[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

whitje

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:28

ben ik de enige die vond er weinig tijd zat tussen het springparcours en de cross?
of ben ik de enige zeikerd :p

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 23:46

whitje schreef:
ben ik de enige die vond er weinig tijd zat tussen het springparcours en de cross?

Hoeveel tijd wil je hebben dan? 20 minuten is prima! Langer vind ik niks. Je moet je paard maar warm houden al die tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:53

20 minuten vindt ik normaal, heb ook wel eens 10 minuten ertussen gehad volgens mij is ook om te doen paard is dan nog los en warm van het springen dus klaar voor de start!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:35

Ik vond de tijd ertussen ook lang zat, na het springen naar de keuring, even 1 of 2 sprongetjes nemen en van start.
Moet er niet aan denken om nog een half uur te wachten :+

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:43

Ik vond het ook prima, kan je meteen door!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:20

20 minuten vind ik ideaal, 30 minuten is wat mij betreft te lang.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:04

Simmie schreef:
whitje schreef:

Hoeveel tijd wil je hebben dan? 20 minuten is prima! Langer vind ik niks. Je moet je paard maar warm houden al die tijd.

ik vond het ook erg lang hoor! :\
met 10 minuutjes red ik het prima, paard komt al warm uit het springparcours dus heb echt geen uren meer nodig!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:07

whitje schreef:

Ik had maar 3 minuten.
Heel vervelend, had alleen dierenarts gehad, wilde net gaan inspringen maar toen moest ik al beginnen.

Dit omdat er zoveel combinaties in de BB tijdens springen uitgebeld werden, dus de combinaties die door mochten moesten dan ook meteen. Dat vond ik echt slecht geregeld.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:10

ik vond de tijd tussen het springen en de cross prima :j had mooi de tijd om zelf ook even bij te komen :')

niet alles kan naar iedereen zijn zin zijn. :+ het is altijd bij elke wedstrijd wel iets wat net even iets anders zou kunnen.

maar was het niet zo dat als het erg in zou lopen dat je je start tijd aan zou mogen houden? de combinatie voor mij mocht niet door naar de cross en toen werd er aan mij gevraagd of ik gelijk wilde starten of op mijn eigen tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:32

Erica ik denk dat dat vooral het probleem was met de oefencross, ik heb mooi op mijn eigen tijd mogen wachten ook al zat er 4 minuten ofzo tussen de laatste D pony en ik dan (de eerste E pony dus)

Ik vond 1 ding nogal raar, de pacoursbouwer ging opeens toen de D pony's allang aan de gang waren verhogen voor de D pony's? Terwijl dat veel eerder moest! Dus meer als de helft van de D pony's had het springpacour van de Ctjes gesprongen :P

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:43

t was volgens mij idd bij de BB !
Al was het bij mij weer op schema ongeveer, maar we waren er vroeg en veel combi's gekeken..
veel combi's moesten idd van springen gelijk keuren en startbox in ;)
maargoed de organisatie weet ook niet van te voren dat zoveel combi's uitgebeld worden

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:58

Zit startnummer 166 ook hier op Bokt O:)?
166 - Gerdy Molenaar - Rockefeller - Rubiquil - Berkel en Rodenrijs

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:42

Natalie1993 schreef:
Zit startnummer 166 ook hier op Bokt O:)?
166 - Gerdy Molenaar - Rockefeller - Rubiquil - Berkel en Rodenrijs

ja "Gerdy"

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:45

Super bedankt :D!
Zij ontvangt morgen van mij een PB'tje :).

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:46

Ik had idd ook weinig tijd tussen het parcours en de cross. Heb nog geen eens de tijd gehad om een boompje in te springen.

