[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:13

Oke jammer!

Ik mag morgen een uurtje eerder starten :) Nu half 4 ipv half 5. Zit ik ook bijna tegelijk met vriendinnen dus ook wel leuk!

edit:
Madelein; Ik ben nu nummer 292 dussss gewoon aanspreken als je me ziet hoor :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:13

__Rianne schreef:
Oke jammer!

Ik mag morgen een uurtje eerder starten :) Nu half 4 ipv half 5. Zit ik ook bijna tegelijk met vriendinnen dus ook wel leuk!

edit:
Madelein; Ik ben nu nummer 292 dussss gewoon aanspreken als je me ziet hoor :D

Ff een snelle reactie tussen het voetbal door ;)
Oke! Ik ben nr 359, start wel fors later, springen om 17.08. Dus wordt niet samen lopen! Tot morgen!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:48

Nee inderdaad maar ik kom je vast tegen! :)

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:36

Succes morgen en veel plezier! +:)+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:03

Veel succes in Ede morgen. [naam] is er morgen niet want die gaat naar de mensen waar ze de paarden voor aan het inrijden is.

Vandaag is ze er wel geweest. Ze was pas om om half elf thuis. Jan was verbaasd dat ze gisteren gewonnen had in een heel sterk deelnemersveld. Hij wil haar dit jaar nog in het nk voor de M hebben. Wel heel leuk dat hij zo in de combinatie gelooft. Hij heeft al een heel plan voor haar uitgestippeld. Morgenavond gaat Daimler daar weer naar toe.

Ik moet Rianne wel een beetje gelijk geven Mette, het zal ook de leeftijd zijn maar jij reageert wat minder op de anderen.

Iedereen in dit topic weet hoe weinig vertrouwen jij in Sjaak had en hoe je op het punt stond om hem weer weg te doen. Iedereen hier was een andere mening toegedaan. Ik vind het super dat het nu zo goed gaat en je doet vanavond ook je best om wel te reageren maar hou wel in gedachten dat het altijd tweerichtingsverkeer is.

Maar super hoe ver jij en Sjaak gekomen zijn in zo'n korte tijd!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:12

Achja heb er eigenlijk nooit over nagedacht dat ik weinig terug reageer. Vind het altijd heel leuk om te lezen hoe goed iedereen vooruit gaat maar dan reageer ik eigenlijk niet , weet ook niet waarom eigenlijk. Zal 't proberen hoor vanaf nu !

Zolang ik niet weet wat er met epke gebeurd ga ik dus de komende tijd niet meer crossen, heel erg jammer! Misschien na een jaar, aantal jaren, met sjaak. := Denk alleen dat ik dan strand bij de waterbak aangezien hij niet voor water is gemaakt.

Caressa gaat echt goed, ze heeft in ieder geval erg veel talent dus de M komt vast goed!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:23

Neem je ook niets kwalijk Mette, zal een beetje de leeftijd zijn maar ik lees ook wel eens iets waarvan ik denk "dat is leuk" en dan reageer ik niet. Maar dit is een topic waar we gewoon van alles met elkaar delen en dat is leuk. Dat persoonlijke is fijn maar het is wel een feit dat heel bokt het kan lezen. Ik vergeet dat soms maar ik ga daar ook geen rekening mee houden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 08:13

Mette: Was ook niet vervelend bedoeld hoor! :)
Wat betreft dat water kan ik je maar 1 tip meegeven: Veel tijd ervoor nemen en veeeeel water opzoeken! Mijn pony had er in het begin ook moeite mee. Ben alle vennetjes/water/meertjes in de buurt afgegaan en toen deed die het uiteindelijk ook wel.
Ben gelukkig tot nu toe gezegend met een paard dat water echt geen probleem vindt, dat scheelt echt een hoop stress in de cross. (Afkloppen hoor _/-\o_ )

Wat leuk Percy dat hij zich zo voor haar inzet!

