[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:11

peanutbutter schreef:
Nou ik heb een nieuw bijbaantje. Wordt nachtelijk postsorteerder :D Ideaal is avond of nachtdienst. Heb ik er overdag geen last van en je krijtg nacht toeslag op je loon.

Geen last van? :P En slapen dan? :)) Wel leuk bijbaantje!

Morgen beginnen op de nieuwe afdeling.. Cardiologie.
Vanavond dus lekker onderuit op de bank, met een bak popcorn en Step Up 2.

Wolin kwam goed uit het land, beetje hieperdepiep :)) .
Sinds ik bij haar een spoelschoen had geprobeerd voor haar rechtervoetje (met biotex) geeft ze haar rechtervoetje heel vreemd >;) . Ze geeft 'm en springt dan omhoog (soort levade), dat deed ze ook met die spoelschoen. Vervolgens wilde ze 'm niet meer geven, nu ook niet meer.. Later ging het wel gewoon goed, maar het was heel typisch. Spoelschoen was echt een drama, die hele schoen heeft nog nooit vast gezeten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:18

Snoekiej schreef:
Lotte, ik vind het best asociaal dat de staleigenaresse zelf beslist of het paard het voer nodig heeft. Het is nog altijd iemand anders' paard. Doe het dan zowiezo in overleg.

Tja, wat doet jouw staleigenaresse dan? :P ..........

Liever minder, dan ontzettend veel biks bij een paard erin dat niks doet. Dat is gewoon het paard kapotvoeren. En daarnaast heeft ze al jaren haar pension-en opfokbedrijf, dus die inschatting kan ze wel maken. En wat ik zeg; het paard dat het wél nodig heeft, krijgt het gewoon ;) . Maar dat is mijn mening, een paard hoort niet elke dag die 1,5 kilo per voerbeurt te krijgen als de baasjes op vakantie zijn en het paard staat op het land.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:35

WolinLotte schreef:
Snoekiej schreef:
Lotte, ik vind het best asociaal dat de staleigenaresse zelf beslist of het paard het voer nodig heeft. Het is nog altijd iemand anders' paard. Doe het dan zowiezo in overleg.

Tja, wat doet jouw staleigenaresse dan? :P ..........

Liever minder, dan ontzettend veel biks bij een paard erin dat niks doet. Dat is gewoon het paard kapotvoeren. En daarnaast heeft ze al jaren haar pension-en opfokbedrijf, dus die inschatting kan ze wel maken. En wat ik zeg; het paard dat het wél nodig heeft, krijgt het gewoon ;) . Maar dat is mijn mening, een paard hoort niet elke dag die 1,5 kilo per voerbeurt te krijgen als de baasjes op vakantie zijn en het paard staat op het land.

Ik heb in eerste instantie wel overleg gehad over het iets opvoeren toen ik weer ging opbouwen. Maar het is zonder dat ik het wist verder opgevoerd. En bij mij gebeurd het niet stelselmatig/express. Ik vind dat je iemand er gewoon op aan moet spreken ipv stiekem minder voeren. Dan kun je diegene toch nergens op vertrouwen of hij/zij wel doet wat je vraagt?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:42

Dat denk ik niet ;) . Zij overlegt het toch zeer zeker wel, en het gebeurt niet stiekem, als dat jouw indruk wekt. Ze vraagt dan toch wel de baasjes waarom het zoveel is, als zij met een gegronde reden komen dan voert ze dat gewoon, maar als iemand op vakantie gaat, maar het paard staat onbedoelt nog op dezelfde hoeveelheid, zou ik dolblij zijn als mijn 1,5 kg naar beneden geschroefd werd ipv zonder nadenken die 1,5 kg per keer er in blijven gooien. Ze houdt ook echt het gewicht van Wo in de gaten, die wordt snel moddervet van kuil, maar ze voert niet alsof het een cavia is. I.m.o. is dat goed stalbeleid, de gezondheid van de paarden. En bij mij wekt dat juist veel vertrouwen, want dat betekent dat er over nagedacht wordt en dat heb ik toch graag.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:44

:wave:

Lotte: Wat fijn dat Wolin zo goed gaat!
Noor: In ieder geval een nuttig dagje gehad dus :D
Mandy: Goed geregeld zeg bij je nieuwe job! Waar ga je werken :)?
Mootje + vriendin: Gefeliciteerd!! :D
PB: Fijn dat je een bijbaantje hebt! Snel gevonden :D

Ik heb net 2 foto's van Sjoert gekregen. 2 van dezelfde sprong maar van de 1e en 2e manche.
Mijn stoere schimpie <3

Afbeelding

Afbeelding

Zo maar eens fijn naar bed. Ben bij vriendje dus morgen heel vroeg weer in de trein :z
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 07-09-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:45

Lotte: Ik kan goed tegen niet slapen. Niet tegen weinig slaap. Kan beter een nacht doorhalen dan 4 uur slapen.

