[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:17

Ja want naar steenwijk was geregeld, dat zou wel lukken maar weet dus pas sinds nu dat het naar assen is, anders had ik een andere opleiding gekozen..
Maar goed ik wacht dinsdag af, als het mooie kamers zijn en de stad is dichtbij zodat ik er een baantje kan nemen doe ik t wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:21

Of de kamer mooi is, is eigenlijk niet zo interessant. Kan je het vinden met de begeleiders en de andere internen? Dat is alles bepalend of je een leuke tijd krijgt of niet.

Heel vreemd dat ze nu in juli opeens met die wijziging komen terwijl de leerlingen al aangenomen zijn. Is niet fair.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:22

Nou dat telt voor mij wel.. In steenwijk zaten er gewoon gaten in de vloer en de badkamer was te ranzig voor woorden.. Dan ga ik niet met plezier daar wonen.. Klasgenoten zijn eigenlijk allemaal aardig dus dat moet vast goed komen..

Ja de manege is overgenomen door iemand maar waar we nu heen gaan staat ook te koop dus grote kans dat we daar ook weer weg moeten. >;)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:16

@Percy netjes gereden! wat super punten binnen voor de M. Wat handig dat Just zo braaf is je ziet vooruit gang leuk!
@mette, jij ook netjes gedaan. Leuk instructie weken, volgens mij heel leerzaam. Het kan wel zo lang stil, wel zou ik betreft voer iets minder geven anders is hij te hyper, en wel stapsgewijs training weer op bouwen als kan. Spieren moeten er wel aan wennen. O dat is wel balen dat de locatie is verplaatst.
@Madelein, nou ik vind dat jullie het netjes doen hoor. Jou houding is zeker verbeterd. Grappig, Ed denk met je mee wat het beste is hihi
@Tia, plezier!

@wij hebben vandaag springles bij een kennis, zin in.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:49

Hoi!

Percy, netjes van Caressa haar foutloze cross!
Super Mette, mooie stijlpunten!
Percy dan stonden jullie vlak voor ons geparkeerd, stond de hele tijd een vrachtwagen en toen wij weg gingen alleen nog een moeder met een kind in crossoutfit :) mooie foto
Fijn gereden Madelein! Mooie foto's! Wat heb je voor zadel?
Mette, Assen is echt prachtig! Super locatie, echt heel mooi. Vlakbij mij. Het zit vlakbij de stad inderdaad en ook vlakbij de TT hallen. Daar is eigenlijk altijd iets te doen.

Ik heb ook fijn in Ermelo gereden, heb wel vrijwillig opgegeven bij de tweede afsprong maar verder heerlijk gereden. https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 6373920871 hij vindt het zo leuk :+:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:20

Dat moeten wij dan wel geweest zijn Mistid, denk niet dat er veel mensen waren wiens paard eerder vertrokken was dan de ruiter :)
Als het een blauwe veewagen was klopt het helemaal. Ik had mijn auto er op een gegeven moment naast gezet om [naam]'s spullen over te laden. Jan ging na het verzorgen van Daimler meteen huiswaarts want die moest de volgende ochtend alweer om 6.00 uur vertrekken. Wij hebben nog even de uitslagen afgewacht.

Met welke wagen waren waren jullie dan? Moet je wel gezien hebben maar wist niet dat jij het was.

Filmpje ziet er goed uit. Waarom heb je opgegeven?

Onhygiënisch en mooi zijn natuurlijk twee verschillende dingen Mette. Kan nu niet zeggen dat de kamers op het internaat erg mooi zijn. Foeilelijk is een betere term. Ook rot dat er daar nu ook nog geen zekerheid is.

Springles goed gegaan Neesa?

[naam] kan sinds vandaag thuis springen. Ze heeft 12 balken en 8 staanders gekocht.

Afbeelding

Vond ze het moment om eens de hoogte in te bouwen. Hoger dan 1.55m. gaat niet meer :)

Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 15:41

Dank je neesa! Haha ja hij is erg lief voor me gelukkig. Altijd geweest ook, ook als klein gupje al.
Springles lekker gegaan?

@mistid: dank! Ik heb een kent and masters eventing zadel. Heerlijk ding! Leuk filmpje, je hebt er wel werk aan of niet? Fanatiekeling lijkt het :)

@percy: zo das hoog!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:09

Mooi, die band die jullie hebben Madelein.