Ook bij de waterbak werd ik een beetje tegen gehouden, omdat mijn voorganger er nog in stond. Een beetje vreemd, maar goed mijn voorganger was mijn stalgenootje en heb die toen op sleeptouw genomen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:43

Diegene die weinig tijd tussen het springen en de cross hadden: Ben je wel precies op je tijd van de startlijst je springparcours ingegaan?
In principe is het nl zo dat je cross tijd een vast gegeven is. Met het springen is dat minder belangrijk en dan zien we nog wel eens dat mensen later dan hun geplande tijd zich melden bij de ringmeester, dan raakt het schema in de war omdat je dan te kort op je crosstijd komt te zitten (maar dit is wel je eigen verantwoordelijkheid). Alleen als het springen teveel uitloopt kun je idd in de problemen komen. Dan kun je er niets aan doen en moet je meteen door. Dit kan helaas niet anders omdat dan het risico bestaat dat de hele wedstrijd teveel uitloopt en mensen in het donker hun cross nog moeten rijden en dat kan gewoonweg niet. De starter houd de tijden aan die in zijn schema staan. Is het jouw tijd nog niet, maar ben je al aan de beurt, dan hoef je pas te starten als het ook daadwerkelijk tijd is.

Dus ik ben benieuwd naar diegene die hiermee te maken hadden:
-Liep het springen uit?
-Zo niet, heb je je tijd aangehouden bij het springen
-Heb je eerder moeten crossen dan op de startlijst staat

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:56

Ik had hiermee te maken, moest binnen 3 minuten door.
Springen liep niet uit, maar enorm IN. Ik ging volgens mij 10 minuten voor echte tijd de ring al in. Ik sprong dus eerder dan eigenlijk de planning. Ik MOEST daarna crossen, ook ruim 10 minuten voor tijd, zonder discussie. Werd door 20 mensen geroepen en overal heen gestuurd en toen ik bij het starthok zei dat ik nog niet klaar was/het nog niet mijn beurt/tijd was, had ik pech, ik moest erin want anders ging het niet lekker door.

Gelukkig hebben mijn pony en ik weinig voorbereiding nodig, maar dit was wel extreem. Zonde.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:26

Ik ben ook op de gewone tijd gestart met het springen, maar voor mij waren er diversen combinaties uitgebeld in het parcours. Dus toen ik klaar was met mijn parcours ben ik naar de DA gestapt en alles laten controleren. Daarna moest ik gelijk het starthok in. Ik vroeg nog van lopen jullie zo erg in.
Het antwoord was "Nee, we lopen uit".
Maar toen ik net wou starten zei die meneer:"O nee je start 4 minuten voor je tijd."

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:07

Bij ons liep het springen al heel erg in.Mpaarden.Door nog enkele uitvallers bij het springen , moest ons Wendy een kwartier eerder als haar eigen tijd de cross in.Dus het was spr. keuren en crossen heel snel achter elkaar.Wel jammer, want we zijn gewend om altijd op de geplande tijd te starten.Missschien kunnen jullie daar volgend jaar wat meer rekening mee houden. ;)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:46

zigoteau schreef:
Bij ons liep het springen al heel erg in.Mpaarden.Door nog enkele uitvallers bij het springen , moest ons Wendy een kwartier eerder als haar eigen tijd de cross in.Dus het was spr. keuren en crossen heel snel achter elkaar.Wel jammer, want we zijn gewend om altijd op de geplande tijd te starten.Missschien kunnen jullie daar volgend jaar wat meer rekening mee houden. ;)

Dat is ook precies de reden waarom ik ernaar vraag. Wel raar, want zeker als het springen inloopt kan het crossen nooit uitlopen. En je mag ten alle tijden je starttijden van de startlijst aanhouden (tenzij er duidelijk bij de startbox en het secretariaat anders staat aangegeven). Dit ga ik dus zeker met de starters nog eens even doornemen.
Laatst bijgewerkt door mamabird op 27-10-09 17:51, in het totaal 2 keer bewerkt

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:50

Natalie1993 schreef:
Ik had hiermee te maken, moest binnen 3 minuten door.
Springen liep niet uit, maar enorm IN. Ik ging volgens mij 10 minuten voor echte tijd de ring al in. Ik sprong dus eerder dan eigenlijk de planning. Ik MOEST daarna crossen, ook ruim 10 minuten voor tijd, zonder discussie. Werd door 20 mensen geroepen en overal heen gestuurd en toen ik bij het starthok zei dat ik nog niet klaar was/het nog niet mijn beurt/tijd was, had ik pech, ik moest erin want anders ging het niet lekker door.

