[SGW] SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:12

Blijft wel soms hè :D ;) .

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:24

DyonS: Mooie foto's zeg! Fijn dat je tevreden was.
Muts_Marijke: Gefeliciteerd met je vriend! Handige actie :Y)
Irene: Jammer van de stops, maar een goed gevoel is ook fijn. :D
Sim: Mooi dat je paard het goed deed, jammer dat je zelf wat minder in vorm was. :D Kan gebeuren.
Chartje: Gefeliciteerd!
Marloes: Ruig zeg met je pownie tussen de paarden! :D Gefeliciteerd!
Mendy: jammer van je stops, maar mooi dat je toch tevreden bent :)
Juventus: Netjes dat je zo omhoog geklommen bent! Gefeliciteerd.
Dienke & Jeroen: Jullie had ik al gesproken. :D
Margriet: Jammer van je stops. Ik stond met mijn moeder op de bult, wat gebeurde er nou bij het heksenoog? Zag indd ook dat ie al een keer eerder rechtsaf ging. :D Verder zag het er netjes uit!
Inez: Het was te zien dat je het spannend vond. :D Jammer van de stop, maar toch heel goed gereden!
Evony: Mooi dat je zo trots bent. :D Bij de L paarden stroomde het water wel gewoon.
xSiep: Stond bij jou ook nog op de bult te kijken. Ruig paard heb je zeg! Ging echt als een speer. :D
Kim: Had je al gesmst, maar echt supergaaf! Gefeliciteerd. :D

Zag dat de uitslagen er al op staan!

Uk heeft vanmiddag nog lekker in de wei gelopen, en is daarna lekker onder de douche geweest.
Vind het zo wel heel moeilijk als ze toch weggaat, ze gaat zo fijn. <3 <3
Denk niet dat ik gauw weer een paard heb dat zo safe is en dat voor me door het vuur gaat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:24

Leliaardje schreef:
Blijft wel soms hè :D ;) .

Maakt niet uit, je kent nu ook het andere "verhaal".

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:35

heey:)

mijn verslagje
dressuur ging heel goed, alleen had 181, wordt steeds lager, terwijl ik M1 rijd...
springen ging foutloos, moest alleen wel lang wachten door dat ongeluk, wat btw heel zielig was..

toen cross, alles ging heel goed, liep lekker door, had bij 4 wel alternatief genomen. eerste water ging ook goed, okal waren we bijna in de bosjes gevlogen xD. alleen bij het boomstammetje voor het tweede water, ging het mis, drie keer weigering.
zo jammer vind ik het, ze kan het makkelijk, ik qua hoogte waarschijnlijk zo int L kunnen springen (niet arogant bedoeld ;) ) alleen voor water is ze telkens bang, echt jammer...

iemand nog goede water tips..?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:39

Hilde, heb je mij gezien of Laurie?

ai_luf_u: ik denk dat het voornamelijk een kwestie is van veel doen. Dan zal ze toch wel meer vertrouwen gaan krijgen op het water.
Maar echt: er waren zo vreselijk veel weigeringen op de boom voor het water: het was denk ik toch wel heel erg eng dat donkere gat daarna.

Hilde_

Re: SGW Barchem 22/23/24 oktober - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:43

Jullie allebei. :D Maar jou ook meerdere keren dat je ons straal voorbij liep. :Y)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:49

Leuk om alle verslagen hier te lezen en gefeliciteerd met de resultaten en prijzen!

Ik ben eigenlijk ook wel tevreden. Had 189 met dressuur, foutloos bij springen en bij cross stopte ze al op hindernis 1 :+ Maar ze moest er blijkbaar even inkomen, 2 en 3 ook wat twijfelachtig gesprongen, 4 stopte ze nog een keer (had gewoon in het midden aangereden), maar daarna ging ze als een speer :) Bij hindernis 11 heb ik het alternatief gereden, omdat ik nog nooit zo'n opsprong als in-uitje met haar had gereden. Bij de 2e waterpartij was ze iets twijfelend, maar uiteindelijk konden we eruit draven en nog iets vaart maken voor de opsprong.
Ik kwam er in de auto achter dat ik m'n stijlformulieren ben vergeten, maar zag bij uitslag een 6,7 gemiddelde, dus dat is wel prima denk ik. Zie dat er maar 3 foutloos waren in de cross vanuit dressuurring 3..

