[SGW] Regiotraingen regio West 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:40

Apple schreef:
Liep jij met je paard aan de hand te stappen toen wij net kwamen aanrijden? Dat je met de mensen naast ons nog stond te praten dat je wat onverklaarbare stops had?

:))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:41

Snoekiej: en de andere twee in jouw groepje zijn dan Bento en Karin :D (we staan op dezelfde stal en zitten in dezelfde springles)

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:45

He, staat Karin ook bij jou op stal Ap?

Apple

Re: Regiotraingen regio West 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:46

Met haar andere paard :-)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:58

nelis schreef:
mijn voorkeur gaat uit naar Rom, vind hem gewoon betere begeleiding geven tussen de hindernissen.

Het is me al en paar keer opgevallen dat als ergens niet helemaal soepel gaat, Rom dan echt uitlegt hoe , wat waarom , en dat mis ik bij Michiel. ik mis dus juist het dressuur gerichte bij Michiel,

Ik doe dit jaar juist niet meer mee vanwege hem. Vind hem duidelijk minder sterk in zijn uitleg en als je maar gas geeft is het goed. Als je vast loopt kan hij je niet verder helpen. Michiel vind ik juist veel sterker en veel minder rausdouwerig en hij kijkt veel beter naar wat een paard aan kan. Rom zit imo af en toe tegen overvragen aan en laat ruiters dingen doen waar een combinatie niet toe in staat is. Als de ruiter vindt dat ie het kan mag het van Rom en heb daar in mijn lessen genoeg voorbeelden van gezien.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:00

Dat herken ik wel, Rom is meer grensverleggend en Michiel wat voorzichtiger. Dat grensverleggende kan soms ook wat verkeerd uitpakken, terwijl je bij Michiel soms het gevoel hebt dat je wat meer had willen doen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:10

Apple schreef:
Dat herken ik wel, Rom is meer grensverleggend en Michiel wat voorzichtiger. Dat grensverleggende kan soms ook wat verkeerd uitpakken, terwijl je bij Michiel soms het gevoel hebt dat je wat meer had willen doen.

ik ervaar het dus kennelijk anders, :D vind juist dat ik bij michiel echt geen begeleiding krijg als het niet gaat zo als het met gaan :)

Daarnaast zal ik dus ook meer Rom zijn kant opgaan daar hijme ook dingen laat doen die ik in een pittige cross tegen kan komen , zeker nu met de aanloop naar het M toe.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:12

gr_roos schreef:
nelis schreef:
mijn voorkeur gaat uit naar Rom, vind hem gewoon betere begeleiding geven tussen de hindernissen.

Het is me al en paar keer opgevallen dat als ergens niet helemaal soepel gaat, Rom dan echt uitlegt hoe , wat waarom , en dat mis ik bij Michiel. ik mis dus juist het dressuur gerichte bij Michiel,

Ik doe dit jaar juist niet meer mee vanwege hem. Vind hem duidelijk minder sterk in zijn uitleg en als je maar gas geeft is het goed. Als je vast loopt kan hij je niet verder helpen. Michiel vind ik juist veel sterker en veel minder rausdouwerig en hij kijkt veel beter naar wat een paard aan kan. Rom zit imo af en toe tegen overvragen aan en laat ruiters dingen doen waar een combinatie niet toe in staat is. Als de ruiter vindt dat ie het kan mag het van Rom en heb daar in mijn lessen genoeg voorbeelden van gezien.

ik heb het nog nooit zo ervaren bij Rom,

maar mis dus een stuk uitleg juist bij michiel.

Ook vind ik het fijn dat Rom zelf ook nog actief rijd en dus weet wat je tegen kan komen in de crossen tegenwoordig

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:20

Michiel kijkt ook naar de combinatie en laat je ook dingen doen die bij je niveau horen danwel daar net boven liggen, dat is het verschil niet.

Het is niet zo dat je als bijna M-combinatie bij Michiel geen M dingen doet :D :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:49

Ik heb nu 1 les bij Rom gereden en 1 bij Michiel, dus ik kan er nog niet over meepraten.
Het ging weer lekker vandaag, alleen mijn paard was weer aardig kierewiet. Die is zo maf met dat crossen. Michiel probeerde me te helpen met een wissel, ik kon op dat moment alleen maar vreemd zijwaarts huppelen met mijn paard. Toen heb ik hem toch maar even verteld dat we met dressuur ZZ-L gaan starten en dat hij series wissels kent, met crossen is het gewoon een maf dier :D
Ik heb nog een paar foto's. Van Annemieke:
Afbeelding
Esperanza:
Afbeelding
Afbeelding
En van mezelf ook maar een:
Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:00

Apple schreef:

Dat gevoel heb ik ook :j

@ Heleen, jouw paard kan idd maf hupsen :D Maarja, hij was iig blij dat ie weer mocht :)
Had jouw fotograaf misschien nog foto's van mij gemaakt?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:06

leuke foto's heleen!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:33

Leuke foto's!!
Hij was inderdaad best een beetje maf aan het hupsen hé?
Maar hij deed het wel heel goed joh!!

