[SGW] Voorbespreking SGW Vlietlanden 18/19 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:05

De KNHS heeft zijn zaakjes een stuk beter voor elkaar zo te lezen. Heb zelf ervaren dat het soms misschien wat langer duurt, maar vragen wél wordenbeantwoord. Dat is ook weleens anders geweest.

Wij zijn ons nu serieus aan het voorbereiden op Vlietlanden:
Gisteren getraind in Lunteren, morgen springles, vrijdag oefenparcours, dan een week vooral dressuurmatig aan het werk als voorbereiding op CH Hoogland (voor het eerst dressuur tussen de bordjes en springen in kijkerige omgeving) om vervolgens via een springles en crosstraining (Rotterdam) helemaal klaar te zijn voor ons debuut in SGW-land. Tussendoor ook nog 2 x dressuurles voor de broodnodige controle en losgelatenheid. Zou het er nu eindelijk van gaan komen?

Sannn, bedankt voor de link naar de site! Spannend om traject al te zien en de lijst met hindernissen! Pff het springterrein temidden van de cross.. Daar zal Vos heet van worden! Gelukkig liggen de dressuurringen verder weg.

manic

Re: Voorbespreking SGW Vlietlanden 18/19 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:03

Ahum. Inmiddels dus aangemeld als lid bij een vereniging hier in de buurt... alleen nog geen startkaart, maar die heb ik dan volgens mij voor de klasse BB weer niet nodig, alleen een KNHS lidmaatschap, dus volgens mij is het zo in orde. :D

Ik vrees dat ik nu echt ernstig iemand nodig heb om mijn handje vast te houden... :=

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:08

haha, ga je ook de oefencross in wieringerwerf doen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:14

Damelza ga jij de oefen in WW doen?
Wij staan nog wel op de lijst maar moet eerlijk zeggen dat ik denk dat we er misschien niet zo heel veel aan hebben!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:16

Damelza en ponyparadijs: ik denk eraan om oefencross WW in te schrijven zodat paard de hindernissen al een keer gezien heeft voor de wedstrijd zelf. Of zijn het echt twee aparte crossparcoursen?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:19

Ik ga hem wel doen, vind het gewoon altijd wel gezellig en dan staat er ook weer wat meer hindernissen in WW. Voorderest vind ik het ook erg goedkoop voor wat je ervoor terug krijgt, heb de 2x dat ik er aan meegedaan heb heel fijn les gekregen. En vind het wel een mooie oefening voor de gewone cross natuurlijk, nog even de greppeltjes en de waterbak oefenen, al vind Elvis dat eigenlijk helemaal niet eng :))

Mireille, met de echte cross staan er wel meer hindernissen en ook andere. Maar veel paarden vinden die greppeltjes natuurlijk wat vreemd, dus daar is de oefencross dan een hele goede oefening voor :))

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:22

Ik rijd ook! In de B paarden. Heb net de foto's bekeken op de site, maar ziet er toch een moeilijke cross uit zeg! Ik ben er nog nooit geweest, is het echt een moeilijke cross of heb ik gewoon een verkeerd beeld door de fotos?!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:24

Ik denk dat dat vooral hindernissen zijn voor de hogere klasses.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:26

De oefencross in Wieringerwerf heeft wat minder hindernissen dan de echte cross, er staat meestal al wat voor de sgw maar nog niet alles, maar is inderdaad wel heel leerzaam omdat je eerst les krijgt en vervolgens de oefencross rijd, de paarden kunnen dan ook spelenderwijs wennen aan de greppels e.d. en vaste hindernissen zoals de piano. Zeker een aanrader voor als je de sgw gaat rijden, sommige paarden moeten echt even wennen aan die greppeltjes.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:27

Knollboll schreef:
Ik rijd ook! In de B paarden. Heb net de foto's bekeken op de site, maar ziet er toch een moeilijke cross uit zeg! Ik ben er nog nooit geweest, is het echt een moeilijke cross of heb ik gewoon een verkeerd beeld door de fotos?!

