[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:33

Ik ben dus zondag stijljury geweest bij hindernis 16,17,18 en 19 en ik moet ook zeggen dat ik het niveau van het rijden niet goed vond. |o . Mensen die totaal geen ritme handen of veel en veel te hard gingen. Heb echt een paar keer me hart vast moeten houden. Ik heb echt maar 6 of 7 uit blinkers langs zien komen die nette afstanden reden, ritme hadden, goed tempo en ook nog eens het paard niet in de weg zaten. Dit vind ik op 60 deelnemers wel heel erg weinig ;( .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:38

Wat ik helemaal schokkend vond is hoe weinig mensen hun formulier ophaalden. De stapel van de zaterdag was niet normaal! Al dat werk voor nagenoeg niets!
Ik maak mij persoonlijk nooit zo druk om mijn stijlpunten, maar het blijkt ook weer dat dat niet nodig was :D
Laatst bijgewerkt door Mootje op 18-10-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:38

*zucht* zal wel een mail sturen dat ze het moeten veranderen.

Mootje

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:39

Eef :(:)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:50

Chartje, ik kan mij helemaal vinden in mijn stijlpunten hoor, maar had toch nog een vraagje wilde jij liever zien dat mensen in één (gecontroleerd) tempo reden of dat ze voor de hindernis echt gingen zitten en hun paard terugnamen, dit vroeg ik mij namelijk af omdat in Lisse er vooral op werd gelet dat er één tempo werd gereden en zo min mogelijk tempowisselingen ertussen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:53

Chartje wilde liever een meer gesloten paard zien ;) Althans, dat haal ik uit mijn commentaar!
De ene jury ziet liever zitten voor desprong en sluiten terwijl de andere een gelijkmatig tempo ziet. Van te voren weet je dit nooit, dus moet je gewoon doen wat jou en je paard het beste past. Mijn vorige paard sloot ik voor de sprong, terwijl ik dat bij deze bewust niet doe!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 20:57

Het ligt aan de hindernis. Je kunt niet elke hindernis in hetzelfde tempo aanrijden/nemen. Het is geen steeple-chase!
Er is nl ook nog een verschil in doorjakkeren en paard even ietst attent maken en op het achterbeen te zetten voor de sprong. Daar hoef je niet altijd heel veel tempo/ritme in te verliezen om toch vloeiend te blijven rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:00

ik kom mn hindernispostverslagje weer doen, zal zo braaf op iedereeb reageren. Ik zat zondag bij 10, de oxer stijl, en voor de m/z bij die ene wegovergang die dubbel... Vond het opvallen dat er veel mensen over de hindernis heen crosste en daardoor het paard niet uit kwam. Sommige die hem net wat terugpakte kwamen wel goed uit. Hij stond op 7 m. Als je er redelijk normaal in kwam was hij heel mooi te rijden! Verder is het klote van dat ongeluk met het paard, ik zat te shacken bij mn hindernis omdat ik er absoluut niet tegen kan. Hoe ist met die hinderniscontroleurs? Dat was al de 2e.. Eerst dat meisje en nu dat paard... Hoe ist afgelopen met die 2 waar de ambulance voor moest komen?

Vind het heel jammer dat ik dit soort verhalen lees over een secretariaat... Die mensen zitten dr 2 dagen (eigenlijk al veeeel langer) hun best te doen om die cross goed te laten voorlopen, er vielen zoveel dingen opeens tegen dat het vrij logisch is dat ze geen 100e vragen willen krijgen van wanneer de prijsuitreiking is...

Aaike, super gedaan de cross. En heb je spierpijn haha. Vond het heel leuk (en koud) om dr te komen helpen. Hoop stiekem zsm zelf weer mee te rijden, want ik vind het wel een echt leuke cross! Tot die tijd kom ik wel helpen haha.

