[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:45

Nou Bento, jij ook gefeliciteerd

straks komen missmuts en miss-Jumpy nog.....volgens mij heeft al dat overleggen/afwegen/advies vragen/ tactieken bespreken hier op bokt nog effect ook

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:53

marieketencate schreef:
Goed zeg GvdT!! Gaat goed dus met alle bokkers

ik vond trouwens die dierenarts gister wel een lekker hapje , pico ook geloof ik, want die stond maar met haar kont te draaien toen hij bij der kwam...ze beet mij zelfs in mijn arm om alle aandacht voor zichzelf op te eisen

Nou Marieke, dan was het zeker een andere DA dan vandaag
Vandaag geen lekkere hapjes

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:58

Gvdt en Bento; jullie ook gefeliciteerd!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:10

Bento ook gefeliciteerd!!!!!!! De bokkers hebben het goed gedaan zeg!

Ik ga zo maar is even lekker stappen, heb dr zin in!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:48

Lielle gefeliciteerd met je verjaardag (zo dat kan ik niet meer vergeten
De rest leuke verslagen en allemaal lekker gereden en geen stomme dingen meegemaakt ofzo Ook gefeliciteerd met de prijzen..
Hoorde net van een medebokker dat ze zo lief was om m'n derde prijsje mee te nemen was ik dus nog derde met de dressuur geworden

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 21:56

Ook mijn verslagje (kort, want ben net thuis en helemaal kapot ): vroeg op, heenrit viel mee in tijd (bedankt voor de tip, Simmie!), cross gelopen. Dressuur ging goed (duhh), 170 punten. Met springen ging ik in de fout: ik werd meteen na hindernis 1 uitgebeld: ik bleek de startlijn niet correct gepasseerd te hebben...stom stom .... Gelukkig mocht ik van de jury opnieuw beginnen... Helemaal foutloos. Doordat de bodem zo slecht was, kwam Oeste zelf al mooi terug in tempo.

En toen de cross: het ging geweldig!!! Ik kon Oeste goed laten lopen en mooi in balans boven hem blijven. Bij het crosslopen vond ik de boot en het puntje vrij pittig overkomen, maar ik heb alles rechtdoor gedaan en dat ging super! Na de finish ben ik (heel Penny) van Oeste afgesprongen en om zijn hals gaan hangen van vreugde/liefde/kick.

Ook ik ben tweede geworden. In alle drie de B-ringen worden de tweede plaatsen ingenomen door SGW mutsen , naast de andere prijzen...

Ik voel me helemaal klaar voor de L in Gorssel.

Leuke foto's, Simmie en Lielle en nog gefeliciteerd. Ik had nog wel aan je gedacht, maar vergeten je te feliciteren.

Ik zal morgen op de rest reageren.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:01

wat een mazzel dat je gewoon overnieuw mocht beginnen met het springen!!!
Gefeliciteerd hoor

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:08

Iedereen gefeliciteerd met de prijzen en winspunten in L dam.

Ook de jarige gefeliciteerd.
Heb alleen gedressuur in de M.Ging best oke voor zijn doen.
Mijn zusje heeft in het Z gereden ook nog gesprongen maar het terrein vonden wij te slecht. (hij is net hersteld van een peesblessure) dus dat risico namen wij niet. Dus zij start weer in Varseveld.

Dus toen zijn we maar lekker naar huis gegaan.
Zijn we om half 4 snachts aan gereden en om 16 uur waren we weer thuis...Gezellig rondje Nederland gehad.

Op naar Gorssel !!!

Nou ja volgende keer meer geluk met het weer en terrein....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:18

Gefeliciteerd missmuts en bento! Goed gedaan hoor! En zeker mazzel dat je overnieuw mocht beginnen met het springen. Als je een zeikjury had gehad, had je weer naar huis gekund.
Is mijn stalgenootje een keer overkomen (ze passeerde de finish niet correct en mocht dus niet crossen) heel flauw. Zelfs hc de cross in mocht niet.
Op naar Gorssel in het L!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 22:48

Ik ben ook weer thuis, pfff, echt moe!!

