ik het bos uitkwam en bij de waterbak mijn voorganger steeds dichter tegemoet kwam rijden, die had wat weigeringen gehad en een behoorlijk laag tempo. Waterbak ging overigens wel heel soepel, maar werd er tot mijn verbazing vanaf de zijkant geroepen "Afstand houden!" , waarop ik rap terug riep dat zij mij voor moest laten gaan.
Maar goed, intussen kwam ik steeds dichter bij haar in de buurt, probeerde Bam nog wel wat af te remmen maar ja die ziet ineens een ander paard waar hij achteraan wil, bovendien ligt zijn crosstempo gewoon hoog en wilde ik hem niet te veel uit zijn ritme halen, had met springen al ervaren dat dat geen goed idee is ;) . In het bos zat ik intussen zo dicht achter haar dat het gewoon gevaarlijk was, en omdat zij niet opzij ging ben ik maar overgegaan naar stap om wat afstand te creëren op het zandpad het bos uit.
Toen weer aangegallopeerd om aan te rijden op de huisjes, Bam snapte hier echter niks van "we waren toch klaar?" hoorde ik hem bijna denken. Hij sprong nog wel over de eerste maar de tweede schoot hij heel stom langs. Ik baalde echt enorm, want we gingen echt superfijn de cross door maar heel het ritme was gewoon weg door dat stappen ineens. Springt ie al die lastige lijntjes en hindernissen foutloos en dan krijg je door zoiets een weigering op een banketstaaf huisje. Opnieuw aangereden en simpel erover en de finish over, 1 seconde buiten de tijd (inclusief stappen en volte dus).

Uiteraard was ik hier niet blij mee, heb even met mijn voorganger gesproken en die zegt niks gemerkt te hebben... Maar goed eigenlijk hadden de hindernisjury's haar dan erop moeten wijzen dat ze aan de kant moest, want ik heb ook duidelijk geroepen. Uiteraard ben ik meteen naar de TA gegaan om protest aan te tekenen voor die weigering. Heb mijn verhaal verteld en hij stond tijdens de cross bij de waterbak dus had mij gelukkig gezien en horen roepen, toen zat er nog wel zo'n 30 m tussen maar ook hij kon duidelijk zien dat wij veel harder gingen dan mijn voorganger en een samenkomst eigenlijk onvermijdelijk was.
Uiteindelijk is mijn protest aangenomen en is de weigering geschrapt, maar toch is het jammer, dit geeft toch een minder fijn gevoel dan een gewoon gereden cross.

Al met al zat het dus niet mee, vrijdag de dertiende viel blijkbaar laat dit jaar :Y) .

Maar goed, dit was bedoeld als generale repetitie van de CIC in juni in Maarsbergen, en tja, slechte generale...goede uitvoering zeggen ze toch.

Bam pakte gelukkig super aan, zowel na de miscommunicatie in het springen als in de cross voordat ik mijn voorganger tegenkwam, dat is het belangrijkste.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:47

evie dat is balen. maar gelukkig toch nog goed gerekend.
ga je daar CIC starten? gaaf hoor

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:48

jemig evie wat een gedoe! Ik kan me voorstellen dat je er dan toch een raar gevoel aan overhoud.