[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 15:02

Dat is suuuupermooi! Al paar mensen die ik ken die het hebben gedaan, is blijkbaar dik de moeite.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:13

Succes met de operatie Hanne!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:23

succes hanne

pp: nog nooit van gehoord :) ik zoek het even op. Maar Ik wil het eerst niet te ver proberen :-)
Denk dat ik stijn niet zal kunnen overtuigen om mee te gaan :) normaal gaat er een vriendin en haar vriend (allebei ook paarden mensen :) )waarschijnlijk ook mee maar je bent zeker welkom om mee te gaan :)
Op mijn bucket list staat de GR20 in Corsica. Dat wil ik echt ooit in mijn leven eens gedaan hebben :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:28

Beste wensen allemaal.

Hier was wel veel vuurwerk, Icarus was onrustig, de rest was wel heel rustig.

Mijn voornemens zijn: gewoon eens terug rijden.
Het enigste wat ik nog doe is, wandelen gaan.
Jomo staat bij Sarah en dat gaat goed, en met blits is mijn doel eigenlijk wat weg.
Ik heb de tijd op dit moment ook niet.

Veel succes Hanne.
Fijn zo trektocht, maar mij zegt het eigenlijk niet zoveel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:35

Ik kan Lapland aanraden :D Genoeg trails om uit te kiezen met verschillende mogelijkheden qua overnachten etc. Ben geen geroutineerde wandelaar en heb daar toch ook makkelijk tochten van 15-20km kunnen doen. Qua ondergrond echt heel fijn en qua moeilijkheidsgraad prima voor een beginnend wandelaar. Geen supersteile of lastige stukken enzo. Kunnen perfect met een hond gedaan worden. Alleen de hond ginder krijgen wordt wel duur grapje...

Geen last gehad van vuurwerk zover ik weet.

Iedereen ligt een beetje stil precies? De routine is hier weg en daarmee de motivatie ook een beetje eerlijk gezegd. Ik mag Icaro maar max. 3-4x/week pistewerk laten doen, incl. wedstrijd. Ben nog beetje aan het puzzelen hoe ik dat ga invullen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:09

Ook van mij de beste wensen aan iedereen en veel succes in het bereiken van je doelen en wensen.

Ik praat niet mee over wandelen en andere intensieve inspanningen, ik beperk mij tot het laten werken van mijn paarden :D .

Wij zijn nu een weekje in molenheide in Limburg. Leuke vakantie voor de dochter en ook wel voor ons, eens 5 dagen niet voor beesten zorgen, 1x per jaar moet kunnen zeker :+

In december heb ik ook niet zoveel gereden, wat weinig tijd gehad en in dec heb ik ook altijd zelf een dipje, nooit veel zin om te rijden, na nieuwjaar betert dat altijd, dan is het zomerseizoen al in zicht en aangezien ik alleen door wedstrijddoelen gemotiveerd raak...
Mijn doelen liggen niet zo hoog, door mijn nieuwe job zal het een druk jaar worden op het werk. Play wil ik graag in de B starten en hopen dat die beetje leuk aanpakt in de cross. Ny mag een jaartje L lopen en daar wil ik toch wel graag wat prijsjes rijden.

Had hier een vraag van Maya (denk ik?) voorbij zien komen over welke wedstrijden kiezen. Tja, als je nationaal wil starten, is er niet zoveel keuze denk ik, dus ik zou zeggen, gewoon alles in de B starten wat je wil. Tongeren zou mss wat zwaar kunnen zijn, maar die gaat dit jaar niet door. Waregem zal de eerste zijn en die is ook wel een van de vriendelijkste crossen.
In Ndl zijn er ook wel enkele leuke crossen, westdorpe heb ik al enkele keren gereden, vlak over de grens met Zelzate en zeker ook aanrader qua vriendelijkheid. Gaat dit jaar door eind aug denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:37

Ik ga wel wat simpele oefencrosjes meedoen denk ik, iets van 60cm ofzo. Gewoon voor de lol en afwisseling.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:56

West high land way is één van de bekendere in Europa thans :)!

de GR2 Corsica is ook een bekende!

Ik ben wel terug regelmatigere aan het rijden 3 tal keer in de week toch. Voor winston is dat voldoende nu. Nu alleen het springen weer eens zien op te pikken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:46

Mijn beste wensen voor iedereen dit jaar en veel (paarden)plezier!

Zo meerdaagse wandelingen lijken mij ookwel de moeite. Zeker in mooie landen.

Mooie voornemens toch Antonius! Ny is nog maar 6 he,veel vertrouwen opdoen in de L zal deugd doen.

Hier nog een 0 rondje met Ferro in het 1.15, was een fijn rondje, hij luisterde overal mooi. Volgende keer 120.