Heel hoog ja. Door de zoeker van mijn camera durf ik nog net te kijken. Heb dit zelf nooit gedurfd en ik vind het stiekem best eng. Zal er aan moeten gaan wennen. Toen ze nog met haar pony sprong durfde ik soms helemaal niet te kijken :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:49

Percy ik was met een gewone auto en trailer. Donkere 4x4 met een aluminium Bockmann. Stonden niet meer zoveel combinaties toen ik weg ging, jullie waren volgens mij in gesprek met de mensen die naast jullie stonden. Mooi nieuw materiaal, kan Caressa mee vooruit :) als ze in de vakantie nog eens tijd over heeft kan ze misschien mooi zelf een hekje knutselen, die krengen zijn veel te duur om zelf te kopen.
Ik ben gestopt op de tweede afsprong, na de training in Lelystad waar we door zijn over-enthousiastme maar net op de been bleven op de afsprong - opsprong combinatie is z'n vertrouwen in afsprongen denk ik een beetje geschaad, en afsprongen zijn sowieso niet z'n favo hindernissen, hij gaat liever de lucht in. Hij bleef al een keer staan bij het afsprongetje het water in en toen op die gewone afsprong ook. Had de rest fijn gesprongen en kon toch al geen wp's meer halen dus dan kan ik hem er wel afschoppen of mezelf daar laten uitsluiten door nog 2 stops, maar ik had nu het goede gevoel in gedachten en besloten de eer aan mezelf te houden. Anders heb je een negatief gevoel over de cross en daarvoor zijn er te weinig crossen om te rijden :)

Zadel ziet er mooi uit zo Madelein! Wil op termijn een eventingzadel, maar zit er nu even niet in. Straks eerst maar een baan :P Ik moet vooral tegenhouden want hij is zo dolenthousiast. Wat hij daar zat te kloten dan zit hij zichzelf in de weg, hij wil zo graag, maar hij vindt het bij die andere paarden (in de losrijbak) ook zo gezellig :+

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:42

Slim dat je dan gestopt bent. Eerst vertrouwen weer terug dus.
Afsprongen zijn wij ook niet zo goed in hihi!

zadel is echt super fijn, vind ik dan tenminste ;). Ik heb 2 jaar terug besloten om 2 nieuwe zadels te kopen, die allebei aanpasbaar zijn. Ik heb een wow dressuur zadel, en dit springzadel. Hij heeft een verwisselbaar kopijzer, dus hij kan erin groeien.

Kan me voorstellen dat je het spannend vind hoor percy!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:51

Zadel van Madelein lijkt mij inderdaad een super zadel. [naam] heeft nu twee dressuurzadels en twee springzadels en daar moet het maar even mee gebeuren, bontje en/of pad moeten het passend maken voor nummer drie. We kunnen niet voor ieder paard iets perfect passend en op maat gemaakt kopen.

Verstandig en goed besluit Mistid. Op die manier hou je inderdaad de eer aan jezelf en kies je voor je paard. Kan ik alleen maar bewondering voor hebben.

Wij hadden inderdaad een heel leuk gesprek met de mensen die naast ons stonden. Ook een moeder en dochter. Hele lieve mensen. Zij was eigenlijk al Z startgerechtigdheid maar had haar rug en bekken gebroken bij een val en was haar vertrouwen, logischerwijs, wat kwijt waarom ze nu weer L had gestart.
Die moeder was daar vrij nuchter onder maar ik denk net zo nuchter als ik (niet dus ;) )

Wat is eigenlijk het verschil tussen een eventingzadel en een springzadel? Heb daar geen idee van om eerlijk te zijn.

Daimler wordt ook steeds te enthousiast. Nieuwe bit wil ook al niet werken.

Just for you hebben we vanavond naar Jan gebracht. [naam] gaat daar deze week helpen en gaat les krijgen met hem. Ben heel benieuwd wat hij van hem gaat vinden. Mafkees ging op twee benen staan toen hij langs een merrie met veulen kwam maar eenmaal in zijn stal was zijn eten vele malen belangrijker.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:35

Mette, niet serieus van je school. Hopelijk is het nog haalbaar.

Ik zag je parcoursje op fb, Percy. Wat goed toch van Caressa. Daimler doet alles zo simpel lijkt wel. Echt een once-in-a-lifetime paard als je het mij vraagt. Hoe doet Shetan het ondertussen? Welk bit heeft Daimler nu in?

