[SGW] SGW Oudkarspel 4 & 5 Juni 2011.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:35

De uitslagen in Oudkarspel laten meestal erg lang op zich wachten en de keren dat ik meedeed klopte er ook geen hout van :o

Dressuurcoupons kwamen vorig jaar ook pas aan het eind van de dag.

ponyparadijs

Re: SGW Oudkarspel 4 & 5 Juni 2011.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:36

Dat probleem heb je ook op andere SGW wedstrijden.
Ik kan me dit jaar Westerbork nog herineren. Dat was met de uitslagen ook een groot drama.
Bij Oudkarspel vorig jaar duurde het wel lang. Maar het was bij ons wel correct!

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:38

Daarom adviseer ik ook om een ervaren iemand in de rekenkamer te vragen. Die zijn er!! De bouw zal geen probleem zijn, maar probeer op andere "afdelingen" echt iemand mee te krijgen die eerder en/of regelmatig actief geweest is bij de organisatie van een sgw.
Ronald kan hier misschien ook in adviseren en wat namen noemen van mensen die misschien kunnen helpen die 2 dagen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:40

Ik heb vandaag eindelijk bericht gehad op mijn mail die ik 2 (!) weken geleden gestuurd heb.
Inderdaad erg jammer dat je bij het BB ook na 3 weigeringen euit moet. Heb me dus in de klasse B laten staan, ga me niet afmelden maar had toch gehoopt dat je het BB gewoon af mocht maken. Hopelijk veranderen jullie dat nog voor volgend jaar.
Ik zelf heb er als nog zin in, snap dat het een behoorlijke klus is voor de leerlingen maar vind wel dat het dagelijks checken van de mail en het wat meer supporten van de wedstrijd er gewoon bij hoort en misschien wat serieuzer aan gepakt had kunnen worden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:44

ponyparadijs schreef:
Dat probleem heb je ook op andere SGW wedstrijden.
Ik kan me dit jaar Westerbork nog herineren. Dat was met de uitslagen ook een groot drama.
Bij Oudkarspel vorig jaar duurde het wel lang. Maar het was bij ons wel correct!

Bij lang niet allemaal is het drama !!!!!, Chaam en Etten leur waren echt mega snel, in Westerbrok ging het even mis maar duurde het niet extreem lang, castenray was ook erg vlot met alles, dat was het eerste jaar dat Westerbork georgansieerd werd ook wel anders, daar werd ik namelijk eerste en toen heb ik een hele dag gewacht.
Het is namelijk heeeeel erg vervelend als je bij de kopgroep starters zit en zo lang moet wachten nadat ook de laatste uit de cross is. Dressuur uitslagen kunnen vrij snel doorgevoerd worden lijkt me en coupons en stijluitslagen moeten gewoon vlot gepakt kunnen worden.
Weet niet met wat voor programma's organisaties werken, maar ik was er gister bij eentje die vult alleen de uitslagen in en dat programma zetten alles automatisch op volgorde.!!!!

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:50

Bianca: het geeft idd te denken, maar het is nog bijna 2 weken. Via pb wat tips gegeven, en hopelijk maken ze daar, en ook van andere tips die binnen komen, gebruik van. Natuurlijk had de mail eerder beantwoord moeten worden, maar ik weet ook niet in hoeverre de school hier in betrokken wordt. Het lijkt mij dat zoiets toch begeleid moet worden, en daar horen dit soort dingen ook bij. Je kunt van een groep welwillende jonge meiden (of zijn er ook jongens bij) van pakweg 17 of 18 (schat ik) niet verwachten dat ze alles direct correct regelen. Met vallen en opstaan word je groot. Het probleem is dat ieder jaar hier weer nieuwe leerlingen zijn die ook weer "vallen" om te leren. Dus meer begeleiding van de school is misschien geen overbodige luxe.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:51

@ Bianca, ik vind je nou wel erg negatief reageren. Het blijft wel mensenwerk, en het kost nou eenmaal tijd. Er wordt mijns inziens wel aangegeven dat er echt wat met de opmerkingen gedaan wordt, en jij geeft geen opmerkingen maar alleen puur commentaar, terwijl je er ook nog eens nog nooit geweest bent!
Ik ben vorig jaar voor het eerst in Oudkarspel geweest. Vond het een prima cross, heb geen vervelende dingen meegemaakt (behalve dat mijn paard niet wilde lopen), en ik kon op de dag zelf nog bijschrijven voor de oefencross. Vond dat top!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:01

Ik heb tot nu toe alle keren mee gereden daar en ben ook alleen maar positief eigenlijk.
Iedereen zeurt altijd dat de uitslag zo lang duurt, maar ik vond dat best meevallen eigenlijk. Die meiden werken er hartstikke hard voor. Als je dan een half uurtje langer moet wachten, maakt mij dat niet zoveel uit. Ieder jaar verloopt het ook weer vlotter.

