[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 08:30

mooie foto Neesa!!

Filmpje van oliefanter had ik gemist, sorry! Ziet er leuk uit! Maare, foutloos is ie niet toch? Volgens mij heb je een weigering op je water en die laatste sprong? Telt als weigering als je paard terug komt in tempo toch?

@rianne: Starttijden zijn aardig vervroegd, volgens mij komt vanavond de definitieve lijst. Dan even kijken of we wat af kunnen spreken?

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:10

Telt als weigering als ze achteruit gaat... dus geen weigering voor ons. Zou wel heel streng zijn dan anders vind ik, het is toch om te leren he ..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:54

Ik ben er wel stuk eerder dan denk ik. Moet nu half 5 springen. half vier ga ik dan langzaam mezelf klaarmaken etc. dan reken ik 3 kwartier/uur voor lopen en wil hem eigenlijk wel twee keer lopen of als ik fiets kan lenen nog keer fietsen. Dus denk dat ik er tegen twee uur wel ben ofzo. Nouja we moeten maar even kijken, heb de planning ook nog niet precies gemaakt. :)

Neesa: Foto ziet er goed uit hoor!!

Wat betreft weigering bij het water, heb daar laatst nog iets over gelezen uit het reglement maar kan het nu zo gauw ff niet meer vinden.

Nou Percy paar foto's dan haha!

Ons uitzicht, echt superdicht bij het strand
Afbeelding

Afbeelding
Uitzicht tijdens de jeepsafari

Afbeelding

Afbeelding
Met de bosjesman, was onze gids.

Afbeelding
In het waterpark, was echt slecht weer helaas. Maar verder wel erg leuk.

Edit: oh raar sommigen staan scheef :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:46

tja oliefanter, ik weet niet hoe dat bij een oefencross berekend wordt, maar als je officieel gaat waren dit echt 2 weigeringen geweest:
kopie reglement KNHS:
Weigering:
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen hindernis. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft.
b. Bij waterinlopen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg hebben als het totaalbeeld voorwaarts blijft. Bij afsprongen mag een paard/pony even aarzelen om zijn landing te taxeren. Dit is in overeenstemming met de africhting van paard/pony en deze kleine aarzeling moet derhalve niet als een weigering worden aangerekend.

Jullie stonden 2x stil voor het water, en voor je laatste hindernis ook, als je een strenge jury treft had je dus zelfs 3 weigeringen kunnen hebben, als je mazzel hebt tellen ze 1 weigering omdat het geheel wel voorwaarts blijft. Maar maak je niet druk, je hebt toch een goede oefening gehad! Enige reden waarom ik het zei is omdat ik daar laatst mezelf ook over verbaasde, dat dit al weigeringen zijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:53

Dat stukje bedoelde ik idd Madelein!

Was ik trouwens helemaal vergeten te zeggen. We hadden het laatst ja over transportbeschermers..had ik net nieuwe gekocht. Keek ik laatst perongeluk bij mama's fb bij die aparte map van berichten bleek ze gewoon een set transportbeschemers te hebben gewonnen :') Was al een maand geleden gestuurd, maar ze keek daar nooit in. Heb ze inmiddels ontvangen, hele mooie. Dus nu heb ik twee paar nieuwe transportbeschermers hahaha.

Deze zijn het: http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:09

Maar Madelein, hier in BE is dan het regelement anders... Maakt het nou zo veel uit? Ik heb fijn gereden en had een goed gevoel, en heb er geen weigeringen voor gekregen. Als jij per sé wil blijven volhouden dat ik die toch had moeten krijgen, tja. Het is je goed recht zeker... :?
Trouwens, zoals je aan de hoogte kan zien is het echt een oefencross - en afhankelijk van de graad van africhting van de paarden moet de jury inschatten van wat weigering is of niet... Ik denk dat ik op basis daarvan echt wel mag zeggen dat ze geen 'weigering' heeft. Maar ja. Als ik officieel start zou het idd wel kunnen zijn, maar dat doe ik (nog niet) en het was de allereerste keer dat ze een put sprong...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:17

