[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:02

Missmuts en Miss_Jumpy GEFELICITEERD!!! Gaat lekker met de bokkers!

Missmuts --> Heb jij even geluk, waren ze in Chaam ook maar zo aardig voor mij geweest toen..

Miss_Jumpy --> Oh erg zijn die ponyruiters hè! Echt niet normaal gewoon! Waar maken ze toch zo'n probleem van, het paardrijden is maar ene hobby, doe je toch voor je LOL!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:05

chantal_cs schreef:

Miss_Jumpy --> Oh erg zijn die ponyruiters hè! Echt niet normaal gewoon! Waar maken ze toch zo'n probleem van, het paardrijden is maar ene hobby, doe je toch voor je LOL!

Je zult maar ponyruiter wezen * kijkt heel verbaast om zich heen *

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:06

Goh Miss-jumpy, wat een gedoe allemaal! Ik jureer zelf liever geen pony's meer. Niet vanwege de ruitertjes, maar vanwege de bloedfanatieke ouders die meekomen

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:19

Nou, ik heb alles weer even snel bijgelezen.
Iedereen die winstpunten en prijzen heeft behaald. Van harte gefeliciteerd!

Jullie hadden van mij al een beetje gelezen dat het niet helemaal ging zoals het de bedoeling was, maar desondanks ben ik toch wel redelijk tevreden.
We begonnen heel goed met 182 punten in de dressuur en een foutloos parcours waardoor we eerste geplaatst waren.
Daarna ging ik voor de verandering eens vol vertrouwen het parcours in. Hij liep ook heerlijk. Goed in het ritme en perfect op de sprongen!
Ik zag het helemaal zitten. Hindernis 8 waren ook veel twijfels op van de paarden, maar daar gingen we wel super door. (Wal,trakehner,wal). Helaas stopte hij vol op de haaientand wat ik niet verwacht had. Hij gleed in een sliding zo de hindernis in tussen de balken en zat even een beetje vast. Gelukkig krabbelde hij er weer uit en had hij niets, maar hij vertikte het om er over heen te gaan. Dus toen had ik drie weigeringen op die hindernis. Heel erg jammer van de verder toch wel geslaagde dag.
Gelukkig ben ik toch wel tevreden omdat mijn vertrouwen en zijn ritme weer helemaal terug waren. We gaan er voor om de volgende wel rond te komen! Dan kom ik juichend over de finish

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:29

Jammer SGWukkie! Fijn iig dat jouw vertrouwen en zijn ritme er weer waren.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:43

Jammer SGWukkie, maar iig goede instelling! De volgende keer gaat het helemaal goed komen (gorssel, wieringerwerf??)

Pietpiraat --> Ik had het ook meer over de ouders dan de ponyruiters hoor! haha

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:46

iedereen van harte met de punten en prijzen!!
kan vanaf vandaag weer meepraten!!

lielle dit was dus je M debuut?

chantal..hoop voor je dat je in Wwerf kan rijden, ik ben er in ieder geval wel, moet vast wel wat doen!

afgelopen zaterdag heb ik daar de oefencross gereden...liep iets anders dan ik had verwacht

Pabin(paard dat ik reed) heeft 0,0 ervaring, is 2x eerder mee geweest naar het bos, verder spring ik er af en toe op, maar de eigenaar wilde graag dat ik startte, dus zo gezegd zo gedaan. half uur voor de start er op geklommen, en meteen al niet te houden, de hele tijd dribbelen, hinikken en heel link slaan en wegschieten enz het was echt druk met al die paarden, hij was zo overdonderd en zo jolig, sprong plasjes alsof er een hindernis van 1.20m stond
toen de cross, de 1e en 2e gingen goed. het heggetje 1 weigering, een boomstam 1 weigering, toen voelde ik de vermoeidheid al toeslaan. ik rijd echt 2x in de week ofzo, en dit was echt niet goed daarna een stuk gegaloppeerd...en opeens schrok hij van de vuilnisbak die ergens verderop stond, schoot de bosjes in, en daar ging ik dan gelukkig viel ik op mijn voeten en had ik hem nog vast. snel er weer opgeklommen. inmiddels echt helemaal af