Weer zo knappe foto's Madelein. Lijkt me heerlijk en hij doet het ook zo simpel!

Mistid: paard ziet er uit alsof hij ervan geniet! Lekker fanatiek alleszins. Goede beslissing om op tijd te stoppen, beter dan beide er een slecht gevoel aan over te houden...

Ik heb een Passier eventing. Top zadel, vaste zit. Ik denk dat het verschil spring/eventing hem vooral zit in de steun aan de knie vanvoor, mn. handig als je afsprongen doet of het eens wat moeilijkere sprongen zijn... Jammer dat zadels zo duur zijn!

Dit weekend dus cross gehad. Communautair, dus zonder klassement. Kat heeft zich perfect gedragen, op een paar bokkesprongen van het verschieten van een kleine pony die op haar af kwam na. Dressuurproef binnen gereden, waren balkjes rondom geplaatst op kleine staanders. 5m voor C merk ik opeens dat ze aan het aanpakken is om daar over te springen, dus nog op de laatste moment iets te bruut geweest (of ik was uitgesloten). Het heeft geduurd tot halverwege de proef dat ze niet meer dacht te moeten springen! Verder wel heel braaf, en alles goed uitgevoerd, behalve 1 kant galop waar ze een bokkesprong maakte. Uitslag was niet goed, ik reed tegen allemaal pony's die niet aan teugel liepen enzo, maar stond pas 13/17 (en een vd eerste van de paardencombi's). Alleszins had ik er wel een goed gevoel aan over gehouden.
Dan zondag: eerst springen en dan rechtstreeks naar cross. Heel op het gemak gereden, twee balkjes in springen (te laag, paard deed geen enkele moeite op die kleine rechtjes). Cross foutloos, dus ik was super tevreden!!
linkje naar filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=vFvppHxDWDQ

Goede eerste ervaring dus, ze heeft mij in alles verbaasd!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:25

Percy die opmerkingen krijg ik heel veel en dat maakt mij er alleen maar zekerder van dat ik de juiste keuze heb gemaakt, dankjewel :) . Heb een terrein in de buurt gevonden met wat op en afsprong mogelijkheden dus daar ga ik voor volgend weekend heen.

Is voor Daimler een Myler niet iets? Daar loopt Chall heel goed op. Durf er niet iets met een kinketting aan te doen omdat je maar naar hem hoeft te wijzen en z'n huid is al opengeschuurd bij wijze van :+

Oliefanter een vriendin van mij heeft de Passier Eventing ook maar die moet er nog verschrikkelijk aan wennen. Ik ben niet zo weg van de ronde lepel van dat zadel :o maar ik geloof wel dat je er als een huis in zit.
Leuk filmpje, lekker puppie nog maar hij doet het braaf. Moest je nou vanuit je springparcours meteen in de cross starten???

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:27

Ja dat klopt Mistid!

Mijn zadel heeft een rechte lepel hoor, geen ronde :-)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:29

Ik ben weer terug van een ge-wel-di-ge vakantie in Albufeira! Wat heb ik genoten zeg, veeeel uitgeweest en hele gave dingen gedaan. Vanochtend half zes lag ik in bed dus ben best moe ahah. Zal vandaag of morgen even bijlezen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 13:03

Ziet er goed uit Olifanter, is dat de aspiranten? Hindernissen staan wel erg laag, jouw paard huppelt er zowat over :D

Fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad Rianne. Ben benieuwd wat voor gave dingen je hebt gedaan!

Daimler is inderdaad een once in a lifetime paard. Je bent niet de eerste die dat zegt. Een paard met zoveel capaciteit kom je normaal niet aan als amateur.

Bittenprobleem is er nog steeds. Myler zouden we eens kunnen proberen. Hebben die geen uitprobeerservice? Verzameling bitten begint hier namelijk steeds groter te worden en Myler is duur.

[naam] had op advies van Jan een speciaal bit gekocht maar daar laat hij zich niet fijn mee sturen.
Op een hackamore doet hij het super maar daar moet je in Nederland Z voor zijn. De komende cross is in Genk, denk dat ze er dan wel gewoon mee mag rijden. Dat wordt haar M-debuut voor Nederland, L van België staat dan wel op de hoogte van de M in Nederland maar staat vaak wat vriendelijker dus dat is een mooi begin van het M.

