[SGW] Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:01

dacht al, zonder je eigen lijn te kruisen wordt het lastig voltes rijden ;) maar dat kan natuurlijk nog :))

overall valt het me op dat veel combinaties de coffin links lieten liggen en voor het alternatief gingen. De organisatie werd helemaal enthousiast toen ik gewoon rechtdoor richting de greppel ging _O- Hoorde rechts van me: ja, prima zo heel netjes, goedzo!

edit: daar ben je niet de en ige mee hoor Rianne! Ik heb meerdere combi's een verdachte zwenk naar rechts zien maken voordat ze scherp op links gingen ;)

TeeGee

Re: Verslagen Sgw Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:12

Als je niet aanrijdt op de hindernis mag je toch ook best een volte maken?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:13

ja maar was al te dicht bij de hindernis, tenminste denk dat ze dat vonden en het er wel in vinden. Denk dat ze ook eerst twijfelde want ik had eerst 1 weigering en later is er nog 2 van gemaakt :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:54

mir ik dacht eigenlijk dat er juist veel combi's rechtdoor gingen bij de coffin...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:17

ik ging wel gewoon rechtdoor over de coffin.. vond de heuveltjes in de lijn '' enger'' dan de hindernissen zelf :P vandaar dat ik het ook in draf deed :+

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:21

ik ben ook gewoon rechtdoor gegaan. En heb maar 1 combinatie de alternatief zien rijden. En 1 die eerst rechtdoor wilde maar weigering en daarna alternatief gesprongen.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:31

mag je echt een volte om de hindernis rijden? als dat mag ga ik daar zeker gebruik van maken.. mijn paard is zo'n bangerd!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:41

moet je maar even de reglementen lezen danique, je mag je eigen lijn niet voor een hindernis kruisen maar wel er achter :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:58

misschien toeval dan, maar van de zes combi's die ik daar heb gezien namen er vier het alternatief, had één een weigering en daarna het alternatief en 1 gewoon rechtdoor.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:37

er staan hele duidelijke plaatjes in het reglement. je moet er wel heel goed bij opletten hoor.
en tevens de hindernis jury. dus moet je ook duidelijk kunnen zijn in je lijnen rijden.
ik vind het nogal een risico.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:39

Evony schreef:
moet je maar even de reglementen lezen danique, je mag je eigen lijn niet voor een hindernis kruisen maar wel er achter :)

Ja, en je moet de hindernis dan al wel gesprongen hebben, anders geldt het als weigering (bij een enkelvoudige hindernis dan, niet in een "combinatie" die als bv. 4, 5 en 6 is genummerd. Dus "even" een volte om de hindernis om je paard de hindernis te laten zien geldt dus als weigering.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:46

Foto's van wm-fotografie staan ook online maar wel lekker door elkaar!

Afbeelding

Afbeelding

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:03

lrm schreef:
kruidenpotje: je dochter had een erg leuk vosje moet ik zeggen! vond het er ook wel leuk uitzien in het springen. ik hoorde van mijn moeder dat je een beetje boos was van mijn stijltje omdat die hoog stond ofzo. maar anders laat ze haar benen hangen in het pacour en gaat ze klieren omdat ze het niet leuk vind. sorry.. ;) haha ik was ook erg verbaasd dat ik had gewonnen..

Het is inderdaad een leuke vos maar heeft gisteren pas haar tweede cross gelopen dus nog erg onervaren en moet nog vaak de kat uit de boom kijken...

Van dat stijltje is geen probleem, hij stond lekker hoog maar we hebben hem gewoon wat lager gezet... 8-)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:45

leuke foto's Bianca!

