[SGW] SGW Oudkarspel - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:48

CoriienRN schreef:
Oh oke vandaar! maar is het prettiger om met een crosszweep te rijden of met horloge?

Ik vind met beide het prettigst rijden. Met mij is het namelijk altijd wat, drukte de zweep vandaag dus halverwege per ongeluk uit, in Westerbork had ik hem op het verkeerde scherm staan waardoor hij niet startte. Castenray ging wel goed. Crosshorloge drukte in in Nijeberkoop op de secondeknop, en in Heino mislukte het uitdoen. Ook een kwestie van wennen, had er nu ook al vaker mee geoefend.

Nessah schreef:
@mistid: Leuk verslag! Leuk dat je binnen de tijd was,netjes! Haha, je vader is elk geval sterk.. Vloog er bijna overheen :')

Boer he :Y)

Wat jammer Tien! Je come-back had je je idd vast anders voorgesteld!
Jammer dat het met Henk wat minder ging Heleen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:48

Heleen Ik kijk ook niet meer in de cross :o vergeet het ook hoor :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:55

Nou, hier nog een klein verslagje. Paard begon te hinniken toen ik op stal kwam voordat de stalmensen er waren (en dat is vaak het teken van een lange dat) dus dat paard geluid maakt is erg positief. Dressuur had ie erg veel zin in, liep meteen als een zonnetje en zat stiekem te balen dat ik niet voor dressuurpunten ging. Zat in de laatste baan naast een sloot waar allemaal vallend water was en dat vond meneer toch wel een beetje spannend. Uiteindelijk lekker gereden en had dan ook 204 punten.

Toch nog even daarna de cross een stuk gelopen om te kijken hoe het nou precies zat bij de waterbak. Door de warmte alleen paar giga blaren op m'n voeten gekregen... Inspringen ging lekker, parcours ging ook lekker had 2 balkjes (maar dat heb k de laatste tijd almaar)

Omdat meneertje toch niet echt een held is en dit toch eigenlijk mijn debuut was had ik er voor gegaan om over hindernis 1 te komen. Met inspringen voor de cross wilde hij alweer niet over de bank en over de bomen maar met in gedachte te hebben wat Ronald zei met de crosslessen is het goed gekomen! was dus al helemaal gelukkig! Was ook stiekem wel een beetje trots op z'n hartslag 48 voor de cross en 66 er na en had misschien paar minuten gestapt. Helaas had ik een paar rare sprongen, ik spring wel ik spring niet en 3 weigeringen op de boom voor het water dus lag er uit. Stiekem was ik wel heel erg enthousiast en moedigde hem erg aan maar heeft wel z'n vruchten afgeworpen.

Op naar WW en Texel!

Nessah

Re: SGW Oudkarspel - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:57

jammer van de 3 weigeringen maar fijn dat je wel enthousiast was. Mooie punten voor de dressuur!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:00

Balen van je stops!! Mooie punten idd voor de dressuur!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:00

Ik was zo trots op m'n beest! hij is al niet zo stoer maar heeft het mooi gedaan. M'n moeder stond vlak bij die boomstam en die was ook helemaal blij dat ik al zo ver was gekomen en ze zei ik van goedzooo. Ik voelde dat hij reageerde dus misschien dat dat ook wel aanleiding was. Maakt niet uit! ik ben blij.

vond het al heel leuk op wedstrijd dat ik wat meer over m'n paard te weten ben gekomen. Meisje van secretariaat heeft hem vroeger gereden en kon zo van alles vertellen heeft heel verhelderend gewerkt. Nu nog trotser op hem en stiekem op mezelf.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:02

heleenxx schreef:
Nou, dat gaat niet altijd even mooi := :o
Maar hij is blij met vandaag. 172 punten voor dressuur, foutloos gesprongen en 2 weigeringen in de cross.
Hij was weer lekker aan het klunzen, kreeg zijn paard niet bij de start, stapte af om het paard mee te nemen aan de hand, moest wachten omdat er net een paard de dubbel moest springen. Hij startte toen haast een halve minuut te laat :+

_/-\o_ Hahahaha := , ik zie het zo voor me, zoiets kan alleen Henk doen...... Heerlijke man (en vooral paard).

Sannnn

Jammer van de weigeringen vibabu. Maar iig al heel goed dat je tot zover gekomen bent! Volgende keer rij je hem helemaal uit! :)
Echt hele mooie punten voor de dressuur!

