[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 23:07

Het zit hem volgens mij in de blokken beneden de hindernis. Net hoe ze het opbouwen een groot blauw vlak met zwarte randen of een zwart blok met blauwe randen. Heb het idee dat het zwarte blok lastiger is.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:08

Je moet maar even door die andere heenkijken, maar hier is ie te zien.
Afbeelding

Ik denk dat het met het contrast van zwart/blauw en wit te maken heeft. En zwart is zowieso een 'slechte' kleur,

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:10

Deze hindernis is zeer herkenbaar! Mijn paard heeft er ook een hekel aan, ik heb er ook al een aantal stops op gehad in Lisse :j

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:11

Ik wordt gelijk bediend hier :D
Tsja, het zal wel, maar dat ken ik gewoon niet van Olivier, dat hij naar zulk soort dingen kijkt.
Er stonden ook nog plantjes tegen het blok aan, daarvan waren er 2 omgevallen met het potje omhoog. Ik had zelf het idee dat hij daar ook naar keek, maar mijn man dacht van niet.
Het wordt toch eens tijd om een goed gesprek te voeren met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:12

Ik had op die hindernis ook problemen, alleen dat lag aan mezelf..

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:14

Ik snap ook niet wat er zo eng aan is, Heleen. Maar er zijn echt zoveel fouten op gemaakt! En lees dat Fjordy het super gedaan heeft. Gaaf hoor en ook super dat je de Bulfin gesprongen hebt!Pol jij hebt ook fijn gecrosst. Volgens mij heb ik jou een keer bij een springwedstrijd in Alblasserdam gezien?
Heb later nog een tijd met mijn moeder bij het springen zitten kijken. Daar heb ik Jetske volgens mij gezien. Balen van hindernis 1, want verder sprong hij lekker hoor. En jammer van Lasko op het water. Maar dat doet hij straks vast wel weer. Wanneer ga je weer crossen? Lasko komt hier bij ons uit de buurt, is een gave pony!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:17

ooh grappig :)) Half augustus staat Wieringerwerf op de planning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:18

heleenxx schreef:
Een hoop verhalen weer erbij, leuke foto's van Jetske en Amber.
Saskia is ook hier :D

Maar die beruchte hindernis in het springparcours waar ik dus ook op struikelde vandaag, wat is daar nou eigenlijk voor engs aan?
Ik heb het niet kunnen ontdekken, mijn paard springt normaal altijd gewoon alles. In Lisse moeten we er dan ook goed overeen zijn gegaan.
Ik zou de hindernis graag nog eens van dichtbij willen zien, ik snap het echt niet.

Keukenhof heb jij er idd geen last van gehad was toen geloof ik sprong 6, wat er mee is vraag ik me ook al bijna een jaar af extra moeilijk was nu dat hij bij de uitgang stond en er veel publiek langs stond denk ik maar zoals apple al zei is berucht hier in de omstreken omdat hij in alle klassen voor problemen zorgt. Ik heb hem al tig keer gehad, ga net als anderen speciaal voor die sprong oefenspringen in Lisse wil zelfs vanwege die ene rotsprong lid worden van die vereniging kan ik hem even verbranden Tot die sprong ging ik echt mega goed ze sprong super was lekker voorwaarts en zo ineens brak ze af was ook geen stoppen meer maar echt vijf meter van tevoren staken. Heb me er al heel vaak het hoofd over gebroken maar ook echt geen idee en heb hem al heel vaak aan alle kanten bekeken het gaat om het bord eronder (blauw, zwart en wit) want zonder dat bord maar wel dezelfde staanders en balken is er bijna nooit iets loos volgens mij.

