[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:06

Wat fijn dat Geert weer naar huis mag! En een thuishield lijkt me idd handig, jullie kunnen natuurlijk beiden niet veel.

Ik heb heel lekker gereden in Castenray, Bam sprong heel ruig, alle pittige combinaties gingen super en ik was ook lekker pittig aan het rijden, ging alleen zelf zitten slapen op een heel lu.llig hindernisje voor de waterinsprong, hij liep er zo langs, echt heel dom, maar volledig mijn eigen schuld.

Mootje

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:08

Wat een doos ben je, Evie ;) Al een Z debuut in de planning?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:16

In elk geval goed dat je paard jou leert om wakker te blijven.
Jammer van dat foutje, wel erg knap dat je goed rondgekomen bent. :)

Mijn mietjes stonden al aan het hek...Dan maar op stal met een berg hooi.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:18

Ik voelde me ook echt heel dom :+ .

Ik wil in Maarsbergen CIC* gaan starten, en zit erover te denken om Vlietlanden misschien naar Z om te zetten, M en Z scheelt daar toch weinig en kan ik de dressuurproef oefenen, ik rij die wedsrijd meer als voorbereiding voor Maarsbergen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:22

Leuk Evie :j Tussen M en Z zit idd niet heel veel verschil in Leidschendam!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:54

Wat is het verschil tussen cic* en Z?
Vanaf de M weet ik niet meer hoe het zit met de niveau's.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:00

Is gewoon hetzelfde.
M en 1* zat vandaag ook weinig verschil tussen.

Ik weet ook weer waarom ik niet wilde meer castenray wilde. Cross was gewoon niet goed. Heel veel klachten over en gewoon dingen die niet konden.
Zelf was ik er niet bij en ben ook gestopt in de cross. Dressuur ging echt maar onverklaarbare punten en foutloos gesprongen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:02

Jammer Lau!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:08

Jammer Lau, wat vond jij niet kunnen? Ik vond het wel zwaar staan maar niet verkeerd gebouwd persoonlijk?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:13

Jeroen, gefeliciteerd. Ik heb gaan facebook, dus kan de foto's helaas niet zien.

Marijke goed nieuws dus voor jou en geert.

Lau, ik was ook nooit zo gecharmeerd van C'ray. De organisatie is vriendelijk, maar de cross is het mij niet waard om 280 km voor te rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:14

Dan ben jij 1 van de weinige geweest Evie. Ik noem geen namen wie ik er over heb gesproken. Maar ik vind afstanden van 6 en 8 meter niet kunnen. Daarnaast is het gewoon net niet mooie lijnen en gewoon net niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:15

280 km is mi overkill voor elke cross, Roos :')
Hoe gaat het met Rab?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:27

Lau ik ben er nu niet geweest, is ook niet meer verantwoord met die dikke buik van der, maar slechte afstanden zijn altijd kwalijk. Ik heb het persoonlijk liever 0,5m te ruim als te krap.
Ik was even een foto van Rab en Goom (pony) op mijn album aan het plaatsen en daar kwam ik foto's tegen van HM, wat zonde dat die niet meer georganiseerd wordt -O-

Mootje, voor een mooie cross wil ik gerust een eind rijden.

Rab gaat goed, 's morgens heeft ze een B/C cup die in de loop van de dag wat slinkt. Longeren vindt ze nu ook niet leuk meer, dus ik hobbel af en toe met der buiten (bitloos, boomloos en hoefschoenen, kan zo vriendjes worden met A.ra.besk :P )

Afbeelding

Hoofd is van mijn oudje, heb ook nog een duidelijkere buik, maar daar mist ze stukje kruis en schoft en dat heb ik niet gezien op mijn telefoon :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:30

Dat is inderdaad een flinke buik.... Ik kan begrijpen dat ze geen zin meer heeft in longeren :))
HM heb ik ook twee keer gestart, mooie cross was dat!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:32

Ja, ze krijgt helemaal dressuurpaard model, die zijn ook veels te dik :D Hoewel ze niet echt dik is, je ziet haar ribben nog wel als ze op een bepaalde manier staat en je voelt ze ook. Alleen is het wel apart om mijn sprietje zo rond te zien :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:35

welke cross was HM?
Ken niet alle afkortingen :P

voor de B vond is C'ray een prima cross, rest weet ik natuurlijk niet.maar erg jammer lau.
280km voor een cross zou ik niet zo snel doen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:35

HM heb ik alleen met de pownies gereden.

