[SGW] SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:39

jammer jantine,...
volgende keer beter! :(:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:41

saskiaojan schreef:
tientjeh schreef:
Helaas voor mij een minder geslaagd M debuut...

Dressuur was al helemaal niet fijn, naast de springring, waar net een paard door de dubbel sprong en alle balken meenam. Toen was het mis, en meneer deed niets anders dan galoperen. Ben maar gaan lichtrijden. Toch nog 177 pnt, maar weet gewoon dat er meer in zit!

*knip

was dat rond ehm kwart over 1?
:(:)

Nee, ik reed om 11.45 dressuur en toevallig ken ik ook degene die het was :P

saskiaojan

Re: SGW Markelo 3 en 5 april, verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:42

Ah ok, want die van ons nam nl ook de hele hindernis mee in de dubbel!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:50

Wat zonde Tientjeh!! Springen was aan de maat idd, vond ik voor L ook wel. :j
Jammer dat je het vertrouwen niet had in cross.. Volgende keer rondje HC L ? Want jullie kunnen het wel !

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:52

Ai Saskia, dan was jij met 66 (net na mij) mee. Zeg hem gaan in het springparcours. Zag er niet fijn uit.
Ik ben redelijk tevreden. Dressuur ging lekker, stond eerste.
Het springen ging niet geweldig, hij was in het begin behoorlijk aan het gapen, 1 balk op 4b. Ik vond, in tegenstelling tot eerdere berichtern het springen zeker niet hoog staan.
De cross was foutloos maar het ging erg moeizaam. Zodiack vond het zooooo spannend. Bij elke bult ging hij onder stilstaan en als ik hem dan eindelijk naar boven had geschopt ging hij boven weer stilstaan. Ook op de hindernissen kwam hij erg terug, maar gelukkig denk hij niet aan stoppen en werkt zich op onmogelijke manieren over de hindernis. Na de dubbel op het weiland draaide hij weer om omdat hij niet niet verder het open veld op wilde.
Uiteindelijk dus een enorme bult aan tijdfouten. Stond toch nog 7e omdat er maar 7 foutloos waren.
Ik vond de cross zeker niet makkelijk. De hindernissen op zich waren niet echt moeilijk maar door het bochtige en heuvelachtige terrein viel het me niet mee. Ik heb liever een cross waar je wat meer galopmogelijkheden hebt.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:55

Jep dat waren wij!
Paard is nog jong en was vandaag erg kijkerig en totaal niet bang voor het hout...

Jammer dat de cross niet zo goed ging........

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:57

Toch nog gefeliciteerd Sfranken !
Gelukkig sprong hij wel gewoon!

Misschien dat ik alles wel hoog vind vanaf Fjordy haha :+
Maar vond er in springen paar uitschieter bij zitten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:00

er stond voor de M paarden nog wel een aardig parcours vond ik. Aangezien de bodem ook niet meer alles was.

Overigens ben ik met je eens Sabine, dat de moeilijkheid van deze cross is om in je tempo te komen. Je kan nergens fijn galopperen.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:00

kan me voorstellen dat het er vanaf Fjordy hoger uitziet dan vanaf een paard van 1.70 ofzo :-)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:12

jantien :(:)
gelukkig heb je er nog wel vetrouwen in, jullie kunnen het ook prima! volgende keer gewoon een borrel van te voren ;)

sabine, gelukkig nog wel rond gekomen! De bulten waren ook verrekte zwaar...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:19

Jammer Tientjeh!
Knap gedaan hoor, Sfranken! Toch braaf dat hij wel alles sprong.