De foto's zijn van hogere klassen. Maak je dus maar niet druk; de B-paarden stond vorig jaar in ieder geval ingegraven, dwz op struikelhoogte. ;)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:28

Afgelopen zondag 2 x een aangeleunde greppel gesprongen en een overbouwd klein greppeltje. Sprong hij redelijk safe. Wieringerwerf is een heel eind rijden voor ons. Nog ff over nadenken, of eigenlijk gewoon even afwachten hoe we Vlietlanden doorkomen ;)

Eerste en enige keer dat ik gecrosst heb (Lisse), had ik met 2 bokkers afgesproken om cross gezamenlijk te lopen. Was gezellig en vooral ook leerzaam voor mij natuurlijk. Ik start zondag in de B en zou vrijdag of zaterdag het parcours willen verkennen. Zaterdag is misschien de beste dag, omdat het springparcours er natuurlijk ook al staat. Ben nogal zenuwpees als het om parcours onthouden gaat namelijk :o. Zijn er mensen die het ook leuk vinden om samen te lopen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:32

Ik weet eigenlijk niet meer of wij zondag moeten of zaterdag. Is de L op zondag? Anders willen wij wel mee lopen zaterdag!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:34

Mireilledons: Of je het de moeite waard vind om daarvoor helemaal naar WW te rijden weet je zelf het beste, maar de "' greppels" in ww zijn iets anders dan ik op andere oefenterreinen of crossen ooit tegen ben gekomen, zijn zeg maar grote aflopende beekjes (die soms wel, soms niet droog staan) waar je vanaf de zijkant doorheen gaat. Zoals ik het nu zeg klinkt het misschien wat vaag, ik zoek wel even een foto!edit: Gevonden, ik zet ze wel even in het algemene wedstrijdtopic aangezien dit het voorbesprekingstopic van Sgw Vlietlanden is ;) .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 30-05-11 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:35

Het lijkt me handiger om de dingen over Wieringerwerf in een ander topic dan het topic van Vlietland te bespreken.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:36

Ik was het net aan het typen sim :Y) !

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:40

_Sim_ daar heb je natuurlijk gelijk in. Eef_Bam bedankt voor de extra info!

Ponyparadijs: ik weet niet of de L op zaterdag of zondag is. Ik sta op de lijst voor zondag iig. Zag op het kaartje op de site dat het grootste deel van de hindernissen op hetzelfe traject liggen. Maar in de L heb je wel heel wat meer hindernissen zeg!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:42

Mireille start jij B?
Want dan is het misschien wat verwarrend om samen te lopen.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:43

Ik heb ook begrepen dat de cross niet al te zwaar is (termen als "struikelhoogte" en "ingegraven" kwamen daarbij ook wel eens voor). Dat is dus een mooie cross voor ons debuut, ik hoop daarom dat het dit jaar ook niet al te zwaar wordt. Ik wil 'm wel uitrijden namelijk :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:46

fatal_flower ga je voor het eerst B starten?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:47

PP ik start inderdaad B. Maar samen lopen kan toch best? Grootste deel van de hindernissen is hetzelfde alleen in hoogte verschillend toch? Liep in Lisse met Mootje, althans had met haar afgesproken, maar zij liep de 'echte' cross en een andere bokker (sorry, naam vergeten) en ik die van de BB.
fatal_flower misschien interesse om als debutanten samen te verkennen?

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:50

ja hoor! Als het goed is loopt Lielle ook mee, ik kan het advies van een ervaren rot goed gebruiken. Als het in haar planning past tenminste, want ze is met iemand mee die de oefencross rijdt.

Vlietland wordt onze eerste cross ja en was al een hele tijd als debuut gepland. Toen had ik later toch nog Castenray ervoor gepland (7 mei), stond ik op de wachtlijst bovenaan, moest ik weer afmelden vanwege een dik been |(
Met het paard gaat het nu weer super, dus hopelijk nu alsnog ons debuut :)
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 30-05-11 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:51

Nou ja omdat er voor het L wat extra lussen zijn!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:53

Kan toch? Als je genoeg tijd hebt, kun je gewoon op elkaar wachten..of meelopen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:54

Ik vindt het geen probleem hoor. Dus maar even kijken wanneer het L is. En of we dan gezamelijk kunnen lopen!

Zie net dat dat voor ons niest wordt. Wij moeten namelijk zaterdag starten.
Dus misschien zien we elkaar dan wel. Maar we lopen dan denk ik vrijdag al!

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:57

FF: Zo! Heb via haar 2 x getraind bij Rob Jansen. Ken haar alleen van Bokt hoor, maar haak graag aan!

PP: ik heb geen idee wat er allemaal moet gebeuren bij het verkennen van de cross, zeker niet als je al L start.. Gewoon even afwachten en als het allemaal goed uitkomt maken we er een hele optocht van :D