[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:08

Renske --> Wis B, Na en Sk weet ik alles van! Daarom heb ik ook nog steeds mijn HAVO niet gehaald.. maar ik ben naast het MBO nog steeds braaf bezig met Natuurkunde en hoop na het examen Natuurkunde in mei nou eindelijk is mijn Havo diploma te hebben!

Lielle --> Wat een gave foto's!

Simmie --> GEFELICITEERD!!!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:15

Simmie; gefeliciteerd!
Marieke; dat is balen zeg!! Britt kan ook zo goed bijten, gelukkig maakt ze meestal haar touw niet los..
Lielle; wat een mooie foto's!
Ik ga zo nog even rijden, zou in een bak gaan rijden, maar die is bevroren, dus ga nog even buiten rijden, wel met reflecterende spullen enzo

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 17:57

Daar ben ik ook weer, het was heel vreemd vanmiddag met Madine.
Ik ging de wei in en ze stond gelijk helemaal in de hoek en helemaal te briesen. Toen ben ik maar blijven staan en ze draafde de hele tijd heen en weer, dan ging ze staan poepen en briesen en draafde ze weer verder. Zo ging het de hele tijd en ik ben daar maar (huilend) blijven staan. Zo raar als je paard waar je zo'n band mee hebt ineens doet alsof je een vreemde bent. Maar ze kwam steeds dichterbij me en ik had brood meegenomen en ik hield dat steeds gewoon voor me.
Toen kwam ze op een gegeven moment dichtbij me en pakte ze het brood. Daarna ging ze weer weg maar ze kwam weer en toen kon ik haar steeds brood blijven geven en op een gegeven moment heb ik haar vastgepakt aan het halster. Daar reageerde ze goed op en toen heb ik haar maar meegenomen naar stal. Wel met een flink risico want ze had natuurlijk ineens weg kunnen springen en op mijn teen kunnen gaan staan maar ik wou het gewoon. Ze liep braaf met me mee en ik heb haar op stal gezet. Ze liep steeds heen en weer en overal naar luisteren.
Even later heb ik haar nog wat suikerklontjes gegeven en heb haar geprobeerd te kalmeren, dat ging wel aardig. Toen heb ik maar een borstel gepakt en heb haar rustig geborsteld, dat ging ook goed maar ze liep wel steeds weer heen en weer. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval weer wat met haar kon en mijn vader denkt ook dat ik het zo moet aanpakken.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:00

Hoi! Ben ik ook weer!!
Ik heb vanavond ski les! En ik voel me niet zo lekker!
Maar ik heb morgen ook wedstrijd dus moet wel goed blijven!

En ik ben naar de bank geweest om mijn pin pas te blokkeren! weet echt niet waar hij si! Heb alles al op de kop gehaald! Nou ja over anderhalve week heb ik als het goed is een nieuwe pas en pincode!

Andrea--> Apart! Maar wel goed dat ze later wel kwam!

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:17

idd een vreemd verhaal!!!
maar gelukkig dat je madine wel kon pakken!
Maar wat zou er gebeurd wezen?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:19

Andrea: wat raar dat ze zo blijft doen. Inderdaad gewoon geduldig blijven oefenen.
Simmie: Gefeliciteerd!

Over een pechweek gesproken.... Hier is het ook een en al pech!
Meisje wat mij helpt met stallen mesten e.d. moet daar mee stoppen ivm rugpijn. Sta ik er nu dus alleen voor!
Rebel heeft haar kogeltje verdraaid op harde bodem, dus kreupel! Alive moest voor het eerst naar de smid en deed zo moeilijk dat hij zijn kont heeft opengehaald aan een halsterhaak, 5 hechtingen!

Wat mij betreft gaat deze week extra snel om!

Sjaan: wat een lekker ding die Urbie!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:29

leuke foto's Lielle!! erg indrukwekkend!

JJ: zo das nog eens een pechweek sterkte ermee!!

andrea: jeetje wat gek zeg!! kan me voorstellen dat je het ff niet meer weet op zo'n moment!! maar wel super dat je haar hebt mee kunnen nemen en haar kunnen poetsen!!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:45

Andrea --> wel weer ee stapje in de goede richting

Lielle --> Echt vet mooie foto's! Lijkt wel of ze uit een boek komen!