Zie dat ik 6:49 tijd had, wat was de optimale tijd? :+ Heb 30,8 strafpunten voor deze tijd gekregen, maar volgens mij is dat nog niet zo gek met 2 stops en een slome waterpartij?

Is er misschien nog iemand die me heeft gezien toevallig? Ik hoop dat iemand nog een tip heeft :) Was nog maar m'n 2e SGW. Had startnr 124 :)

En weten jullie wie er allemaal foto's hebben gemaakt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:54

Mootje schreef:
Citaat:
4. Bij een val van een ruiter in één van de wedstrijdonderdelen volgt uitsluiting. De
ruiter dient na een uitsluiting ten gevolge van een val op eigen initiatief de wedstrijd
onmiddellijk te beëindigen. Indien hij dat niet doet, dient de combinatie zo
snel mogelijk te worden gestopt en moet rapport worden uitgebracht aan de Federatievertegenwoordiger.

Het is dus alleen IN het wedstrijdonderdeel!

Maar als je in het starthok staat neem je imo al deel aan een wedstrijd onderdeel. Net als je de ring in rijdt en eraf klapt. Maar ja wie ben ik, het is imo discutabel.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:15

Hilde_ schreef:
Jullie allebei. :D Maar jou ook meerdere keren dat je ons straal voorbij liep. :Y)

Dat doe ik altijd bij iedereen :o . Ik kan namelijk geen gezichten onthouden..............

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:28

Hilde_ schreef:
xSiep: Stond bij jou ook nog op de bult te kijken. Ruig paard heb je zeg! Ging echt als een speer. :D

Riep je toevallig ook wat? Ik hoorde iemand daar wat roepen ik weet alleen niet wie/wat :+
Ik kwam er trouwens bij de prijsuitrijking van jou achter dat wij zaterdags tegelijk de cross hadden gelopen :P Jullie waren toch op mountainbikes? Ik had je alleen niet herkend, pas toen ik je naam hoorde bij de prijsuitrijking ging er een lichtje branden :))
Gefeliciteerd met je prijs nog, knap hoor :j

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:33

tientjeh schreef:
Mijn zusje is ook gestart met mijn paard. Wat teleurstellende punten in de dressuur, waar ik de jury ook niet in snap. Wat willen ze zien in een B sgw proef.

Springen 1 balkje en de cross een langsloper. Al met al nog 15 sec binnen de tijd binnen.

Aj aangenaam,... had precies hetzelfde,..
vond het wel erg laag en dacht precies hetzelfde, hoe moet je in godsnaam rijden in de B dan?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:43

_Sim_ schreef:
Gefeliciteerd Natas! Die brede bak viel met rijden alleszins mee he?

ja dat was zelfs de fijnste lijn die ik gereden heb :-)
viel reuze mee, je merkte niet eens dat ie breed was, waren mooi 5 voorwaartse galopsprongen, paste perfect :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:58

Die ging bij mij ook uit het boekje :D
Kwam echt zo fijn uit :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:58

Ik zag je stop op 4 vanuit de verte. 5.33 was de optimale tijd.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:06

viel het terrein vandaag nog mee??

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:39

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:42

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 25-10-10 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. In link geplaatst, fotovragen ook niet toegestaan, verwijderd.

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:46

Hallo allemaal! Leuke verslagen allemaal! Gefeliciteerd prijswinnaars en iedereen die rond is gekomen! Knap hoor.

Was zelf zo teleurgesteld na zaterdag, dat ik het pas vanochtend kon opbrengen alle verslagen te lezen. Hele seizoen ging super (Gorssel, Neede en Diepenheim foutloze crossen) en zaterdag was even een dieptepunt. Ben de cross niet rondgekomen.