Ik zag op de PC op het terrein dat hij meerdere foto's had van mijn dressuur maar die zijn nu ineens verschwunden helaas :+

wel van de cross nog weer een paar mooie!
Afbeelding
Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:51

ik zag geloof ik nu nog maar één dressuur foto van jou. Vond sowieso dat er weinig dressuur foto's op stonden.
Je cross foto's zijn in elk geval leuk :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 07:53

bvw: je lijkt wel een ander persoon op je verschillende paarden..:P
mir: ik zag ook nog een foto in de dressuur van jou. maar volgens mij ook maar 1.
misschien moet er nog meer opkomen?

zie die pret oogjes van re <3

Afbeelding
Afbeelding

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:07

Waren het 2 fotografen? Ik zie van jou met beide namelijk ook een foto op het muurtje Bianca. Of de fotograaf kan heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard rennen haha :P

Van mijn knollie :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 31-05-11 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:11

_Sim_ schreef:
Evony schreef:

Ja, en je moet de hindernis dan al wel gesprongen hebben, anders geldt het als weigering (bij een enkelvoudige hindernis dan, niet in een "combinatie" die als bv. 4, 5 en 6 is genummerd. Dus "even" een volte om de hindernis om je paard de hindernis te laten zien geldt dus als weigering.

Zou ook wel vreemd zijn als je eerst een volte om de hindernis mocht rijden en um dan springen.

Niet echt mooie foto's qua kwaliteit eerlijk gzegd die van WM Fotografie. :o Ik ga de mijne ook eens zoeken.

edit: op de 1e boom van de 3sprong is die van mij gemaakt. Wat zonde zeg, das wel zo'n beetje de minst mooie hindernis uit de cross.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:41

ik heb je heel vaak tussen de foto's zien staan mandy! je moet goed zoeken maar je staat er vaker op!
volgens mij ook in de waterbak.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:42

Ow? :o? Ach weer het excuus dat ik blond ben :D

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:08

zo ik heb alles ook bijgelezen :)

voor de mensen waar het wat minder bij ging :(:) en op na de volgende keer :)
en voor de mensen waar het goed bij ging *\o/*

ik zelf had 189 punten met de dressuur (3e plek) en was foutloos met springen :) in de cross ben ik uitgesloten helaas.. het is allemaal nog veel te spannend alleen.. had 2 weigeringen op 5 en 2 weigeringen op het heksenoog waar je beiden het bos in moest springen ;) dus daar moeten we op gaan trainen! verder ging ze bij de eerste hindernissen allemaal erg wijfelend af.. maargoed heb de cross zelf ook uitgereden dus hebben weer veel ervan geleerd :)

heb mandy idd nog gesproken en ik heb anouk gezien zag ik later aan de foto's haha ;)

mir wat een leuk filmpje heb je zeg :D je paard pakt het echt heerlijk aan zo te zien :) wat vervelend van die combinatie bij het water :(

riannuh ook een erg leuk filmpje! je paard komt ook elke x iets terug voor de sprong ofniet? en daarna geeft die weer vol gas haha :) ziet er goed uit :)

mn zusje (ankevivaldi) had al eerder een voorbeeld galop foto van mij geplaatst :D

ik vind de foto's van wmfotografie ook een beetje tegenvallen :P ik heb een rare uit de waterbak spring foto en een foto op dat trakehnertje van de achterkant ;)

ik zag mandy idd ook ongeveer 4x voorbij komen op de foto's :D heb je ze al gevonden??

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:09

ik heb van wiso ook een foto op de eerste boom van de 3sprong en ook een galopfoto richting de paddestoelen. Er zullen er dan wel drie hebben gestaan.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:21

Valyra schreef:
riannuh ook een erg leuk filmpje! je paard komt ook elke x iets terug voor de sprong ofniet? en daarna geeft die weer vol gas haha :) ziet er goed uit :)

Ja klopt, ik hoefde hem deze keer niet echt op te vangen voor de sprong, dat regelde hij zelf wel even :+ Hij is daar heel voorzichtig mee, hij zal nooit in volle galop over een hindenis gaan. Het gassen tussen de hindernissen lukt me ook steeds beter, en ik ben er ook achter dat een klap op m'n laars heel goed helpt haha :))

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:22

heb net nog wat zitten spitten in de site van WM en nog meer foto's gevonden, ondanks dat de kwaliteit hoger kan vind ik het toch wel hele leuke foto's hoor!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:22

Ik zie mezelf 2x :? 1 waterbak foto die echt super slecht genomen is en de 1e van de 3 sprong.