[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:54

Ik heb er achteraf meer problemen mee gehad.
Merrie werd gereden omdat ik door mijn bekkenbreuk paar maanden out was. Icaro was slechts 2 weken omdat ik voor studie in het buitenland zat.
Over hoe mijn andere merrie teruggekomen is nadat ze voor de koets werd beleerd... dat is helemaal schrijnend.

Het hangt er ook vanaf denk ik hoe je omgeving is qua visie op rijden. Hier werken de meeste ofwel helemaal via NH en bitloos en weetikveelwat, ofwel nog heel ouderwets. Of op de boerenmanier beter gezegd. Voor veel paarden maakt dat niet uit, maar voor de mijne werkt dat niet.

Laurievc

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:58

En dat is vaak het punt: het vermogen om zich aan te passen aan de verschillende paarden... Aanvaarden dat niet alles voor eender welk paar werkt...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 13:03

Teugels uit handen geven kan ik, zolang ik er zelf nog bij ben. :) Maar dat is dan wel à la minute. Als ik 5x gevallen ben heb ik ook zoiets van pff doe maar als de lesgeefster erop wilt kruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:10

Op mijn merrie wou nooit iemand opstappen, iets met kamikaze en een vosse pismerrie :P Icaro is niet dermate lastig dat ik het niet zelf kan uitzitten. Met de jaren heb ik een pak beter leren zitten en het is ook niet het paard om enorm smerig uit de hoek te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:29

Ik zou mijn paarden wel bijvoorbeeld bij de mensen in dit topic durven achterlaten, ik weet dat dat wel goed zit. Maar de effectieve stap zetten is toch weer een drempel.

In juni of september gaan we op reis. Het voorstel van Laurie zweeft wel rond in mijn hoofd eerlijk gezegd, maar aan de andere kant... niet iedereen zit op een lolbroek als de mijne te wachten. En het zal ook nog te zien zijn hoe het tegen dan gaat en wat onze doelen zijn.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:34

Wahaha, I'm getting in your head }>
Naar waar ga je op reis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:49

Hoogstwaarschijnlijk bij mijn tante weer in Zuid-Frankrijk. En heel misschien, als de periode va mijn vriend zijn werk meezit... Canada :D

Hahahaha ik twijfel daar elk jaar over hoor, om 'm op training te zetten als ik op reis ben. Echter heeft hij dan wel al een paar maanden wedstrijden/trainen bij de LRV achter de rug en is mijn vakantie in juni ook zijn vakantie, zodat we er bij de tornooien goed tegenaan kunnen.
Nu weet ik absoluut nog niet hoe het verder gaat evolueren. Het kan prima uitdraaien, het kan dat springen nog volledig mogelijk is maar dressuur op de limiet zit en het kan ook nog zodanig evolueren dat de grens is bereikt en dat we op het maximum zitten.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:53

Oeh Canada wil ik ook graag ooit nog eens naartoe :+

ja het is geen simpel evenwicht... Ik zocht altijd op stal iemand die de mijne aan de longe kon zetten een paar keer per week. Ze werden dan zoiezo dagelijks op de weide gezet door de eigenaar. Heb nooit iemand laten rijden... Durf dat niet aan haha

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:00

Ik liet ze in het begin wel rijden als ik op reis ging. Nu niet meer, tenzij Iskander in maart nu door KC als ik op skireis ga. Hij heeft het eens nodig. Afgelopen zondag op jumping geweest (was van begin november geleden). En voor de rest eigenlijk op training tot nu toe 2x gesprongen maar. In het inspringen sprong hij echt top, mooi trekken naar de sprongen, moest hem echt tegenhouden. Daarna in het parcours en hij kroop volledig in elkaar, onzeker en telkens wat vertragen voor de sprong. Op hindernis 7, een kub oxer wou ik dan verruimen maar hij bleef in een klein onzeker galopje waardoor een slechte afstand en stop. Heb niet meer verder gereden want hij had de voorste balken mee. Best wel teleurgesteld, oke het was even geleden en hij had amper gesprongen, maar een parcours 1m heeft hij al genoeg rondgebold. Was nu ook in Hul*sterlo, daar sprong hij vorig jaar indoor ook echt onzeker. Binnen 2 weken gaan we nog eens naar Mo*orsele.

Varekaj: jij maakt ook mooie reizen he! En jammer dat je niet veel meer rijd, hopelijk kan je na de winterprik de draad weer opnemen.

Daaph: jomo gaat goed, heb je geen tijd om hem zelf te rijden?

Hanne: lijkt me inderdaad frustrerend. Maar zolang dressuur goed gaat kan je je daarop focussen. Ik zou wel onzeker worden als ik er regelmatig zou afvallen na/voor de sprong. Probeert hij dit bij andere ruiters ook?

Antonius: goed van Ny! Nog wat kilometers maken en dat komt inorde.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 22:05

Pp: sterkte met je verlies. Misschien best dat het snel is gegaan, ze heeft niet moeten afzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 23:30

We proberen af te wisselen in reizen. Ene keer naar zuid-frankrijk bij tante, andere keer iets grotere reis. Of citytrips.
Canada staat zeker op de planning, is het dit jaar niet dan zeker 1 van de volgende. We zouden graag nog een paar arctic travels doen maar volgens mij valt er daar goud uit de lucht ipv sneeuw. Duur, amai!