Ik ben helemaal happy, heb mijn eerste winstpunt van het seizoen binnen!!!!!!

Dressuur ging redelijk, ik liet Os een beetje op zichzelf lopen, dus het was niet superspectaculair, maar nu wel rustig en in balans, 170 pt (geen idee van plaats?).

Springen super, losspringen was al heel fijn, lekker gretig en in parcours zonder moeite foutloos.

En in de cross super, Os pakte vanaf hindernis 1 al goed aan, lekker voorwaarts en gretig. Ik was wel zenuwachtig, dus had tegen iedereen verteld dat ik vandaag als training ging doen! Veel bekenden, dus al die mensen die staan te kijekn, dan wil je het wel graag goed doen. Mijn moeder zat bij hindernis 3, mijn zwager bij de een na laatste, du dan wil je helemaal goed gaan (zeker bij mijn moeder, want die zit toch al te zweten, liever kijkt ze niet!).

Maar heel fijn, heuvels goed, haaientand net als marieke als volte, dus gelijk goed richting volgende hindernis, (die een aantal mensen, zelfs in Z vergeten is!!!) beetje domme afstand in dubbel omdat ik Os teveel tegenhield. Verder punt genomen, want ondanks alle problemen die ik heb lukken de punten altijd, daar is Os wel erg goed in. Alleen hij zag niet dat daar een touw achter hing en we rechtsaf moesten, dus ik moest even aan mijn teugels hangen, zodat we wel wat weggleden. Verder tot water, daar goed in. Toen dacht ik net als GvdT, ik ga voor foutloos, ik doe niet de boot maar het alternatief. Daarvoor moest je omdraaien en terug richting watr springen. Stopt Os!! Super lage hindernis... Daar baalde ik echt van, misschien had ik beter gewoon rechtdoor kunnen gaan. Nou ja, 1 weigering maar fijn gevoel!

Ik deed verder alle prijsuitreikingen klaarleggen enzo, maar nu mocht ik zelf de 6de prijs halen, dus netjes in publiek gaan staan!! De andere B ringen hadden 20 starts en de mijne 21, dus 6 prijzen, leuk!!

Missmuts, er zijn er veeeeeeeel niet door de start gereden met springen, zelfs hgister in Z paarden!! Vandaag kwamen dar meer mensen achter, bij L pony's heeft dat tot veel protesten en vervelende boze ouders geleid!

Marieke en simmie, ik heb jullie helemaal gemist gister!

Bento en GvdT, stijljury's zaten bij haaientanden en picknicktafel!

Lielle, ik ben gister je verjaardag ook al vergeten!!!! Als nog gefeliciteerd!!!

Fotograaf was marcel knapen en nog een of twee andere van www.paardenfoto.nl. Andere fotograven weet ik niet, maar zou kunnen, niet bij organisatioe bekend iig.

Ik heb ook foto's maar nog niet online, komen nog wel!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:25

Nou, beide Missen ook gefeliciteerd! Kei leuk om jullie positieve verslagen te lezen!

Iets voor mij reed een meisje bij het springen ook niet door de startlijn, en zelfs toen ze opnieuw mocht beginnen had ze het niet door....de jury riep al: "en nu rijd je weer verkeerd, maar goed, ga maar door" ....het eerste waar ik naar kijk bij parcourslopen is de startlijn (maar het had mij ook kunnen gebeuren, want ik had het parcours niet gelopen )

Ik was dus met Rex blijkbaar ook 6de....sorry dat ik mijn prijs niet heb afgehaald Miss_Jumpy......ik dacht met 4 balken niet meer bij de prijswinnaars te zitten...voortaan toch maar even wachten dan!

Wel grappig (voor mij dan he )...ik ben met 4 balken en beetje tijdsoverschrijding op dezelfde plaats geeindigd als Lielle terwijl zij helemaal foutloos was en de dressuurpunten niks scheelden...ik zat dus blijkbaar in een "slechte" ring...