Cross vond ik overigens niet echt zwaar. Het gewoon M en niet echt heel lastig en zeker niet dik aan de maat. Was gewoon qua hoogte zoals M hoort.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:38

Hooge Mierde. B en L is er ook prima. Maar vond het M en 1* geen reclame. Het was niet dik, maar gewoon allemaal net niet. Dat je denkt dat hoeft niet zo.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:39

Lau, het kan beter even hoger staan en passend, dan dat je de hele weg moet harken om de cross door te komen ;)
Voor de rest alles oké, voor zover de omstandigheden het toe laten?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:45

Tsja het viel best tegen vandaag. Je gaat er naar toe onder het mom van we zijn er even uit. Maar voor we geparkeerd waren al zoveel mensen naar ons toegekomen. En iedereen wil toch even horen en condoleren.
Kreeg nog wel een hele dikke knuffel van Rob en dat deed wel even goed. Rob is natuurlijk altijd mijn cross-papa geweest zoals ik dat vroeger noemde.

Maar goed zo weer lekker thuis eten met onze buurjongen. Die heeft zijn moeder (beste vriendin weer van mijn eigen moeder) jong verloren en mijn moeder is ook een soort van zijn tweede moeder. Dus zo slepen we elkaar er maar doorheen. :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:03

Ik kan me voorstellen dat het tegen viel. Iedereen wil natuurlijk toch even weten hoe het met jullie is en dan gaat het idee van "even er lekker tussenuit" niet helemaal op.
Fijne avond en ik hoop dat jullie er van kunnen genieten.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:11

Eef_Bam schreef:
Jammer Lau, wat vond jij niet kunnen? Ik vond het wel zwaar staan maar niet verkeerd gebouwd persoonlijk?

Ik vond het ook niet erg mooi maar dat heb ik Castenray nooit gevonden. :D Hindernis 6 stond bijv wel heel kort voor een cross. Vond de 1* niet moeilijk staan, ongeveer hetzelfde als het M en ook niet dik ofzo. De landing van de afsprong was wel ontzettend slecht, zou me niets verbazen als er daar een paard een peesblessure heeft opgelopen.

Wel tof dat je in Maarsbergen 1* gaat rijden!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:30

gaaf hoor 1* rijden in MB!

Wel jammer dat ze in c'ray de afstanden zo slecht hadden.

Paard was stout thuis... Had hem aan longe laten springen paar keer... Maak hem los, hij loopt heel rustig naar het hek toe en springt uit stilstand erover... Dus paar kleine schaafwondjes, eigenlijk alleen haren eraf en 1 heel klaar stukje wat dieper was dus goed ingesmeerd... Maar wat een raar beest is het toch soms...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:33

Met welk paard was je Lau?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:42

Lau: Ik vond het zelf wel meevallen en meer uitdagend, maar ik snap wat je bedoelt, die afstand van 6 m heb ik ook gelopen, vond ik ook enigzins vreemd, maar met rijden ging dat reuze simpel, maar ja, meningen kunnen verschillen, ik vind andere crossen weer helemaal niets maar voor deze cross zou ik volgend jaar graag weer 180 km rijden, terwijl ik voor sommige anderen nog geen 10 km meer zou rijden.
Eef: de landing was inderdaad wel slecht bij die afsprong, gelukkig hoef me daar bij Bam niet zo'n zorgen over te maken, die laat zich heel voorzichtig in slowmotion naar beneden zakken bij zo'n afsprong.
SM: Wat een stout paard :D .