Hoop echt dat het weer een beetje meezit vandaag... anders geen risico's nemen in de cross en neem ik lekker het alternatief als dat nodig is. (wilde de trakhener nl wel proberen als die fijn gaat in de cross, maar als het hard regent wacht ik daar nog even mee)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:00

Nou ik ben erg tevreden! Balkje in het springen en foutloos gecrosst! Stukjes dat ie al wat meer tempo maakte dus lekker kms blijven maken. Overal rechuit...coffin en trakehner ook top!

en heb madelein en haar knappe paardje gezien!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:55

@mette: Fijn dat je wilt proberen er wat meer op te letten :). Prima toch!
@percy: Leuke berichten! Fijn zo'n trainer die zoveel mee denkt en helpt!

@Rianne: Super goed gedaan! Sorry, was wat aan de late kant ( dacht ik, liep achteraf 20 min uit...) en paardje was erg heet, dus kon niet zo lang kletsen. Wel leuk om jullie eens te zien!!

Wij hebben vandaag ons debuut gemaakt, wat niet heel succesvol was hihi! Hij was flink kijkerig, was ook wel erg druk! Hij heeft zoiets nog nooit gezien. Springparcours hadden we 1 balk en een weigering ( volgens mij nog 1 balk omdat ik achter een staander bleef hangen, maar volgens mijn man bleef die liggen?!). Dus door naar de cross! Hindernis 1 en 2 goed genomen, hindernis 3 was een huisje en daar hadden we de 1e weigering. Opnieuw aanrijden en hij sprong hem perfect. Door naar 4, een soort waaier van buizen, ik voelde hem al zoeken om erlangs te gaan. Dus geef hem een tikje op zijn linkerschouder vlak voor de hindernis. hij corrigeert zich, en leek te springen, maar ineens ging ie 180 graden om, en ik vloog er dus af. Was geen houden meer aan. DUs helaas gestopt na hindernis 4, mocht die nog wel springen trouwens. Wel balen, had gehoopt wat meer te kunnen rijden in de cross, wel erg jammer dat je dan gelijk moet stoppen en niet voor de ervaring door mag. Zo wordt ervaring in de cross krijgen wel lastig!
Maar al met al wel tevreden. Hij heeft zich (op het kijkerige na maar ja dat ben ik gewend van hem :D) super gedragen in alle drukte.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:24

Super toch Rianne! Was 't erg warm?
Jammer madelein :( wel fijn dat ie zich goed gedraagde!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:37

Tja was wel jammer. Maar ik wilde zo graag een karakter paardje ;).
Het was wel warm maar wel te doen. Geen regendruppel gezien!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:44

Nee het was hier ook super warm zeg, nu nog steeds lekker om buiten te lopen. :j

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:23

Super gedaan Rianne!

Jij hebt in elk geval je karakterpaard Madelein :) Wel heel erg zonde dat je niet verder in de cross bent gekomen. Heb je je erg bezeerd? Als hij wat vaker een cross gezien heeft zal het wel beter gaan.
Ik vind het ook altijd zo zuur als ik iemand in het springparcours zie vallen.

Hier bij ons is vandaag weer heel wat regen gevallen maar wij waren een dagje in Westerbork en daar was het echt warm. Hoe hoger we kwamen in Nederland, hoe warmer het werd. Ik heb daar de hele middag in de tuin kunnen zitten.

Het is inderdaad fijn dat er zo meegedacht wordt met [naam] maar ze werkt er in ruil ook keihard voor. Het mes snijdt aan twee kanten. Weet wel heel zeker dat hij zich niet zo voor haar zou inzetten als ze de kantjes er van af zou lopen. Zo'n stappenplan als er nu bedacht is, dat verzin ik niet. Ben zelf ook nooit zo fanatiek geweest als zij is. Hoop alleen dat het waargemaakt kan worden. Ben zelf wat meer aan de voorzichtige kant want dan kan het altijd meevallen maar die mentaliteit wordt duidelijk niet gedeeld. :) We zien het allemaal wel. Morgen gaat Daimler weer daarheen en dan gaan ze crosstraining doen. Komend weekend is haar M-debuut.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:48

haha ja die heb ik zeker. Dat kijkerige zal er met de tijd wel weer uit gaan, was met springen en dressuur ook zo. Het is gewoon geen paard die zomaar alles springt, hij heeft wat meer tijd nodig om vertrouwen te krijgen. Maffe vind ik altijd wel dat hij de 2e keer aanrijden altijd zonder problemen springt.
Ik heb me niet bezeerd gelukkig, wel over spierpijn nu maar dat hoort erbij ;)

Het was inderdaad prima weer gister!