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:29

zoo, al jullie verslagen zitten lezen! echt super hee
Ik was er vandaag als toeschouwer en zag Bento voorbij schieten in de cross. Heb geen sgway for life logo's gezien en herken helaas nog niet veel sgw mutsen maar vond het wel weer een geslaagde Vlietland! (baalde dat ik zelf nog niet kon starten )
Wil wel de sgw in Lisse rijden. Weet iemand hoe die is tegelijk met sgw Heino, ehhh24 september

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:39

missmuts en missjumpy; ook jullie gefeliciteerd
leuk zeg, als je bijna iedereen kunt feliciteren!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:51

marieketencate schreef:
Ik was dus met Rex blijkbaar ook 6de....sorry dat ik mijn prijs niet heb afgehaald Miss_Jumpy......ik dacht met 4 balken niet meer bij de prijswinnaars te zitten...voortaan toch maar even wachten dan!

Nou, ik denk dat je niks gemist hebt... Wij baseren de prijzen op het aantal starts in de dressuur, en dat waren er in jouw ring 19, dus toch 5 prijzen. Anders had ik hem wel opgestuurd hoor, maar het viel me zaterdag al op dat je er net naast zat!

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:04

marieketencate schreef:
....het eerste waar ik naar kijk bij parcourslopen is de startlijn (maar het had mij ook kunnen gebeuren, want ik had het parcours niet gelopen )

Dat ga ik vanaf nu dus ook doen (en ik had wel parcours gelopen, maar er gewoon niet op gelet)

Dank jullie wel, ik ben nog steeds zó blij.

Miss-jumpy, het was trouwens errug goed georganiseerd en de cross was heel mooi. Complimenten aan de organisatie.
Wat voor een protesten waren er nou gister?

Ik was de enige die met logo reed Kom op dames!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:12

miss_jumpy schreef:
marieketencate schreef:

Nou, ik denk dat je niks gemist hebt... Wij baseren de prijzen op het aantal starts in de dressuur, en dat waren er in jouw ring 19, dus toch 5 prijzen. Anders had ik hem wel opgestuurd hoor, maar het viel me zaterdag al op dat je er net naast zat!

Ah, nou gelukkig maar...ik voel me altijd zo ongeinteresseerd als ik mijn prijs niet op kom halen, maar in dit geval had ik echt niet verwacht nog zo hoog te eindigen...

Cross was inderdaad erg gaaf, mooie aangeklede hindernissen en leuk voor de toeschouwers dat de lussen steeds over het hoofdterrein lopen!
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 22-08-05 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:13

De beide missen ook proficiat + Bento natuurlijk Bokt rules *pompom smiley* En iedereen bedankt voor de felicitaties

Startlijn kijk ik idd ook altijd na bij het parcours lopen, net als de finish trouwens. Wel een erg aardige jury dat ze je opnieuw lieten starten. Ik ben ooit op een kampioenschap (met de moeder van Raimaer) uitgesloten (en ik was aardig favoriet) omdat ik voor de bel startte in de barrage Jury had wel ook zitten slapen, ik heb gegroet, rustig aangegaloppeerd, grote volte gereden en ben toen pas begonnen. En dat hebben ze allemaal niet gezien

Patsmu, ik miste je al; ze riepen je nl om.

Marieke, dat was idd een leuke DA
Miss_jumpy, ook van mij complimenten voor de wedstrijd. Goed geregeld (begeleiding van de hindernisrechters was ), mooie hindernissen en een prettige sfeer. Volgend jaar zijn we er weer

En nog een keer de oproep wie er 3 september in Lunteren wil trainen met Rob Ik zal Bianca en Julia wel bellen.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:17

Ik denk er nog heel even over na (over die training dan, niet over die DA ). Op zich vind ik een training niet zo erg nodig, de week erna is Gorssel alweer, maar er liggen wel wat greppels die bij Rex nog niet vlekkeloos gaan....hmmm... moeilijk!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:19