Shetan doet het heel goed. Hij heeft een beetje vakantie gehad en ze heeft er toevallig gisteren voor het eerst weer eens mee gesprongen. Hij is nog wel een echte slungel maar als hij er een balk aftikt dan tilt hij daarna zijn benen wel op. Denk dat het een leuk paard kan worden maar het is geen Daimler natuurlijk. Denk wel dat hij dressuurmatig hoger zal gaan scoren met zijn lange benen.

Gisteravond voor hem voor Nederland ook maar een startpas aangevraagd. [naam] wilde bij de VOR maar dat is wel erg duur, zeker als je zowel dressuur, springen als eventing wil rijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:30

Hoeveel 'bonden' heb je in België wel niet? Heel veel geloof ik :+
Ik leen de Myler die ik nu gebruik en m'n eigen heb ik uitgeleend. Het type bit waar ik mee rijd wordt volgens mij nieteens meer gemaakt, er zit een scherpere tongboog in dan bij de level 2 maar het lijkt niet op de huidige level 3 bitten.

Oh Oliefanter, dat is een stuk beter! Zij kon hem alleen maar met een ronde lepel krijgen.

Gaaf Rianne! Zag af en toe wat leuke foto's voorbij komen op FB :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:28

Verschil in zadel klopt idd. Er zit vaak ook een extra steuntje achter bij je kuit. Plus mijn zadel is wat vlakker dan een gewoon springzadel volgens mij, met afgeplatte boog aan de achterkant.

Myler kan je bij de meeste zaken die ze verkopen wel lenen volgens mij. Moet je even kijken anders op http://www.mylerbitten.nl/waarom%20myler.html

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:49

Bedankt voor de link Madelein, zal eens navragen of ze ook naar België willen verzenden maar ik zou geen idee hebben welk bit voor Daimler geschikt zou zijn.

Heb wel eens een gesprek gehad met iemand in Nederland die Mylerbitten verkoopt, was heel interessant maar die zit in Drenthe, beetje ver. We komen daar af en toe wel maar niet zo vaak.

Mistid: ik snap het hier in België af en toe ook niet meer. Erge is dat heel veel mensen het niet snappen :D Als je tien mensen dezelfde vraag stelt krijg je tien verschillende antwoorden. Website's zijn in Nederland veel duidelijker, hier kom je om in de regels waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik vind de KNHS al een enorme lijst regels hebben maar dat is niets met hier vergeleken.

Gelukkig kunnen wij gemakkelijk de grens overwippen.

Weet ook nog steeds niet zeker of ze met de hackamore mag starten. Zal toch wel? Ze gaan hier in Vlaanderen toch niet aan de knhs doorgeven met welke optoming ruiter x heeft gereden? Regels van het land gelden toch?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:03

Oliefanter: Wat super van de keuring! Ze ziet er mooi uit zeg.

Mette gefeliciteerd met je diploma!
Mooi dat je zo'n leerzame les hebt gehad.
Goed gecrosst!!

Percy: Fijn dat het al wat beter gaat met just!
Sommige reacties gingen inderdaad veel te ver, snap niet waarom je iemand zo moet beledigen via internet. Zeg dan gewoon niks.
Wat goed van de cross zeg!
Mooie foto's van Just!
Hoog zeg! Mooie foto's en altijd handig om zelf spring materiaal te hebben!

Madelein: Wat een gave filmpjes en wat issie braaf, super :)
Ik zag al die foto's in de regen..pfff toch goed gedaan zeg!
Superr gedaan die B rondjes! Gave foto's zeg! :D

Mirthe: Jammer dat je hebt moeten stoppen, maar wat issie toch onwijs gaaf en wat gaat ie stoer rond!
Inderdaad heel verstandig om het dan met een goed gevoel af te sluiten :)

Oliefanter: Wat een heerlijke puppy is het nog zeg haha! Maar pakt het wel heel braaf aan zo te zien.

Hehe alles bijgelezen:P

Nou even over mn vakantie: Zijn dus veel uitgeweest, poolparty gehad, WK voetbal gekeken met een hele groep, dag naar waterpark, gewinkeld, dag op de catamaran (zo'n chille boot) en het allergaafste: een jeepsafari! Wat was dat gaaf zeg. :D Ben ook lekker bijgekleurd dus ook mooi meegenomen haha.