JJ --> pff..dikke pech.

Hebben jullie een tip voor mij. De 3-jarige (onee 4 ) Polansky (Virma) is niet vooruit te krijgen. Opzich loopt ze wel, maar je moet bezig blijven om dat voor elkaar te houden. Ik vind het heel vreemd, want in de omgang is ze heel oplettend en vooral erg snel als ze bijvoorbeeld iets ziet of wat hoort.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Met een dressuurzweep rijden. gaat opzich wel redelijk, maar je moet steeds wel een tik geven.
Gewoon niet drijven en als ze dan terugkomt een keiharde schop geven en dat steeds weer. Ook al geprobeerd om telkens een beetje been te blijven geven.
Oplossingen?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:50

renskek: Misschien is nog wat te slap? Wij hadden dat vorig jaar ook met een 3 jarige. Nu is ze jaartje verder en speedy gonzales met enorme werklust. Wij hebben haar een tijdje kort maar fanatiek gelongeerd om haar wat sterker te maken.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:07

@andrea: fijn dat het beter gaat .. hij moet echt weer vertrouwen en alles in je krijgen. gewoon zo doorgaan.

@ jj : wij hadden ook een paard.. een grote.. en die had steeds wat (been in draad, kreupel) en is er dus weinig mee gedaan. en nu is hij veel sterker geworden en loopt hij veel beter

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:17

@Simmie: van harte gefeliciteerd met je Moddie schap!

@ Marieke: (ik moest trouwens erg lachen om je opmerking over Rex)

@Gomir

@Jolly:

@ Vief: ghehe, een zadelbontje aanzien voor een echt schaap...

@Sjaan: leuk bijrijdpaard heb je

@Canter: welkom bij de club van flying (jumping) mothers

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:20

@ bento: jah mijn hond zzag mn bontje voor een echt schaap aan ,, ik was heeel boos. Ik had hem net 1 dag
haha

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:27

Pas maar op dat ie je mooie nieuwe bontje niet verslindt...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:30

@ Miss_jumpy, ik denk niet dat het onverstandig is om nog een weekje rond en diep te rijden, maar als het dan nog niet over is zou ik denk ik toch nog een keer terug gaan naar de fysio, misschien sowieso wel fijn?
Ze kunnen wanneer ze last van iets hebben, namelijk ook wat anders te zwaar belasten omdat ze het pijnlijke willen ontlasten. Goh.. wordt wel heel warrig volgens mij

@ Anja, wat een schattig veulentje zeg : ))

@ Scum, leuk dat je een nieuwe auto hebt
En wat fijn dat je springles zo lekker ging

@ Anthea, wat fijn dat het alweer zo’n stuk vooruit is gegaan
Wel slim dat je haar eerst toch in de wei gaat zetten, vind het altijd zo stom als mensen gelijk weer gaan beginnen als het er weer beter uit ziet

@ Lielle leuke foto’s

@ Simmie, je moet je avatar wel weer snel terugkrijgen hoor, anders herken ik je al helemaal niet meer

@ Andrea, wat fijn dat Madine uiteindelijk wel het vertrouwen had om gewoon met je mee naar de stal te gaan. Ik kan me voorstellen dat je moest huilen als je daar zo in je eentje in het weiland staat, met een paard die opeens je paardje niet meer is..
Maar ik denk inderdaad dat je het zo moet oplossen.
Heb net even naar je Word-vraagje gekeken, wist ook nooit hoe ik het moest veranderen, bleef ook altijd maar op schift+enter drukken

@ MM, leuk dat je zo skiles hebt! Hoop dat je je alweer wat beter voelt. Alvast veel succes voor morgen
Slim dat je je pinpas toch maar hebt laten blokeren. Lijkt me wel even wennen zo’n andere code

@ Jollyjoker, wat balen van Rebel. Ik heb ook zo’n best dat bang is voor de smid..

