Compilatie van oudere stops. Filmpje van gisteren was trouwens eerste keer dat ik parcours sprong met spoortjes.
Hij kan stoppen met een reden door mijn fout maar hij kan ook smerig stoppen zonder een reden. Heb ik gevoeld tijdens het inspringen van de eventingstage.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-15 09:02
Mijn parcours gisteren was bwaa... De 90 basidparcours foutloos. In het begin van de barrage trol hij heel fel naar de uitgang dus daar wat tijd verloren en daarna ultra lange lijnen gereden dus 16 strafpunten voor tijd. In de meter 1balk maar was over het algemeen slecht gereden.
& ik heb me ingeschreven voor de stage van Lara
madelene
Geplaatst: 19-01-15 09:55
Afgelopen zaterdag was er een oefenspringen in de Albert-Vahl halle in Aken op het CHIO Aachen terrein...mijn god wat was dat geweldig...wat heb ik genoten en wat ging boxser goed, rustig en beheerst. Ik voelde me bijna internationaal!! hihi.. Maar het was toch wel geweldig om daar een keer te kunnen rondlopen waar normaal toch de beste/betere ruiters rijden.
PrietPraat
Geplaatst: 19-01-15 10:18
Woow stoer !!!
Toch goed he Daphne, nu lange tijd terug gaan springen! Ben beneiuwd wat je van de stage gaat vinden! Vind 50 euro wel nog prijzig best, maarja is zo beetje de prijs he en zal wel langer dan een uur zijn?
Ben gisteren in de manege weest gaan kijken. S voor wie ik groom heeft nieuw paard en ben die eens gaan bewonderen, zn eerste wedstrijd en hij had al prijs . S was wel in goeie dag, had met alle paarden geod gereden, twas wel parcours nr zijn hand, hij had het zelf gezet .
En ik ben nog stijf, auw auw, mn paard lijkt oke nog steeds. lip is al bijna nie meer te zien, haar schouder heel klein beetje dik op een plekje waar het meest geschaaft is.
Antonius
Geplaatst: 19-01-15 10:35
Heb ook even bijgelezen!
Lene: ik heb ook op jouw foto gestemd!
PP: ze was precies frisjes En inderdaad kak met je nieuwe tuig, zal je altijd zien dat het net dan gebeurt!
Hanne: toch goed dat je nu al terug kan rijden en springen. Ook al gaat het dan nog niet helemaal goed, je bent toch al terug bezig!!
Steph: welkom Wie is je vriend (mag ook PB uiteraard) En eventing is sowieso veel leuker dan jumping
Daaph: niet teveel verwachten ook hé van Cas, hij is er toch ook een hele tijd uit geweest. Je bent rondgeraakt, vanaf nu gewoon weer elke keer beter.
Ik heb eigenlijk niets speciaal te melden... We trainen rustig verder, en wachten vol ongeduld op het nieuwe seizoen (en bijhorend beter weer!!)
Zo cool Daphne! Ik wil ook eventingstage van Lara!! Maarja het vervoer hé.
Inderdaad, het zal nog wat oefenen zijn met parcoursjes rijden! En ik merk vooral dat ik op hindernis 7 (waar ik eens niet goed mee was) dat ik idd teveel pomp/wil meehelpen met mijn lichaam. 't Probleem bij Shuddy is soms dat hij zo zwabbelt richting de sprong, zo van links en rechts gaan. Zie je soms ook dat hij zo wisselt vooraan om de paar passen. Iemand tips daarvoor buiten hem zo recht mogelijk houden en vanuit bocht naar hindernis kijken?
Ik zag dat van Lara haar stage gisterenavond. Ik stuur haar deze ochtend een bericht voor in te schrijven. Was het al vol! Maar ze ging kijken wat ze nog kon doen.
Maar lees net dat Kai-Steffen Meier ook lessen gaat geven misschien. In het engels dan, je gaat wss dan kunnen meedoen zeker?
Antonius
Geplaatst: 19-01-15 14:54
Hanne, ik heb je filmpje nog niet bekeken (lukt niet op werk ) maar uit je uitleg te lezen, zou ik eerder kiezen voor buitenstelling, en pas 2 galopsprongen voor de sprong rechtrichten.
Goh ja ik kan wel Engels. Ik ga eens horen wat dat het meisje zegt waar in er mee naar toe zou gaan.