Hier de doelen voor 2019: met Ferro de overgang naar 125 maken, Iskander 110 springen en met Colorado wat goede klasseringen halen in het Z1. Verder gewoon veel plezier hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 23:35

Wou op 10 maart de vrije cross in Heusden meerijden, kan ik niet want eetfestijn van de club -O-

Vrijdag vertrek ik tot en met disdag naar Stockholm dus veel gaat er deze week ook weer niet gebeuren gok ik zo :')

Mooi rondje Florence, zag het op instagram. Fijne doelen ook.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:20

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Corsica of Schotland klinkt mij ook wel als een superleuk wandeldoel. Tis dat mijn vriend niet meer "zwaar" kan/mag sporten, anders had dat echt iets voor ons geweest. Zijn deze vakantie terug een weekje naar Gran Canaria geweest en ook daar heerlijk gewandeld. Intussen waren onze paarden in de veilige handen van Antonius dus dat was helemaal fijn *\o/* :Y)

Hier zonet de indoor derby in Westdorpe gereden (springen en cross 60-70, maar alles stond eerder 70-80). Was een mooi parcours met mooie lijnen in. Alleen had ik het parcours blijkbaar niet zo goed bestudeerd als ik dacht }:0 het werd dus een rondje met heel wat extra lusjes en cirkels hahaha. Supergenant. Pony was wel braaf dus tjaaa. Das dan maar het voornaamste :7 zou misschien die in februari ook wel rijden. Vorige keer pakte hij daar indoor echt niet aan, maar dit rondje gaf toch wel het vertrouwen dat we het wel kunnen, ook binnen :')

Hier niet veel paardrijddoelen. Nog wat wedstrijden meepikken, fijn trainen en misschien nog wel eens een wedstrijdje B als alles goed gaat. Voor mezelf terug trainen naar halve marathonconditie en mijn werk blijven overleven :+

edit: en oh ja: ons trouwfeest voorbereiden!!! <3 en misschien een vakantiehuisje bijkopen {:}

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:36

Amaai proficiat Lene :D! Leuke dingen op de planning!! En toch ook proficiat met het rondje vandaag :D!

Proficiat ook Florence! Dat lijken mij mooie doelen ook voor 2019 !

Hier vandaag een rondje 80 gaan springen op jumping met Wisnton, drie maand niet gesprongen, maar hij deed het heel goed. Liet zich goed rijden en had dubbel nul! Tevreden naar huis, nu proberen wat te onderhouden :).

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 20:46

Fijn van je rondje Florence!

Waaauwww proficiat lene!!! :D :D Hier dit jaar ook trouw van mijn zus, leuk die trouwplannen! <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:26

Proficiat lene *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:12

lene: proficiat met jullie huwelijk :) en met het rondje :) leuk een vakantiehuis :) waar wil je dat?

pp: jij ook proficiat met uw nul rondje :)

florence: zag er idd goed uit jou rondje :) proficiat.

hier niet zoveel te vertellen. Mijn kleine ukkie is vandaag gecastreerd in Gent. We mochten hem gisteren binnenbrengen om vandaag te opereren. Hij kon thuis niet gedaan worden omdat er maar 1 bal voelbaar was. Zo konden we niet anders dan naar gent gaan. Dierenarts vreesde al voor een buik operatie.
Daarnet telefoontje gekregen dat de operatie goed verlopen is en dat hij toch 2 gedaalde balletjes had maar 1 zat zo hoog dat je hem onmogelijk kon voelen. Dus geen buikoperatie, ben ik wel blij om. Schijnt een zware operatie te zijn. Als alles goed gaat mag hij woensdag naar huis :)

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:24

das goed nieuws niet, mila_furrie? :) toch altijd fijner dat het minder invasief kan. Alles goed verlopen?

En dank jullie wel voor de felicitaties *\o/* Nu nog exact 6 maanden, begint spannend te worden :D
En vakantiehuisje denken we richting de zee, de haan/middelkerke/oostduinkerke/bredene. Moet ik enkel nog een stal in de buurt vinden die ook eens een stal verhuurt voor een weekend/weekje ;-) Hoop ms op de stal waar ik training gevolgd heb in november. Zou ideaal zijn :Y)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:43

leuke vooruitzichten :) ik zou eerder in de ardennen iets zoeken denk ik :) spreekt mij meer aan :)

ben gisteren nog op bezoek geweest en hij zag er best goed uit. hij was net aan het eten. Mocht hij niet goed zijn zouden ze hem geen eten geven denk ik. Hij stond een beetje ongemakkelijk maar ja hoe zou je zelf zijn :p