Spannend komend weekend! Ze gaat erg hard!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:49

Madelein: Ontzettend balen idd, maar jullie hebben beide weer veel geleerd. Op naar de volgende :D

Ik vond het haast al te warm voor een cross, maar alles liever dan regen!

Percy: Caressa gaat snel, succes alvast!

Twal is ook echt een laatbloeier. Hij toont heel wat en pakt alles heel braaf aan maar mensen verkijken zich er enorm op. Hij is juist nog heel erg zoekende en heeft echt tijd nodig voor veel dingen. Na Markelo is die een week moe geweest en had ie die tijd echt nodig om alles te verwerken. Hij had nu stukjes dat ie wat meer tempo ging maken in de cross en dat moet gewoon uitgebouwd worden. Ik heb gelukkig alle tijd en hoef hem niet al dit jaar in het L te hebben, dus we doen lekker rustig aan tot hij zich helemaal op zijn gemak voelt in de cross en dan kunnen we wel eens kijken voor een stapje hoger. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:15

:wave:

Percy, ik hoefde nog maar 1 hindernis en de andere is er denk ik mee gestopt ofzo, vind het dan niet zo'n hele eer om te winnen haha :+
Neesa, leuk dat je de pensionstal een paar dagen mag runnen!
Rianne, ik ben wel een beetje een brokkenpiloot ja :+ maar daar maak ik het natuurlijk ook zelf naar, als er geen uitdaging in zit is het niet leuk haha.
Percy wat leuk dat Jan zo enthousiast is. M springen of SGW NK?
Mette dat water komt gewoon goed :) die van mij kreeg ik nog geen jaar geleden er absoluut niet in en is nu een watterrat
Top gedaan gisteren Rianne!!
Wat jammer Madelein van je (vroege) val! Wanneer ga je weer?
Percy in Westerbork is ook een cross he ;) leuk voor volgend jaar :D

Met mijn neus gaat het op zich wel goed, je doet er natuurlijk niets mee qua bewegen dus als je maar aan de pijn gewend bent en je zit er niet aan dan verneem je het eigenlijk niet. Maar als je er wel aan zit... :D auw!
Gisteren autocross gehad, deze keer wel in de damesklasse. Maar wat een k*tw**ven rijden daar in. Het is nog erger dan dressuurwedstrijd :D . Dit is alleen hilarisch en dat is een dressuurwedstrijd niet.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:04

View My Video
Filmpje van gisteren, zet geluid maar zacht ik ben soms nogal enthousiast :+ Zo trots dat ie 'm in een keer deed haha. Hindernis erna was een dubbel en hij ging op de eerste heel groot af dus ik zeg braaaf paard, volgende deed ie ook braver dus ik riep: nog braver paard!! die mensen zullen wel gedacht hebben wat een gek haha :P

Mirthe gelukkig heb je er niet zoveel last van. Moet natuurlijk vanzelf genezen of niet?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:28

@rianne: zeker weer veel geleerd en ed veel gezien. Hij is nog zo'n puppy... Keek z'n ogen uit gister. Logisch dat ie dan meer spanning heeft.
Je filmpje kan ik niet openen op m'n telefoon, zal morgen even op m'n laptop kijken, moet zo werken.
Hoe oud is twal eigenlijk?

@mistid: goed om te lezen dat je gezicht zich goed herstelt. zal goed blauw zijn of niet? Ik herken dat brokkenpiloot zijn wel haha! Bij mij moet het ook altijd hard en hoog, zoek altijd de adrenaline op. Zo ben ik vorig jaar met skiën enorm naar gevallen toen ik vol gas een berg af ging. Suffe is dat dat me vaak ook niet weerhoud om het daarna weer te doen.
Onze volgende cross zal Lisse zijn. Ik ga wel nog trainingen plannen daar tussen. Hopelijk de week erna Amersfoort, hangt een beetje van onze vakantie af. En dan nog Hattem en Bathmen. Dus niet heel veel ervaring opdoen dit jaar. Maar je kan niet alles helaas, en ik wil ook door de B springen heen dit jaar. Met de sgw hoef ik voorlopig de B niet uit, al doen we er 5 jaar over. Eerst maar eens stabiel worden samen!
Leuk een autocross!! Hahaha geen aanrader dus qua deelnemers!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:40

Twal is ook nog een puppy, 5 net zo oud als die van jou! (Etoile dus E jaargang) Mag dus ook nog gerust alles wat spannend vinden!

