[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:28

Zo weer in de auto naar huis. Dressuur was een ramp hij was zo sterk maar had 189 punten (hoogste ever in de cross)
Spr 1 weig, moet dat probleem maar eens op zien te lossen, dit doe ik ol niet.
Cross wilde meneer weer steigerend het starthok uit gelukkig binnen kunnen houde was10sec te.vroeg.
Bij trakehner heel dom alternatief gesprongen dacht oliebol nu b ook nog. Rest weer super. Na 10a struikelde ol omdat hij rechtdoor wilde en ik rechts dus weig. En waterbak een domme weig. 2ex aanrijden sprong hij zo loei hoog en ver dat we in het water lande ipv op het zand. Maar wel super tevreden. Hij wordt steeds fanatieker.

Marijke mooi.dat geert weer thuis is.
Kris heeft spierpijn.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:39

Oh even nadenken of ik alles nog weet.
Jeroen: gefeliciteerd!!! Foto's kan ik jammer genoeg niet zien -O- .
MM: tjoepie!!! Als het goed is, is hij nu dus thuis *\o/* *\o/* . Fijn joh!!! Bovenlichamen tegen elkaar moet toch wel kunnen vannacht :D .
Moest heel lang nadenken wat Mootje nou in vredesnaam met die Hoefslag van de buurtjes bedoelde :o? .
Over de M-cross kan ik niet echt oordelen: vond de bodem na de afsprong inderdaad wel heel erg heftig :oo . Heb daar alleen de laatste 1* combinatie gezien en die klapte heel erg akelig op die brede sprong vlak voor de opsprongen. Bij 2e opsprong had ze een stop en toen ging ze de cross uit. Zag er uit als een heel heftige combinatie.

Hier mijn verslag even gekopieerd uit het verslagen topic:
Wij mochten gelukkig wat later starten doordat we op Lielle's plek konden dressuren . Dressuur ging redelijk. Ik vind het altijd jammer dat ze thuis zo lekker kan veren en nageeflijk kan lopen en dat het dan op de wedstrijd er net tegenaan hikt. Laurie vond haar wel fijner lopen dan voorheen. In ieder geval mooie 5e plek met 195 punten. Springen was foutloos en cross ook tot hindernis 4................................ Daar gaf Giga de pijp aan Maarten en vertikte verder enige medewerking. Laurie heeft eerst nog een keer de trakehner geprobeerd, maar dat verplofte ze en daarna wilde ze niet eens meer over het alternatief heen. Wat een afknapper. Ze sloot zich echt volledig af: stond gezellig naar het veld te kijken terwijl Laurie toch wel het e.e.a. met de zweep aan het uitvoeren was .
Jammer maar helaas: we gaan eerst maar eens aan het trainen en verder conditie op bouwen en dan zien we wel weer verder.

Ben er wel beetje van in een dip, maar ja, daar komen we wel weer overheen.
Ben wel total loss inmiddels: heb gisteren de L cross gelopen, vandaag de B-cross en stuk 1* cross en nog een keer de L-cross. Pffffff

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:41

Gefeliciteerd Jeroen!
Super dat Geert weer thuis is Marijke!! :D Hoe gaat het met hem??
Jammer van die langsloper Evie, maar je goede gevoel is belangrijker!
Jammer Lau, maar hoorde inderdaad veel meer klachten.
Wat ontzettend balen Leliaardje! Had je trouwens door dat ik diegene was in het roze/ bruin. ;)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:45

Hoe is het bij jou gegaan Sannn?

suikermeisje

jammer lelie! Wel balen! :(:)

pff. Mijn enkel doet weer meer pijn, het voelt niet echt goed :n

Leliaardje

Sannnn schreef:
Wat ontzettend balen Leliaardje! Had je trouwens door dat ik diegene was in het roze/ bruin. ;)

Ik had redelijk snel door dat het iemand van bokt moest zijn en nadat je het over het liever M-starten had, past het nu weer goed in het plaatje.
Leuk je gezien te hebben :D .