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:46

@lene: mijn schoonouders wonen in Koksijde en ik heb mijn paard al een paar keer meegenomen en hem dan voor enkele nachten in manege ter Duinen in Oostduinkerke gezet, daar was altijd een stal vrij, nooit een probleem geweest. De manege is vorig jaar ofzo wel vernieuwd en ben er sindsdien niet meer geweest. Ligt vlak bij de duinen en paardenroute.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:37

zo chuck is weer thuis van gisteren. Hij zag er goed uit. Stapte mooi mee, flink op transport. Hij had gisteren ochtend een beetje koorts in de kliniek. dat moeten we een beetje in de gaten houden. Van morgen voelde hij niet warm aan hij eet ook goed. Wat ik wel raar vind is dat hij 2 weken op stal moet blijven. Ik heb altijd gehoord dat het net goed is om ze op de weide te zetten zodat ze kunnen rond stappen voor de zwelling en zo. iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:57

Bij de mijne was het laparascopisch en die mocht niet in een box en niet in de weide. Moest een kleine paddock van 5 x 5 ofzo voorzien met inloopstal.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:49

Super dat alles goed verlopen is MF! Ik denk dat er mss anders meer risco is op opengaande wonden mss? Goed dat het transport ook al zo vlot verloopt :)!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:09

pp: ie was stoer met zijn mammie mee :p

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 00:20

Er zullen wat wedstrijdverslagen volgen denk ik... ;) Heb Florence haar proefje in niv. 1 gezien ;)

Ik ben vandaag naar Bo*cage geweest in de I1 en I3. I1 geen topproef maar wel erggg laag gepunt (58%) en bijna laatste. :? Punten tot daar aan toe maar heb echt wel ergere proefjes gezien. :o Maar soit 'k was niet al te blij erna, dus had mij gewoon voorgenomen om de I3 als trainingsrondje te rijden.
Tijdens inrijden voor tweede proef was Luxor soms stout. Gisteren dressuurles gehad van A.ngelique en hij hing dan ook wel het varken uit. :roll: Vandaag was wel minder erg dan gisteren. :j Wel 1 keer goed geschrokken. We waren al in de andere piste in het kleiner stukje voor de wedstrijdring nog wat rondjes draven aan het draven. En opeens keek hij naar de witte blokken die klaar stonden voor de 20x60 piste. Dus zoals anders duw ik met mijn benen om hem er langs te rijden. En zoef Luxor vloog naar achteren en ging zodanig snel dat zijn eigen achterbenen niet konden volgen en hij half weg schoof met zijn achterhand... :? Nuja hem gerust gesteld en weer goed vooruit gereden. De proef zelf ging beter! 'k Was al blij genoeg dat hij niet opeens wat uit stak. Heb dus wel met redelijk goed gevoel afgesloten! :j Was niet onze beste proef maar allez gezien de omstandigheden kan ik niet anders dan tevreden zijn. ;) 15e plaats van de 36 met 64,57% denk ik.
Dus verder trainen met mijn puberaal varken. Chance dat ik hem graag zie. <3 Kwestie van doorrijden, moet meer durven. :j
Volgende week nemen we het springen weer op na meer dan 2 maanden pauze, spannend. :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:54

Hanne: klinkt alsof je hem inderdaad eens goed mag aanpakken. Was ook zeer veel wind daar, Colorado was ook erg hevig!

Hier was Colo zeer hevig, hij stond in de van al te trillen en overal rond te kijken. Eerst N1 gereden en goed begonnen, in de laatste oefening heeft hij een mega bok gegeven wat hij anders echt nooit doet. Op dat onderdeel een 5 gekregen en op gehoorzaamheid ook maar 10/20. Jammer, deze bok heeft mij een 5de plaats gekost. Nu was ik 13de, de punten lagen zeer dicht tegen elkaar. Maar sowieso zat hoger dan een 5de plaats er niet in want de jury ging na de proef aan tafel gaan zitten met enkele ruiters die meereden -O-

Daarna N2 gereden en dit ging goed, de galopwissels gaan 10x beter en kreeg hiervoor 7'ens! Enkel keertwending nog wat punten laten liggen (omdat het te vlot was? Terwijl dit bij hem totaal niet het geval is). Hier een 7de plek

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 15:37

Dat vind ik echt het rotte aan dressuur, dat jury gedeelte...

Jammer van de lagere punten en de bok! Maar een goed gevoel is altijd het belangrijkste :)

Hier gaat alles lekker. Eerste logé op bezoek en zonet mijn 2de klantje ook al vastgelegd. Erg fijn dat mensen zich blijkbaar toch comfortabel genoeg voelen om hun paarden aan mij toe te vertrouwen :D
Donderdag nog 1 examen en dat volgende week zaterdag. Dan hopelijk met die van mij er ook terug invliegen om wat ritme op te doen.