hindernis met slootje gingen opeens super
ook het 2e slootje met op en afsprongen deed hij super!!!
daarna tripple ging super, intussen was ik echt helemaal af, ik had me handen vol aan dat beest en moest echt verlichte zit blijven, want zitten kon ik zowat niet meer
toen de witte dubbel(passage de route) geen succes, meters van te voren zomaar in de stop, flinke klap verkocht en opnieuw aangereden, hij sprong de 1e als een 1.20m sprong maar schrok waarschijnlijk zo dat er nog een witte achter stond, dat hij in de landing haaks naar links sprong, waardoor ik...uiteraard er weer afklapte, werd nog een endje meegesleurd(ik dacht nog...ik houd gewoon lekker vast ) gelukkig was Pabin erg braak verder, dus ik weer omhoog geklauterd, al hijgend. flinke schaafwond met overal modder
opnieuw opgestapt, kwam er iemand voorbij en toen heb ik alleen de 2e van de dubbel genomen, ook een beetje voor mijn eigen veiligheid, ik was echt totaal uitgeput, ze hadden een nieuwe hindernis op een dam gezet, dat vond ie niks, maar de 2e x ging die goed. toen de skijump die oranje was, deed ie zomaar braaf...
bij het water was het leuk, eerst een aparte sprong(smal maar aangeleund) en daarna een boom en dan het water, eerst gewoon door het water en toen weer terug en de hindernissen mee genomen, deed die super, ging wel knoerdhard en super groot, maar was redelijk heelhuids aan de finish gekomen..

ben nu alleen super stijf,kreupel en gekneusd
zo leuk zeg dat paardrijden een ding is zeker, conditie is van groot belang, levensgevaarlijk anders...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:52

Phoe RT, al lezend 'rij' ik met je mee. Dat klinkt niet fijn Complimenten voor je doorzettingsvermogen

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:11

chantal -> zoiets dacht ik al, je hebt idd gelijk, er zijn soms ouders..

RT -> klinkt niet echt lekker zeg.. wel super dat je de cross hebt uitgereden

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:18

Ik zie nu pas het lange stuk van miss_jumpy. Wat een verhaal zeg! Ik vind het idd vreemd dat de jury opnieuw starten toestond, het verplaatsen van de sdtartlijn was een beter idee geweest maar anderzijds moet jeook gewoon goed verkennen. Net als die Z ruiters die na 9 direct naar 11 gingen trouwens
Maar die ouders vind ik werkelijk schandalig!

RT, klinkt wel pijnlijk zeg. Lef hoor, zo'n groentje in de oefencross
En nee, dit was geen M debuut, we zijn nu M startgerechtigd.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:28

hier dan eindelijk mijn verslagje van vlietland. Omdat mijn ouders op vakantie zijn ging mijn trainer (marcel counotte) met me mee en iemand uit mn klas. Dus heel vroeg kwamen ze me ophalen. Ik moest aardig vroeg dressuren dus ik had nog geen last van de regen en modderbodem! De dressuur ging best lekker, op wat kleine foutjes na. Toen de cross gelopen. Ik zag best op tegen hindernis 8 met die wallen en greppel enzo. ik had nog niet zoiets gereden. en voor de rest leek het allemaal wel te doen. Het springparcours had best een slechte bodem dus was best lastig, maar bleef gelukkig wel foutloos. Toen moesten we heel lang wachten totdat de cross gestart werd. Er was in het Z een hindernis (10) kapot gegaan en die moest gemaakt worden. Een half uur later mochten we dan toch eindelijk starten. Ik had geluk dat ik als een van de eerste in de klasse was, de bodem was bij de hindernissen weer wat gefatsoeneerd, dus dat scheelde weer iets. Ici ging echt superfijn. de bochten was iets glibberig dus daar een beetje rustig aan gedaan. De wal waar ik zo tegenop zag, dat was een van mn beste sprongen. Hij ging echt superfijn daar! De hele cross ging eigenlijk heel fijn. Het gaat elke cross beter echt gaaf! Ik was ook ruim binnen de tijd (ik geloof als enige in mn ring) Ik heb zelf nog het laatste stuk erg rustig aan moeten doen anders was ik veel te snel geweest!! Uiteindelijk heb ik het M gewonnen en ook de raboprijs! Maar toen ik thuis kwam had ik al een brief van de rabo liggen dat de selectie wedstrijden niet meer tellen... beetje jammer van mn 2e en 1e plek dan haha. Maar het was echt erg leuk in Leischendam! Iedereen heeft het goed gedaan van ons bokkers. echt leuk! Op naar wieringerwerf

