Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:25

Irene2 schreef:
Mendy, ben je zelfs nog die wedstrijd met je jonge dier gaan rijden :oo je moet oppassen he, je hebt een goede klap gemaakt.
Nog wel naar het ziekenhuis geweest om je na te laten kijken eigenlijk? :)



ja ben nog wezen rijden (erg he) haha nee het ging op dat moment goed met me.. later wel weer iets hoofdpijn..
Nee en niet naar het zkh geweest.. ik ben op concours terrein nog door iemand na gekeken en toen zijn we naar huis gegaan..

het gaat eigenlijk heel goed met me.. alleen in me nek/schouders nog flinke spierpijn..
heb een middeltje gekregen van iemand dat heeft mama gister op de rug gesmeerd en dat werd zo warm en drong zo diep door had het gevoel dat ik het ook op me borst had gesmeerd..nu is de spierpijn op die plek weg.. en heb het ook op me voorhoofd en kin gesmeerd.. (niet bij het oog) maar die plekken zijn ook al veel minder blauw en pijnlijk.. nu wordt ik wel iets blauwig onder me oog vanuit de neus laat maar zeggen..

Paard loopt gelukkig ook goed en als het goed is komt morgen hoefsmid om hem opnieuw te beslaan..

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:28

Das niet best :( hoop dat het snel beter gaat voor dat meisje en der paard!

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:38

TG, jammer van je dressuur, maar ooit is dat heel verstandig :j
Corien, jammer van je stops, waarom startte je nou HC?
Mistid, dat is wel helemaal waardeloos zeg!
Snoekiej, ik heb de foto idd gezien op de molenwiek. Het lijkt er wel op dat ze het voorbeen niet op tijd weg heeft.
Caro, wat ontzettend balen zeg! Ik hoorde van de fotograaf dat er idd paarden waren die niet bij de tweede wiek in de buurt wilde komen, maar mss was jij dat wel. De combi's die ik er zaterdag heb gezien, hadden iig geen enkel probleem.
skippy, proficiat met een geslaagd M debuut :j
Chartje, proficiat met je eerste plej
sim had ik al gesproken. Jammer dat ze de simpele sprongen niet wilde aanpakken, maar goed gedaan op trakehner en molenwiek.
jetske knap gedaan voor de eerste keer M. Ze ziet er vrolijk uit in het water.
Mistid, dat probleem ken ik. Wel op de wedstrijd zijn en niet starten, ik heb dit jaar ook al een heel aantal keer meegemaakt.
Noor, zonde van de molenwiek en goed gedaan op de punt.
ReneeMonty, die actie op de molenwiek was toch niet nr 52? Raimaer sprong er niet fijn, maar ze steigerde niet. En het vinden van goede hindernisrechters blijft idd een probleem helaas. Verstandig om in de auto te zitten zondag.
Hilde, goed gedaan, een vierde plek. Er waren sowieso heel veel tijdfouten dit jaar.
knabbelgirl, het scheelt idd wel wat je gewend bent, maar deze waren voor hun klasses echt niet bijzonder moeilijk. Ik heb jou dan ook nog gezien, ik zei ge4dag tegen merel op het pad, met een opmerking over de manen van de Shof.
Evie, Raimaer voelde op 4 ook idd prima.
Corien " bij de moelenwiek 11a-b hoorde dat je niet een volte mocht maken, maar dat stond nergens aan gegeven. " daar ben ik het niet mee eens. Dat hoor je te weten als ruiter, tussen een a en b element is een volte nooit toegestaan. Bij de piano in het M was het net andersom, daar mocht je voor het smalletje wel een volte rijden omdat dat als 8 en 9 genummerd was. Ik heb het ook zo gereden, even op safe gespeeld. Ik hoorde wel dat het in het begin bij een andere ruiter als weigering was aangerekend, dus daar wist de hindernisrechter niet hoe het zat.
Evie, goed gedaan met springen en cross en zonde van je tijd actie ;)
Corien, hij gaat wel ruig het water in zeg!
Texelse, succesvol dagje dus, kampioen 4tal en een fijne crossdag :j
PB had ik ook al gesproken, dus nogmaals goed gedaan! Maat gaat ook stoer het water in :j
Jenga, wat zuur dat hij werd afgekeurd. Was hij gisteren wel weer oke? En de molenwiek ziet er goed uit :j
Sim, mooie waterbakfoto
Tien, wat zonde van het water! En half vier is idd waanzinnig vroeg!
Legata, proficiat met je eerste plek.
Susy_Q fijn dat je nu snapt waarom er zo heftig gereageerd werd op het verkennen. Goed gedaan in je debuut. Overigens was die oxer prima schuin te springen, maar voor een eerste keer heb je groot gelijk dat je het mooi wilde aanrijden. Wb je stijlpunten, er wordt heel erg gelet ofg je beugels niet te lng zijn en of je mooi ritme houdt.
Leliaardje, goed gedaan na een jaar niet te hebben gestart!
[bIrene[/b] knap L debuut!
redFlame, proficiat met foutloze debuut
BuenaVista, goed gereden met Dropke, en wat een geweldige naam!
Sann, netjes hoor, derde plek :j en je winstpunten zijn binnen
Sjaan, ik vond het een super weekend, alleen zonde van de regen zondag.
Maddie, knap gedaan met stoere cooper!
Ruud, wat zonde zeg, en een verstandig besluit.
tientjeh, knap gedaan van je zus!
dyon, knap gedaan zeg, en binnen de tijd is echt een prestatie!
sfranken, ik zag dat je tweede was, super!
TG, buitenom stappen had wel gekund maar ook het stuk bij DA en start was - voor Ukkie - erg hectisch.
Kim, goed gedaan een derde plek.
EvelienH , ook goed gedaan en succes in het L, maar dat zal wel lukken.
itsme, dat is wel heel zuur zeg. Doe maar rustig aan!
Bianca, dat was mijn moeder ;) Ze vertelde al dat iemand had gezegd dat het water er zo strak uitzag.
Kylyco , goed gedaan, een foutloze cross.