Amber, wat zijn jullie toch goed bezig! Ik vind het gewéldig wat jij met je fjord doet! _/-\o_

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:23

Prijswinnaars en foutlozen gefeliciteerd. Pechvogels :(:)

Als ik al deze verhalen lees ben ik blij dat ik mij had afgemeld en dat zeg ik niet snel. Lees dat de cross best pittig was en dat de bulten af en toe toch een probleem waren. De hindernissen op foto's die ik had gezien leken mij niet moeilijk maar blijkbaar was het in het echie toch wat anders. Goed dat ik naar mijn schouder luister en volgende week pas ga starten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:28

Ook ik ben weer thuis.
Dressuur ging redelijk, maar had echt meer punten verwacht, 180.
Springen 5 strafpunten en vond dat niet echt hoog stond voor het M. Overigens was ik eerst niet van plan om te starten aangezien ik de bodem eigenlijk onverantwoord vond. Maar goed toch gedaan.
Cross ging super, Hij was gretig, ging als een speer en ook in de tijd liepen we voor op schema (Hetje vind heuvels mooi :P )
Helaas heb ik een hele grote ruiterfout gemaakt die 100% aan mij te wijten was op de hooiruif. Dus voor ik het wist werd ik van mijn paard gekatapulteerd en was er een hoop commotie. Alles is gelukkig goed afgelopen, maar was erg van streef en zoals Rob al zei toen ik uitlegde wat ik had gedaan: Deze fout maak ik nooit weer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:32

Overigens waren ik en nog een paar mensen het er overeens dat we niet weer terug gaan naar Markelo volgend jaar. Het springen was in mijn ogen dermate slecht dat ik het onverantwoord vond.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:36

Wat is er gebeurd op de hooiruif bij je? ( mag ook per pb)ik had er nog niets van gehoord! Geen pijn gedaan?

Overigens vond ik wel dat het springparcours aan de maat stond voor zo´n bodem.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:53

:)) Dank je wel Heleen !!
Mag wel in me handjes knijpen met Fjordje :D

peanutbutter schreef:
Overigens waren ik en nog een paar mensen het er overeens dat we niet weer terug gaan naar Markelo volgend jaar. Het springen was in mijn ogen dermate slecht dat ik het onverantwoord vond.

Ik vind de cross echt super, maar het springen idd..
Als het volgend jaar weer tegelijk valt met bijv. Etten, dan kies ik daarvoor :j

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:23

Lees goeie en minder goeie verslagen :(:).

Jantien: Wat balen dat je debuut niet helemaal zo goed ging.

Amber had wel een super fijn rondje gereden :).

PB: Jammer van je ruiter fout. Weet je voor de volgende keer dat het niet weer zo moet ;).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:43

Jammer van je L debuut Marloes :(:) Heel veel trakheners oefenen dus
Gefeliciteerd Chantal!
Netjes van je eerste schimmel Saskia, maar wat balen van de tweede! Gelukkig hebben jullie niets!
Gefeliciteerd met je winstpunten Amber! Veel werken aan de dressuur en het springen, dan weet je iig zeker dat je goed zit!
Wat onwijs jammer Jantien! Gewoon lekker veel oefenen, en dan komt wel goed! Volgende keer gaat het vast super!
Knap dat je hem dan toch nog foutloos rond hebt gekregen Sfranken! En de ervaring van hem komt vanzelf!
:(:) voor PB. Wat fijn dat Hetje het allemaal zo top aanpakte! Maar rot dat je gekatapulteerd werd. Sterkte met de spierpijn die vast nog komt (en je miss al hebt)

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:38

O, jeetje PB, dan weet ik nu ook wie jij bent... Je maakte een flinke smakker.... :(:) Gelukkig lijkt het mee te vallen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 06:59

Jeetje PB, vervelend zeg. Hopelijk heb je je niet bezeerd..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:02

Ik ben er beter vanaf gekomen dan de andere val. Hoorde iets over een gebroken sleutelbeen en gebroken ribben.
Ben ook totaal niet stijf.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:05

Wel schrikken zeg PB!! Hooiruif, is dat de hindernis voor het huisje (van voor het water)?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:07

Gelukkig PB!
Het meisje wat eraf viel op de 2e hindernis van het water is er inderdaad slechter af gekomen.

Ik was vannacht nog wel een paar keer wakker en baal er echt van dat het gewoon niet meer wilde. En dan duurt het nog zo lang voordat de herkansing komt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:12

Ja, klopt Amber.

Ik ga over 2 weken naar Waregem. Dat is een cross waar je lekker veel ritme kan krijgen en veel rechtuit moet galopperen over de renbaan.
Je kan je nog inschrijven geloof ik.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:15

PB, dat is vanaf ons wel heel ver. zo´n 320 km.