[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:22

beetje hand in hand lopen moet toch kunnen ;-) maar je moeder mag je toch ook gewoon meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:27

Nee bedankt, ik heb niets tegen holebi's maar zover ga ik niet. En mijn moeder piest in d'r broek van het lachen als ze zo'n plannetje te weten zou komen :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 01:25

Gewoon iemand dat je helpt gewoon dan? :) Niet dat je zo van zegt van ze is mijn lesgeefster dit en dat, als je er bent?

Voor mij geen Heusden dan! Kan niet echt op die data, ik wil mij nu beetje focussen op de jumpings. Ofja springparcoursen. Want dat was vorige winter beetje een probleem. :) Volgende week nog eens parcourstraining doen op verplaatsing, en op 8 februari zou ik dan eens naar het Zi.lveren Spo.or gaan. Want ik wil heel graag daar eens goed kunnen afsluiten, en met goed is gewoon dat paard naar de andere kant wilt, maakt niet uit hoeveel balkjes.
Vorig jaar 2 keer ernaartoe geweest, allebei 1x officieel en 1x buiten wedstrijd. 2x gevallen ook. En 1 keer met heel veel twijfel rond geraakt, maar 't was geen fijn rondje.
Erna eens gaan trainen in Moorsele met mijn hoefsmid mee, en 2x gevallen. Dus heeft mijn smid er dan mee gereden.
Deze zomer veel op verplaatsing geweest met dressuurwedstrijden, en ik weet nu ook wel, gelijk welke plaats nu, hij is op zijn gemak. In de inrijpiste, op de parking, ... van Moorsele is hij heel erg op zijn gemak, maar 't is dat hij beetje toeklapt als we in de hoofdpiste gaan.
Maar 'k denk nu, dat hij veel gezien heeft, dat hij meer op zijn gemak zal zijn.
Hindernissen en hekjes zouden niet de issue zijn, hij sprong op training meteen alle hekjes zonder er naar te kijken. Meer het vertrouwen enzo denk ik. We zullen zien op 8 februari. ;)

En ahja zondag op dressuurwedstrijd, eerste keer A7 rijden. :) :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:14

Awel, als ze eruit ziet als je moeder is dat toch ideaal? Dan lijkt het inderdaad alsof je je moeder mee hebt om te helpen. Niets mis mee toch?
Nee serieus, ze doen daar niet moeilijk over, maar ik zou het gewoon niet rond bazuinen, al is het maar om te vermijden dat ze er in de toekomst wel moeite mee zouden hebben.

Hanne: z.ilveren s.poor is ook wel een indrukwekkende piste hé. Als je daar nu kan rond rijden lijkt mij dat al heel mooi!

Ik heb gisteren mijn licentie vernieuwd, weeral een rib uit mijn lijf |( dat kost toch geld zulle!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 09:15

Jaa kost veel geld he! Zeker voor internationaal!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 09:22

Kheb ook mn licentie vernieuwd vorige week, wel nie zo duur als bij Jouw gelukkig :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:47

Dat is het 'm net, we lijken absoluut niet op elkaar _O- Enige wat dus verschilt is dat ze er oud genoeg voor is. Op zich stoort het ook niet om daar les te nemen hoor :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:55

'k Moet mijn licentie ook nog vernieuwen. Moet je daarvoor persé nog naar een club gaan? Want 'k ben lijk verward nu. Of kan je gewoon online licentie meteen? 'k Had L01 + CI vorig jaar, en nu zou ik J03 willen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:59

Je moet wel nog lid zijn van een club en dit kost dus ook geld...
Pas als die club jou lid maakt online op het vlp, dan kan jij thuis online je licentie aanvragen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:04

Ah ok! Dan wordt het eens passeren langs de club. :) 35 euro voor lidgeld, en 75 voor de licentie. Gelukkig heb ik weekendjobke. :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:06

ja idd, nog steeds club en die moeten jouw dan registeren op equibel. Da heb ik nog moeten vragen wel, ze deden dat lijk nie vanzelf, of ze wisten het toen nog niet. Dan pas kan je licentie vernieuwen.

gelukkig is bij ons het clubgeld veel verminderd, vroeger moest ik 160 betalen, sinds vorig jaar 65. Scheelt nogal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:08

Ik moet eerst mijn brevetten nog afleggen :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:13

Bij ons lidgeld 25, gelukkig goedkoop.

Was wel heel duur PP :? wat kreeg je daarvoor?

Varekaj: wie weet kom ik je nog tegen dan! Ik neem brevetten af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:11

Ik dacht ze in april mee te doen, of toch tot minstens B-dressuur bij Rijbaan Piet. Alleen valt dat op een vrijdag en ik zit dan in mijn stageperiode, dus dan moet ik overuren zien te presteren om die dag vrij te krijgen. Ik weet alleen niet of dat zomaar kan.
Het B-springen weet ik niet of paardlief tegen dan al 90cm aankan. Het zijn maar een paar hindernissen, dat weet ik, maar durf het niet met zekerheid zeggen.

Misschien weet jij dit wel: voor het A-brevet moet je tonen hoe je opstapt. Nu heb ik daar een probleem. Ofwel moet ik mijn krukje gebruiken, dan lukt het wel. Zonder krukje heb ik echt iemand nodig die paardlief kan vasthouden of ik moet paard ergens tegenaan parkeren, omdat ik door oude blessure niet bepaald de meest flexibele ben met opstijgen. Ik trek paard dan ook makkelijk uit balans omdat ik een lomp gewicht ben op zo'n moment.

