[SGW] SGW Westerbork 11 april - voorbespreking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:36

Tuurlijk wel, crossen is toch meer dan alleen de waterbak?
Vita wil best door het water, die moet er alleen 10 minuten voorstaan om te snuiven/twijfelen enz. Maarja daar heb je in de cross geen tijd voor.
Hier in de buurt kun je nou eenmaal niet goed daarvoor trainen, maar dat weerhoudt mij er echt niet van om te gaan crossen!
Voor oudkarspel e.a. moeten we natuurlijk wel even gaan trainen daarop, maar zoiets is echt niet ineens over ;)

tientjeh

Re: SGW Westerbork 11 april - voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:37

Naar mijn mening lijkt het me dan verstandiger eerst even verder te gaan met oefenen. Verder zie je nergens alternatieven op het water.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:41

Dat heb ik al heel veel gedaan voor nijeberkoop, ook al was daar ook een alternatief. Ik wilde gewoon door de waterbak.
Ben echt langs alle plassen/wateren in de buurt geweest, overal liep ze(na een tijdje) gewoon in. Maar de waterbak ging ze echt niet in! :n
Ik hoop echt dat het over is als ik met haar 4 week op ameland heb gewerkt :j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:45

Ik ga lekker op vrijdagmiddag lopen. Ben dan vrij en woon er 30/40 min vanaf. Lekker op mijn gemak. Als ik zaterdags tijd over heb loop ik nog een keer.

@ teegee degene die vorig jaar op alternatief viel ging wel erg hard. Zo hard dat je met die bocht wel onderuit moest gaan. Zat volgens mij geen rem op.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:02

tientjeh schreef:
Naar mijn mening lijkt het me dan verstandiger eerst even verder te gaan met oefenen. Verder zie je nergens alternatieven op het water.

Overal waar ik tot nu toe ben geweest waren er alternatieven.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:03

Ik vind dat je niet hoeft te gaan crossen als je paard niet door het water gaat.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:10

Volgens mij hoort een waterbak bij de cross.. Mijn paard zal misschien ook watervrees hebben, maar hij zal en moet d'r door.. }> Meestal na een paar keer wordt de angst van het paard wel minder.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:16

post verwijdert.
Laatst bijgewerkt door ladyisabelle op 25-03-09 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:20

Dit gaat toch ook over Westerbork. Waarom je wel of geen alternatief zou nemen. Ik ben het helemaal eens met Irene,
Gewoon niet crossen als je je paard nog niet eens door een waterbak kan krijgen. Blijf dan nog meer even lekker oefenen.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:21

Ik hoop dat er binnenkort weer wat foto's bij geplaatst worden! :)
Tot nu toe ziet het er goed uit! :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:30

Nou daar hebben wij gewoon een andere mening over :)

Dit is mijn laatste jaar, we vinden crossen beide leuk, dat ga ik echt niet laten omdat we niet gelijk door de waterbak komen.
Voor mij gaat het er iig om dat we lol hebben!

tientjeh schreef:
Dit gaat toch ook over Westerbork. Waarom je wel of geen alternatief zou nemen. Ik ben het helemaal eens met Irene,
Gewoon niet crossen als je je paard nog niet eens door een waterbak kan krijgen. Blijf dan nog meer even lekker oefenen.

Dat hoef je niet zo kleinerend te zeggen hoor. Ik krijg mijn paard heus wel door de waterbak. Maar ik heb geen zin om dat doen in de trant van 'hij moet en dal der doorheen!'
Vita heeft vroeger wat meegemaakt waardoor ze een trauma aan water heeft overgehouden, daar heb ik nu geen zin om verder over uit te wijden. Ik ben al hartstikke trots op haar hoe ze nu het water in gaat, dan kan je me echt heel kwaad maken door dit zo te zeggen. :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:18

tientjeh schreef:

Daar ben ik het dan weer niet mee eens ;) Calyp kreeg ik eerst ook niet door het water, en thuis en bij trainen in Boekelo wel. Alleen vreemd water moest ie aan wennen. Na 2 crossen (met uitgebeld te zijn op het water), ging ie er wel in. Veel starten en veel verschillende waters hebben mij dus geholpen.

Maar neemt niet weg dat ik nooit een alternatief op het water zou nemen. Anders leren ze het nooit!

@ xsiep: door in westerbork niet de waterbak te nemen leert ie het echt niet hoor. Ik zou het juist wel proberen. Wil het na 2x aanrijden nog niet, kun je altijd nog eromheen gaan. Maar ik zou dat echt afraden. Geheid dat je dan nog een jaar met het water aan het prutsen bent.

En tientjeh heeft gelijk, ik heb ook bij nog geen enkele cross een alternatief op het water gezien, waarbij je niet door het water hoefde. :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:36

rowo schreef:
Pony's B hebben niet veel tijd :n Het begint met B pony's daarna B paarden, dan L pony's en dan L paarden/M pony's.

B paarden heeft tijd zat om te lopen zaterdags, B pony's redt het nooit tussendoor :n

Het is mij beide jaren B wel gelukt :))

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:39

rowo schreef:
Ja en sommigen zelfs nog minder geloof ik. Ik vind dat persoonlijk niet kunnen. Je hebt toch minstens wel 3 kwartier tot een uur nodig vind ik.

Meisje hier van stal, volgens mij 19 minuten.
Dat was de laatste B pony

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:43

TeeGee schreef:
Ik hoorde dat er vorig jaar 1 behoorlijk onderuit is gegaan in de krappe wending na het alternatief en dat ie er daarom niet meer is dit jaar???