Jammer hebben we niet veel dezelfde crossen Madelein! Ik heb gorssel - neede - diepenheim - bathmen.
Jij komt ook zeker uit een ander deel van het land dan ik. Ben echt een mazzelaar met al die crossen in het oosten!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:50

Wel knap van hem dat hij een cross uitloopt! Ik heb echt nog een lange weg te gaan, viel me echt een beetje tegen gister. Op het los rijd terrein en met de trainingen springt hij bijna alles gewoon in 1 keer, maar hij was gister helemaal de kluts kwijt leek wel. Mijn overtuigende gepraat tegen hem hielp ook niet.

Ja ik kom uit het westen, daar is amper wat. Ik ga nu ook niet veel crossen extra rijden, gewoon lekker doortrainen en hopen dat we volgend jaar de spanning wat kunnen verminderen.
Wel jammer idd dat we elkaar weinig treffen! Heb twal amper gezien gister!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:58

Ja jammer idd.
Die van mij is ook al heel anders dan in Markelo Potdijk hoor. Waar we 66 tijdfouten hadden in het springparcour omdat hij zo overdonderd was door alles om hem heen. Hij wilde gewoon niet meer verder.. Bij de start van de cross wilde hij toen ook niet weg..
Nu heeft ie wat meer gezien en gaat het beter, maar dat was wel de reden dat ik Westerbork toen had afgemeld, omdat hij er toen nog niet klaar voor was. Hij is idd ontzettend braaf en springt eigenlijk altijd dus daar ben ik heel blij mee. Tis vooral een kwestie van veel km's maken, beetje wat jij ook hebt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 13:55

Geloof graag dat je nu behoorlijk spierpijn hebt Madelein. Zo'n cross is natuurlijk ook een hele belevenis voor zo'n jong paard. Fijne aan Daimler is dat die helemaal nergens naar kijkt normaal gezien. Die wil alleen maar springen.

Mette: toen Shetan hier net was wilde hij niet eens door een plas heen en met de twee trainingen die [naam] met hem heeft gedaan ging hij vrij gemakkelijk het water in. Komt inderdaad meestal wel goed.

Weet dat er in Westerbork een cross is :) Alleen, ik vind het zonder trailer al zo'n eind. Zitten in totaal zeker vijf uur in de auto op zo'n dag. Een pianoleerling van mijn man is daarheen verhuisd en die wilde les houden van mijn man. De ene keer komen ze hierheen en de andere keer rijden wij daar naartoe.

Is je neus wel netjes recht blijven staan? Gelukkig ben je niet verkouden op het moment.

Autocross, dat is wel stoer. Mijn oudste dochter werkt als vrijwilliger ergens in Nederland op een autocrossterrein.

Filmpje ga ik straks even kijken. Gezien de waarschuwing voor het geluid zal ik dat maar niet op dit moment doen aangezien mijn man aan het studeren is op zijn vleugel :D

Mistid: bedoeling is SGW. Of dat echt gaat lukken moeten we natuurlijk nog afwachten. Hij wil haar ook dit jaar nog de M doorhebben dus er zullen nog wel wat meer wedstrijden gereden moeten gaan worden. Het schijnt dat de limiet van maximaal drie keer starten voor de knhs in België is afgeschaft.

Lisse gaan we niet naartoe want volgens [naam] is daar geen M.
Naar Gorssel gaat [naam] volgens mij wel. Dan mag ze weer meerijden met de veewagen.

Ik ben ook een brokkenpiloot maar niet omdat ik veel risico's neem, ben zelf een beetje een angsthaas :o

Terwijl wij gisteren in de zon zaten in Westerbork zijn hier vlakbij plaatsjes ondergelopen door de hevige regenval.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:24

Ooh zo erg is t niet hoor percy is maar eebckort filmpje maar vind dat altijd stom om mezelf terug te horen haha.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:31

Gorssel kom ik wel heen, misschien met pony maar anders zonder! Is maar 5 minuutjes rijden en 10/15 minuutjes fietsen :) Zag dat er dit jaar wel b ponys was..

Leuk filmpje :)