De M cross was IMO zeker niet simpeler dan het L (alleen 4 was idd vreemd), de piano combi en de trakehner waren toch echt geen L hindernissen. Ik vond het L heel redelijk te doen, molenwiek en de waterinsprong waren wel pittig, maar het puntje was prima aan te rijden als je je bocht goed reed. Mooi uitrijden naar rechts zodat je er recht voorkwam, en dan had je nog iig twee galopsprongen. De rest stond vrij laag. Ontbrekende papiertjes was erg jammer.

Afstanden waren echt abnormaal, mijn moeder is niet eens mee geweest naar het springen.
In het M snapte ik niet waarom er op 9 (het smalletje na de piano) een alternatief was. Je mocht nl gewoon een volte tussen 8 en 9 rijden, en dat was een stuk sneller. Het was wel zinvol geweest als ze het smalletje als 8d hadden genummerd.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-09-10 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:44

Ken jullie allemaal niet dus heb dan ook niemand gezien gisteren.
Maar voor alle prijswinnaar gefeliciteerd.

Ook wij zijn nat geworden gisteren :D maar ondanks al de regen en modder een super dag gehad.
Cross ging fijn op een paar mindere sprongen na(geen fijne afstand),springen foutloos,dressuur 198 pnt 1e.
We zijn 6e geworden.Dit was onze eerste cross dus super tevreden.
Wel hadden we tijdfouten in de cross.Mijn paard is zo gretig waardoor ik haar(te veel)heb ingehouden.
Volgende keer iets meer laten lopen op de stukken waar het mogelijk is,komt goed.
Laatst bijgewerkt door Sambo op 13-09-10 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:44

Zo! Lielle! Flinke bijleesactie :P

Ik vond het puntje tijdens het verkennen pittig en dacht even dat ze de L en M hindernis hadden omgewisseld := Maar inderdaad, ik heb de bocht goed uitgereden en we gingen er zo overheen! :)

patsmu
Berichten: 851
Geregistreerd: 06-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:49

Iedereen die goed heeft gereden super gedaan..