Net terug van dressuurprikwedstrijd. Teller staat nu op 5 in de M2 :d Hadden mooi 2 puntjes.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:46

Netjes *D Gefeliciteerd met je puntjes!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:46

Toffe foto's Vief!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:48

Springpaard Vief!!!

Super PB!! Lekker dat je zo doordeweeks op pad kan. Hier kan ik nog weinig vinden. En nu de crossen er aan komen is het ook lastig plannen.
Streven is om rond maart de winstpunten voor het Z1 te hebben.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:59

Ik moet hier ook 50 minuten voor rijden, maar ja wil graag m'n punten. Wil het liefst voor december Z1 starten (en buiten Z2).
Dus heb eigenlijk weinig keuze.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:16

Mooi streven! TG mag eerst weer crossen. Vind het in het cross seizoen toch vrij lastig te combineren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 23:19

Is het ook. Trakkie lopt verder toch alleen dressuur, dus die kan ik wel redelijk makkelijk ertussen proppen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:45

Goedemorgen!!

TeeGee schreef:
Mooi streven! TG mag eerst weer crossen. Vind het in het cross seizoen toch vrij lastig te combineren.

Dat heb ik ook gemerkt. Beetje L-proefjes rijden en crossen ging nog wel. Maar Z-proefjes rijden zoals ik het wel + crossen wordt toch wat druk (met name in mijn hoofd :P). Mooi streven idd PB, ik wil eigenlijk ook in het buitenseizoen over naar de Z2, maar goed dan komen we de crossen ook weer tegen... Even kijken maar hoe het loopt en hoe paardje het verder aanpakt uiteraard!

@ Vief: mooie foto's. Balkjes kunnen wel een paar gaatjes omhoog ;)
@ Lotte: succes op de nieuwe afdeling!

Nudine zit weer wat beter in haar vel denk ik... Ging gister een stukje langs de weg "stappen". Dat werd dus een stuk passage, afgewisseld met galop, staart omhoog.. Hardlopers zijn namelijk levensgevaarlijk!! Zat er bijna naast :oo Gelukkig was ze op de terugweg weer braaf. Nog 10 minuutjes in de bak gestapt met haar en een klein stukje gedraafd, en zo waren we mooi een half uur zoet.
Jer had bedacht dat hij lekker met zijn neus over de grond zou gaan lopen en was het er dus niet echt mee eens toen ik hem verder oppakte. Meteen wat gehoorzaamheidstraining gedaan, want zijn truc is dan om in de bocht zijn neus stevig naar voren te duwen en dan 1 of 2 versnellingen hoger te gaan. Helaas pindakaas voor Jer. Was hard werken, maar hij liep wel als een malle :D

Heb toezegging van vriendje dat hij meegaat naar de Woonbeurs! (jaja). Ga snel kaarten bestellen - kan ie er niet meer onderuit :P

Vanavond, als het weer een beetje meezit, met Jer naar het IJsselmeer. Nog even natte voeten halen voor Gorssel!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:03

@Noor: had je al 2x geroepen. Zit je al op je werk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:04

Allàng moeders. Ook goeiesmorgens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:14

Goeiemorgen :wave:

@ noor en margreet: K moest ff lachen om jullie berichtjes, gaat het altijd zo bij jullie :P

@ PB: gefeliciteerd met je punten. Had je geen prijs?
En gefeliciteerd met je baantje! K vroeg me eigenlijk oook al af hoe je dat ging doen naast school en paarden ook nog willen slapen.

@ vief: k zag de foto al op je hyves. Echt heel stoer! Woll doet goed zijn best!

En ik ga eerst maar eens rijden voor het werk!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:22

Ik dacht: laat ik eens een keertje stilletjes weggaan. Schoenen pas aan bij de deur, dat idee. Is het weer niet goed ;)
@ Mandy: euh, ja zo gaat het altijd wel hahaha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 08:26

Mooie foto's van Woll :))
PB, Was je in Hulten? Gefeliciteerd met je punten!
Noor, Je hebt dan vanochtend wel erg stil gedaan :D Fijn dat Nudine zich beter voelt!
Margreet, Lief dat jij Noor roept, dat deden mijn ouders echt niet!

