Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hoezo?
mijn buurvrouw is verhuist met haar paard ergens in wortegem petegem
vandaar dak dacht bij elodie
Zou niet kunnen, bij ons is het volzet.
Allez nog niet helemaal maar er wordt een stal vrij gehouden voor een stalgenootje. Want er is een zoektocht naar een paard voor niveau 1m30-1m40. Er was al eentje op het oog maar helaas afgekeurd. Dus zoektocht is nog bezig. 
Of bij een plotse langsloper dat ik beetje scheef zit, maakt Luxor daar van gebruik om er mij af te gooien door te huppelen/bokken. Hij weet het donders goed dat ik dan net iets minder stabiel op m'n paard zit.
Tijdens dressuur kan je 'gewoon' verder rijden tijdens een stout momentje. Dus je kan je 'opdracht' gewoon meteen verderzetten. Terwijl dat bij springen je opnieuw moet aanrijden etc... Dus langer duurt voor dat hij effectief die 'opdracht' (een hindernis springen) moet doen. Om het heel simpel te zeggen, aangaloperen kan je overal doen maar er staat niet overal een sprong. Hij is echt heel erg slim. Iedereen waar ik al les van had met Luxor zeiden dat al. Hij pikt snel dingen op maar gebruikt die intelligentie ook in zijn nadeel. Op wedstrijd wist hij ook snel dat na stout zijn dat het springparcours sneller gedaan is.
Hij krijgt 's morgens een schepje lannoo fibermix en 's avonds ook een schepje. Verder veel hooi en als het niet regent ook nog weidegang.
Zeg ik hier ook van Twenty. Zo'n makkelijk paard met tijden, maar soms zie ik er echt mee af. Compleet in de staak en niks doen. En dan is er ook niks lichamelijk aan te vinden... Dusja, diep ademhalen en opnieuw
Nuja les geleerd en 't is voor alles wel eens een eerste keer. Dus voor mij nu eerste keer dat ik deze lessen leer met jong paard.
Als je er een goede ervaring mee hebt zal je sneller geneigd zijn om de teugels eens uit handen te geven dan wanneer je daar slechte ervaring mee hebt.