Hilde: mijn vraag is heel serieus bedoeld en echt niet neerbuigend ofzo. Mijn vraag is: wat word je nou precies met die opleiding? Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen. Puur nieuwsgierigheid!!
Volgens mij is het waar je onder andere organisator van evenementen ed kan worden of niet? Invulling van vrije tijd, van anderen bijv. Er blijkt echt zeer weinig werk in te zijn. Daarom is het mensen die ik ken af geraden die opleiding te doen. Ook niet neerbuigend bedoeld hoor
Christelijke Hogeschool Nederland > Opleidingen > Leisure Management (Vrijetijdsmanagement) > Waar word je voor opgeleid? Leisure Management
Waar word je voor opgeleid?
Als student van de opleiding Leisure Management word je klaargestoomd voor management-, beleids- en adviesfuncties in de vrijetijdssector. Hiertoe behoren bedrijven en instellingen op het gebied van evenementen, attracties en vermaak, kunst en cultuur en sport. Ook de overheid behoort tot het werkveld.
Je taken kunnen behoorlijk uiteen lopen. Als leisure manager houd je je onder andere bezig met dienstverlening, de ontwikkeling van vrijetijdsproducten en kwaliteitszorg. Daarnaast behoren ook marketing, beleid en communicatie en promotie tot je werkzaamheden. Een echte spin-in-het-web dus met verstand van veel verschillende zaken!
Waar ga je werken?
De vrijetijdsmarkt bestaat uit verschillende sectoren:
Werkveld Na afronding van je studie kun je bij verschillende soorten bedrijven en instellingen aan de slag. Je kunt hierbij onder andere denken aan een vakantiepark, dierentuin, touroperator, schouwburg, museum, poppodium, attractiepark, sportcentrum, PR- en communicatiebureau, evenementenbureau, congresorganisatie, hotel en de overheid.
Beroepen Je kunt met deze opleiding onder andere de volgende functies bij verschillende vrijetijdsorganisaties bekleden: evenementencoördinator, congresontwikkelaar, marketingmanager, communicatiemedewerker of inkoopmanager. Maar ook functies als beleidsmedewerker sport & cultuur, manager van een sportcentrum, productmanager bij een reisorganisatie en programmeur van een theater behoren tot de mogelijkheden.
Jeuj, ik had gelijk Lijkt mij ook wel erg leuk om in die sector te werken. Maar zoals ik al zei blijkt er super weinig werk in te zijn.. Succes alvast hilde!!!
Nou ik moet je bekennen dat ik er ook helemaal doorheen zit Leren lukt helemaal niet dit weekend Ben echt zo blij dat dit mijn laatste jaar is. Mijn motivatie is echt even ver te zoeken. Vooral bij vakken zoals filosofie waar je toch geen ene *piep* aan hebt....................
Heb vanochtend trouwens voor het eerst met mijn nieuwe laarzen gereden! Was wel even pijnlijk.. Echt gelijk mijn beugels 2 gaten langer gedaan Toen ging het wel. Maar zat wel echt een beetje onstabiel, omdat ik mijn benen nog niet echt aan kon sluiten. Heb me maar voorgenomen om ze soepel te fietsen op onze hometrainer
Heb gisteren van die verhogende blokjes gekocht bij de Divoza, scheelt net die centimeter die ze nog in moeten zakken zegmaar. Is wel echt fijn, zitten nu precies goed
Mijne zaten binnen een week lekker Heerlijke laarzen.
Hilde: ik vind dat net zo'n wazige studie als antropologie, met een vergelijkbaar uitzicht op werk. In die sector worden vnl mbo-ers aangenomen en is erg weinig werk voor hoger opgeleiden. Natuurlijk moet je wel altijd iets doen wat je leuk vind en als je er helemaal voor gaat en goed genoeg bent in je vak kom je altijd wel aan een baan, maar het blijft allemaal toch wat onzeker.
Scum: nickeltje was me al voor met een hele duidelijke uitleg en daar sluit ik me helemaal bij aan Gefeliciteerd met jullie winstpunten!
Ik ben morgen lekker een dag vrij, compensatie voor mijn weekenddienst
Gomir: Het is idd wel een vage opleiding, maar opzich ook wel algemeen.. Hier is niet specifiek 1 richting. Het lijkt mij echt heel leuk, en nja, eerst maar es slagen.. En dan nog 4 jaar. Miss is er dan wel een baan voor mij Zal wel zien wat er gebeurd