[SGW] SGW Diepenheim - verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnkeVivaldiJarig

Re: SGW Diepenheim - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:32

Had de foto's al in de tent gekeken bij ze. Ik heb echt áltijd dat ze precies van mij geen foto maken.. moest weer als eerst starten en had een foto in het water wel leuk gevonden maar denk dat diegene nog pauze aan het houden was. Kan me wel voorstellen dat ze er niet altijd kunnen staan maar baal er wel van, vooral aangezien ik altijd zelf veel moeite doe om van iedereen foto's te maken..

evenem_foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:40

Even voor de duidelijkheid. Degene in de tent was evenementenfotos.com. Geef toe het is verwarrend, maar ik ben evenementenfoto.com
Ik hou nooit pauze en probeer altijd iedereen op de foto te zetten. Vanavond ga ik weer verder met de foto's van zaterdag en zondag.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:45

evenementenfotos/RVS fotoproducties vertelden me trouwens dat hun foto's NIET online zouden komen te staan.

maar Anke, wie weet heeft evenementenfoto.com (van hierboven) je wél op de foto gezet. :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:09

hier nog mijn verslagje.

begonnen met de dressuur, het terrein was zoooo zwaar. en toen liep het ook nog 20 minuten in. dus toen ik erop zat moest ik zo de ring in. replay was dus lekker fris en jolig. uiteindelijk nog 181 punten.

daarna klaargemaakt voor het springen. goh wat zat ze vol energie joh. dik sterk. maarja de ring wacht niet op mij dus er maar in gegaan. Een pacourtje springen moet ze nou wel een keer kennen of niet :+

nou hindernis 1 probeerde ze even hoe goed ik kon blijven zitten. maar ik bleef zitten. tot hindernis 7 ging het goed. toen de dubbel in. er ging iets mis bij A want ik had het gevoel dat ze sprong en zo naar beneden daalde. toen moest ik dus weer in de verlichte zit gaan zitten voor B en dat ging gewoon niet. kom ik neer naar B vallen zo mijn beugels van het zadel af. nou ik schrok me dood. dus ik met alle macht me vast houden en door de bocht gaan. even weer netjes proberen te zitten en maar vast houden aan mijn zadel en over de laatste 3 hindernissen. goh het scheelde niet veel of ik knalde er zo af. ik kon me ook nog niet zo goed vast houden met mijn linkerbeen dus dat was ook bagger. maarja naar mijn pacour kwam er zo'n meisje met mijn beugels aan lopen. :Y)

nouja nieuwe beugelriemen gehaald en naar de keuring. was allemaal netjes hartslag 67. dus op naar de cross. over hindernis 1 ging goed. toen het bruggetje waar ik even bang voor was maar ze keek er geen eens naar. alles ging perfect. hindernis 6 keek ze even op. toen over hindernis 16a en B het water in. nou dat ging niet lekker. ze wou er gewoon niet in. na de 1e weigering wou ik even weg stappen om te wachten op de volgende. zo leert replay er toch wat van. heel wat gezeur met die meneer van de hindernis daar en toen zei hij dan ga je maar weg. dus nummer in leveren en het pacour uit. pff. het is toch een B cross. maarja tot hindernis 16 was ik wel heel trots. ze heeft het echt netjes gedaan. nou nog even wat meer oefenen op het water deze week en volgende week dan de volgende cross. nouja lekker na de nakeuring gedraafd en daar geeindigd met een hartslag van 60. en toen lekker naar huis op replay in de wei te zetten..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:27

Evenementenfoto heeft wel heel enthousiast foto's van mij en Capri gemaakt, er staan er zo veel op de site! :P Zitten wel een hoop mooie tussen.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:28

:j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:33

Irm hoezo gingen je beugelsriemen eraf?
Ik kan me wel voorstellen dat die man bij het water moeilijk deed omdat je officieel niet achter iemand anders aan mag rijden ;)
Wel jammer, maar goed oefenen op het water en dan haal je ook de finish!

Ik zag op de site van RVS fotoproducties dat ze geen foto's meer op de site plaatsen ;(
Wachten dus op de foto's van evenementenfoto

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:01

Ik vind de foto's die Arie van mij heeft gemaakt ook erg mooi!
Denk dat ik er 1 digitaal ga bestellen. Vind de hoek waaruit de foto is genomen erg leuk/mooi.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:07

bvw:nou bovenaan waren mijn beugelriemen uit elkaar geknapt. hoe? ik heb geen flauw idee. ze waren gewoon helemaal uit elkaar gescheurd. tja ik snap wel dat je achter niemand aan mag rijden maar het zou voor replay schelen. weer een waterbak overwonnen. dan zou ik na de waterbak best uit de wedstrijd willen gaan. maarja nog meer oefenen op het water dan gaat het vast de volgende keer goed.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:04

op 30 oktober is er ook weer een oefencross in diepenheim, hindernissen worden dan opgebouwd op de terreinen van de manege (dus niet officiele crossparcours) wel met de eigen waterbak achterop het terrein.

meer info: www.wedstrijdplatform.nl

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:05

Het komt toch wel vaker voor dat iemand bij een waterbak strandt en dan achter de volgende aanrijdt? Als je daarna maar weer afstand neemt toch?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:47

ik zou zelf nooit bewust op iemand gaan wachten, vind ik niet heel netjes namelijk :o

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:53

ik had ook de pech dat diegene voor mij op mij bleef wachten. Haar paardje ging er niet in. Helaas voor mij stond ze op een niet handige plek. (vlak achter de A sprong), waardoor mijn paardje gelijk na de hare trok. Ik kwam dus helaas ook niet het water in.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:56

daarom dus...