Trouwens, was het niet iemand van bokt die me aansprak? Werd aangesproken maar zou het niet weten wie het was dus moest meteen aan iemand van bokt denken haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:03

Grappig dat iedereen denkt dat de snauwen van het secretariaat over de uitslagen / prijsuitreiking ging, want dit was absoluut niet het geval :n

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:05

Ik heb het juist afgestraft als mensen in één tempo op mijn hindernis kwamen. Maar ik zat ook bij een gewoon stijltje. Wat mij opviel was dat mensen voor het stijltje niet terug namen, maar voor de opsprong juist weer veels teveel. Ook op de oxer lieten heel mensen hun paard gewoon doordenderen zonder op het achterbeen te zetten.
Het is prachtig als je in 1 tempo door kan gaan naar de hindernis, echter vraagt dit wel ervaring en kunde. En juist dat heeft men vaak niet in de B. En ook als je in één tempo aan kan rijden moet nog altijd het paard terug worden gezet op het achterbeen. En dat heb ik eigenlijk niet zien gebeuren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:47

Wat is er bij jou gebeurt met de organisatie Mootje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:50

Mootje schreef:
Grappig dat iedereen denkt dat de snauwen van het secretariaat over de uitslagen / prijsuitreiking ging, want dit was absoluut niet het geval :n

mijn reactie was niet over de prijsuitreiking ed, maar ik kan snappen dat een secretariaat op dat soort moment geen zin hebben in gezeur (of het nu simpele vragen of echt probemen zijn) en daarom wat afgekatter doen. die mensen zijn ook bezig...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 07:41

hier nog iemand die het wel over de prijsuitreiking gehad heeft, maar als voorbeeld. Dus ik bedoelde niet dat dat bij jou ook zo geweest zou zijn.
Als organisatie word je wel eens een beetje simpel van de "onnozele" vragen, en de vraag wanneer de prijsuitreiking is, is er daar eentje van. En dat werkt wel eens, begrijpelijke, irritatie op.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:13

En ik ben van mening dat wanneer je niet normaal kan reageren, op zo ongeveer alle vragen (gegrond en ongegrond), je niet in de wagen moet gaan zitten bij de schuif om mensen 'te woord' te staan.

Regel dan iemand die nog wel normaal kan reageren!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 08:35

Heb de foto's op www.gns-fotografie.nl besteld *\o/* Tsjee, ze zijn echt de moeite waard, wat een leuke herinnering aan een fijne dag.

Voor wat betreft de stijlcoupons, tsja, ik kan me voorstellen dat mensen die toch al wisten dat ze niet bij de prijzen zouden zitten naar huis gegaan zijn, en dat zullen er véél geweest zijn, je gaat echt geen drie uur op je coupon zitten wachten!
Daarnaast vind ik stijlbeoordeling altijd dermate subjectief en persoonlijk dat ik er zelf nooit zoveel aandacht aan besteed. Ik wéét dat ik geen stijlruiter ben, m'n ellebogen een beetje uitsteek en m'n rug te bol maak, en ik wéét dat ik niet zo goed ben in afstanden schatten maar m'n paard WEL, dus het met stemaanmoediging aan haar overlaat waar ze afzet. En ik weet ook dat we altijd overal overheen komen, dat ik haar geen seconde in de weg zit (ik weet wat ze met iemand doet die dat wel doet, er lessen wel 'ns mensen op haar :P ), we zijn altijd foutloos en moeiteloos zolang we binnen ons kunnen blijven. En omdat ik dat allemaal weet start ik dus ook heel verstandig BB en geen officiele cross meer, omdat mijn paard en ik nog wel over die kleine huppeltjes komen als ik er zonder zadel achterstevoren met 'n halstertje op ga zitten... Dus wat ze qua "stijl" van me vonden, het kon me echt geen lor schelen :P Gezien de kritiek op de kamikaze-acties in de hogere klasses lijkt het erop dat je de stijlbeoordeling haast nog beter dáár kunt gaan doen om voor veiligheid te zorgen! Blijkbaar heeft het weinig effect als er daar zo ruig gereden wordt!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:14

@mootje: daarom regelen wij een "vraagbaak/gastvrouw" die het secretariaat uit de wind houdt, zodat die rustig hun werk kunnen doen. Want je hebt wel gelijk hoor, maar soms kan het wat over de hand lopen.