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:36

Super hoor Jiska! Gaaf dat het iedere keer beter gaat!

Rt --> Jee wat een verhaal, super dat je de finish gehaalf hebt!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:45

Supergoed, Jiska!!
Hartstikke gefeliciteerd met je eerste prijs!
Je doet het in ieder geval beter dan mij, haha

Tot ziens in Wieringerwerf in ieder geval.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:53

Gefeliciteerd Jiska!!!

ik ga zo kennismaken met mn nieuwe bijrijdpaarden..
ben benieuwd..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:30

Zo, heb net ook alle verslagen gelezen.

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen en de winstpunten. De bokkers hebben ons goed vertegenwoordigt.

Missmuts, wat een geluk dat je opnieuw mocht starten. Ik heb het zelf een keer bij het oefenspringen gehad. Je kon echt heel gemakkelijk van 2 kanten uit naar hindernis 1 rijden. En ik koos de verkeerde. Bij het springen van de eerste hindernis werd ik uitgebeld. En dat op het oefenspringen Nu kijk ik dus ook altijd heel goed waar de startlijn en de finish is.

Weet iemand hoe Susanne het gedaan heeft?

RT; dat is me wel een Wild Westen ritje geweest. Is dat paard niet beter geschikt voor de rodeo? Heb je ook een warm bad genomen om de spierpijn tegen te gaan?

MissJumpy, wat vervelend, die pony-oiuders. Ik vraag me af hoe die kids later worden........... Op gewone wedstrijden zijn de ouders ook heel vaak vervelend. Dan staan ze onder de proef hun kind uit te schelden omdat het niet zo goed gaat, of ze staan stiekum les te geven langs de kant. Of ze komen boos naar je toe omdat je veel te weinig punten hebt gegeven......... Maar er zijn gelukkig ook nog wel leuke en sportieve ouders.
Super dat je nu een fijn springparcours en een lekkere cross kon rijden. Dat had je ook wel nodig denk ik. Je hebt Os zeker helemaal platgeknuffeld?

Ik heb een vliegenmasker gekocht voor Ienie bij de stand die in SGW Vlietlanden stond (sorry Canter, maar ik was er en ze hadden die dingen toch bij zich......). Omgedaan, en zij de wei in. Toen zag ik dat hij een beetje los zat, maar ik kon hem niet meer strakker krijgen, want ze is als de dood voor het klittenband geluid en dan rukt ze zich los . Wij moesten weg, dus de vader van Bitwise moest de paarden binnendoen.
Belt hij vanmorgen op dat Ienie nog steeds het masker op heeft. Hij kon het er niet afkrijgen, want ze werd erg boos. }>
Ze heeft dus de hele nacht met dat masker op in de stal gestaan en nu zal ze het nog wel om hebben.
Volgens mij vindt ze het zo mooi dat ze het niet meer af wil.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:37

Suzanne had foutloos gecrosst en werd derde.
Was wel erg leuk dat de 5 startende bokkers die ik ken een prijs hadden.

Net naar Dijkgatsbos gebeld en ik sta als 1e op de reserve lijst voor het L
Nu maar hopen dat er iemand zich afmeld.
Ik belde op en toen zei ze dat ik al op de reservelijst stond. Ik had mijn instructeur gebeld om te zeggen dat ik foutloos was. Zijn vader moest Rosina toch nog bellen zondag dus die had me maar meteen over laten plaatsen.
Mocht het niet lukken dan start ik Gorssel voor het eerst L

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 12:53

Er zal toch vast wel 1 iemand afmelden GvdT. Ik zal voor je duimen.
Ik heb je trouwens niet gezien zaterdag. Of heb jij een hele poos met MissJumpy bij het secretariaat staan te kletsen? Daar stond iemand die wel op jou lijkt. Ik wist het niet zeker of jij het was.........