Gisteravond lag ik om 9 uur in bed :o Zo'n weekend gaat je niet in de koude kleren zitten! Vrijdag lekker vrij (donderdag-avond een feestje).... Zondag crosstraining bij Michiel. Ik hoop maar dat hij zich gedraagd (en die week erna bij clinic van Michiel), anders ben ik bang dat ik de stekker uit de ORUN trek! (of Michiel doet het voor mij....)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:33

@Mootje: ik moet me normaal gesproken 's morgens onzichtbaar maken hoor dus niet praten, niks aan/opmerking (denk je om de aquaplanning), niet zuchten steunen of kreunen (volgens Noor dan hé), alleen voor de hond is ze aanspreekbaar. Maar mijn roepen gaat niet verder dan Noor Noor.... jaaahaaa.
En we vinden elkaar nog steeds lief hoor incl. bekvechten en de slappe lach.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:34

Hele mooie foto's Vief! Wol is mooi gelijk in het voorbeen en heeft een mooie sprong. 2e foto met het neusje er iets meer uit vind ik het mooist!

Gefeliciteerd met je wp PB!

Ik vind het ook lastig plannen met alles wat ik wil. Ik wil dressuren, springen en crossen. Ook al rijd ik geen Z dressuur, het blijft toch lastig om een juiste planning te maken zodat ik niet elke week op concours ben. Moet wel, ook voor het paard, leuk blijven!

Klinkt als een klein ochtendhumeurtje Margreet. Ik ben net als Noor; je moet mij niet lastig vallen smorgens voor ik mijn eerste kop koffie op heb. :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 08:39

Margreet, Wat zal jij het een opluchting vinden als Noor haar huisje klaar is ;) grapje natuurlijk!
Simmie, Hoe verdeel jij het? Ik heb in een maand meestal 1 of 2 dressuurwedstrijden, 1 springwedstrijd en 1 crosstraining of cross. Na een crosstraining/cross/springwedstrijd heb ik die week geen springles en in principe heb ik elke week dressuurles. Op avonden met goed weer ga ik meestal lekker naar buiten voor een ritje en paard heeft 2 dagen vrij (in de zomer).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:43

Dressuren schiet er tijdens het cross-seizoen vaak bij in. Denk dat ik van maart t/m oktober zo'n 6 dressuurwedstrijden rijd en dat is nog ruim berekend. Heb ik 2 crossen in de maand doe ik nog 1 springwedstrijd (puur voor het parcoursritme vast te houden), heb ik 1 cross in de maand dan spring ik 2 keer. Af en toe een crosstraining en dan vervalt een springwedstrijd. Dit is zo'n beetje gemiddeld hoe ik het plan. Wel jammer dat ik zo weinig dressuur, maar ik vind het ritme houden met springen belangrijker. In de winter ga ik wel weer vaker dressuren.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:47

Dat plannen met dressuur. springen en sgw's is inderdaad wel lastig, dressuur zijn wij beiden nog niet aan toe dus dat laat ik voorlopig nog even links liggen (qua wedstrijden dan), springen heb ik tijdens de zomerstop veel gedaan, maar wil nu weer veel crossen rijden, hebben voor het naseizoen zowat om de week een cross staan :=, maar heb nu geen crosstrainingen meer dus dat valt wel mee en ik ga verder geen andere wedstrijden meer inplannen. November mag Bam weer even bijkomen en daarna zien we wel weer ;) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:49

Maar je bent toch al M dressuur Evie? Hoezo zijn jullie beiden dan nog niet aan dressuur toe?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:50

Goeiemorgen :Z
Ik vind het ook heel lastig om alles te plannen. In het crosseizoen kom ik eigenlijk niet aan iets anders toe dan crosstrainingen en crossen. In de zomer wil ik dan even rustig aan doen en daarna weer trainen voor het naseizoen, dus eigenlijk kom ik alleen aan dressuur en springen toe in de winter. Maar nu voorlopig ook nog niet, want ik wil pas gaan starten als ik haar weer 200% voor elkaar heb.

Gave foto's Vief! Echt heel mooi!
Gefeliciteerd met je winstpunten PB!
Fijn dat Nudine weer beter in haar vel zit Noor :) En lekker dat Jer ook zo goed ging!
Rijd ze Rowo!
Lekker dat je even vroeg bent gaan slapen Mootje