Denk dat wij dan naast jou stonden Misted met de trailer. Stond jij bij de waterbak in de buurt.. Daar in dat weitje waar losrijden van de cross ook was?
Daar stonden ook weitje uitgezet. Maar waren er bij nader inzien wel meer, dus wat dat betreft.
Maar fijn dat het goed ging!

Jammer van je val Tien.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 06-06-10 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Leuk toch om zo iets te horen!!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:05

@Vibabu: dan heb ik vanochtend achter jou gestaan met het aanmelden en betalen. :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:06

Trouwens.. Wat ik me vandaag afvroeg, en Nessah ook :P , wat die -104,8/ -99.3 etc voor je naam betekenen bij de dressuur? Of is dat niet altijd.. Stonden allemaal getallen voor.. Snapte niet echt waarvoor..

edit: typo

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:07

Ik weet het al.. dressuur is max 300 punten delen door 0,4 ( zoiets??) zoiets hahaha het is me wel uitgelegd.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:08

Nessah schreef:
@MArl0esJuh: Was jij nou dat meisje die ik zag op het einde? Dat je mij aansprak, dat jij mij herkende van bokt en vertelde over je pony? Volgens mij wel he? Dan heb je ook gezien dat ik met mijn vriend naar de jury zijn gegaan en nogal lang aan het praten waren daar :)

Jep dat was ik :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:11

MArl0esJuh schreef:
@Vibabu: dan heb ik vanochtend achter jou gestaan met het aanmelden en betalen. :P

:D wilde meteen alles weten :) Had later nog wat dingen gevraagd en ze heeft een keer een fotoshoot gedaan en stuurt de foto's op van toen. Helemaal leuk :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:19

Vibabu, je klinkt echt heel tevreden! Jammer van je weigeringen!

Sann, nee, wij stonden aan de kant waar hindernis 3, 4, 5, 6 en 13, 14 en 15 stonden. Als je tussen de schuren rechtdoor reed het eerste weitje links en dan meteen links om de hoek :) tegenover de stapmolen! Wat een ontzettend gaaf ding trouwens!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:20

hoihoi,
ik was zondag ook weer van de partij!
was een vrijwilliger....
ik herkende echt niemand!
wel 1 naam van een paard onthouden en die heb ik zien springen!
ging geloof ik wel goed! alleen bij het "muurtje" van het gewone springen ging die een beetje fout...
en toen moest ze nog naar de jury kar komen! :oo
haha ik weer nieuwschierig!
maarja het paard heette crime time!

zal zo wel opzoeken wie het is geweest!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:25

mistid schreef:
Vibabu, je klinkt echt heel tevreden! Jammer van je weigeringen!

Sann, nee, wij stonden aan de kant waar hindernis 3, 4, 5, 6 en 13, 14 en 15 stonden. Als je tussen de schuren rechtdoor reed het eerste weitje links en dan meteen links om de hoek :) tegenover de stapmolen! Wat een ontzettend gaaf ding trouwens!

:o Heb in Ermelo geleerd om doelen te stellen die haalbaar zijn... en had dus als doel hindernis 1 dus ben je snel tevreden. Verder kwam ik in WW m'n springen niet rond en 2 jaar geleden nog niet eens een springparcours omdat alles eng was. Ik vond het zo gaaf dat het gewoon ging! en ben stiekem ook met het (sgw) virus besmet geraakt. Ik denk dat die boomstam gewoon nog even te vroeg voor hem was ookal heeft hij het met de training wel gedaan!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:25

MArl0esJuh schreef:
Nessah schreef:
@MArl0esJuh: Was jij nou dat meisje die ik zag op het einde? Dat je mij aansprak, dat jij mij herkende van bokt en vertelde over je pony? Volgens mij wel he? Dan heb je ook gezien dat ik met mijn vriend naar de jury zijn gegaan en nogal lang aan het praten waren daar :)

Jep dat was ik :)

Fijn :) Dacht ik al.. Dat bedoel ik maar, het was een misverstand.. Die 2e man was van de TA, ik dacht ook een jury. Ik ga niet over zulke dingen liegen.