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:09

Maar dan weet ik nog niet of ik het wel was

Jiska nog gefeliciteerd. Zie je wel in Dijkgatsbos.

RT bevalt het nieuwe huis?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:11

ja bevalt redelijk snel!!

scum: nee helaas niet, moest het paard weer wegbrengen en daarna nog 2 mensen ophalen en weer naar Sneek...en jahoor we hebben hier geen BAD...grr als ik later een huis koop, kijk ik eerst of er een bad inzit!

heb net maar weer met vdl gebeld, ze zitten in ermelo voor de kampioenschappen, maar hoop deze week nog wel ff te kunnen kijken...

eergister heb ik te horen gekregen dat mijn beppe(oma) een auto ongeluk heeft gehad en mijn andere oma stervende is. dus echt leuke week is het niet

in zulke tijden heb ik een paard heel hard nodig...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:15

Ai RT, heel veel sterkte!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:16

Als jij het was dan had je een staartje (blond haar), spijkerbroek en volgens mij iets lichtblauws aan en volgens mij ook een jas met lichtblauw.

RT, wat een rotnieuws. Ook voor je ouders. Hoe is het nu dan met de oma van het ongeluk?

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 14:42

RT Heel veel sterkte ermee!!!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:49

Ik heb net even gebeld naar Gorssel; ze plaatsen me in de L. Ik heb me ook meteen maar opgegeven voor Ysselsteyn en Diepenheim doe ik morgen op de bus. Het werkt zo verslavend.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:55

dankje
met mijn beppe gaat het wel goed, ze is weer thuis. ze heeft gekneusde ribben en een te hoge bloeddruk, ze heeft veel pijn met ademhalen, maar dat komt weer helemaal goed. ze baalt het meest van haar auto

hier nog wat fotos van Apeldoorn! erg leuk om zo dichtbij te kunnen zijn, ben meer achter de schermen geweest en heb daarom maar de helft van de show gezien(de rest op tv)
maar hier toch wat plaatjes:

Afbeelding
Jan met Beike en aanhang metwie ik mee was op de kar in west friese outfit. Beike(paard) loopt onder het zadel overigens ZZ licht
Afbeelding
jong talentje
Afbeelding

de iets oudere talenten Dominique Roelofsen en Stefanie Brugman
Afbeelding
Dominique tijdens de show
Afbeelding
stefanie smorgens
Afbeelding
sfeerplaatje
Afbeelding
Jeroen Dubbeldam die zijn rits probeert dicht te doen ik heb zo gelachen. de dame die met ons mee was(in outfit) sprak Jeroen aan omdat wij even daarvoor hadden gezegd dat hij het Goud had gewonnen in Sydney, hadden we uiteraard niet moeten doen Jeroen keek ons raar aan toen ze riep ''hallo meneer Sydney'' )
Afbeelding
komst van Beatrix
Afbeelding
Beatrix, het rare vond ik overigens...kijk maar eens op de achtergrond, dat de mensen daar achter hekwerken stonden die redelijk ver van haar af stonden, maar dat wij(de mensen achter de schermen) gewoon op het pad stonden en bij wijze van zo voor de koets konden springen, ik vond dat er maar weinig bewaking was, maar toch nog ene leuk plaatje gemaakt...ik durfde ook niet nog dichterbij te gaan staan, ik stond echt pal aan het weggetje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jan en Dame met Beike
Afbeelding

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:07

Ik heb je zien rijden RT. Je had je handen vol.

Wij waren na cross meteen weggegaan om Simon thuis te wassen en in het land te doen dus heb je niet meer gezien toen je de cross in moest.

Wou bij het opzadelen eerst nog op je af stappen maar had toen zoiets van ja en nu.