Ik heb mijn come back gemaakt met mijn jonkie na de bevalling van ons 2e meisje.
Dressuur ging wel ok. Bleef in de ring haha..Ergens in de middenmoot.
Springen en cross foutloos.. Wel tijdfouten maar heb ook nog niet hard gereden en nog een paar keer in draf naar de hindernis gereden. Liep heerlijk in de cross denk dat ik weer een nieuwe crack erbij heb.
Uiteindelijk 9e geworden. Ik ben tevreden.

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:54

goed gedaan patsmu(m) :D

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:04

_Noor schreef:
Zo! Lielle! Flinke bijleesactie :P

Ik vond het puntje tijdens het verkennen pittig en dacht even dat ze de L en M hindernis hadden omgewisseld := Maar inderdaad, ik heb de bocht goed uitgereden en we gingen er zo overheen! :)


pffff, ik verbaas me er steeds over hoe jullie dat toch allemaal onthouden, en/of terugschakelen, daar snap ik niets van..... (leeftijd en haarkleur waarschijnlijk), of natuurlijk 2 schermen open, dan zou ik het ook nog redden.

Gisteren sprak ik Ronald en toen hadden we het er ook over dat het puntje in de L verwisseld was met dat huppeltje er naast voor de M. Er zijn er dus meer die zich hier over verbaasd hebben.

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:11

Ik heb idd twee schermen open, anders lukt het me ook niet :D

_Noor

Berichten: 5417
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:15

Ronald was overigens erg verbaasd dat Jer stopte voor de molenwiek, normaal is hij niet zo moeilijk. Eh, nu wel dus. Gaan we het donderdag maar eens even over hebben ;)

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:18

@Kim, gefeliciteerd. Wat super zo zonder echte voorbereiding!
@Evelien, netjes hoor. Maar je stijlpunten waren dus niet goed?
@Mandy, jee wat een pech en nare val
@Knabbelgirl, ja dat ben ik! Leuke foto’s!
@Kylyco, gefeliciteerd met je prijs!
@Sambo, jammer van de tijdfouten. Heb je geen horloge?
@Patsmu, mooie comeback!!


Ik typ meestal in Word, vertrouw bokt niet zo.

ReneeMonty

Berichten: 270
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:23

Lielle; Geen idee welk nummer dat was heb er niet opgelet. Was een erg vreemde actie, aangezien het paard in opstand kwam door te steigeren maar toen bijna direct vanuit het steigeren er toch maar overheen ging. Was echt zo'n dat ging net goed geval. Die kwam ookal met de opsprong niet zo lekker uit toen de oxer ging goed en na die vreemde actie op de molenwiek zag de waterbak er goed uit.:) Jammer dat er waarschijnlijk geen fotoserie van is gemaakt was wel leuk geweest voor de ruiter om terug te zien denk ik.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:24

Gefeliciteerd Corien!
Wow Lielle, wat een lijst +:)+
Sambo, ook jij gefeliciteerd! Mooi debuut
Nette come-back Patsmu!
Texelse, idd met 2 schermen! Zo'n goed geheugen hebben de meesten hier (gok/denk ik) niet (wil er niemand mee voor het hoofd stoten hoor, maar 7 pagina's is wel heel veel ;) ), of ze hebben een fotografisch geheugen :D

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:30

7 pagina's onthouden is inderdaad wel erg veel! :D

@ Teegee, had wel een voldoende dus zo ernstig was het gelukkig ook weer niet haha!
Lielle, heb je nog zien lopen met Ukkie. Wat is dat toch een knapperd!
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 13-09-10 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:30

nee, dat was ik zeker niet.