Ik ben zo slecht met mensen herkennen :o . Is gewoon schandalig: heb Lielle al tig keer gezien en dik kans dat ik haar weer niet zou herkennen zonder haar rode crosskleren :+ .

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:52

gister hoefde m'n mamsie trouwens bijna niet te betalen. Nummer 16 had al betaald :+ maar mama misbruikt dat soort dingen niet, dus gewoon netjes betaald.

Gister toen ik nog even springen liep zwaaide 2 mensen naar me dus zei maar heel vrolijk hoi haha, wist niet wie het waren. En toen ik tussen start en hindernis 1 stond was iemand (blonde meid) me aan het filmen en riep wat dus ik keek en lachte even snel, maar wist toen weer niet wie dit was :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:56

Hoi hoi

Jammer dat de afstanden niet helemaal fijn waren in Castenray.
@ Laura fijn dat er zoveel mensen klaar staan he, allemaal effe voor een knuffel of een hand. SGW-ers vind ik daar echt altijd heel erg gezellig en vriendelijk mee.

Geert is thuis, de apekop wou natuurlijk direct douchen dus ik mocht het verband er af knippen, best eng om iets te moeten doen wat zo pijnlijk kan zijn. Met een stoel en een voetenbank onder de douche gezet en hij is weer helemaal fris en fruitig :D Net lekker eten gehad van de turk en nu ga ik ook zo lekker douchen, en heeel vroeg naar bed want ik merk nu pas hoe moe ik eigenlijk ben.

Thuis zorg komt trouwens 2x per dag, smorgens en savonds verband wisselen en savonds spuiten tegen trombose +:)+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:02

Klinkt goed Marijke!! Fijn dat er ook thuiszorg komt!

Oh ja, ik had ook nog naar Laura willen reageren. Kan me voorstellen dat het heftig aan komt zo'n eerste cross weer op pad. Dan komt het allemaal weer echt binnen. Maar ook wel goed om deze "eerste keer" nu weer achter de rug te hebben. Zo ben je klein stapje verder in het verwerken. :(:) :(:) :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:07

Wat fijn dat de thuiszorg dat gaat doen Marijke, scheelt jullie weer heel veel!
Dag eindigde niet goed Tientjeh helaas.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:09

Wat jammer Sannn, had What er geen zin in?

Marijke, wat fijn dat Geert naar huis mag!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:13

Lau, lastig hoor, wil je er ff uit en dan loop je nog de hele dag je vehaal te doen. Wel superfijn dat er zoveel mensen aan je denken natuurlijk.
MM, fijn hoor, Geert weer lekker thuis.

Heerlijk gereden vandaag in Moordrecht. Edge trok lekker aan zonder stuurloos te worden. Niet zo extreem kijkerig vandag, fijn hoor! Wel pittig gebokt, maar volgens Michiel leert hij dat toch niet af, dus moet ik er maar mee dealen. Zolang hij nog altijd steeds beter gaat springen, dan zal ik niet zueren over een paar bokken. ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:28

Lelie, balen dat Giga zo afbrak!
Marijke, fijn dat je 2x per dag hulp krijgt! Red je het huishouden nog wel zelf?
Mel, sommige leren het bokken nooit af inderdaad... Ik ken er 1, dubbel zz en yr gelopen, maar bokken tussen de hindernissen. Kostte altijd de winst, want bokken kost tijd :+
Sannn, balen zeg!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:34

Edge bokt zo handig dat het amper tijd kost, maf paard. Hij loopt een cross met een staking van 40 sec nog binnen de tijd uit, dus om snelheid maak ik mij geen zorgen. :+ In gewone parcoursen bokt hij bij de start en op lange lijnen en na de laatste hindernis, gelukkig niet na iedere sprong.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:36

Dit was trouwens een puur spingpaard :D
Ik heb echt een hekel aan bokkende paarden, waarschijnlijk omdat ik het niet gewend ben itt het steigeren :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:37