Zelfde meisje bij ons van stal :P

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:50

rowo schreef:
tientjeh schreef:

Daar ben ik het dan weer niet mee eens ;) Calyp kreeg ik eerst ook niet door het water, en thuis en bij trainen in Boekelo wel. Alleen vreemd water moest ie aan wennen. Na 2 crossen (met uitgebeld te zijn op het water), ging ie er wel in. Veel starten en veel verschillende waters hebben mij dus geholpen.

Maar neemt niet weg dat ik nooit een alternatief op het water zou nemen. Anders leren ze het nooit!

@ xsiep: door in westerbork niet de waterbak te nemen leert ie het echt niet hoor. Ik zou het juist wel proberen. Wil het na 2x aanrijden nog niet, kun je altijd nog eromheen gaan. Maar ik zou dat echt afraden. Geheid dat je dan nog een jaar met het water aan het prutsen bent.

En tientjeh heeft gelijk, ik heb ook bij nog geen enkele cross een alternatief op het water gezien, waarbij je niet door het water hoefde. :n

Kijk, weetje opzich heb je echt gelijk hoor :j Maar dit is mijn laaste crossjaar met haar, en ik kan misschien nog 5/6 crossen rijden. Dan train ik het water liever 'appart' dan in de cross, dat vind ik eigenlijk een beetje zonde nl. ;)
Ik zei net al, dat het natuurlijk voor de fun is, maar stel dat we foutloos zijn totaan de waterbak, zou het toch wel heel leuk zijn om foutloos rond te komen, toch? En dat lukt alleen als we het alternatief nemen ;)
En dan na de SGW gaan we een paar keer trainen in Westerbork en zoveel mogelijk andere meren/zeeen En dan bij alle volgende SGW's gewoon de waterbak nemen :)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:08

Je kan ook gewoon quoten hoor mistid. ;)

Uk wou de waterbak eerst ook niet in, maar in Westerbork liep ze er vorig jaar zomaar in :)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:11

Ik heb met mijn vorige pony steeds het alternatief gekozen en thuis en op trainingen het water gedaan.
Na 3 crossen ging het water goed en heb ik het in Westerbork voor het eerst geprobeerd.
Dat ging toen gelukkig goed.
Zo heb ik het opgelost en had ik geen strijd bij de waterbak.
Zo heeft mn pony het rustig aangeleerd en daar kon ik later de vruchten van plukken.
Douwen en trekken is niet altijd goed voor het vertrouwen.
En daarbij, accepteerde mn pony dat echt niet als ik ging schoppen en duwen.
Het kan dus ook op een andere manier!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:13

Uhmzz, ik quote toch gewoon?

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:14

:j Zo wil ik het ook gaan doen Antal!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:17

xSiep schreef:
:j Zo wil ik het ook gaan doen Antal!

Lijkt me ook veel verstandiger ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:23

Meningen verschillen daar dus over ;) Ik zou het zeker proberen! En niet erom heen gaan. DAar bereik je imo helemaal niets mee.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:36

mistid schreef:
Uhmzz, ik quote toch gewoon?

Ja, tig keer achter elkaar. :D
Dat kan ook in 1 post, leest een stuk fijner :)

JeltjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:29

Ik heb nog 0 keer het alternatief genomen.
Nouja in Heino had je of erin springen, of via de zijkant erlangs.
En ben toen via de zijkant gegaan, maar kon bij nader inzien toch beter de insprong doen. :+

Ik ga ook aanhankelijk van de startlijst kijken of ie vrijdag al parcours ga lopen, wij nemen wel mountainbike's mee. :j

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:46

mistid schreef:
rowo schreef:
Pony's B hebben niet veel tijd :n Het begint met B pony's daarna B paarden, dan L pony's en dan L paarden/M pony's.

B paarden heeft tijd zat om te lopen zaterdags, B pony's redt het nooit tussendoor :n

Het is mij beide jaren B wel gelukt :))
Mij ook, als je in het begin moet dressuren lukt het makkelijk.
Ben je later op de dag dan wordt het heel krap bij B pony's.

tientjeh schreef:
Heino (cat A/B/C), Nijeberkoop, Wieringerwerf, Texel
In Westerbork was zelfs een keer L pony's alternatief, dat hoeft van mij dan weer niet, B paarden vind ik dan weer wel, die zijn immers niet beter dan B pony's.

Ik vind het juist goed dat er een alternatief is op het water, zo krijgen degenen die een paard hebben dat bang is voor water ook nog een kans om de cross uit te rijden, ook daar kunnen ze van leren. Doen ze er helemaal niets aan dan zullen ze ook nooit in de L kunnen komen. Mijn vorige pony had het zomaar door, toen die een keer door het water was geweest maakte het heb niet meer uit. Mijn paard die ik nu heb doet de hindernissen wel, maar hij vindt water nog steeds eng, al is het wel iets beter dan in het begin. Tuurlijk blijf ik oefenen op water, maar die van mij heeft gewoon nog even tijd nodig, wat vaker oefenen, dat gaat wat moeilijk in de winter.
Ik vind het trouwens wel moeilijk om te kiezen of ik het water ga doen of dat ik voor alternatief (als die er nog is) kies. Ik vind een alternatief nemen eigenlijk niet leuk :P Ik ga een week van tevoren trouwens wel nog ergens heen om een waterbak te oefenen. Vorig jaar deed ik in Westerbork een crossles van noordelijk sgw en mijn paard wou absoluut het water niet in. Helaas hadden ze de lessen wat krap gepland en nam ze er de tijd niet voor om hem er tóch doorheen te krijgen. Als ik nu het water probeer en hij wil niet, dan wil hij waarschijnlijk echt niet, dan moet er iemand met paard rustig voorgaan of een persoon naast hem en dat kan niet tijdens een cross en dan zou hij weer winnen. Dus ik weet niet wat ik ga doen, of gewoon proberen of wachten tot de zomer en vaak water oefenen en dan de crossen in het najaar wel het water doen.