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:24

Ik had nu in ieder geval voldoende voor stijl ipv Lisse net onvoldoende. Terwijl ik deze minder lekker vond aanvoelen...
Maar ja zo zie je maar...
Op de dikke oxer moest ik zo wie zo rustig in komen met mijn haffie. En dan is het altijd een beetje klooien met de afstand.... Maar wel gehaald. Ik weet niet of het er heel raar uit zag voor de hindernis jury, maar ik zou dat graag willen weten hoe het er uit ziet. Want voor je gevoel is het altijd anders!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:33

Ja ach idd in somige klasses word er als nog diebiel gereden, wil niet zeggen dat je dan de mensen uit de L weg houd die gewoon niet goed rond komen in de B.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:06

Nou daar ben ik dan..... Ik ben kapot...(zowel lichamelijk overal auw, maar mentaal toch ook wel een flinke klap gehad...)
Gisterenavond zijn we aan het evalueren geslagen en o.a. het secretariaat is uitvoerig besproken. Het secretariaat heeft het (uiteraard) niet zo bedoeld, maar het is nu wel duidelijk dat het wel zo overkomt op mensen en daar moeten we wat mee. Idd een soort van gastvrouw/heer erbij zetten als aanspreekpunt voor de deelnemers...dat nemen we mee voor volgend jaar. MAAR wij als organisatie (dus niet alleen de dames van het secretariaat) hebben nog nooit zoveel mensen/ouders/deelnemers over ons heen gekregen op een toon waar de honden geen brood van lusten. Wij zijn uitgemaakt voor alles wat los en vast zit over dingen waar wij niets aan kunnen veranderen zoals bijv. regelementen. Er zijn verschillende mensen naar mij toe gekomen die meteen uit hun pannetje gingen, terwijl ik nog niet eens wist waar het over ging... Als ik ze vertelde dat ik best naar ze wilde luisteren, maar dan wel op een rustige manier en dat we elkaar de ruimte moeten geven om te reageren, werd er gewoon onbeschoft gereageerd... Daar doe ik dit (SGWgebeuren) niet voor. Wij gaan dit ook zeker aankaarten bij de KNHS omdat het wel een beetje een trend lijkt te worden....

Verder ging er zoveel mis, dat was gewoon niet leuk meer. Dat de prijsuitrijking veel te lang duren hebben jullie allemaal wel gemerkt, maar alles wat zo'n beetje achter de schermen mis kon gaan, ging ook mis..... gelukkig hebben we veel op kunnen lossen, maar het vergde veel van ons team.
Vind het dan wel weer erg prettig om op bokt te lezen dat er veel mensen fijn gereden hebben! Helaas heb ik daar weinig van meegekregen omdat ik daar de kans niet voor kreeg, maar het doet me zeker goed!

Het ongeval was vreselijk, heb er nog steeds geen woorden voor.... Het is best moeilijk (althans, voor mij persoonlijk) om dan als een pion in de organisatie te blijven functioneren en niet stil te vallen doordat zoiets je vreselijk raakt. Heb mezelf er doorheen geslagen en het gebeuren na het ongeval is allemaal goed gegaan, maar erg slopend.....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:29

respect mambird!! Dat jullie ondanks alle tegenslagen en het vreselijke ongeluk als organisatie "de finish" gehaald hebben.
Haal je voordeel uit de dingen die mis gegaan zijn. Waarschijnlijk kun je veel kleine ongemakken volgend jaar voorkomen, omdat het dit jaar niet goed ging, en bij de evaluatie besproken is.
Maar....... er gaan dingen mis die je van te voren niet verzint, dus daar moet je op dat moment op inspelen, en als het dan gebeurd is, en opgelost, dan overkomt het je de volgende keer niet meer.