@ Renkek, ik zou denk ik toch met het zweepje blijven rijden (misschien een tik achter je kuit geven?) en misschien wat meer overgangen proberen te rijden, dat als ze nog wat slapjes is ze niet heel lang achter elkaar hoeft te draven/galopperen.
Trouwens nog een leuke foto van Piet

@ Kimdepim is het gelukt met de stallen

Toen ik zonet bij Sambal kwam was hij helemaal zeiknat
Ik schrok best wel, was natuurlijk even niet bij hem geweest. Maar hij was gelukkig niet ziek, was wel blij dat ik nog even was gekomen, anders had ie de hele nacht klef onder zijn dekentjes gestaan.
Even naar Erik (eigenaar) geweest en die zei dat ze pas om 12.00 naar buiten waren gegaan en dat ze maar weer wat eerder op stal waren gezet omdat ze zo raar aan het doen waren

Maar heeft PP nu al weer een Ban??
Of was dat nou oud nieuws
Heb alles een beetje schuin bijgelezen

Ga nu eerst even een spelletje met mijn broertje doen en wat eten.
Morgenochtend lekker naar de manege in Bathmen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:40

Lielle, dat zijn hele mooie foto's.

Andrea, heel vervelend. Ik zou zo ook niet weten waarom Madine zo onrustig is. Ik denk wel dat je het op de goede manier aanpakt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:43

andrea: wat naar dat madine nog steeds zo angstig, omdat je toch zo'n band met haar had. maar gelukkig gaat het al wel wat vooruit

Lielle: leuke foto's

renske: dat heb ik ook met die net 4 jarige

marieke: dat is balen zeg, stoute Rex

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:46

Bento1988 schreef:
Pas maar op dat ie je mooie nieuwe bontje niet verslindt...

hhihi
idd.. nou hij komt niet meer in de buurt

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:47

viefje: jah is gelukt hoor
sambal is ook een gekkert nog gereden??

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:14

Andrea: echt klote, ik denk wel dat je het zo goed aanpakt, komt vast helemaal weer goed!

Mijn les gaat vanavond niet door, dus ik zit verplicht op bokt

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:32

Hahaha verplicht bokken

Nou echt gereden heb ik niet Kim, de bak was nog half bevroren
Ben toen maar op het paadje tussen de weilanden gaan rijden

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:44

andrea, wat vreemd dat Madine nog zo overstuur is. Ze is vorige week dan heel erg geschrokken. Maar je bent zo wel weer op de goede weg om haar vertrouwen weer te winnen.

Vief, volgens mij bedoelde je Boornbergum. Daar hebben ze idd een leuke ruitesportzaak met goed kwaliteitsspul. Leuk gelogeerd bij Kim?

Vanmiddag lekker Keessie gereden, maar had het wel errug koud. Tijdens het rijden wel weer wat opgewarmd natuurlijk. Vanavond nog met de Indoctro naar springles.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:02

Wat ben je weer fanatiek RK

Ik ga gewoon naar Wanroij het weekend. Het was geen enkel probleem als ik met de merrie mee wilde doen, als ik maar een combinatienummer had
Otje loopt alweer een stuk beter, hij heeft zich dus wsl gewoon verstapt 's middags. Die is met een ruime week wsl wel weer rustig aan de gang

Lielle: leuke foto's zeg!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:08

goed nieuws Gomir!!
leuk dat je met die merrie gaat

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:10

reeskees schreef:
andrea, wat vreemd dat Madine nog zo overstuur is. Ze is vorige week dan heel erg geschrokken. Maar je bent zo wel weer op de goede weg om haar vertrouwen weer te winnen.

Vief, volgens mij bedoelde je Boornbergum. Daar hebben ze idd een leuke ruitesportzaak met goed kwaliteitsspul. Leuk gelogeerd bij Kim?

Vanmiddag lekker Keessie gereden, maar had het wel errug koud. Tijdens het rijden wel weer wat opgewarmd natuurlijk. Vanavond nog met de Indoctro naar springles.

Ja, die bedoel ik
En het logeren was leuk

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:19

Ik ga zo ook nog even rijden (in de binnenbak )
Ik had om 20:00 uur afgesproken op stal, maar hubbie is nog niet thuis. De kleine meid ligt al lekker onder de wol, maar kan niet weg tot hij thuis is

Fijn dat je met de merrie mee mag doen, Gomir