[SGW] Voorbespreking SGW Markelo 29 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:05

er is geen L hé..:P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:07

oh ja. ... :+ das jammer :P wordt mijn mooie plan door de neus geboord... gelukkig hebben we een picknicktafeltje en heb ik 6 juni een tentamen dus dan vrees ik dat ik tussendoor maar even met mijn neus in de boeken duik. 5 uur lang niksen is niet mijn ding.

naja, kom ik niet in de knoop qua routes :')

bvw

Re: Voorbespreking SGW Markelo 29 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:29

ik laat de paarden tussen door even aan de hand lopen en eten. Anders wordt het inderdaad een beetje een lange dag voor de paarden. Wil 's ochtends om 6 uur weg en ik verwacht niet voor 's avonds half negen thuis te zijn. Als ze er dan alleen even af zijn geweest om te dressuren en springen/crossen is ook niks!
Prikpaaltjes is denk ik bij wiso niet zo handig maar als we erbij blijven kunnen we het missen proberen...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:34

Prikpaaltjes willen met Zandralien ook niet hoor :) ze gaat hier op het land al onder alles door wat er staat en dat is nog wel een stukje uitgebreider dan zo set met paaltjes, maar sommige paarden gedragen zich gewoon netjes en blijven er achter staan, dan is het wel ideaal :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:35

Met prikpaaltjes vind ik ook niet wat. Dan moet je er al bij blijven anders vertrouw ik dat niet. Dan laat ik ze net zo lief aan de hand grazen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:18

ik neem wel prikpaaltjes mee :D
Ideaal, moeders in een stoeltje er naast met een beok en vaders en ik de cross mooi lopen :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:39

Klinkt als een echte familiedag ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:12

nou en of ;) hond gaat ook mee, alleen de kat moet zielig thuis blijven die mag op het huis passen :Y)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:17

iemand moet het zware werk doen... ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:42

Dat is bij ons niet nodig. Maar wij hebben het wel een keer al gedaan. Gaat heel goed!! Paard blijft wel staan :P
Ik hoop wel dat ik nog aantal mensen tegenkom. Vorige keer Bianca (bvw) al aangesproken.
Evony, jou ken ik ook al. Via alice, kwam ik laatst achter. Met een oefencross, heb ik met jou zitten kletsen na afloop. Op je paard.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:52

Ik baal ook van die 5.5 uur, helemaal toen ik las dat ze het dressuurterrein niet voor de cross gebruiken. Maar goed, het is niet anders. ;)
Zat er ook al aan te denken om heen en weer te rijden idd, kan What toch even thuis in de wei. Is voor ons 3 kwartier denk ik ongeveer. Maar eigenlijk is dat ook van de zotte. Hem tussen prikpaaltjes zetten durf ik niet aan aangezien meneer ook over de staldeur uit stilstand springt. Dan hem maar wandelend laten grazen. :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:10

sanurie schreef:
Dat is bij ons niet nodig. Maar wij hebben het wel een keer al gedaan. Gaat heel goed!! Paard blijft wel staan :P
Ik hoop wel dat ik nog aantal mensen tegenkom. Vorige keer Bianca (bvw) al aangesproken.
Evony, jou ken ik ook al. Via alice, kwam ik laatst achter. Met een oefencross, heb ik met jou zitten kletsen na afloop. Op je paard.

Dat weet ik :Y) hahaha

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:16

sanurie schreef:

Ik ga jou sowieso wel zien :)
Zitten er volgens mij maar 2 of 3 tussen :)
In april in Markelo zag ik je ook wel, alleen toen was je al druk in gesprek :')

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:16

heb op stal even nagevraagd waarom ze het zo doen, maar dat voornamelijk vanwege de pony's die er nog voor moeten starten. het was of een lange wachtijd of een dressuur ring minder en dus veel minder starts mogelijk. Onze eigenaresse is zelf een echt all rounder (** international gecrossed) en vond dat er meer starts mogelijk moesten zijn zeker in NL omdat er al zo weinig zijn met enorme wachtlijsten.
Vandaar ;)! Verder nog weinig veranderingen, morgen gaan ze weer verder bouwen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:54

Het is inderdaad wel lang wachten, maar aan de andere kant vliegt de tijd altijd voorbij op een sgw vind ik :D Denk dat ik mijn paard tussendoor ook nog even aan de hand laat grazen.