En de grote monden van de mensen waarvoor je uiteindelijk in de weer bent...... probeer er boven te staan, vergeet het, hoe moeilijk ook, en onthou die ene die na afloop naar je toe kwam. Vaak een kind, met in het kielzog een ouder. Kind vies, moe en voldaan, met al dan niet een rozet aan haar laars, die je een hand geeft, en zegt: "mevrouw, bedankt voor het organiseren". Daar kun je weer mee verder.

Succes met afbouwen (en afbreken van de cross), en vol goede moed door naar de volgende editie van Princenhage hoor!!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:43

Ik ben het met PB eens. Tuurlijk wil je een tempo zien in een cross, maar in de B is dit gewoon nog niet mogelijk.
Ik zat ook bij dat simpele stijltje hoeveel paarden die sprong wel niet aanraakte. Dat was echt heel erg. Er is er zelfs eentje geweest die er zo door heen sprong. Gewoon omdat het paard te hard ging en totaal op de voorhand galopeerde. In de B is de tijd natuurlijk niet heel erg moeilijk te halen. Dus heb je meestal best wel tijd om je paard voor de sprong iets te sluiten. Volgens mij zijn er ook echt mensen die dat vergeten.

@mamabrird, Ik vond dat ik heel goed verzorgd werd. Paar kleine dingen maar ach dat vind ik niet erg. Ik weet hoe druk jullie het hadden. Het is zeker een nieuwe trend. Wij hebben het ook en dat is bij alleen een dressuurwedstrijd. Mensen hebben gewoon niet door hoe veel tijd je in alles steekt. Die vinden het allemaal maar normaal.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:54

Ik weet hoeveel werk het is om een wedstrijd te organiseren (springen en dressuur) en heb dan ook alleen maar respect voor de organisatie! Het zijn allemaal vrijwilligers die het toch maar moeten willen doen voor ons als deelnemers. Zonder vrijwilligers zijn we nergens in de wedstrijdsport. Ik vind dan ook dat we deze mensen ten alle tijde met respect moeten behandelen. Maar dit verwacht ik dan ook wel terug. Ook al snap ik wel dat in de hectiek van een wedstrijd dit af en toe moeilijk is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:36

Ik kreeg een zeer vasthoudend iemand bij mijn auto om te vragen wat ik wilde zien als stijljury. Mijn antwoord dat ze gewoon zo moest rijden als ze altijd doet werd niet geaccepteerd. Vervolgens kwam er een heel verhaal over een "vete" tussen J.v Beek en R.Janssen als trainers zijnde en ze wilde weten aan welke kant ik stond. Dat interesseerde me echt geen ruk en volgens mij weten beide heren niets van een vete af, maar wordt dat gevoed door overactieve ouders en slecht presterende ruiters die schuld bij een ander zoeken. Jammer voor haar kom ik niet eens uit de buurt en al was het wel het geval, dan bemoei ik me daar niet mee. Dat was voor mij het enige minpuntje die dag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:46

Roos, Daar ben je ook lekker mee! Ik heb zowel jou als Laura gezien, maar ik heb er niet eens aan gedacht om jullie te storen door even hallo te komen zeggen :n Laat staan dat je voor zoiets naar de jury toegaat!
Licorne, Leuk dat de foto's zo goed gelukt waren. Ik moet denk ik nog even geduld hebben voordat mijn foto's omline staan :D
Mamabird, Ik snap dat het inderdaad niet leuk is om zoveel ruiters over je heen te krijgen, terwijl jullie gewoon de reglementen volgen. In Vlietlanden was ik hindernisjury en heb (gelukkig) geen last gehad van ouders / ruiters die het niet eens waren met mijn beslissing, terwijl ik meerdere ruiters op basis van de reglementen heb uitgesloten i.o.m. de wedstrijdleiding.
Laatst bijgewerkt door Mootje op 19-10-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:49

Mooie was dat het meisje alleen maar op zij zat te kijken en de pony het anker uit gooide :D en daar werd ze dan weer boos om :(