[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:48

Korter laten maker heb ik bij mijn huidige gedaan. Koste bijna meer dan t hele setje... Dus tenzij er echt niks anders is, zou ik daar niet zo snel voor kiezen. Geloof dat ik 37,50 betaalde, inclusief een haak aan de singellus laten zetten...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:54

of een losse kortere vork kopen :Y) dat is goedkoper

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:10

Kan dat birte?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:27

Ja die kan je gewoon los kopen :) Die rode beschermers zijn echt gaaf! ideetje voor mijn toekomstige cross set voor als ik ga beginnen met crossen (eerst paardlief fatsoenlijk leren springen)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:33

Luz: Een set alvast klaar hebben is ook leuk toch :') ik ben ook nog niet tot een echt springparcour en echte cross gekomen hoor. Hihi!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:33

Loetie84 schreef:
Kan dat birte?

ja, heb zelfs nog 2 nieuwe in het zwart liggen (op het originele prijskaartje staat dat ze 12,50 kosten dus valt mee)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:36

O nou dat is goed om te weten!! (weer een boel geleerd vandaag, beetje jammer dat mijn tentamen niet over harnachementen gaat 8)7 )

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:38

Ik heb alvast al een deken voor mijn toekomstige set, ga denk ik voor navy rood en zag ze bij hv-polo en scapa in de collectie dus volgens mij kan ik met een beetje doorsparen mijn setje al bijelkaar sprokkelen.
@Loetie84 daar heb ik ook een beetje last van de laatste tijd..... -.-

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:32

Ik wil nog graag een dichte martingaal vork voor bij mijn hooks 5 punts, gewoon omdat het kan :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:10

Had vanmorgen vroeg mn borsttuig al binnen!
Hij is echt superluxe <3 Lekker grof stukje tuig, helemaal mijn smaak! Zal er zondag even een foto van maken als ik er aan denk... *-:)

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 01:11

Ik zit hier altijd een beetje mee te kijken,
maar heb nu een vraag en dacht dat hier vast wel mensen zijn die daar antwoord op weten:
Ik heb namelijk een nieuw oornetje gekocht, alleen kom ik er thuis pas achter dat hier geen 'keel bandje' aan zit, (daar mee bedoel ik dat lange 'koord' om het zo maar te noemen die je normaal net zoals de keelriem van je hoofdstel vast maakt zodat hij goed blijft zitten.)
Ik heb dus net extra op foto's zitten letten of er ook mensen zijn die rijden/crossen met oornetje zonder dat 'koord', en ja hoor ineens valt het me op; een hoop doen dat er! mijn vraag is dus, blijft dat ook gewoon zitten? of doe je er dan nog wat anders mee om hem vast te maken? zo ja, wat dan?
ik zit me nu ook echt af te vragen waarom je dat 'koord' persé nodig zou hebben, maar vroeg het me gewoon af!

(ogod het is een beetje een lange tekst geworden... haha)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 05:58

Stukje afwerking is het ook, maar ik heb het nooit eraan gehad. Op sommige (de meeste maar dat is bij sommige pielen) heb je achter de oren aan de onderkant van het netje een gaatje zowel links als rechts en daar haal je dan de keelriem doorheen.

Ik heb een oornetje die vrij lang is achter en doe hem gewoon op. Hoofdstel erover en gaan. Is nog nooit verschoven of wat dan ook.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 06:45

Ik heb een oornetje (pagony) die heeft 2 klittebandjes bovenop waar mee je hm aan het hoofdstel van kan maken, ideaal :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 06:47

Ik doe oornetje ook niet vast.
Vind zon koord juist lastig en niet mooi.. Knipte het er altijd af

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 07:01

Vind dat koort vreselijk! Knip het er altijd af! Gewoon achter de oren onder het bakstuk! Crossde er zo mee en nooit problemen gehad!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 08:07

Inderdaad wat Vera zegt, het stukje wat gehaakt is, daar haal ik wel eens de keelriem doorheen. Heb het ook tijden gedaan met mini tyraps, maar laatste 5 crossrn zonder gereden en oornetje blijft perfect zitten :j

Dat koord is inderdaad echt super lelijk :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 11:29

dat met die keelriem dat gaat helaas niet bij mijn paarden, oornetje komt niet bij de keelriem in de buurt (hoofd is te groot :Y) )

ik heb een tijdje zonder dat die vast zat gereden, gewoon even opletten dat die goed onder het kopstuk door zit

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:59

Oke bedankt voor de reacties!! Dan zal 't zo wel goed gaan!! We zullen het over een weekje zien!

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:28

hallo mag ik me ook hier melden? ik heb vorige week voor het eerst een croos gereden :D. alleen heb ik nog niet echt een leuke set. hebben jullie miss iedeen? ik had in gedachten iets met bronz/goud achtig met bruin.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:40

Ik zet het vast aan het kopstuk met een (pek-) draadje. Ik ben namelijk al wél eens (meer dan eens zelfs) mijn oornetje verloren....

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:53

Clairexx schreef:
hallo mag ik me ook hier melden? ik heb vorige week voor het eerst een croos gereden :D. alleen heb ik nog niet echt een leuke set. hebben jullie miss iedeen? ik had in gedachten iets met bronz/goud achtig met bruin.

Ik weet niet welke kleur bp je hebt? Op die kleur stem ik mijn basiskleur altijd af. Bronze zou ik een er moeilijk te combineren kleur vinden, hoewel je nu natuurlijk die lakwannabee van? Eskadron? hebt met bijpassend vliegennetje. HH heeft nu ook bronzen springschoenen die er dan erg goed bijpassen, maar een shirt in die kleur en vooral een cap/capcover? Poeh...
Ik heb wel de perfecte laarzen dan voor je :') (Derby Goldjumper bronze :D )

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:41

Roxxiejj schreef:
Clairexx schreef:

Ik weet niet welke kleur bp je hebt? Op die kleur stem ik mijn basiskleur altijd af. Bronze zou ik een er moeilijk te combineren kleur vinden, hoewel je nu natuurlijk die lakwannabee van? Eskadron? hebt met bijpassend vliegennetje. HH heeft nu ook bronzen springschoenen die er dan erg goed bijpassen, maar een shirt in die kleur en vooral een cap/capcover? Poeh...
Ik heb wel de perfecte laarzen dan voor je :') (Derby Goldjumper bronze :D )

Ohh haha ja ik had die springschoenen van Harry's horse idd gezien vond ze erg gaaf en er is idd een ee dekje eskadron en dat oornetje heb ik al voor dressuur want dan start ik in het bruin! Mijn BP is zwart maar krijg een racesafe. Die doe ik denk ik in het bruin! Dus dan zal bronze er wel tof bij staan.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:45

Dan zou ik heel internet op zijn kop zetten voor een bronzen shirtje, zodat je je bp, cap en laarzen en tuig bruin kan houden en de rest brons.
Maar een bronzen shirtje, poeh..... Maar kan een hele mooie set worden :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:46

Mijn moeder heeft de bruine racesafe en die is ook een beetje brons achtig, echt een hele mooie kleur!
Denk idd dat het een hele gave set kan worden :j

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:49

Oohh dankjewel. Ja ik wil graag wat anders, want nu is mijn beetje oranje maar dat heb ik al heel lang en vind het niet meer zo mooi! Dus wou weer een keer wat anders!