[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:55

Fijn dat je lekker hebt kunnen crossen Evie!

Ergens baal ik wel dat ik niet heb gereden, aan de andere kant ik heb de val van Corien gezien en op dat moment werd gewoon niks gedaan aan de bodem. Ik ben geen zeikerd en heb nog nooit niet gereden wegens modder, maar ik vond dit een sloopbodem. Harde onderlaag met een glad laagje erboven en water erop en dan ook nog die drek bij het water...
Ik wil mijn paarden wat leren en niet afleren en ik heb in het een L een hoop paarden gezien die vandaag niks geleerd hebben en echt bang werden. Dan trek ik mijn conclusie en rijd ik niet en ben nog steeds blij niet gereden te hebben. Ik weet eigenlijk zeker dat beide paarden goed hadden gelopen, maar ik vond het risico te groot.

Snoekiej

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:10

Dat kan ik me goed voorstellen Lau, maar als ik hoor hoe de bodem is heb je er goed aan gedaan. Er komen nog zat crossen, liever een cross minder dan straks met een blessure zitten of paarden die het niet meer willen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 23:19

Zoals de cross er op dat moment uitzag heb je zeker heel verstandig gekozen Lau, ik snap dat je baalt als achteraf blijkt dat de bodem wel meeviel, maar better safe than sorry!

Het was echt dat ik daar nog heen was gegaan om te springen en zag en van eigenlijk iedereen hoorde en zag dat de bodem voor het M echt goed te doen of verbeterd dmv zand was, anders was ik ook zeker niet gestart.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:29

Ik baal niet zozeer omdat het meevalt, maar om de omstandigheden die niet goed genoeg warren. Had graag willen crossen, maar wel veilig. Ook met zand vond ik het discutabel. Neem aan dat er geen zand is gekomen bij het water en de huisjes. En ook H7 vond ik randje. En dan is het heel jammer, maar ik heb geen zin in een stuk paard. Amati is 6 en die moet nog ruim 10jaar mee. En mijn paard is mij liever dan die cross of winstpunten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 23:34

Die afweging heeft iedere ruiter persoonlijk moeten maken, mijn paard is mij ook liever dan wat dan ook, en een cross is dan inderdaad van ondergeschikt belang, ik zag op dat moment echter geen reden meer om niet te starten, maar kan me voorstellen dat een ander dat wel zag :) .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:10

Het weer is gelukkig één van de weinige dingen waarin de mens (nog) niets kan veranderen.
Maar ik wil wel even de organisatie een compliment geven, alles liep bij ons in ieder geval precies op tijd, uitslagen waren er supersnel, Rob Jansen was vrijwel meteen ter plekke bij ons protest en binnen een half uur was hij al terug en was het geregeld.

Wat ik wel heel erg vond en ik hoop dat die man ook bokt leest of het via via hoort is dat nr. 143 terug kwam van dressuur, liet de teugels van z'n paard even los bij de trailer, paardje ging met het hoofd naar beneden om wat van dat heerlijke gras te eten en hij gaf haar met de punt van z'n laars echt een harde trap zo tegen de mond aan. 't Is dat Noortje me tegenhield en dreigde met naar huis te gaan maar ik stond al in de startblokken om naar hem toe te gaan. Hou dan je paard beter in de gaten maar dit was echt niet normaal. Meneer, schaam uzelf!!!! 8)7 _-:( :( :(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:44

MargreetW schreef:
Wat ik wel heel erg vond en ik hoop dat die man ook bokt leest of het via via hoort is dat nr. 143 terug kwam van dressuur, liet de teugels van z'n paard even los bij de trailer, paardje ging met het hoofd naar beneden om wat van dat heerlijke gras te eten en hij gaf haar met de punt van z'n laars echt een harde trap zo tegen de mond aan.(

:x Wat een eikel!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:03

Zo, dat is niet lekker fris zeg _-:( .
Giga mag van mij ook niet eten met hoofdstel aan (of bij het opzadelen), maar ik zorg inderdaad dat ze de kans niet krijgt om te gaan eten.