Eef, heb je helemaal niet gezien :oo En idd, Ukkie is zo'n knap meisje :+:
Laatst bijgewerkt door Lielle op 13-09-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Berichten: 4128
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:44

MargreetW: Dat is ook schrikken zeg, ik heb er niks van meegekregen omdat wij op het veldje achter dat kleine huisje stonden, maar ik hoop dat ze dat paard hebben kunnen oplappen in Utrecht. Die ontbrekende coupon was trouwens al meegenomen door mijn moeder :+
xxitsmexx: Toch niet zo ongeschonden als ik op het eerste moment dacht, omdat ik jullie allebei zelf zag verderlopen dacht ik dat je er gewoon "afgegleden" was, maar het was och wel een heftige val, sterkte met de spierpijn :(:) .

tientjeh

Berichten: 6903
Geregistreerd: 18-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:45

Brr dat is toch je grootste angst, als je paard te vlak word en alles dan toch vast zit en op die manier te val komt.

Moest ook nog evens slikken toen we langs de plek kwamen waar ik vorig jaar aan een boom vastgeplakt zat. Mijn heup is is ook nooit weer helemaal de oude geworden. daar zit nog steeds een gevoelige plek.
Laatst bijgewerkt door tientjeh op 13-09-10 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:49

Evie_Bandido schreef:
xxitsmexx: Toch niet zo ongeschonden als ik op het eerste moment dacht, omdat ik jullie allebei zelf zag verderlopen dacht ik dat je er gewoon "afgegleden" was, maar het was och wel een heftige val, sterkte met de spierpijn :(:) .


nee het ging wel even hard.. heb de weg naar de auto ook wel heel langzaam gelopen paard en pa waren al daar..
gelukkig gaat alles weer goed en op na de volgende :D

@ tientje.. ik moest idd ook aan de plek denken (tijdens het verkennen) van jou vorig jaar..

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:55

tientjeh schreef:
Brr dat is toch je grootste angst, als je paard te vlak word en alles dan toch vast zit en op die manier te val komt.

Moest ook nog evens slikken toen we langs de plek kwamen waar ik vorig jaar aan een boom vastgeplakt zat. Mijn heup is is ook nooit weer helemaal de oude geworden. daar zit nog steeds een gevoelige plek.


Was jij dat vorig jaar. liep net op die plek voorbij toen het gebeurde.
Laatste rechte stuk richting de rijhal?

tientjeh

Berichten: 6903
Geregistreerd: 18-10-06

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:57

PascalB, ik ben daar vorig jaar inderdaad tegen een boom gelanceerd. Mijn paard sloeg op dag lange pad ineens een klein zijweggetje in en daar was ik niet op berekend. Dus ik werd gelanceerd. Gelukkig kwam ik eraf met een klein scheurtje in mijn bekken en een nierkneuzing. Maar ik dacht op dat moment dat mijn laatste uur geslagen had. Viel elke keer weg door de pijn en heb dus nog steeds een licht pijnlijke plek.

Gister dus zusje maar gezegt dat ze hem even een goed in de gaten moest houden op dat stuk. Ze kwam er nogal slingerend aan en ze meende ook al dat hij een keer af wou slaan een ander pad in, dus hoe hij dat nou heeft.

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:01

Vond het al zo raar , moet een beste klap zijn geweest.
is ook maar een smal pad in vergelijking met rechtdoor.
Ook iets wat je eigenlijk niet zo verwacht, eerder dat het met een hindernis misgaat dan dit.

Stukje respect voor de mensen die cross rijden, begin er iig niet aan :)

Bellex

Berichten: 9307
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:33

Lielle schreef:
knabbelgirl, het scheelt idd wel wat je gewend bent, maar deze waren voor hun klasses echt niet bijzonder moeilijk. Ik heb jou dan ook nog gezien, ik zei ge4dag tegen merel op het pad, met een opmerking over de manen van de Shof.

Was jij dat joh! Wat heb je een super gaaf paard!

