[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:22

Ik kan tot nu toe gewoon rijden op onze buitenpsite, alleen als het vriest blijft het bij paard loslaten zodat die zelf de benen even kan losgooien. Meeste pistes in de buurt zijn inderdaad €10, op 1 locatie was het indertijd €20/u en die was nu niet bepaald van de beste kwaliteit. Helaas zijn het bijna overal steeds lessen vanaf 18u tot 20-21u en in het weekend van 10u tot 20u, of wedstrijdjes. Dan is het direct of heel vroeg of heel laat. Geen aanrader in de winter, als de piste hard bevroren ligt of sneeuw, dan ligt de baan er naartoe ook glad of besneeuwd.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:03

Ik mag niet klagen alleszins! :) 's Morgens de piste idd beetje bevroren bij ons nog. Maar overdag ligt hij zalig goed! Juist in de zomer ligt hij zwaar maar tegen volgende zomer ging er een degelijke sproei-installatie komen. Dusja. Maar in de zomer reed ik op velden als alternatief. ;) En we hebben de galopbaan van 540m in de buurt nog dusja fijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:08

Te zien wat je zwaar noemt. Soms vind ik dat nog wel eens handig, zolang het verantwoord blijft natuurlijk. Is eens een tikje andere training, een extraatje.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:12

Onze piste ligt eigenlijk alleen maar goed als ze net is opgedroogd. Anders idd ook te zwaar op sommige stukken, daar waar de putten zitten als ze nat is. Deze zomer ging de loonwerker nog eens komen kijken wat hij eraan kon doen. Wsl drainage leggen maar weet niet of dat wel zin heeft als het niet door een echte pistebouwer is gedaan. In de wei rijden is bij ons ook geen optie wegens konijnengaten die te pas en te onpas opduiken. Heb gelukkig wel een giga bos om te gaan buitenrijden naast de deur :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:43

Afbeelding

Zo is de piste in de zomer, dressuur gaat nog maar springen geen optie, Shuddy vind het te lastig om deftig af te zetten Dressuur is het ook wel meer werken, want hij is lastiger te rijden op zwaarder grond. :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:46

En als het goed beregend is, na wat regen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:25

Oef toch wel een verschil. En er in de zomer even met de tuinslag of de gieter over is ook niet echt praktisch.

Ik heb best vaak op mijn weiland gereden in het begin. Enig nadeel is dat er plekken zijn waar ze regelmatig mesten, daar stonden dan hoge graspollen en zuring. Dat rij je niet zo makkelijk plat en er altijd omheen manoeuvreren is ook wat.

Ben nog aan het twijfelen of ik 1 stuk van 25x45 volledig kaal zou laten grazen en laten kapotlopen, dan alles stukspuiten en dat houden als "zandpaddock/piste" of niet. Komt altijd van pas, aangezien ik toch ga moeten opletten met gras voor mijn ene shet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:44

M'n paard is opvallend slecht gezind de laatste weken tegenover de merrie net tegenover haar. Die merrie is drachtig. Vroeg was Canch echt doodsbenauwd ervan (nog altijd), want das een vree dominante merrie. Mr nu is Canch echt heeltijd kwaad op stal als de drachtige merrie nog mr durft omhoog te kijken. Die merrie id nu wel veel verzacht en nie meer zo dominant nu ze hoog drachtig begint te zijn. Volgens mij is ze jaloers op die merrie... Kweet lijk nie... Zou da kunnen da Canch jaloers is op dachtige merrie? Iemand ervaring daarmee :P? Ze is zelf al twee keer mama geweest dus ze weet wat het is en da stal eigenaares zei dat echt een goed moederke is Canch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:07

Zouden paarden jaloezie kennen? Goeie vraag eigenlijk.

Als je zegt dat de merrie verzacht is qua karakter kan het ook dat Canch haar kans mooi ziet om de rollen van dominantie om te draaien en haar plek op de ladder in te pikken.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 13:55

Goed punt Varekaj!

Net gekeken naar de E5 in de Gave.rranch. Pfff nog heel de namiddag stressen. :+ Eerste keer de A7 rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:20

Veel succes Hanne!