Het lijkt me verder vreselijk moeilijk om de beslissing te nemen om niet te crossen. Je komt toch van een eind weg (meestal), je bent helemaal op dat crossen gericht en dan zo te moeten kiezen. Ik zou zo'n vreselijk duiveltje in me hebben die zou zeggen, als je rustig rijdt, valt het best mee. Maar ja: je moet bij de hindernissen natuurlijk wel af kunnen zetten, anders wordt het erg ingewikkeld.
Dapper van je hoor Lautje.

Nog even wat anders: weet iemand wat er met de man gebeurd was die vrijdagmiddag bij het losspringen van de cross behandeld werd door de EHBO en later door het ambulance personeel?
Ik heb een paard zonder ruiter zien lopen, maar zag later dat degene die behandeld werd, niet de ruiter was, maar iemand anders.

En nog wat anders: zit nummer 81 van vrijdag ook in dit topic? Is je paard nog helemaal heel? Ik zag dat je op hindernis 6 (het huisje) de peesbeschermers van beide voorbenen verloren bent. We stonden bij het langsrijden al te kijken: heeft ze nou wel of geen beschermers om? Het leke wel wittige beschermers, maar later op de foto's zag ik dat ze wel degelijk verdwenen waren en dat het wittige door de witte benen veroorzaakt werd (daar boven was het vies van de modder).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:32

Leliaardje: KLopt het is altijd een moeilijke beslissing en heb ik tot aan de val van Corien nog gedacht van ach ik rijd Maat wel gewoon. Maar ik zag ook hoe Jack van Corien liep na die val en ik heb eerder gereden in Maarsbergen in deze omstandigheden (jaren geleden) en ben toen naar huis gegaan met een paard met een peesblessure en dat paard leeft (mede door die blessure) niet meer.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:36

Hebben jullie die schimmel onder de party tent zien staan gisteren? Geniaal bedacht en braaf dier!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:41

Leliaardje, ja dat zag ik ook al op jouw foto's, op mijn foto (hindernis 3) heeft ze ze namelijk nog wel om :))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:43

Leliaardje schreef:
ZoHet lijkt me verder vreselijk moeilijk om de beslissing te nemen om niet te crossen. Je komt toch van een eind weg (meestal), je bent helemaal op dat crossen gericht en dan zo te moeten kiezen. Ik zou zo'n vreselijk duiveltje in me hebben die zou zeggen, als je rustig rijdt, valt het best mee. Maar ja: je moet bij de hindernissen natuurlijk wel af kunnen zetten, anders wordt het erg ingewikkeld.
Dapper van je hoor Lautje.

Die beslissing is helemaal niet moeilijk hoor! Ik maak 'm zelf regelmatig.

Citaat:
Nog even wat anders: weet iemand wat er met de man gebeurd was die vrijdagmiddag bij het losspringen van de cross behandeld werd door de EHBO en later door het ambulance personeel?
Ik heb een paard zonder ruiter zien lopen, maar zag later dat degene die behandeld werd, niet de ruiter was, maar iemand anders.

Je bedoelt ws Jan. Die heeft een banketstaaf.ige val gemaakt toen hij richting het starthok stapte. Het drempeltje daar struikelde/schrok het paard en de ruiter viel er af. Paard heeft toen flink op de arm van Jan gestaan en door de stiften is zijn onderarm open gereten tot op het bot. Of het ook gebroken is, was toen nog niet duidelijk.
Ik hoop van harte dat dat niet het geval is!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:52

Danique1990 schreef:
trouwens,... hadden er nog meer mensen ''last'' van zo'n mevrouw met het reglementen-boekje?