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:05

Het is ook een bereklus, en soms zit er gewoon iets tegen, is er ergens een uitslagenkaart van een hindernis blijven hangen o.i.d., en je loopt meteen achter. Maar ja, het zijn voor deelnemers over het algemeen lange dagen, en dan wil men ook naar huis als het klaar is. Maar soms zou een beetje meer geduld best op z'n plaats zijn......

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:08

Vorig jaar duurde de uitslag erg lang maar dat was ook B. Al dat gedoe met stijlprotecollen duurt lang. De cross zelf is het echt wel waard Bianca!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:09

Ach, vorige week reed ik een endurancewedstrijd. Daar zou de uitslag om 16.30 zijn, maar dat werd uiteindelijk om 20.30. Dus dan mogen we hier nog niet mopperen :+

Ik reed vorig jaar ook B paarden Mistid, en vond dat wachten dus echt wel meevallen. Ik heb geen idee waarom dat verhaal van dat lange wachten in Oudkarspel steeds weer bovenkomt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:11

Heleen, bij de paarden ging het inderdaad vrij vlot, maar bij de pony's niet! De uitslagen waren een half uur na de prijsuitreiking van de laatste B paarden ring er nog niet. Toen was de cross toch echt al een poos voorbij (2/3 uur al gauw voordat wij de uitslagen hadden).

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:12

Scheelt natuurlijk enorm of je als een van de eerste van je klasse van start gaat, of als een van de laatste. Zeker in de B, daar zijn altijd zoveel deelnemers.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 05:38

Ik vindt dat lange wachten ook wel mee vallen bij Oudkarspel.
Vond het dit jaar in Westerbork dus veel erger.
Goed daar waren de dressuur coupons inderdaad vrij vlug om te pakken. Maar als dan blijkt dat ze een hele ring vergeten waren in te voeren hadden ze beter wat minder haast kunnen hebben!
Zo'n SGW dag duurt toch al hartstikke lang. Wat maakt het wachten op de prijsuitreiking dan nog uit?

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 06:39

Nou..... omdat hij al zo lang is, heb ik er zelf ook een hekel aan om langer te wachten dan nodig is. Maar veel deelnemers zijn wel heel ongeduldig. Die willen bij wijze van spreken zodra ze over de finish zijn hun lintje ophalen en naar huis. Om de uitslagen correct te verwerken heb je nu eenmaal voldoende tijd nodig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 06:39

bianca1980 schreef:
Als er nergens ervaren mensen zitten dan vraag ik me eerlijk gezegd ook serieus af hoe de uitslagen ed op de dag zelf gaan goedkomen..... -O- Ik heb geen zin in urenlange problemen op een dag......mmhhh..... >;) Ik krijg eerlijk gezegd ook iets minder zin in de cross zelf, helemaal omdat ik er nog nooit gestart ben en nu een beetje vrees voor allerlei problemen de dag zelf.

Bianca, sorry dat ik het zeg, maar je komt een beetje azijnpisserig over terwijl je er nog nooit geweest bent. Je kan wel merken dat je nooit dagje sgw secretariaat heb gedraaid. Ik vraag me af of je überhaupt wel eens vrijwilliger bij een sgw bent geweest in wat voor vorm dan ook.

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 06:43

Ho ho dames, kalm aan, laten we het leuk houden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:02

Doe ik ook Texelse, maar om een organisatie zo af te katten terwijl er bij haar nog niks mis is gegaan is niet eerlijk.

Zij haalt Etten-Leur aan als goed, ik heb daar hele slechte ervaring mee, tot 3 keer toe en dan ga ik er niet meer heen. Alleen zet ik dat verhaal niet op bokt en kunnen er dus mensen geen oordeel over vormen.

Ik vind het gewoon niet netjes, zij geeft commentaar en dan kan je kritiek terug verwachten.