Nou, ik heb net nog eens met wat vriendinnen gepraat en heb er toch wel een beetje moed weer in. Paard was elk geval super stoer en sprong het allemaal alsof het niets was, dus dat is goud waard :) Ik ga zaterdag met training beugels nog korter doen en vragen aan Rob wanneer het goed is. Hopelijk op de vlietlanden dan beter :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:28

That's the spirit +:)+

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:30

TeeGee schreef:
Netjes Heleen!!

Jammer van de zure bijsmaak Agnes!!

Saskia, dat geeft natuurlijk niks maar ik had het nog nooit meegemaakt dat ik moest stoppen. Ja kon zo weer doorrijden :)
Bij jullie alles nog heel?

Hier wel hoor, spierpijn vandaag maar verder niks aan de hand gelukkig!
Wel fijn dat je zo weer in je ritme zat!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:31

xXEviIXx schreef:
hoihoi,
was een vrijwilliger....
ging geloof ik wel goed! alleen bij het "muurtje" van het gewone springen ging die een beetje fout...

Volgens mij gaat dat over Bonny? Luxket op bokt. Iig, volgens mij heet haar paard Crime Time :)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:34

haha oke,
zal ik haaris pb'en!
ben zo nieuwschierig naar wat die jury nou zei!
er zijn trouwens best veel mensen gevallen bij de boom en het water!
vooral aan het einde toen het weer slechter werd!
erg jammer joh, maar ik geloof dat niemand echt "in" het water is gevallen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:36

Sannnn schreef:
Ik wou het net zeggen. Heb hem idd meegenomen. Zal ik je het commentaar even pb-en?
Kan idd dat ze rotsprong gemaakt heeft. Ze ze sprong helemaal niet lekker. Denk dat ze d'r dag niet had.. Kweet het ook niet wat het was. Heb haar iig nog nooit zo meegemaakt, ze heeft me nog nooit in de steek gelaten op deze manier. Dus denk dat ze slechte dag had. Allemaal ook nieuw, en lange rit en ineens trailer op trailer af en dressuur, afzadelen/ opzadelen en dan ineens springen etc.
Trainen lekker door en op naar Gorssel om zelf te rijden en naar Maarsbergen als het goed is om te kijken!

Graag! Gorssel is nog ver weg, tijd genoeg om het te fixen! Misschien nog wat oefencrossjes meepakken?

Netjes hoor Rox
Goed gedaan hoor Heleen! Lekker voor de eerste keer! Bijna hetzelfde plekje als ik gister dus
TG, de schets hing aan de zijkant van de bak, vlak bij de kantine. Hij hing er wel, maar misschien niet toen jij parcours ging lopen!
Super hoor Mirthe! Leuk verslag om te lezen hoor :D
Wat jammer van je val voor de waterbak Tien! Wel fijn dat de rest wel goed ging, maar nog wat oefenen op het water dus!
Jammer van je stops Vibavu, maar er zit dus progressie in!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 05:44

mistid schreef:
xXEviIXx schreef:
hoihoi,
was een vrijwilliger....

Volgens mij gaat dat over Bonny? Luxket op bokt. Iig, volgens mij heet haar paard Crime Time :)

Dat klopt het p[aard van Bonnu heet Crime Time

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 06:28

ponyparadijs schreef:
Ik neem aan dat jij in de buurt van hindernis 13-14 hebt gezetten. En van die styl jury hebben voor balans en zit van de ruiter een 5 gekregen met als commentaar meer verlichte zit tonen.
Nu was de vraag van mijn amazone hoe ze dat in de cross moet doen? Ze heeft van diverse mensen gehoord dat ze meer moet gaan zitten en dat ze moet wachten en niet te veel in de verlichte zit moet gaan zitten! Dus we zijn nieuwsgierig naar wat er in de cross gewardeerd wordt!
De combinatie had nummer 133 een bruin paard met groene springschoenen. Verder waren ze in het creme/bruin met een groen accent. Amazone had ook creme/bruine BP!
Mocht je het niet voor de geest kunnen halen dan begrijp ik dat hoor. Je hebt er zoveel langs gehad!!

Ik kan de combinatie niet voor de geest halen :+ Wat bij ons minder positief opviel was dat de ruiters tussen 13 en 14 bleven zitten, of 2 passen verlicht zaten,dan weer terug in het zadel en dan weer 2 passen verlichte zit. Zag er een beetje uit als lichtrijden.