Ik twijfel of ik volgende week zondag voor de laatste keer de E7 bij F*onck zou meerijden. Ik moet erna sowieso nog weg om te gaan werken en de concurrentie was de laatste keren al zo sterk dat ik betwijfel of ik nog meedoe voor de algemene prijzen, ondanks mijn 1e plek op de 1e wedstrijd. Paard heeft ook de voorbije week vakantie gehad en de week voordien ook maar basic gewerkt. Dan moet ik deze week eigenlijk dagelijks aan de slag.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 14:26

Dankjewel! :)

Ik snap dat wel, ik deed normaal ook mee voor de wintercup in de Gave.rranch. (Ik stond op de 3e plaats voorlopig) Maar vorige wedstrijd kon ik niet meedoen omdat Shuddy nog maar uit de kliniek was. En zo heb ik geen wegstreepresultaat meer. Ik wil het niet forceren om hoge punten te rijden. Daarom mijn keuze om niet meer voor de wintercup te rijden, en iets nieuws proberen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:10

Ik wou wel meedoen om top 5 te rijden elke keer, maar da's maar 2x gelukt. Vorige keer was ik 8e. Per wedstrijdje komen er meer en meer bij die pakken meer ervaring hebben dan ikzelf, en dat merk je heel goed. Die trainen ook echt wedstrijdgericht.
Ga deze keer, als ik ga, wel de proef vanbuiten proberen rijden. Hoop dat ik dan de aandacht van paard meer bij mezelf kan houden en zelf ook meer concentratie kan bewaren.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 15:49

Ik reed steeds de top 10. Keer 8e en keer 5e. En stond voorlopig 4e. En je moest 5 wedstrijden rijden dusja. En 2 personen die boven mij stonden, is het al hun 2e wedstrijd die ze niet meerijden (dus kunnen nu maximum 4 van de 6 wedstrijden rijden) en zo zou ik op 2e plaats komen. Maarja 't is niet zo meer hé. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:11

Jammer, dat wel. Maar je hebt wel steeds leuke resultaten!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 18:59

Ik ben vandaag nog eens naar de lrv gegaan.
Eerste parcours foutloos, daarna een balk maar toch nog een 7de plaats van de 62 deelnemers

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 21:00

super daaph!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:31

Proficiat Daaph!

Hanne: heb gelezen op FB dat je op zich wel tevreden was van jouw proef? Ook proficiat! Eerste keer een hogere proef is toch altijd wat aftasten.

Ik ga komende zondag nog eens op jumping, 1m voor Koko en 1m en 1m10 voor Fi. Spannend! 1m10 is geleden van voor haar peesblessure, dus ook alweer 2,5 jaar.

En wij zijn nog steeds naarstig op zoek naar een leuke veulennaam met de P maar we vinden niets |( Als jullie suggesties hebben, graag!!! Moeder heet I.lona en vader is A.dorado. We vinden een verwijzing naar de moeder of vader wel leuk en we hebben graag 'speciale' namen. Geen Engelse namen, iets Spaans of in die richting vinden we wel tof. We hebben al zelf de namen gekozen van I.daena, M.ilagro, N.yona dus dat is zo wat de stijl die we willen.
Veulen wordt al binnen 2 maand verwacht, dus tijd begint te dringen -O-

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:55

Pilonaderado :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:56

Ik denk aan de arme wedstrijd-omroepers en doet dat die mensen niet aan :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:03

Hahah :D hier altijd problemen met can.chanchara :p. Mr dat heb ik niet uit gevonden

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:55

Maar dat vind ik bv wel leuk!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:00

Bijna iedereen spreekt het verkeerd uit, ze zeggen altijd can.chanchaaraa, mr tis met korte a tjes allemaal. Tis spaans en tstaan ergens van die krullekes op de letters en tworden drm korte a'tjes.

ze is vernoemd nr een bar in cuba en het is een coctail ook, voorganger van daiquirie dacht ik. Het is wel lekker, heb hem al paar keer gedronken :D.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:04

Pero (betekent maar) of Peronne?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:16

Awel PP: zoiets vind ik echt leuk, heeft ook een betekenis...

Madelene: doet me denken aan Eva Péron... Niet zo mijn smaak. Maar wel bedankt voor het meedenken!!