Voor het vasthouden krijg je dacht ik puntenaftrek, maar hoe zit dat met een opstapje? Ben je dan sowieso niet geslaagd op dat onderdeel?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 15:12

Bij ons is het lidgeld 100 euro, maar door de ziekenkas krijgen we 50 euro terug

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:21

Varekaj: in principe moet je er alleen op geraken, ergens tegenzetten mag zeker niet, want dan heb je zogezegd geen controle over het paard. Nu, ik maak er geen probleem van als iemand met een opstapje opstapt, als die voor de rest zijn plan kan trekken, maar als je een examinator hebt die strikt de eindtermen volgt, kan hij wel eisen dat je het zonder opstapje doet... Het idee erachter is: A brevet is zogenaamd wandelbrevet, stel dat je op wandeling valt, moet je er ook alleen terug op geraken... De enige uitzondering is een klein kind met een groot paard, die mogen wel een opstapje gebruiken. Maar ik zeg het, ik ken weinig examinatoren die hier een probleem van maken.
Wat je altijd nog kan doen is een attestje vragen aan dokter (aangezien je spreekt over oude blessure) maar ik verwacht niet dat je het nodig zal hebben.

Rijbaan Piet heb ik me niet opgegeven, is een volledig dag als ik me goed herinner en dat is me te lang, doe liever halve dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:02

Rijbaan Piet is vaak hele dag, die hebben aardig wat mensen op de manège zelf die dan meedoen (denk dat vlak ervoor 2 weken kampen zijn in de paasvakantie).

Ik kan alleen opstappen maar dan moeten mijn beugels al makkelijk 5 gaten langer, ik zit te worstelen met de teugels en het is soms zwoegen om erop te geraken. Pas op, ik kan het wel. Als ik ga wandelen is het ook zo dat ik opstap, maar dan heeft ie gras voor zijn neus :P Het kost me aardig kracht om me af te zetten en ik moet me eigenlijk beetje op het paard zelf hijsen. Hij durft dan nog wel eens evenwicht verliezen, opzij stappen en ja, dan stapt hij gewoon verder tot ik zit. Aangezien je met nog ruiters naast je bent zou meneer wel eens het idee krijgen om te gaan kennismaken :P Mijn zadel durft dan ook schuiven.

Met opstapje blijft hij algemeen gezien netjes stilstaan met losse teugels, mijn beugels hoeven niet langer en ik raak er meestal in 1 vlotte beweging op. Zo doe ik het op wedstrijd, maakt niet uit dat er andere paarden in de buurt zijn, gaat altijd prima. Dus bij voorkeur zou ik wel opstapje willen gebruiken, is makkelijkste en tegelijk ook veiligste.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:11

Voor die prijs had je gewoon toegang tot alle faciliteiten en aan leden tarief kunnen mee doen aan wedstrijden en stages. Maar aanegzien alle pistes steeds bezet waren door manege lessen hadden ze precies door dat het teveel geld was ;).

Maar bij julie is het nog goedkoper :o!

Hanne, is dat 35 euro bij gave.rgoed of gaverr.anch?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:27

Ah maar jullie mochten dan wel gratis in de pistes rijden?
Bij ons is het zuiver lidgeld. Als ik in de winter in de pistes rij, betaal ik €40/maand per paard.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:17

Moh :oo. in mijn geval zou dat wel een serieus bedrag zijn aangezien ik thuis geen piste heb. Dan viel 160 euro wel mee in feite :p

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:44

Op zich vind ik het nog niet zo duur... De meeste stallen die ik ken vragen €10 per keer dat je komt rijden. Maar van zodra het beter weer wordt, valt die kost gelukkig weer weg. Heb een groot grasplein en een kleinere buitenpiste (18x36) die ik gratis mag gebruiken ter beschikking.
Maar als je €160 steeds alles mag gebruiken, is dat zeker mooi! Moeten de pistes wel vrij zijn :+
Daarvan mag ik niet klagen, het is zeldzaam dat ik de piste met 1 iemand moet delen, ben quasi altijd alleen aan het rijden :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:51

Gav.ergoed. :)
Manege waar ik leerde rijden, en sporadisch volg ik er eens een les ofzo, of ga ik er eens gaan rijden. Voor in de grote buitenpiste betaal ik 5 euro per keer. Maar ik rij er niet veel. En als 't club animo is van de LRV, rij ik graag mee, 'k mag de kleuren van de club verdedigen tegen de LRV. :P En 't is mij al een keer gelukt. :P Heel fijne sfeer ook gewoon! En iedere keer als ik kom, kom ik iemand tegen die ik ken van vroeger en praten we dan eens. 'k Vind da tof. :j

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:06

Jullie gaan snel! Wij betalen ongeveer 20 eur lidgeld hier in de buurt. Maar daar krijg je niks extra voor. Hoogstens een keer piste gebruiken wat anders 5 of 10 eur kost.
De mensen zonder (droge) piste: rijden jullie dan elke dag met de trailer of camion naar een (binnen) piste?

Heb altijd op pensionstal gestaan maar nu we er 3 onder het zadel hebben staan ze thuis en onze piste ligt echt gevaarlijk vanaf dat het 1x geregend heeft :s (putten).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:28

Ik rij inderdaad met de trailer dan een (binnen)piste. Mr niet elke dag. Rij niet dagelijks en momenteel rij ik niet :( (buiten mijn poging van zaterdag :+) . Nuja vanaf volgende week wel weer :). Mr das dan 2-3 keer in de week.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 23:41

Ik rij dagelijks met de trailer. Moet steeds de trailer pakken vr naar de piste te gaan( daar waar de cross in Genk is) . Wij betalen 50 euro voor alles en geloof dat we ook de oefenjumoings zo mogen meedoen.

Net springles gehad met cas, deed hij weer super zijn best! Nog eens wisselen van neusriem was echt een top idee.