[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:04

@ Missbay welke dag rijd jij in Markelo? Geert en ik gaan zaterdags verkennen dus als je wil mag je wel mee lopen, Geert heeft wel wat ervaring dus die kan ons genoeg helpen met verkennen :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:09

dat lijkt me heel leuk Marijke, wat aardig! dat wil ik zeker heel graag! :))

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:17

:D leuk! Geert helpt mij ook altijd super fijn, ik ''vergeet'' soms handige punten en hij noemt ze en dan denk ik ''oooh ja, logisch :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:21

Geert heeft mij ook ontzettend gerustgesteld voor mijn M debuut vorig jaar.
Ik had de dag ervoor zelf al gelopen en dacht bij veel hindernissen OMG. Geert zei overal "Mwah, valt wel mee" :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:22

_Noor schreef:
Ik had de dag ervoor zelf al gelopen en dacht bij veel hindernissen OMG. Geert zei overal "Mwah, valt wel mee" :D

_O-

Moest toen zo lachen ook om jouw reactie daarop haha.

Was echt droog.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:23

:')

Weet jij of ze nog nieuwe dingen hebben in Westerbork Saar? :)
En mag ik jou ook boeken voor een buitenritje zaterdag? <<)

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:26

_Noor schreef:
:')

Weet jij of ze nog nieuwe dingen hebben in Westerbork Saar? :)
En mag ik jou ook boeken voor een buitenritje zaterdag? <<)

Hopelijk gaat dat slagboom achtige ding er iniedergeval uit voor de B. Kan er nu al wakker om liggen hahaha

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:28

Daar maakte ik mij toen ook erge zorgen om Anke. Die was namelijk nog helemaal niet klaar toen ze het parcours al hadden vrijgegeven. Pas in de cross zelf zag ik die voor het eerst en toen leek ie opzich best laag en Nitro had het amper door.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:33

Die van mij is superschijterig op 'onnatuurlijke' dingen en die zijn ook weinig te trainen in de buurt (alleen in Winterswijk gekleurde tonnetjes gesprongen die heel eng waren), Boekelo, bornerbroek en bussloo allemaal houtachtig. Maar misschien als hij in het ritme zit dat hij hem wel pakt, maar heb toch liever dat die er niet in staat haha :+

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:52

Die slagboom is redelijk in het midden van de cross, die van mij zag 'm amper volgens mij :')

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:56

ik hoop dat er in Westerbork nog een baan B paarden op zondag bij komt.... de zaterdag zit al vol

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:01

Gaat ook weer snel dus!

Die van mij heeft het ook niet zo op die onnatuurlijke sprongen. Niet dat ze zou stoppen, maar dan komt ze vaak echt enorm terug. Ziet bijna zo'n wolkje boven haar hoofd.. ehm dit hoort hier niet. :Y)
Met gewoon springen trouwens hetzelfde dan springt ze altijd mega apart op de meest natuurlijke hindernis :')

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:06

Die van mij is ook best een schijterd wat onnatuurlijke dingen betreft. Maar wat bij mij ontzettend heeft geholpen is ALTIJD met springen iets onnatuurlijks onder de hindernis te doen, een gekleurd bord, een hekje, pionnen, zeiltje, desnoods een oud dekbed overtrek. Als je vaak genoeg wisselt wennen ze er vanzelf aan :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:09

Ik heb afgelopen vrijdag opgemerkt dat buiten mijn stuur toch beduidend minder goed werkt als binnen :o Ik denk dat wanneer ik dat buiten ook goed voor elkaar krijg ik toch bij de meeste hindernissen wel in de buurt zou moeten kunnen komen :P
Ik ben erg benieuwd wat er in Markelo voor route is dit jaar en of we nog steeds over de motorbulten moeten.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:21

hetismij schreef:
Die van mij is ook best een schijterd wat onnatuurlijke dingen betreft. Maar wat bij mij ontzettend heeft geholpen is ALTIJD met springen iets onnatuurlijks onder de hindernis te doen, een gekleurd bord, een hekje, pionnen, zeiltje, desnoods een oud dekbed overtrek. Als je vaak genoeg wisselt wennen ze er vanzelf aan :)