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:35

dank je wel :+: Dat is onze oogappel Raimaer, een echte stoere meid :D

Ik kreeg net nog wat foto's binnen van de molenwiek, ze laat net een voorbeentje hangen en daarom duik ik er bijna af in de landing.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:46

TG, iel nat!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Edit, die ontbrekende springschoen trapte hij af in het starthok }:0

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:10

Mijn verslag nu ook maar, moet nog steeds een beetje bijkomen van al die wandelingen gisteren...maar goed.... :D

Meteen bij aankomst cross verkend en vond hem erg leuk staan. Omdat Bull nog weinig gezien heeft is het toch nog moeilijk inschatten wat hij nou "raar" zou vinden. Dacht zelf wel op de witte hekken en de boomstammen met die ogen.. ;)
Na al helemaal drijfnat terug gekomen te zijn bij de trailer, gelijk het schot eruit gehaald dus hadden we daar veel plek om droog om te kleden en paard klaar te maken. rainlegs en jas aan en op naar de dressuur. Bull had nog niet eerder paraplu's gezien dus dat was even spannend bij de manege, maar uiteindelijk gingen we vrij snel de goede kant op. Ik merk dat hij toch nog veel en snel is afgeleid dus de proef ging niet zo mooi als WW. We hadden 178 pnt en volgens mij daarmee een beetje onderaan met niet hele grote verschillen, maar dat was wel jammer na de 193 van WW.
Springen vond ik toch wel een beetje spannend (ikzelf), want toen ging het weer behoorlijk hard regenen. Omdat mijn vorige paard totaal niet echt bodemvast was, was ik benieuwd hoe Bull hierop zou lopen en was ik zelf misschien wat onzeker.
Resultaat, Bull liep lekker door de bagger te stampen :D en was best fanatiek, helaas wel 3 balkjes met de voorbenen op de oxers, omdat we 3 maal te dicht bij kwamen. Daarna kwam iemand van de springorganisatie (weet niet wie)naar me toe en wilde weten hoe oud Bull was :? Ik dacht...o jee...wat heb ik nou (slecht geweten?? :D )....maar hij gaf me een compliment.. :o hij zei...ja dat dacht ik al dat hij niet zo oud was dat kun je wel zien, maar dan pakt hij het heel braaf en fanatiek op, maar jij wil zelf TE netjes rijden, dus geef een volgende keer toch nog maar "iets meer" !!! Ik heb hem hartelijk bedankt.. ;) Ik had ook overigens 6 strafpunten voor de tijd... :o

drijfnat waren we toch al dus op lekker naar de cross. Bull startte heel goed en lette niet op de andere paarden. 1 , 2 , 3 en 4 gingen vrij vlot. De landhekken liep hij lekker door maar op het laatst voelde ik hem even stevig terug komen en heb ik doorgeduwd op de eerste en gelijk met veel been voorwaarts pakte hij de tweede weer heel goed.
Bij 6 ben ik met een slinger naar rechts van het pad afgeweken om recht het bos uit te kunnen komen en Bull niet scheeft te laten springen. Een mooie grote boog op het weiland naar de molenwiek ging lekker vlot en de lijn door het water ed liep ook vlot in 1tempo door. De ogen bleken geen probleem ;) Toen dacht ik ..nou..nou...zullen we dan foutloos binnen komen ???? haha te vlot gedacht dus want op de een na laatste sprong dat dubbeltje in het gat (wat ik niet echt diep vond) maar Bull blijkbaar wel erg vreemd vond schoot hij op zijn kont linksomkeert het bos in. Jammer dacht ik, even een klein rondje en toen nam hij hem keurig. Nog een korte sprint naar de finisch en genoten van mijn cross.... *\o/*

Voor de stijl bij 6, 7 en 8 had ik dus 3 maal een 9 !!!!!! echt geweldig. De eerste jury stond bij 2 en 3, daar had ik 8 -5 -6, over de beugellengte zijn ze het dus blijkbaar niet eens... :D want dat stond op het eerste protocol.

De foto's heb ik digitaal besteld, althans deze twee !!!
Afbeelding
Afbeelding