Overigens had mijn vorige paard hier ook iets mee en werd ik 2 jaar geleden bij de keukenhofcross ook daarop uitgebeld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-09 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 23:22

Ik heb daar een paar jaar geleden bij de pony's in de keukenhofcross ook heel veel pony's op zien weigeren.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:25

Het troost me wel dat als we dan toch uitgeschakeld zijn, dat dat niet op de eerste de beste hindernis is gebeurd. Maar op de meest beruchte hindernis uit Leidschendam en omstreken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:28

En toch ben ik benieuwd hoe die sprong bij mij zou zijn gegaan als er die plankjes onder zaten..
Omdat Vinet normaal gesproken eigenlijk ook alles springt, op 1x na op BK..

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:29

Inderdaad, ik heb even terug gezocht naar de foto's van Lisse, en daar hebben we hem gesprongen. Het bewijs:
Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:30

Goeieavond!!

@Scum: Pfffffff, wat een paard heb jij zeg!! GROOT!! :wow: Ik heb je in het parcours gezien, hij stapt er bijna gewoon overheen ;)
@Amber: Fjordy kan scheuren, die weet waar het gaspedaal zit :j
@SGWuppie: Ik heb stond al een hele tijd naar je mooie schimmel te loeren, toen ik op eens hoorde: "KOOOOEKKK!" En toen wist ik opeens wie je was :)) . Je hebt een erg mooi paard!!
@Simmie: :(:) Hopelijk heb je niet veel last van je lijf ... gelukkig maakt Sims het goed.

Heb Shanouk en Jetske jammergenoeg niet gezien en de rest die mee heeft gereden, ik was er dan ook niet zo heel erg lang..
Het was weer als vanouds om daar rond te lopen... en wat mis ik dan het crossen!! En ook het groomen mis ik heel erg :\ !! Maargoed.. komt ook wel weer ;) .

Ik ga even wat verslagen teruglezen :)

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:33

Heleen ff een stukje geknipt uit onze foto's, misschien de bloemetjes?

Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:34

Ingridje16 schreef:
Dan ook mijn verslagje maar, natte troep is gelukkig allemaal alweer opgeruimd :+
Mijn doel was om alle 3 de onderdelen te mogen starten. Dat heb ik gelukkig behaald.
Dressuur wil ik het niet over hebben, daar moet ik gewoon echt heel hard aan gaan werken. De jury vond het gelukkig niet heel erg slecht, had 174 punten dus ben dik tevreden.
Springen ging ook goed, weigering op 7. Stomme fout van mij, zat niet echt op te letten en dan kom je niet uit.
En hoe hard ik ook leek te gaan voor mijn gevoel, het filmpje bewees het tegendeel.
Ik moet echt een beetje meer gaan rijden.
Zit nog op de Pacific Dream stand. 'Baas ga maar rustig zitten, dit doe ik wel even voor je :Y) '.
Werkt bij Prie niet echt.
Cross had ik wel een goed tempo, maar elke sprong ging toch een beetje twijfelachtig naar mijn idee.
Kwam veel te hard door de bocht bij de afsprong en schrok er zelf een beetje van dat ie opeens voor mijn neus stond.
Paard dus ook, die ging vol in de ankers. Uiteindelijk gewoon vanuit stilstand eraf, maar wel een weigering. Eigen schuld. :z
Halverwege het lange stuk kwam ik mijn grootste angst tegen. 'Het menkarretje'. Toen begon ze al wat gek te doen, maar kon gelukkig corrigeren en er was geen hindernis in de buurt.
Dacht mooi heb ik dat ook weer gehad voor vandaag, nou niet dus.
Kwam bij het water aanrijden, eigenlijk niet echt een probleem normaal gesproken
Maar op het moment dat ik het water in ging, ging er tegenover mij op het zelfde moment een menkarretje in het water.
Prie had hem al door en ik eigenlijk pas toen ze het water al insprong. Toen dacht ik; oke nu moet ik iets gaan ondernemen. :Y)
Maar was natuurlijk al te laat :o , en met mijn slechte evenwichts gevoel was een kleine sprong opzij al genoeg om mij even lekker te laten afkoelen :D
Denk vooral dat die menkarretjes echt tussen mijn oren zitten, na rijpwetering ben ik toch elke keer op mijn hoede.
En schrok mij rot toen dat ding het water in kwam kletteren, merkt dat paard natuurlijk ook.