Pff jemig wat reageer je overgevoelig zeg!
Ik snap het niet zo goed, ik probeer je alleen een tip te geven. Ik zou het juist fijn vinden als iemand dat zei als ik het zelf niet wist, maar goed. Zou banketstaaf zijn als je straks wel in nl start en ineens heel anders beoordeeld wordt toch?
Er is na de vlietlanden cross een hoop gedoe geweest omdat veel mensen zijn doorgereden na 3 weigeringen, en die mensen hebben zelfs een sanctie van de knhs gehad. Ik schrok daar erg van, want had geen idee dat het terugkomen in tempo al als weigering gezien wordt. Vandaar mijn opmerking.
Maar blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt of zo.

@rianne: haha grappig!! Mooie beschermers! Ik heb die van mij ook eindelijk binnen, ben er wel tevreden over! Kan je dat eerste paar niet terug sturen? Ach en anders heb je een reserve ;)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:22

Ik bedoel het zo niet Madelein, ik snap je reactie wel, maar je komt over alsof ik lieg over het feit dat de cross foutloos was... Waarschijnlijk bedoel je het zo niet, maar ik was gewoon blij dat het goed gegaan was, en ik snap dat de regelementen éénmaal officieel gestart anders zijn, da's logisch en dat weet ik ook... (Ik heb in het verleden tem L gecrosst hé, het is niet dat dit de eerste keer is...). Ach ja. We steken maar het op het-weer-om-depri-van-te-worden :-)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:24

nee dat bedoelde ik helemaal niet! Nou goed laten we erover ophouden. Lekker nagenieten jij!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:29

Idd :-)

Wat een leuke foto's trouwens, Rianne!! Ziet er een heerlijke vakantie uit :-). Wij plannen hopelijk nog een weekendje met de paarden weg met onze vriendengroep, maar meer zit er dit jaar niet in.
Oh en we gaan ook naar de WEG in Normandië, Cross zien en de jumping van de cross!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:00

Wauw Neesa, dat ziet er gaaf uit zeg. Moest inderdaad wel af en toe mijn nek draaien :D

Over water inlopen. In Maarsbergen heb ik een tijdje bij de waterhindernis staan kijken en werd er alleen een weigering geteld als er achterwaarts gegaan werd. Even stilstaan werd niet als weigering gezien. Heb ook begrepen dat dit de normale gang van zaken is dus nu snap ik het ook even niet meer. In België weet ik zeker dat alleen achterwaarts als weigering wordt gezien.

Dat is nog eens leuk winnen Rianne, alleen jammer dat je nu net nieuwe had gekocht.

Just heeft gisteren voor het eerst met andere paarden in de piste gelopen. Een ruin en een merrie en dat ging heel goed. Vandaag krijgt [naam] springles, ben benieuwd. Hier thuis valt er nu niet te rijden, wat een regen is er gevallen en valt er nog steeds.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 18:19

Hallo, ben er ook weer even. Zit op telefoon, dus geen grote reactie :+
Ik heb vandaag super fijne crosstraining gehad. Ben 2 weken met mijn paard " "trainen" en ergens meewerken , is erg leuk en ook vermoeiend. Leer wel heel veel en heb het super naar mijn zin, dus daar gaat het om.

weigering op water is voor zover ik weet pas als ze achteruit gaan (zeker in t B en L)

Spreek jullie snel weer. :wave:

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:49

Leuke ervaring Tiahastrona!

Nou paardenbeest liet me weer even schrikken vandaag. Was na het rijden vandaag een ijzer kwijt...laat nou net mijn hoefsmid uitgerekend vandaag op vakantie zijn gegaan en ik zondag cross hebben. Ik al lichtelijk in paniek, omdat je voor het weekend zit en die van mij lastige voeten heeft. Heb gelukkig een invaller van mn hoefsmid kunnen regelen en die heeft er een oud ijzer onder geslagen. Moet ie het maar even mee doen tot mn eigen hoefsmid weer terug is :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:50

Klinkt leuk Tiahastrona, is denk ik een beetje wat [naam] ook doet?