Gohja winter is altijd een kakperiode qua paarden. Ga blij zijn als ze weer de weide op kunnen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:52

Op de kalender zie ik ook gesves staan. iemand die weet hoe of wat? :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:23

https://goo.gl/forms/dDQm2smhnpWZA16p2

Vele van jullie hebben het al ingevuld, waarvoor dank! :D
Andere mensen warm maken, mag altijd. ;) Al heel fijne respons gehad, maar hoe meer hoe beter uiteraard! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:24

Mijn 'reis' is dit jaar beperkt tot een weekend Apeldoorn. :+
Maar wel meer 'luxe' dan gewoon een weekendje weg. Met 2x 3-gangenmenu, 2x luxe ontbijtbuffet, 1x wellnessmassage van 30min., ...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 22:31

Het dressuurrijden ging vandaag en eergisteren echt heel goed. Maar het blijft alert zijn. :+
Vandaag was het eerst wat bewolkt maar dan begon de zon fel door te komen (lees: schaduwen) en verschoot hij zich een ongeluk van zijn eigen schaduw die verscheen op de muur na een hoek doorrijden. :') :') :') Hij schoot weg en geeft daar een bok/sprong en loopt weg. Gewoon verder gereden alsof er niets aan de hand was. :+ Wat een mafkees. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:54

Mijn verlof is aangevraagd vanaf 31/5 tot en met 14/6. Kon ook niet anders, de kinderbrigade op het werk heeft al de rest tot half september en zowat elk verlengd weekend ingepalmd ^) Gelukkig is het weer bij tante dan ook al aardig goed.

Nog steeds twijfels om paardmans bij Laurie te droppen die periode O:)

Ik heb je enquête ingevuld en gedeeld op FB Hanne :D Hoe gaat de studie voor de rest? Laatste loodjes?

Ik heb een bucas recuptex voor Icaro and I love it! Sedert hij dit 24/7 (of minimaal 12u) op heeft loopt hij met een stuk meer schwung en hij staat bij het rollen recht als een normaal paard. Niet meer als kameel met de kont eerst.
Zijn draf toont ook ruimer dan dat eeuwige stikmachinedrafje.
En zoooo makkelijk te combineren met zijn andere deken als het kouder wordt. Ze zijn duur maar tot nu toe echt elke cent waard.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:56

Varekaj schreef:
Mijn verlof is aangevraagd vanaf 31/5 tot en met 14/6. Kon ook niet anders, de kinderbrigade op het werk heeft al de rest tot half september en zowat elk verlengd weekend ingepalmd ^) Gelukkig is het weer bij tante dan ook al aardig goed.

Nog steeds twijfels om paardmans bij Laurie te droppen die periode O:)

Ik heb je enquête ingevuld en gedeeld op FB Hanne :D Hoe gaat de studie voor de rest? Laatste loodjes?

Ik heb een bucas recuptex voor Icaro and I love it! Sedert hij dit 24/7 (of minimaal 12u) op heeft loopt hij met een stuk meer schwung en hij staat bij het rollen recht als een normaal paard. Niet meer als kameel met de kont eerst.
Zijn draf toont ook ruimer dan dat eeuwige stikmachinedrafje.
En zoooo makkelijk te combineren met zijn andere deken als het kouder wordt. Ze zijn duur maar tot nu toe echt elke cent waard.
Ik hou een plekje voor je vrij :Y)

Ik heb de enquete ook ingevuld, Hanne!

Recuptex hoor je meer goede dingen over idd! Maar die prijs -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:10

Ik was eerst beetje twijfelig omdat het deken zou opwarmen. Dat blijkt enorm goed mee te vallen, ook met de power turnout er overheen. Voelt nooit broeierig, niet klam, niet zweterig.
Je voelt wel warmte maar steeds een aangename temperatuur. Doet het ook super als zweetdeken en ze blijven rotsvast liggen, ook nog wel eens een uitdaging hier :Y)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 23:31

Drop 'm maar Varekaj, hij zal er deugd van hebben. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 23:51

Hij heeft nu anders ook lol genoeg met zijn vakantie. Had zo gehoopt om deze week weer de draad op te pakken (vriend is weer weg voor werk). Maar nee, er moet zo nodig weer eens 10cm sneeuw uit de lucht komen vallen ^)

Ik wil zomer.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:35

Ik heb de enquête ook ingevuld! Ik kijk eigenlijk wel al vaak filmpjes op YouTube! Vooral om inspiratie op te doen voor springoefeningen enzo zoals masterclassen van bekende eventingruiters. Echt interessant!

Ik moet Aruba altijd dagelijks werken om geen bommetje te hebben, maar nu met de sneeuw was dat niet mogelijk en amai het is een monstertje. Zondag rodeo gehad maar gelukkig kunnen blijven zitten (maandag wel megastijf van mn benen toe te klemmen haha) en nu gisteren weer gereden maar het was echt niet normaal dusja wel redelijk hard gevallen! Tis toch soms echt een bitch! Kvoel me een bomma als ik net uit bed stapte :D
En nu ligt er weer sneeuw ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 08:53

Ik klap in beide handjes dat de mijne dat dus nog steeds niet ontdekt heeft, rodeo onder het zadel.

Hier iets van een 2-3cm sneeuw. Valt me nog mee.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:44

Vandaag een half uur bezig geweest met de hoefslag sneeuwvrij te harken :Y)
maar wel zalig kunnen rijden in het zonnetje!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:47

Afbeelding

Dit lag er bij ons :+ De piste was in gebruik en ik wou toch écht de draad oppikken dus gewoon buitenrit gemaakt. Alles was ontdooid rond 16u, heb zelfs galopje kunnen doen. Voornamelijk gestapt wel, maar hij had echt even nood aan stukje gas geven.
Vanochtend hadden we misschien 3cm sneeuw?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:57

Hier gewoon niks sneeuw :+