Antonius
Geplaatst: 19-01-15 15:49
Seg Daaph: ik heb gezien dat D.irk vorig jaar naar M.aarsbergen is geweest. Kan je iets vertellen over de wedstrijd ginder? Er zit zo'n groot gat tussen T.ongeren en A.rville, nationaal is er niets meer, dus overweeg om misschien ginder voor het eerst 1* te starten? Staat die moeilijk/zwaar terrein?
Amaaie twas ook snel volzet dan! Mr van kai ook wel leuk !
Antonius
Geplaatst: 19-01-15 21:34
Ah bedankt voor de tip PP!
Anoniem
Geplaatst: 19-01-15 22:17
Antonius, de week voor cross Heusden is er een crosstraining voorzien. Weet jij toevallig of dat op de terreinen doorgaat waar de cross zelf ook zal zijn, of is dat op het terrein van Artevelderuiters? Zou het interessant kunnen zijn om dat mee te doen met een paard wat nu ongeveer een maand stil heeft gelegen qua werk? Ben wel van plan om vanaf volgende week de draad weer op te pakken, nu met examens is het even gewoon een soep.
Anoniem
Geplaatst: 19-01-15 22:42
Dames, misschien dat dit interessant kan zijn voor iemand?
Oefencross in Zundert met Jan Van Beek niveau is niet verplicht, startkaart ook niet.
Antonius
Geplaatst: 19-01-15 23:13
Crosstraining gaat door op de manege, de cross zelf is op een ander terrein 5 km verder. Je kan vrij oefenen of je kan les vragen of zelf een lesgever meebrengen. Met een vrij jong of onervaren paard vind ik het wel een goeie plaats om te oefenen, er staan verschillende soorten hindernissen van 60 tot 90, op en afsprong, waterbak... Zandgrond dus om het even welk weer, de bodem ligt steeds goed. Kan wel nat zijn, maar niet zwaar. 15 maart gaat er ook voor het eerst een derby door, denk wel dat ik dat ga meedoen met mijn 2, de cross laat ik passeren, ondergrond vind ik niet ok.
Zundert helaas wat ver voor mij.
Anoniem
Geplaatst: 19-01-15 23:30
Oh je mag ook vrij oefenen of met eigen lesgever? Super! Dan ga ik kijken of ik tegen dan een nieuw zadel heb, dan ga ik er zeker naartoe Ja de cross laat ik ook aan me voorbij gaan, je had al gezegd dat het parcours redelijk lang was + niet zo goede bodem bij nat weer, paard is niet in top conditie... ik krijg nog kansen genoeg om een oefencross te rijden. Was me alleen niet echt duidelijk of de oefencross is zoals in een crossles, met lesgever van ginds en dan oefenen op het parcours van de week erna of zoals jij zegt gewoon vrije toegang tot het oefenterrein. Denk wel dat ik die kans ga meepikken dus!
Antonius
Geplaatst: 19-01-15 23:41
Mijn uitleg was niet helemaal correct: er is 22/2 crosstraining op het terrein waar de cross zelf zal doorgaan, meer info op Facebook oefencross G.r.v . Ook hier kan je eigen lesgever meebrengen. Ik weet niet of je alles zal kunnen oefenen zoals op de cross zelf. Ook hier zou mijn grootste zorg de bodem zijn, vandaag is het in mijn ogen onmogelijk op dit terrein te rijden, dus ben benieuwd of het zal uitdrogen tegen die datum. Als het zo blijft regenen wordt het een moeilijke affaire denk ik. Zonder lesgever kan je natuurlijk de dag zelf nog beslissen of je gaat of niet, als je een les plant hang je er wel aan vast... Hier kan je geen lesgever 'huren'. 1 maart is er crosstraining op de manege, met dus mijn uitleg vanuit vorig bericht. Hier kan je dus wel les krijgen van de lesgeefster van de club.
Anoniem
Geplaatst: 19-01-15 23:44
Dus 22/2 op het terrein van de wedstrijd met eigen lesgever mogelijk, op 1/3 met lesgever van de club op terrein van de club zelf. Dan zou ik mogelijks opteren voor 1/3, want zoals je zelf aangeeft, het terrein van de wedstrijd met dit weer, dat zie ik idd niet zitten.
Antonius
Geplaatst: 20-01-15 00:12
1/3 kan je ook wel eigen lesgever meebrengen, als je daar niet teveel 'tam tam' rond maakt. Doe alsof het je lief is ofzo
Anoniem
Geplaatst: 20-01-15 00:18
Ik val niet op vrouwen en het zou m'n moeder kunnen zijn, ware het niet dat we absoluut niet op elkaar lijken