Even kort verslagje: dressuur ging super, ze liep voor mij gevoel de sterren van de hemel. 181 en 184 punten, viel wat tegen, 9e van de ring. maar gevoel was goed, dus dat telt. Springen ging de laatste tijd heel erg slecht, met als dieptepunt Diepenheim met 23 strafpunten. Nu ging het eindelijk weer goed, 1 balkje. Ging super nerveus de cross in want vond het niet meevallen, wat een moeilijke sprongen voor de B, maar wel een mooie uitdaging. Had er wel vol vertrouwen in, aangezien ze alle crossen van dit seizoen zo ontzettend goed had aangepakt. Op 4 een weigering, schrok toch van dat water over de balk heen. Alternatief gelijk gepakt, op 5 het alternatief gepakt, ging over de paddestoel (waar ik het meest bang voor was) super, waterbak zonder aarzelen door. Opsprong ging aarzelend, waardoor ik alternatief moest pakken. En toen een flinke stop op de hindernis tussen de shetlanders. Ze stond met grote ogen naar die ponies te kijken, en begreep volgens mij niet dat ze erover heen moest. 2e poging ging goed, alternatief laurierhaag genomen en zonder problemen over strobalen en toen naar de waterbak...... Ze stopt dus nooit!!! voor water, maar hier wilde ze niet eens over de boomstam heen. 2e poging wel, en toen wilde ze niet het water in. Dit ken ik dus niet, maar denk dat de brug daar, de hoeveelheid mensen, het diepe donkere gat??? uiteindelijk toch er doorgegaan, en toen de opsprong. Stop en boem. Tig keer aangereden, maar ho maar. Toen zwaar balend en mopperend de cross uit. :( |( Voelde me een super sukkel. Vooral omdat het tot nu toe ze flitsend ging.

Tjaaaaaaaaa, en nu? Natuurlijk gewoon doorgaan, maar ben nu wel stukje vertrouwen kwijt. Heb Bathmen nog. Kijken hoe ze daar oppakt.
Iemand nog tips?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:51

Jammer Jet, maar laat je niet ontmoedigen door een wat minder resultaat. Barchem is nou eenmaal niet het makkelijkste en misschien was je zelf wel (onbewust) zo van slag door de stop op het water dat je daarna niet meer geconcentreerd genoeg aan het rijden was?
Gewoon lekker naar Bathmen gaan en probeer niet te lang stil te staan bij een keer een mindere prestatie!

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:04

Sim, daar heb je ook helemaal gelijk in. Gewoon weer verder gaan en dit achter me laten. De opsprong durfde ze echt niet te nemen, misschien het witte zand wat bovenop lag?

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:08

Ook 2 dagen in barchem geweest (vrijdag en zaterdag). Echt jammer dta het zaterdagmiddag begon te regenen. Liep op het maisveld en werd best glad..
Meisje bij ons van de club heeft de cross gereden met een camera op haar cap (net zoals die in Kentucky) http://www.youtube.com/watch?v=9erBIjhgviw
Dit is M-pony's

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:00

Ik ben benieuwd naar het filmpje! Zal het vanavond bekijken: lukt nu nog even niet.

Jet, jammer dat het niet lukte. Maar zoals je zei: het was inderdaad pittig en misschien dat de optelsom bij #18 teveel werd voor je paard. Hopelijk Bathmen weer lekker!

Ik wilde nog even zeggen dat ik het er allemaal wel vreselijk mooi uit vond zien!! Echt petje af.
Die hindernis 4 met het stromende water: super. En die Shetlanders en schaapjes: zag er schitterend uit.
Wij hebben 's middags nog even onder die grote parasol gezeten op de strobalen hindernis. Was een heerlijk stekkie.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:02

dat filmpje is gaaf! erg leuk ook om thuis even te laten zien, dan weten ze weer wat je allemaal overwonnen hebt.

Jet, ik kan je de hand schudden hoor, wel weer een ervaring rijker en lekker op naar Bathmen! :)

Leliaardje, inderdaad. de cross was prachtig en ook prachtig om te rijden. het gedeelte met de schaapjes vond ik ook super gebouwd. iedereen zag er wat tegenop, maar je kunt toch merken dat ze een hele goede crossbouwer hebben daar. :j het was een hele fijne combinatie.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:48

Ik vraag me trouwens af of je na het seizoen ook in de waterbak van barchem kunt/mag trainen?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:23

dat wil ik ook wel weten ja..
zou wel niet kunnen/mogen irene..