Oei, dat was dan wel even schrikken Rianne, gelukkig dat het weer goed gekomen is. Hebben jij en Madelein nu ook springen en dressuur op zaterdag en de cross op zondag? [naam] gaat morgen mee om te helpen maar zondag gaat ze paarden van andere mensen rijden dus dan kan ze niet mee.

Volgende week is Genk alweer, dat zijn drie dagen. Wij brengen [naam] en het paard. Een vriendin van [naam] komt om [naam] te groomen maar die wordt nu ook ingeschakeld door Jan. Ze zijn daar straks met drie met behoorlijk wat paarden en maar liefs één van [naam] ;) Zo hebben ze in elk geval een goede slaapplek en kunnen wij ze met een gerust hart achterlaten.

Vandaag had [naam] springwedstrijd in het L met een ingesloten barrage. Was maar goed dat ze de barrage had ingestudeerd want ze bleef foutloos. In de barrage kon niemand haar tijd kloppen dus ze werd eerste :)

En zo reageert Daimler als hij te lang moet wachten naar zijn zin :=
Afbeelding

Denk dat ik niet hoef te zeggen dat ik dit soort actie's van hem wat minder kan waarderen.

Maar toch hebben we het gewonnen geld wel aan hem besteed. Arme man zat onder de jeukende bulten van de beestjes dus zijn we naar de winkel getogen en hebben een vliegendeken voor meneer gekocht.
De Shetlander weet niet wat hij ziet. Dat witte is de dazenjager van Divoza die we met kortingsbon van de Paard&Sport hadden gekocht. Echt een onding. Moeten hem weer uit de blub rapen en anders gaan bevestigen want zo werkt hij natuurlijk al helemaal niet.
Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:06

Oeps Percy, wel netjes van de 1e prijs! Wij hebben ook zo'n spook op het land, die heeft gewoon bulten groter dan 2 euro muntstukken en dan niet een stuk of 10, maar gewoon minimaal 150 aan beide kanten van de hals. Rest nog niet eens meegerekend. Hals, onder de buik en kont zijn het ergst.

Gaaf Tiahastrona!
Oeps Rianne, dat komt al-tijd op ongelegen momenten! Leuke foto's!

Ik ben gisteren op concours geweest, dat was kort samengevat een beetje raar :+ 2 oranje linten en een gebroken neus verder kwam ik weer thuis.

Was zo'n lekker wedstrijdje met niet al te veel deelname, 1 parcours dus had flexibel gesprongen. Rondje L was ik in de barrage 11 seconden sneller dan degene met de 2e prijs. Rondje M liep hij heel fijn foutloos tot de een na laatste, de driesprong. Ik reed verschrikkelijk slecht aan en paard trekt gewoon door. 1e redden we ons aardig, vol gas bij om de tweede te halen, toen knalde ik met m'n gezicht vol op de manenkam en hoorde ik de boel gewoon breken (AUW!) en de derde er dwars doorheen. Laatste nog gesprongen en toen ik naar de uitgang stapte kwam er al iemand aangerend die paard van me overnam. Omroepster uit het hok en met mij naar de tuinslang want ik zat al onder het bloed. Toen ik even later in de kantine stond om de prijs van het L op te halen kwamen ze er aan dat ik het M en Z ook had gewonnen. Geen idee wat die andere heeft gedaan dus, maar helemaal terecht was m'n prijs dus niet ;) . Was alleen want kon geen groom meer vinden, sta je daar :+ eerst maar naar huis gereden, toen naar de huisartsenpost en moest vanochtend CT scan. Naast m'n neus is er verder gelukkig niets gebroken. Was weer een bijzonder dagje :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:07

Jemig Mistid, dat is nou niet hoe je een overwinning, of in jouw geval overwinningen, wilt vieren. Blijkbaar kan je je paard nog prima rondsturen met een gebroken neus. Over een die-hard gesproken.