Ik heb niet echt een voorkeur voor Rom of Michiel. Ze geven allebei heel erg fijn les! Michiel geeft dressuurmatig inderdaad ook goede aanwijzingen. Maar ik vind Rom ook echt tóp!
Rom brengt je behalve het rijden ook nog veel bij wat betreft normen en waarden vind ik.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:03

Annemieke, wat die normen en waarden betreft moest ik vorige keer erg lachen. Hij was helemaal blij verrast dat ik op de juiste manier mijn beugels korter maakte, met mijn voet nog in de beugel. Dat maakte hij haast nooit meer mee. :D Had ik zelfs nog nooit over nagedacht. :=

Wat betreft dat hupsen, mensen denken vaak dat hij dan niet wil, maar hij wil juist té graag dan. Hij vindt het zó leuk! Ik hou er zelf wel van, moet ik zeggen, hij is echt blij dan, al is het soms wel eens lastig :D

Snoekiej, nee sorry. Ik heb haar gevraagd van iedereen in ons groepje foto's te maken en dat had ze geprobeerd. Maar of het was te bewogen of er ging net een ander paard in beeld.
Volgende keer misschien, als ze dan weer mee gaat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:07

Geloof ik dat ik van iedereen van jullie groep wel foto's heb Snoekiej :-) ik stuur zo wel wat pb's rond.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:07

Jij? Had jouw partner soms die enorme camera met toeter mee?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:15

Dat klinkt wel als mijn aanhang/fotograaf/groom/chauffeur ja :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:16

Nou, dan ben ik benieuwd naar de foto's. Het zag er zo professioneel uit!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 20:19

Ohh, dat was jouw aanhang :D
Die kan wel goed foto's maken, dus ben benieuwd!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:31

Oooh die heb ik ook gezien indd Apple! :j
Ben ook heel benieuwd!!

Heleen: je ziet indd wel dat het geen weigeren is, maar lastig lijkt het me wel :)

We hadden een keer een jongen in de groep, en die had een heel vies bit in zijn hoofdstel hangen. Dus Rom zei dat hij dat wel een af mocht wassen na het rijden. Toen wilde hij, heel eigenwijs, beweren dat dat van de dag ervoor was. Dat kon Rom niet zo waarderen, want het was duidelijk dikke aangekoekte zooi van een tijdje. Toen zei hij, zal eens tegen je moeder zeggen dat ze een lepel in de aardappelen moet prakken, die een week moet laten liggen, en dan in jou mond stoppen. Kijken hoe lekker je dat vind!
:= _O-

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:32

Ben bang die dat enorme professioneel uitziende fotograaf :D ook nog foto's heeft waar ik met m'n benen omhoog lig ;)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:33

Haha Luuxje, die willen we uiteraard ook zien! :D

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:36

AnneMieKe_89 schreef:
Oooh die heb ik ook gezien indd Apple! :j
Ben ook heel benieuwd!!

Heleen: je ziet indd wel dat het geen weigeren is, maar lastig lijkt het me wel :)

We hadden een keer een jongen in de groep, en die had een heel vies bit in zijn hoofdstel hangen. Dus Rom zei dat hij dat wel een af mocht wassen na het rijden. Toen wilde hij, heel eigenwijs, beweren dat dat van de dag ervoor was. Dat kon Rom niet zo waarderen, want het was duidelijk dikke aangekoekte zooi van een tijdje. Toen zei hij, zal eens tegen je moeder zeggen dat ze een lepel in de aardappelen moet prakken, die een week moet laten liggen, en dan in jou mond stoppen. Kijken hoe lekker je dat vind!
:= _O-

_O-

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:55

heleenxx schreef:
Nou, dan ben ik benieuwd naar de foto's. Het zag er zo professioneel uit!

O, dan krijg je vast hele mooie foto's, want ik heb ook door hem gemaakte foto's (SGW Lisse) en die waren super 8-)

Zie wel jullie zitten allemaal dicht bij elkaar gezellig, ik rij pas om 13.15 heb wel vervroeging gevraagd want met de reistijden erbij kunnen wij niks meer doen thuis en we hebben nog een paard en een pony staan die eigenlijk nog wat moeten doen :+

Ik heb voor het eerst les gehad van Rom dus kan de vergelijk nog niet goed maken maar heb geen slechte ervaring.
Apple heb ik wel gezien maar niet gesproken ik had mijn handen vol, had mijn ADHD paard :):) bij me, was pas zijn 2e echte training en zijn langste reistijd tot nu toe dus............maar hij was overenthousiast dus echt heel grote problemen hadden wij niet en van Rom mag hij nog wel eens meekomen, hij vond het een taaie met karakter..maar dat wisten we dus al

Volgende week is Max weer aan de beurt :j dat is doorgaans iets minder vermoeiend :=

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:58

Was dat een bruintje?
En was een prototype adhd paard aan het losrijden toen ik aan het uitstappen was in de bak.