Foto's zien er uitdagend uit, ben benieuwd hoe het er straks in het "echt" uitziet. Volgende week nog even trainen in Lelystad en dan zijn we er hopelijk klaar voor.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:05

K ben zelf nog niet eerder in lelystad geweest maar er is mij verzekerd dat het de moeite waard is dus dan gaan we :+ van wat ik zo van foto's zie staat er genoeg dus het is een mooie voorbereiding!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:18

ik heb van mijn clubgenootje, die bij snorrewind werkt, vernomen dat de cross langs de dressuurbanen gaat.Dus het geen doen is om nog een fatsoenlijke dressuurproef af te leggen wanneer er paarden volop ( heel dicht) langs komen crossen.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:22

sappho schreef:
heb op stal even nagevraagd waarom ze het zo doen, maar dat voornamelijk vanwege de pony's die er nog voor moeten starten. het was of een lange wachtijd of een dressuur ring minder en dus veel minder starts mogelijk. Onze eigenaresse is zelf een echt all rounder (** international gecrossed) en vond dat er meer starts mogelijk moesten zijn zeker in NL omdat er al zo weinig zijn met enorme wachtlijsten.
Vandaar ;)! Verder nog weinig veranderingen, morgen gaan ze weer verder bouwen!

Meer starts is altijd beter natuurlijk ;) En daarbij is het natuurlijk ook nog een hele klus om alles te plannen :j
Die tijd tussen de dressuur en het springen gaat toch altijd wel snel voorbij, de cross 1 of meerdere keren verkennen, nog even kijken bij de cross/het springen en dan ben je ook alweer aan de beurt ;) Ik vind het wel ideaal dat er nu tenminste geen problemen zijn met tussendoor verkennen, kunnen we weer wat later weg 8-)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:27

sanurie: je moet mij sowieso wel tegen zijn gekomen. ik reed bij je in de klasse.
ik moest springen als 1e en springen als 2e in de EB. maar door alle drukte zag je me misschien alleen rond vliegen? :P

never_mind ik moest toch ook kort achter/voor jou de vorige keer in markelo?

tja en verder met de dressuurbanen is het gewoon kiezen. of mensen zijn boos voor de wachttijden of omdat er iemand langs gaat in volle galop. tja wat wil je liever?

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:29

Kan wel, maar dat is al snel zo in dezelfde categorie (zeker met E-pony's) :P
Volgens mij had ik je toen wel snel ff van pony zien wisselen bij het springen, maar verder niet geloof ik :P

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:39

Evony: okj, ik wist niet of je dat nog wist!!
lrm: Volgensmij heb ik je wel gezien. Maar dat weet ik niet zeker meer!! Reed je in lichtroze?
Never Minde: Dan kom ik je vast wel tegen!! Ik ben te herkennen aan me rood met blauw, en met dressuur, uh naja ik heb startnummer 61 en jij 64 dus kan zo altijd mensen aanspreken.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:45

Dat is idd stuk fijner dat er dan meer mensen kunnen starten! :j
Snap het ook wel hoor, maar is wel lang er tussen. Maar idd het gaat ook zo voorbij, als het maar geen rot weer is zoals afgelopen jaar in Gorssel. Dan is het geen pretje! Moeders en ik zeiden al gaan eerst lekker met What grazen, en dan de cross rustig verkennen. Kunnen we ook nog paar combinaties zien per hindernis. :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:15

Ik zie al helemaal voor me wat er gebeurd als ik in een dressuurproef zit en er een paard langs komt crossen :')

MIR: Volgens mij zit ik bij jou in de groep met crosstraining zondag :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:42

ik zie bij mij het probleem niet zo als er iemand langs komt. maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand er wel last van heeft! vooral met de jonge paarden..

jup ik reed in lichtroze. voor de cross van nummer 1 was ik nog met een blij gezicht. en toen ik op nummer 2 zat zag je waarschijnlijk een zuur gezicht en een vieze broek. :+ ik weet nog niet zeker. maar ik denk dat ik met de een in lichtroze rij en met de andere in bordeaux met wit en zwart. of allebei in bordeaux.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:07

door de lange wachttijden hebben we in elk geval tijd genoeg om met elkaar te kletsen :D