Net even twal een knuffel gebracht. Zo vies weer..en lag er vanochtend ook pas half zes in dus ben best moe. Morgen maar weer rijden en dan zondag weer lekker crossen.
Madelein volgens mij hebben we niet heel veel tijd verschil. Ik ga de cross wel twee keer lopen denk ik maar misschien kunnen we een keer samen lopen als je dat fijn vindt? :) Moet nog wel even gaan kijken hoelaat ik er ben.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 19:48

Dank je Rianne! Kan niet anders dan dat je een heerlijke vakantie hebt gehad, het klinkt super en de foto's zijn heerlijk zomers! :)
Die catamaran lijkt me wel wat hihi!

Nee jij start een half uur eerder idd. Ik had het plan om rond 14.00 weg te gaan hier, dan ben ik rond 15.30 daar. Wilde dan gelijk me aanmelden en lopen. Weet niet of dat ook in jouw planning past? Of ga jij eerder?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:00

Schoollocatie is 10 x beter dan steenwijk maar ook veel verder dus moet helaas intern want reizen is niet te dorn:( Kamers zijn mooi en gelukkig 2 persoons.. Weet alleen niet met wie ik op de kamer kom maar dat zien we wel weer..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:26

Toch nog een beetje goed nieuws Mette, klinkt al een stuk positiever.

Heb geen foto's gezien want heb Rianne niet op facebook. Ben wel nieuwsgierig geworden. Klinkt als een topvakantie!

Die reactie's waren inderdaad niet gewoon meer maar kreeg zelfs pb omdat ik dat in dit topic had gezegd en er daarom over zou doorgaan. Kreeg te horen dat ik meerdere malen getemd was. Blijkbaar was dat toch niet interessant genoeg want ik heb er verder geen reactie van een mod over gehad. Wie nu nog meeleest mag het gerust lezen want het liep echt de spuigaten uit. Heb van heel veel mensen inmiddels te horen gekregen dat ze het ook veel te ver vonden gaan dus dat is wel lief en fijn.

Snap ook niet waarom je iemand moet beledigen en dan ook nog een die erover begon dat ze [naam] in de Vlietlanden had zien rijden en het voor verbetering vatbaar was. Ja, dat is niet zo gek. Alles is altijd voor verbetering vatbaar maar soit, sommige mensen hebben er misschien wat moeite mee dat een 16-jarige druk aan de weg timmert.

Hoor net dat Jan [naam] heeft gevraagd om mee te gaan naar Ede/Putten. Zelf mag ze niet meerijden want drie weken achter elkaar mag er niet gestart worden maar ze gaat dus wel mee om hem te helpen. Als jullie een meisje met lang blond haar zien bij een blauwe veewagen dan is dat [naam] :)

Morgen heeft ze les met Just.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:33

@mistid, wat heeft je paard een prachtig galop sprongen haar voor benen tilt ze krachtig op. Leuk om het als wedstrijd terrein te zien, heb daar getraind. Leuk terrein.
@percy, thuis springen dat is toch echt fijn! Goed voor elkaar. Hoog 1.55! Daar zijn we nog niet ben al blij met 60 haha. Dat klinkt niet heel gemakkelijk dat Belgische systeem...
@Oliefanter, prachtig die laatste sprong in het fimpje springen kan ze wel!
@Rianne hoi gezellig dat je er weer bent, genoten dus!
@mette, fijn dat in ieder geval school locatie beter is en de kamers goed zijn.

Ik heb besloten mijn endurance zadel in te gaan ruilen voor een springzadel, mis toch wat steun. Enige waar ik bang voor ben is het dresuurmatig wel te doen op een springzadel? Twee is voor nu nog te duur...

Onze les ging super, nog niet veel de hoogte in gegaan wel diverse hindernissen en een parcours gedaan wat ze netjes deed met de wissels er bij.
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:23

Mooi plaatje Neesa +:)+

Is tweedehands geen optie? Hier zijn ook niet alle zadels nieuw gekocht want wij zwemmen net zo min in het geld.

Paard van Olifanter kan zeker springen maar die werd wat lui in het parcours omdat het zo laag was had ik het idee.

Paard van Mistid maakt zeker indruk. Had ooit ook een Challenge maar deze is een stuk beter!

Met Daimler is 1.55 een lachertje. Met de twee anderen nog zeker niet maar Daimler is een speciale.

Voor Just begint nu ook wel interesse te komen.

Thuis kunnen springen is inderdaad wel super maar dat hindernismateriaal is bepaald niet goedkoop zeg.