Gelukkig hebben mijn pony en ik weinig voorbereiding nodig, maar dit was wel extreem. Zonde.

Is idd erg zonde en niet nodig. Wie waren die 20 mensen dan? Van de organisatie? Want alleen de starters (de twee heren bij de startbox) hebben dat voor het zeggen. Maar ik ga hier zeker nog achteraan zodat dit volgend jaar niet meer gebeurt. Misschien een tip voor iedereen: als dit het geval is vragen om de wedstrijdleider en je situatie voorleggen en duidelijk aangeven wat je tijden zouden moeten zijn. Dan kan niemand daar wat tegen inbrengen. Jammer dat ik dit niet mee heb gekregen op de wedstrijddagen zelf, maar wel weer fijn dat het me alsnog ter oren komt zodat ik het mee kan nemen voor volgend jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:17

Hé wel appart want ik gaf zelf aan al te willen starten maar ik hoefde niet, heb ook geen idee of ik eerder of later moest springen dan mijn tijd maar ik MOEST zeker nog NIET al starten met crossen. (BB)

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:28

mamabird schreef:
zigoteau schreef:

Dat is ook precies de reden waarom ik ernaar vraag. Wel raar, want zeker als het springen inloopt kan het crossen nooit uitlopen. En je mag ten alle tijden je starttijden van de startlijst aanhouden (tenzij er duidelijk bij de startbox en het secretariaat anders staat aangegeven). Dit ga ik dus zeker met de starters nog eens even doornemen.

Er staat een kwartier eerder, dus de cross tijden waren ook ingelopen.Bij digitale tijdmeting kan dit niet zo makkelijk.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:41

Whitewoman gaf aan dat de starters zeiden uit te lopen, vandaar mijn vraagtekens (want als het springen inloopt zou je dus verwachten dat de cross niet UITloopt maar juist in. Maar daar zit dus waarschijnlijk de fout) Hoe het kan dat de starters dachten uit te lopen en iedereen juist eerder moest starten dat kan ik nu niet zeggen. Maar nogmaals: dit is een aandachtspunt voor volgend jaar.
@zigoteau: waarom is dat met digitale tijdmeting anders? (nieuwschierig)

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:45

mamabird schreef:
Is idd erg zonde en niet nodig. Wie waren die 20 mensen dan? Van de organisatie? Want alleen de starters (de twee heren bij de startbox) hebben dat voor het zeggen. Maar ik ga hier zeker nog achteraan zodat dit volgend jaar niet meer gebeurt. Misschien een tip voor iedereen: als dit het geval is vragen om de wedstrijdleider en je situatie voorleggen en duidelijk aangeven wat je tijden zouden moeten zijn. Dan kan niemand daar wat tegen inbrengen. Jammer dat ik dit niet mee heb gekregen op de wedstrijddagen zelf, maar wel weer fijn dat het me alsnog ter oren komt zodat ik het mee kan nemen voor volgend jaar.

Deels. Ik werd geroepen door voornamelijk ouders/toeschouwers, dat ik naar het starthok moet gaan.
Ik daarheen drafen om te kijken wat er aan de hand was (had nog dik 10 minuten), ja, ik moest starten. Ik nog niet klaar, zeggen die mensen; "Sorry, je bent nu aan de beurt - 5, 4, 3, 2, 1, START!". Ehhm, oké :\.