Ik ben er iig niet, zit dan in Burghley Maar ik ga nog wel een keer bij Rob thuis rijden, denk ik.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:31

Ik zie trouwens bij de uitslagen mensen met 40 strafp. in de cross door hindernisfouten. Dat kan toch niet? 4 x weigeren is toch uitgesloten? Of welke manieren zijn er nog om zoveel strafp. te halen?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:37

Ik ben wel benieuwd welke dierenarts jullie bedoelen?? Ik heb voor mijn eigen paarden ook altijd die kliniek, maar de meesten dierenartsen daar zijn toch wel richting 50...? Of jullie moeten daar van houden natuurlijk

Al bedenk ik me net dat tegenwoordig een van de zonen ook in de praktijk zit, die heb ik nog nooit gezien Nou ja, binnenkort moeten de paarden geent worden dus ik zal er eens op letten!!!!

Bedankt voor de complimenten! Hindernisjury's worden bij ons ook altijd zeer zorgvuldig geinstrueerd!

Van die start in het springen, dat er 1 in de L tot twee keer toe opnieuw mocht beginnen vond ik wel wat overdreven.....

De problemen begonnen bij de B-paarden. Een uit mijn ring was begonnen en gooide een balk af. Toen mocht hij opnieuw beginnen omdat hij niet door de start was en reed foutloos. Er is toen protest gemaakt dat hij foutloos was. De federatievertegenwoordiger is bij de springjury langs gegaag om te vragen wat er aan de hand was en hoorde toen dat er veel mensen niet door de start gingen en opnieuw mochten beginnen. Daar was hij het niet mee eens, dus de jury mocht dat niet meer doen. Dat was halverwege de L-pony's. Er had al een meisje gereden die dus ook opnieuw mocht beginnen van de jury, maar die later toch gedisk. is. Die heeft protest ingediend en dat is toch maar toegewezen, want anders is het toch wat oneerlijk, ze mocht van de jury door en er waren er al veel voorgegaan. Maar zij won en werd regiokampieon. Vervolgens gaan de andere ponyruiters (ouders)in protest dat haar protest werd goedgekeurd, want die schoven allemaal 1 plek op.

Die protesten zijn niet goedgekeurd, dus sommige van die mensen hebben nu klacht ingediend die wij door moeten geven aan de KNHS, voor 37,50 euro!!

Maar echt belachelijk die reacties, die ouders maakten opmerkingen als, we zullen zorgen dat ze nooit meer kan rijden, en de volgende keer laten we die pony schrikken, bla bla bla. Het werd dus erg persoonlijk gespeeld allemaal! Echt vreselijk, het is geen nationaal kampioenschap hoor mensen!! Die ouders zijn echt vreselijk, mijn ouders zouden vroeger gezegd hebben, kom, we gaan naar huis, wees blij met je eigen rit!!

Hierdoor liep alles vreselijk uit en werd de rekenkamer opgehouden, zodat ook de oefencross paarden en pony's erg lang op uitslag moesten wachten!

Ik denk zelf dat ze zaterdag na de eerste ring de start hadden moeten veranderen, want als er zoveel fout gaan... Daar zit je toch ook niet op te wachten!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:38

missmuts schreef:
Ik zie trouwens bij de uitslagen mensen met 40 strafp. in de cross door hindernisfouten. Dat kan toch niet? 4 x weigeren is toch uitgesloten? Of welke manieren zijn er nog om zoveel strafp. te halen?

1 keer vallen en twee keer weigeren.

En de tweede weigering op dezelfde sprong, geeft dat niet 20 strafpunten??? Anders weet ik het inderdaad ook niet??
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 22-08-05 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:40

een keer twee weigeringen op dezelfde hindernis ( 10 + 20 ) en een weigering op een andere (10) wordt totaal 40

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 08:47

ah, ik wist niet dat een tweede weigering 20 strafp. is.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 09:54

Lielle nog gefeliciteerd met je verjaardag

en verder iedereen gefeliciteerd met de prijzen en goede resultaten.. leuk om te lezen dat iedereen fijn gecrosst heeft!