[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:24

_Noor schreef:
:')

Weet jij of ze nog nieuwe dingen hebben in Westerbork Saar? :)
En mag ik jou ook boeken voor een buitenritje zaterdag? <<)

Nee! Wou vandaag gaan kijken maar toen ik klaar was met rijden in de binnenbak daar sneeuwde het weer dus ben snel naar huis gegaan.
Zal binnenkort eens spieken ;)

Waterbak wordt trouwens wel anders! En verder heb ik op het einde wat andere hindernissen gezien maar tot nu toe was het gewoon simpel aan recht an recht toe bomen hindernissen zeg maar :+

En natuurlijk mag dat, gezellig :D

Sannnn

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:31

Pfft, ik had mijn inschrijving voor Etten Leur klasse B paarden op 27 januari verstuurd... Sta ik nu nog gewoon als 10e op de wachtlijst. Echt gewoon niet leuk meer. Positieve is wel dat ik nu wel een reactie terug heb van EL en weet waar ik aan toe ben.. Jammer genoeg duurde die reactie een tijdje waardoor nu WB ook vol is. Daar hoef ik dus ook niet meer heen... :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:34

@ Sann ik zou wel opgeven voor wb. Misschien dat er een extra groep komt op de andere dag.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:57

Sannnn, opgeven hoor!! Als er genoeg op de wachtlijst staan, doen ze ook een groep B-paarden op zondag, dus geef je op, dan heb je nog een kans. (en hier thuis ook eentje die dan weer meer kans maakt)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:05

Sannnn schreef:
Pfft, ik had mijn inschrijving voor Etten Leur klasse B paarden op 27 januari verstuurd... Sta ik nu nog gewoon als 10e op de wachtlijst. Echt gewoon niet leuk meer. Positieve is wel dat ik nu wel een reactie terug heb van EL en weet waar ik aan toe ben.. Jammer genoeg duurde die reactie een tijdje waardoor nu WB ook vol is. Daar hoef ik dus ook niet meer heen... :+

Hm.. toch maar even achteraan gemaild want ik krijg er inmiddels toch wel de zenuwen van :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:20

waar achteraan Splash?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:28

Mijn inschrijving voor Etten-Leur. Na wat ophef op bokt heb ik me op 12 december al opgegeven. Toen ook echt contact gehad (want ik heb toen gevraagd waarom ze in vredesnaam al inschrijvingen accepteerden). Op de dag dat de inschrijving open ging heb ik nog geïnformeerd of mijn inschrijving van december nog gold en als dat niet zo was dat ik me dan als nog wilde inschrijven. Daar heb ik niks over gehoord. En daar heb ik nu maar achteraan gemaild aangezien ik de zenuwen kreeg. :o

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:34

rot dat het allemaal zo hectisch is met inschrijven, en dat de oplossing, de 10-wekenregel, niet door alle organisaties gehanteerd wordt. Dat zou denk ik veel rust geven.
Zelf kreeg ik ook al een inschrijving binnen. Ruim 6 maanden voor af!!!!!! Dat slaat echt nergens op. Startgeld was ook al over gemaakt. Vraagprogramma is nog niet eens ingestuurd.... laat staan goedgekeurd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:35

De 10 weken regel was toen nog niet afgesproken, maar los daarvan vond ik het belachelijk dat de inschrijving toen al open was. Daarom heb ik er ook wat van gezegd (ja wel netjes en niet zoals ik het hier heb neergezet :D )

Maar los daarvan wordt de 10 weken regel inderdaad niet door alle organisaties gehanteerd.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:25

Sannn: Gewoon WB opgeven hoor!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:44

Haha, heb net een springwedstrijd hier in de buurt opgegeven onder voorbehoud. Dat kon gelukkig. Maar ik zal nog eens even nadenken over WB. :)

EL spande wel de kroon... Je al kunnen inschrijven voordat de definitieve kalender er was.. :n

Vind dat B zonder dressuur wel ideaal. :D Ga nu lekker naar Renswoude en naar Snorrewind zonder dressuur, scheelt hoop rotzooi meenemen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:33

Ik had vorig jaar ontheffing voor mijn Lhc ivm zogende merrie. Jammer was wel dat veel organisaties er niet aan mee wilde werken. Ik vond het ook erg fijn en zeker met hc starten rijd je toch niet voor de prijzen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:00

de dames hier slaan juist de crossen zonder dressuur over, vinden ze niet leuk, "hoort er bij" aldus de dames en zo voel ik het ook. Hoewel we met deze regel bij het vorige paard misschien wel heeeeel blij geweest waren.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:10

texelse schreef:
de dames hier slaan juist de crossen zonder dressuur over, vinden ze niet leuk, "hoort er bij" aldus de dames en zo voel ik het ook. Hoewel we met deze regel bij het vorige paard misschien wel heeeeel blij geweest waren.