@ Mootje Ik hou het een beetje bij.. Gelukkig helpt mama heel erg veel. En van de week komt papa met een buurman om de kamer in elkaar te zetten. Ook is er een rooster gemaakt wie wanneer de stallen uitmest. Alles valt een beetje op zn plek nu.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:40

Edge is het ideale leerpaard Mo. Bokken steigeren en racen, je bent direct overal tegen bestand. :D

Fijn MM, dat er genoeg hulptroepen zijn.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:01

FE fijn dat het goed ging
Leliaardje balen dat Giga geen zin had
Lau toch fijn dat zoveel mensen aan je denken.
MM super dat Geert weer thuis is
EB netjes van je cross
Itsme ook lekker gecrosst
SM dat is wel stout

Ferrose heb ik vandaag de planning voor aangepast want ze mochten toch het land op (dat is altijd afwachten na regen) dus eerst 5.5 uur het land en vanavond even een half uurtje vwnw gereden. Ferrose is helemaal niet stijf die is juist erg los. Zelf ook geen spierpijn dus dat valt weer mee.

Voor de manegeruiters staat de hele week het caprilliparcours in de bak dus dat van de week maar eens oefenen om te zorgen dat ik weer een rem heb in het parcours. En volgende springparcours voor de cross maar groeten in galop (of mag dat niet) want ik denk dat ze dan relaxter blijft dan dat ik er een noodstop van maak

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:06

Geert vroeg mij net of ik even een berichtje voor hem hier wilde plaatsen:

Hij wil iedereen bedanken voor de lieve reacties en voor het willen helpen voor wat dan ook. Hij vind het echt super tof dat er door iedereen zo lief en leuk is gereageert!!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:10

Joki, ik denk niet dat groeten in galop je je winstpunt qua benodigde stijlpunten oplevert :+
Marijke, geef Geert maar een extra :(:) en :* namens ons :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:10

Weule nog gefeliciteerd. Helemaal vergeten en dat zelfs met een cadeautje achter je naam :o?
Mo bij de cross zijn er toch geen stijlpunten in het springen. En bij het gewone springen wordt er bij mij in de omgeving niet gebeld voor je gegroet hebt en dan heb ik dit probleem niet. Ferrose is tegenwoordig na het horen van de bel niet meer te houden :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:12

fijn dat geert er is Marijke! En lekker gedoucht, heerlijk is dat als je uit het ziekenhuis komt hoor!

Lau, inderdaad erg moeilijk zeg! Maar de 'grote' stap om weer naar plaatsen te gaan waar iedereen het eigenlijk wel weet maar niet gesproken hebben is gezet. En toch wel fijn dat mensen aan je denken.

Sannn; wat is er niet goed gegaan?

Joki: lekker voor ferrose zeg dat ze toch de wei op gingen!

FE heeft lekker gecrosst en een bokkend paardje, deed die van mij ook tijdens de crosstraining.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:25

Dat is indd een grote stap Lau. Wij gingen toen met Snoek een ritje maken en toen zij met een grote bos bloemen aankwam, ben ik even snel de trailer ingedoken ;-) Maar heel fijn dat men zo meeleeft!!!
Mm, lekker dat geert thuis is. Home sweet home!
Wat is er gebeurd Sannn??

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:37

Marijke fijn dat hij thuis is!
En super dat jullie een hulp krijgen :)

Joki, dat mag wel maar wordt niet zo gewaardeerd..
Mijn paard kan vreselijk idioot doen na het horen van de bel.. Dan maar mooi door rijden.

Jammer dat de M/1* cross minder geslaagd was.
Lelie ook erg jammer van Giga dat ze haar zo in de steek liet!! Hopen dat het eenmalig was.
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 06-05-12 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:42

ik hoefde gister niet eens te groeten, kreeg de bel daarvoor al. Ze vonden het dus niet nodig (denk ik) heb het wel gedaan maar dat ter zijde.