Ben wel onwijs tevreden over vandaag, mag niet klagen. Was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats om het maar positief te houden :D
En voor de volgende keer; Meer rijden en minder mutsen, dan gaat het vast met wat meer vertrouwen :o

Ik zag een erg nat persoon in het zwart en bruin voorbij komen := , zag dat jij het was.
Mooi dat je tevreden was ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:35

Bloemetjes lijkt me eigenlijk van niet, die staan er zovaak onder/in een crosshindernis he..

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 23:52

Amber_ schreef:
Oeh Stond je bij de waterbak :)) Wat gaaf !
Hij sprong echt erin he haha, wat leuk dat op foto staat !!

Je zou toch zeggen dat het lachen bij foutloos hoort haha O:)

Niet dus.

Afbeelding

Gaaf die haaie tanden, beter dan die ene hap van 2jaar terug.

Afbeelding

Fjordy met regenbanden, scherp door de bocht.

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 06:54

Leuke foto's !
Frans van hoelaat tot hoelaat was jij er .. O:) ?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:45

Wauw, wat een gave foto op die bulfin Amber. Die mag je wel uitvergroten ;)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:48

Echt jammer Heleen ! Maar zoveel weigeringen erop.. Fjordy kwam er ook wat op terug

Thnx Jazz ! Haha echte miscommunicatie op die dubbel O:)

Die in de waterbak is echt gaaf, super bedankt !!
Fjordy ging als een speer er door heen, dat ik zelfs even dacht..OHHH :=

Die ene hap toen haha, jaa erg.. maar dit jaar durfde ik het aan ! :P

Scum schreef:
Wauw, wat een gave foto op die bulfin Amber. Die mag je wel uitvergroten ;)

:D :D Dank je !!
Moet denk ik meer op me pony vertrouwen, dan dat ik me druk maak.

@Jazz, Wauw ! *\o/*
Hij nam ook zon grote sprong, veel te enthousiast haha
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:08

chantie: zou zomaar kunnen. Ik ben het afgelopen half jaar 2 x in alblasserdam geweest. Vind het erg fijn rijden daar.

Even gekeken maar zie dat ze toch zo aardig zijn geweest om die plank onder die blauwe hindernis uit te halen voor de BB. Had dan ook helemaal geen probleem met die hindernis. Er werden zo ook wel genoeg mensen uitgebeld zou ik zeggen.

Volgens mij houden paarden niet zo van schuine lijnen. Zou dat het kunnen zijn? in combinatie met de kleuren dan?
Waar ik springles heb staat zo'n spoorboom ding maar dan met schuin gestreepte balken. Daar moeten alle paarden ook even echt naar loeren.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:14

Ik heb nog foto's van jou met Lasko Jetske!

En nog wat foto's van de fjord Ramzes.

En nog van iemand, maar weet uit mijn hoofd even niet wie dat is.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:43

Sas, er wordt niks verbrand he daar, pas erop! :D Ik denk dat sommige mensen zich bij voorbaat al druk gaan maken over een reputatie die de hindernis heeft en daardoor fouten maken (bedoel niemand in het bijzonder O:) )

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:54

Even over die 5 met zn alternatief, er stonden links van de sprong een wit en rood vlaggetje, wij dachten dat je daardoorheen moest als je het alternatief ging nemen, maar zagen prompt iemand rechts van de hindernis gaan en die was goed verder. Was dat poortje daar niet voor bedoeld?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:56

Helaas hingen er geen briefjes bij de hindernissen met een uitleg of tekening.
Dat heb ik zelf bij de mexicaanse hoed gemist, ik wist daar niet zeker of de punt a en b tegelijk was bijvoorbeeld, achteraf heb ik dat van anderen wel bevestigd gekregen en gewoon de punt genomen, maar met verkennen was het me niet helemaal duidelijk geworden...