Jij hebt juist zeer terecht je prijzen binnen gehaald. Als je er zo nog anderen uit kan rijden mag je toch wel behoorlijk trots op jezelf zijn. Die andere was niet slecht, jij was gewoon goed :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 11:23

Kreeg gisteren de vraag of ik nog ga starten met sjaak, dat ik iedereen eruit zou rijden vooral in de B en L. dat is wel leuk om te horen. *\o/*
Epke gaat ook super goed, als hij oud genoeg zou zijn voor de M waren we dat al zeker een keer HC gestart, helaas nog even wachten! Weten ook nog niet wat we met hem gaan doen als ik op school zit.
Over een week gaan we naar de instructieweek in ermelo, heel veel zin in :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:13

@zo Mistid, daar heb je vast pijn gehad. Knap dat je nog door bent gaan rijden. Hoe gaat het nu met je neus?
@percy, Hij kan hoog springen maar steigeren blijkbaar ook hoog
@mette leuke reactie!
@klinkt leuk Tia
@mette succes morgen!!!

Hier run ik nu de stal, staleigenaren zijn voor 10 dagen op vakantie. Leuk om je eigen paard van alle momenten mee te maken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:43

Inderdaad heel leuk om te horen Mette, zijn jullie toch nog best vlot een leuke combinatie geworden :)
Je had toch iemand die Epke zou gaan rijden of gaat dat niet door?

Dat is een hele verantwoordelijkheid Neesa maar wel leuk.

Hoe is het nu met je Mistid?

Hij kan inderdaad hoog steigeren ja. Dat doet hij als hij iets zat is. In dit geval had hij geen zin om stil te staan maar hij heeft het ook al eens in een startbox gedaan en soms in de training als hij een oefening niet begrijpt. Ben zelf een keer achterovergeklapt en sindsdien heb ik het niet zo erg op als ze op twee benen gaan staan. Verder is hij echt superbraaf dus misschien groeit hij er nog overheen (hoopte ze). [naam] zelf is er niet meer zo van onder de indruk.

Kwam alweer iemand op ons af die interesse in hem had maar daar heeft [naam] echt geen oren naar.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:53

Ja maar dat gaan we niet doen, moet altijd bij haar zijn want ze kan het niet alleen.
Dan hebben we er ook niets aan!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 13:57

Dat is jammer ja, dan schiet je er niets mee op. Iemand anders zoeken? Buiten de vakantie's om is [naam] alleen in het weekend thuis net als jij straks. Wij hebben iemand die zo'n twee keer per week rijdt en dan proberen wij het paard nog een keer te longeren. Op die manier blijft de conditie wel in orde.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:52

Percy: De B heeft geen dressuur. Wij hebben dus alles op zondag. :)
Super van Caressa.. en wat een boef die Daimler haha! Moet zeggen dat die van mij ook totaal geen geduld heeft en ik daar dan ook voor moet oppassen. Misschien worden ze ooit nog verstandig.
haha die shetlander!! :')

Jeetje mirthe!! Jij bent echt een brokkepiloot ofniet?? Wel super van je prijzen :)

Mette: Leuk compliment idd!
Valt me trouwens op dat je eigenlijk nooit op anderen reageert. Vind het leuk om je verhalen en vooruitgang te lezen, maar misschien is het ook leuk als je kort op anderen reageert :o

Neesa: Lekker druk!! Maar idd, leuk om je paard dan zoveel te zien. Toch anders dan dat je er een keer per dag komt.

Ik ga vanavond nog even een paar sprongetjes maken en dan hoop ik dat ie klaar is voor Ede morgen! :)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:57

Jaa maar alles wat ik zeg wordt toch verkeerd opgepakt ook als k et goed bedoel maar zal wat meer reageren op jullie. :+

Veel plezier in ede! Zal wel lekker warm worden!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:07

Ze voorspellen ook veel regen volgens mij, dus zal idd of erg benauwd worden of heel nat :(
Heb jij nog crossen opgegeven met Epke?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:13

Nee sgw ermelo was de laatste wedstrijd samen. :(