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:59

BV, het was ook net toevallig dat jullie allebei wat onervaren paardjes hebben. Anders vind ik het nog wel eens een oplossing om even te wachten, zodat je toch het water hebt gehaald. Daarna kan je wel even rustig aan doen, zodat er meer afstand komt tussen je voorganger. Tijdfouten heb je al en kans op prijs maak je ook niet meer.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:01

Ik heb wel eens iemand een stukje op sleeptouw gehad en in Chaam dit jaar zelf op iemand gewacht. Als er ruimte voor is, geen probleem.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:04

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:17

jantine. Het kan wel handig zijn, maar dan moeten ze wel op een handige plek staan waar je een ander niet hindert. Normaal gaat die van mij altijd. Helaas was de bosinsprong al niet ideaal, omdat er te laat werd gefloten en er nog teveel mensen in de weg stonden. Die combinatie van alles, zorgde er wel voor dat het helaas niet lukte. Kan er niet boos om worden. Alleen als je achteraf alles gaat redeneren, kom je er toch wel achter dat het niet bepaald heeft geholpen, zo'n voorganger die op een verkeerde plek stond. Gelukkig ging hij de dag erna er wel zo in!! Plus dat ik allemaal andere 'enge' hindernissen heb overwonnen. ;)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:45

ik kende het meisje achter mij. heb het van te voren met haar besproken. dat paard ging ALTIJD in het water. ik ging verweg van de waterbak staan. dus ze had geen hinder van mij.

dus alles was wel goed besproken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:57

Dan is het inderdaad wel een ander verhaal!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:02

tja ik moet zeggen als mensen op de verkeerde plaats gaan staan is het heel irritant en niet netjes. maar dat was bij mij niet het geval. ik moet haar niet in de weg rijden, daar zorg ik altijd voor!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:07

Heb ik ook wel eens gehad met oefencross, had ik ineens 3 andere pony's vlak achter me aan (die weigerden allemaal, mijne ging keurig door en toen sprongen ze er zo alledrie achteraan), geen pretje :n Hadden ook niet het fatsoen om na die hindernis weer netjes afstand te nemen dus toen heb ik zelf maar ingehouden, veiligheid voor alles!

En maar weer even ontopic ;)
Las wat wisselende verslagen maar volgens mij was wel iedereen erg positief over de cross zelf! Wie weet ga ik volgend jaar weer eens naar Diepenheim, even kijken hoe het uitkomt in de planning, maar dat vond ik ook altijd een erg leuke en mooie cross :)

Prijswinnaars allemaal gefeliciteerd en een :(:) voor degenen waarbij het wat minder ging, volgende keer beter!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 09:00

Persoonlijk vind ik het onwijs storend als iemand voor mij staat te wachten bij de waterbak. Hoe je ook staat, het hindert altijd wat. Paarden trekken nou eenmaal op elkaar. Kan me dus het commentaar van de hinderniscontroleur daar wel voorstellen :o

edit: van zaterdag staat alles nu op evenementenfoto.com. Nu de zondag nog :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 09:56

die andere fotograaf zat zeker bij het water?
Jammer, want ik was heel benieuwd of Wiso "bommetje" ook is gefotografeerd. Ze maakte een rare beweging waardoor er een enorme vloedgolf over ons heen kwam! Had kletspoten en haar hals en hoofd waren ook helemaal nat ;)

ai_luf_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:20

heey :)
mooie en minder mooie verhalen..

ik heb achteraf toch een beetje een slecht gevoel, niet omdat het slecht ging, maar ik zal het vertellen..

eerst dressuur. 188-2=186. was m'n eigen schuld... ging gewoon niet netjes.

voor het springen wilde ik even door de waterbak gaan, die daar was. eerst in stap, en daarna in een rustig drafje, en toen struikelde ze... ze ging zowat koppie onder. ik weet niet wat er op de bodem lag, maar ze had wondes op der knie. niet heel erg, was oppervlakkig. ik kon mezelf wel voor me kop slaan ik voelde me zo schuldig tegenover m'n pony... toen maar gestapt en het parcours ingegaan, ze had nergens last van en we sprongen foutloos. bij de keuring gevraagd of het geen kwaad kon om door te rijden, maar die mevrouw zei dat het wel mee viel, ik moest het goed afsloelen en thuis zo'n wondenspulletje op doen. crossen ging heel goed. bij 8 alternatief genoemen, bij de waterbak stapte se achteruit en draaide ze een rondje. daarna liep ze der in. ik vond dat ze groot gelijk had, als ik een pony was had ik gezegt, bekijk het, ik ga der niet meer in! was wel binnen de tijd, dat vond ik wel heel goed van ons, had ook wel lekker door gereden. was uiteindelijk iets van 11 ofzo.