Voor jullie snap ik het opzich nog wel, jullie hebben eigenlijk altijd heel veel reistijd en lange stukken om te reizen. Renswoude is voor ons iets meer dan een half uurtje, dus niet zo heel ver. Ja, om dan naar een cross te gaan die 2 uur rijden is, is een beetje dubbel natuurlijk. Ik start dus wel zonder dressuur, al start ik liever met. Paardje is dressuurmatig wel lekker voor elkaar dus zou ik wel leuke punten kunnen rijden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:12

Texelse, als ik voor punten zou rijden zou het anders zijn. In het M heb je niets te kiezen, maar voor een hc start vind ik het wel erg prettig. Zeker als je een zogende merrie hebt en een paar uur later weer moet jureren ;)

Moet ik het weekend nog vrij houden, kan zoiezo niet bij jullie starten.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:17

Ik heb precies hetzelfde suikermeisje! Ik vind dressuur er ook bij horen en rij dus liever compleet, maar Renswoude is zo dichtbij mij... en aangezien ik nu gewoon veel crossmeters moet maken voor zijn ervaring ga ik die wedstrijd natuurlijk niet ervoor laten...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:20

Roos, natuurlijk is het heel fijn in bepaalde omstandigheden om geen dressuur te hoeven rijden, zoals toen met Rabette.
SM: de reisafstand is niet eens van zo'n groot belang denk ik, het zou enorm in tijd schelen als er niet gedressuurd wordt, maar gevoelsmatig lijkt het niet compleet zonder dressuur.

@Roos, graag het weekend vrij houden ja, ik dacht eigenlijk dat dat al afgesproken was... Woensdag hebben we de "aanslingervergadering", dus dan gaat het langzamerhand weer beginnen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:28

texelse schreef:
Roos, natuurlijk is het heel fijn in bepaalde omstandigheden om geen dressuur te hoeven rijden, zoals toen met Rabette.
SM: de reisafstand is niet eens van zo'n groot belang denk ik, het zou enorm in tijd schelen als er niet gedressuurd wordt, maar gevoelsmatig lijkt het niet compleet zonder dressuur.

@Roos, graag het weekend vrij houden ja, ik dacht eigenlijk dat dat al afgesproken was... Woensdag hebben we de "aanslingervergadering", dus dan gaat het langzamerhand weer beginnen.

Ik wist het niet zeker meer, ging er wel vanuit, maar er is nu natuurlijk eea veranderd. Ik had wel met Piet eventueel wat geregeld :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:31

De dressuur hoort er inderdaad ook bij Texelse, ben ik het mee eens. :j
Voor mij is het ook puur gemakzucht dat ik het niet doe... En ook tijd, maar dat komt omdat ik ook nog een paard op 3 kwartier afstand van huis heb staan waar ik ook heen moet op de dagen dat ik met de ander een SGW start.
Scheelt voor mij ook dat ik niet rij voor de prijzen maar voor de ervaring van het paard. Die ervaring moet ze vooral krijgen in de cross. Dressuur rijden voegt daarom voor mij niet zoveel toe. :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:22

Tuurlijk begrijp ik het starten op een sgw zonder dressuur, en de dames hier zullen het misschien ook wel een keer doen, maar gevoelsmatig is het dan niet klaar.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:48

Vind ik ook Texelse, gevoelsmatig hoort de dressuur er echt bij. Maar aan de andere kant ben ik wel weer blij met de extra deelnemers (dus extra startkansen) die mee kunnen doen als een wedstrijd zonder dressuur wordt verreden. Het is dus een beetje een dubbel gevoel..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:06

precies! Alleen een beetje vreemd dat de wp-regeling voor de B hetzelfde blijft. Dus zonder dressuur, doet de dressuur er niet toe, en met dressuur moet je minimaal 165 halen om je wp te laten tellen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:56

texelse schreef:
precies! Alleen een beetje vreemd dat de wp-regeling voor de B hetzelfde blijft. Dus zonder dressuur, doet de dressuur er niet toe, en met dressuur moet je minimaal 165 halen om je wp te laten tellen.

Dat vind ik ook zo bijzonder.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:58

Sannnn schreef:

Te gek voor woorden... Ik ga ook nog maar een X mailen of ik er nu wel of niet bijzit! Al 3x gedaan maar nog steeds geen antwoord!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:06

Ik heb vandaag wel antwoord gekregen naar aanleiding van mijn mail van gisteren. (Overigens wel apart > voor zover ik nu kan zien kom je op de startlijst)