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:10

Ik begrijp je reactie wel hoor Roos, maar de organisatie schiet er niets mee op als hier gekibbeld wordt.
Laten we ze liever, indien nodig met raad en daad bij staan. Via pb kunnen er misschien nog wat tips etc. doorgegeven worden. Er is al een en ander doorgegeven, en ik heb het gevoel dat ze hier zeker wel voor open staan. In ieder geval, als ze raad willen, dan weten ze een aantal personen waar ze vragen kunnen stellen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:14

Ik heb via mail ook al het een en ander doorgegeven en daar ook binnen een dag antwoord op gehad. Was van mijn werk-email dus exact weet ik het ook niet en dat hou ik ook niet bij :o

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:39

Als je er toch al de hele dag bent, dan maakt dat uurtje extra ook echt niet meer uit. En als je niet wil wachten, dan ga je toch? Je kunt een keer tegen de lamp lopen ja, heb ik ook gehad. Zagen mij aan voor de combi voor mij die gevallen was in het water -> 2 verliespunten te pakken en weggegaan, omdat dressuur en springen teveel fouten waren, kwam toch niet in aanmerking voor een prijs. Kennis had foto's gemaakt en naar de organisatie gemaild, en die waren gelukkig erg meewerkend en hebben het veranderd bij de KNHS. Had ook niet zo kunnen zijn, nouja dikke pech en dan heb je 2 verliespunten, had ik moeten blijven.

Maar wij rekenden eigenlijk altijd de tijd die we s morgens vertrokken ook als de tijd die we s avonds terug waren. (Dus 6 uur vertrekken is ook om 6 uur weer thuis ongeveer.) Je weet nou eenmaal dat je er een hele dag aan kwijt bent, maak je dan niet zo druk om een prijsuitreiking, je wil immers zelf meedoen!

Oudkarspel ervaar ik elk jaar weer als een hele mooie cross, die zichzelf elk jaar verbetert, ook qua aanbod van hindernissen en uitdaging hierin! Hij is echt de moeite waard, en de hindernissen worden niet uitgekozen door de studenten dus ga gewoon lekker heen en laat je niet beinvloeden door een paar verhalen. Als je er geweest bent en het was een enorme ramp, dan heb je het iig zelf ervaren, en hoef je niet op de verhalen van een ander te baseren dat het geen fijne cross is.... Dan heb je imo ook gen recht om te klagen.

Dit is niet persoonlijk bedoelt, maar gewoon in het algemeen. Ze doen ook alleen maar hun best en voor hen is dit een fantastisch leerproject om te mogen doen en ik vind het super dat Ronald ze elk jaar de gelegenheid geeft!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:44

Ik ben benieuwd naar de cross en ach, wachten moet je altijd. Ik wacht meestel de uitslagen af om situaties als hierboven beschreven te voorkomen.

Is het nodig om een fiets mee te nemen?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:47

Nee hoor. Alles is heel goed te lopen. Parkeren op het terrein van de manege de dressuur was vorig jaar aan de overkant van het land. Dat is echt een kippe stukkie. Cross en springen allemaal op het terrein dus een fiets is niet nodig hoor!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:54

Evelien, cross is echt wel mooi hoor en wordt ook goed over nagedacht. Cross wordt ook gebouwd door mensen uit een echte crossbouw en crossruiters familie. Cross zal wel massaal zijn, maar zeker eerlijk. Alice heeft vorig jaar een heel positief stuk op haar website geplaatst. Annemarie van Merkensteijn + der man roemen de crossbouwer. Pleun van der Marel was ook alleen maar positief en volgens mij is ie geslaagd met de (1 van de) hoogste cijfers van de opleiding.
Kijk anders eens op de site van sgw Texel, daar bouwt hij ook. Uiteraard met andere hindernissen, maar het geeft wel een beeld van het soort hindernissen wat hij gebruikt.

Hij wilde de trakhener voor het L in ieder geval makkelijker maken, ga daar niet teveel van verklappen. Om de cross hoef je het echt niet te laten.

texelseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:59

Nog even over een fiets: Zelf vind ik het wel handig om die mee te nemen. Het is allemaal goed te belopen, maar naar de dressuurbanen vind ik het nog een hele tippel. dat komt ook door m'n manke pootje Vergeleken bij Gorssel valt het allemaal wel mee, maar als je ruimte "over" hebt, dan zou ik de fiets meenemen.