Ja idd, Danique. Echt last kon ik het niet noemen, ze leeft gewoon de regels na. Maar ik moest een stuk van mn zweep afknippen ;) Het was ook gewoon mn dressuurzweep, maar dat vind ik fijn om mee te springen. Maar het pluimpje moest er toch écht af van haar :(

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:59

Ik vind dat niet echt last hebben van, ik vind dat gewoon de regels na streven. In mijn ogen terecht. Als je de reglementen doorleest weetje ook dat het terecht is. Juist goed dat er zulke mensen zijn anders worden de regels langzamerhand aan hun laars gelapt. :)
Volgens mij heb ik jou dan gezien Loetie Bij het springen moest je bij de jury komen? Die zweep was wel echt te lang.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:15

Was hij ook zeker Sannn, ik heb dus ook niet moeilijk gedaan over het afknippen hoor!
Heb uiteindelijk mn zweep niet eens gebruikt tijdens de cross... En ik vind het inderdaad ook alleen maar goed dat er gecontoleerd wordt op dit soort punten. Ik had het alleen nog nooit eerder meegemaakt op een wedstrijd, dus ik was een klein beetje verbaasd.

@ Danique, was er nou ook nog wat met jou peesbeschermers?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:24

niet dat ik weet :=
Bij mij ging het over mn sporen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:29

@Sim: ik denk dat ik het wel heel moeilijk zou vinden :o . Maar ik zal aan jullie denken als ik zelf voor zo'n beslissing kom te staan. Hopelijk geeft mij dat dan een duwtje in de verstandige richting 8-) .

Wat akelig voor Jan :(:) . Het was dus toch de ruiter die gewond was? Kon niet zien dat hij ruiterkleding aanhad.
Hij werd wel liefdevol bijgestaan volgens mij.
Hopelijk valt het inderdaad mee en geneest het allemaal voorspoedig.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:06

Corien, hoe gaat het nu met jou en Jack? Ik heb de filmpjes op mn comp staan, weet alleen nog niet helemaal hoe ik ze naar je ga sturen :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:07

Kan je ze niet op youtube zetten ?

Ik ben lekker stijf, en ik ga nu naar me paard :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:19

Zo 1 dag niet gekeken en heel wat bij te lezen! Haha!

Ik had indd ook die man gezien die gevallen was voor het starthok!
Bloeden als een rund! Zag er ook echt diep uit!
Jeetje vond het zo zielig voor hem, nog niet eend gestart en dan al zoiets!!

En kan me echt heel goed voorstellen dat er combinaties waren die niet gestart zijn zaterdag!
Ik was vrijdag nr 105 en op sommige stukken al spekglad en zeiknat!
Na het vreselijke weer van zaterdag zal dat echt niet bevorderend gewerkt hebben!

Is het paard van Corien niet geblesseerd geraakt!?
Hoop het niet voor dr!!!!

Staan de foto's in het fotografentopic!?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:31

Paard van Corien was wel geblesseerd. Ik weet niet hoe ernstig. Ze is nu naar stal.

Er staan van een paar bokkers foto's in het fotografentopic. MelanieB heeft ook nog foto's gemaakt, maar dan moet je even in dit topic neuzen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:34

Ik heb Danny gemonsterd bij de DA.
Geen zichtbare wonden, opgelopen pees of vocht en reageerde niet bij prikkels maar liep niet lekker en wilde eigenlijk niet draven.
Hoop dat het nu al weer beter gaat met hem!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:48

Eventingphoto stond dacht ik na de damborden. Er was ook een fotograaf van de organisatie dacht ik. Daar was het kaartje toch van? Komen op site Maarsbergen dacht ik..

@ Anke leuke foto's!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:01

caro29 schreef:
Hebben jullie die schimmel onder de party tent zien staan gisteren? Geniaal bedacht en braaf dier!

JA :j dat idee loop ik ook al een tijdje mee na mijn verzopen dag vorig jaar in Gorssel, ik dacht : ik kijk het nog een tijd aan, maar anders wil ik ff op marktplaats kijken voor zoiets. Scheelt wel dat ik het schot uit de twee paardstrailer heb op terrein dus heb ook al veel ruimte in de trailer maar nu ook na de cross heb je toch ff een hoop troep en alles word zeiknat. Ophangen op de trailer stang achter is dan geen idee meer.... ;) maar jou bevalt het dus prima zo te zien ... :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:22

@ Bianca dat was niet mijn schimmel. Denk ook niet dat mijn schimmel dat kan waarderen. Paard heeft er de hele dag onder gestaan. Goed bedacht. Helaas is die van mij niet zo makkelijk..