Heb ook al eens een zijltje geprobeerd maar dan wil hij er met geen mogelijkheid overheen, dus dat is balen. Een sloot springt hij daarentegen weer wel in 1 keer, raar paard (zie profiel). Vaak omdat hij er dan wat meer inzit. Maar ga proberen wat meer te trainen met die dingen. Bedankt voor de tip voor de spullen die ik daarbij kan gebruiken.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:24

Tis niet echt dat het onnatuurlijk is. Ze springt letterlijk alles waar je haar voor zet. (niet altijd handig) Maar het plaatje klopt niet voor haar als het in de cross staat. Ik sta in de crossmodus dus past zo'n hindernis niet in het plaatje.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:46

Ik vond die slagboom heel erg mee vallen. Was de enige hindernis waar ik voor vreesde ( :') ) mijn mijn super kijkerige/angstige paard keek er niet eens naar haha

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:58

Zeiltje wilde die van mij ook niet, heel smal op de grond doen, 2 of 3 balken erop leggen en zo opbouwen tot een hindernisje. Als het op de grond ligt gewoon ervoor blijven/proberen te houden totdat die eroverheen gaat (desnoods sluisje maken), meteen omdraaien weer erover enzovoorts, dan hebben ze heel snel door dat het niet 'eng' is en gaan ze uiteindelijk vanzelf :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 14:59

_Noor schreef:

:') hihi jeps dat is Geert :D

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:13

nou ik heb er zin an hoor :D, gezellig! en erg bedankt voor het aanbod, lijkt me heel leerzaam, leuk!

ik spring trouwens thuis ook maar over alles heen wat we hebben. tonnetjes, hekjes, verkeersborden, tuinstoelen, zeiltjes, grasmatten, hekjes plat op de grond, etc.

B. heeft namelijk nogal bodemvrees en kon vorig jaar nog wel eens resoluut in de stop gaan als'ie het echt allemaal eng vond. en als beginnend springruiter wist ik dan niet hoe ik hem door moest drukken, en hij was als beginnend springpaard ook niet van plan om mee te werken als ik hem niet genoeg vertrouwen kon geven ;). uiteindelijk opgelost door het gewoon met mijn springinstructeur iedere week te oefenen. and it does pay off... in het parcours kijkt hij vrijwel nergens naar. onlangs stond er ergens een muur in het parcours waar best veel jonge paarden op werden uitgebeld, en B. trok er gewoon op aan en keek er niet naar.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:14

overigens vind ik de saamhorigheid hier echt te gek, dat maak je op dressuurwedstrijden zelden mee... jullie zijn toppers!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:22

MissBay schreef:
overigens vind ik de saamhorigheid hier echt te gek, dat maak je op dressuurwedstrijden zelden mee... jullie zijn toppers!

Dat vindt ik dus ook!
Soms valt er wel eens iets verkeerd, maar meestal vind ik de discussies alleen maar interessant en leerzaam.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:35

Anke: je hebt dan natuurlijk ook al het enge gekleurde huisje bij Potdijk gehad he, die is groter en vele malen enger dan die slagboom. Was bij mij ook de enige enge hindernis bij Westerbork :j Gelukkig kent die van jou al wel dat huisje van Diepenheim!
Uiteindelijk vond Nitro dat huisje van Potdijk veeeeeeeel enger, maar keek hij niet op die van Westerbork en Diepenheim.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:51

Rox: Nou dat enge gekleurde huisje staat er dus niet in. Daar ben ik al erg blij mee. De crossbouwer doet hem dit jaar vanaf het L aangezien er superveel stops op waren vorig jaar in de B :)
Ja dat huisje in Diepenheim ging ook niet in 1 keer goed moet ik je zeggen :') !!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:53

Oh, lucky you!
Komt vast wel goed met die slagboom hoor. Vorig jaar stond ie, volgens mij, als bosuitsprong, dus pad met aan weerszijden bomen, je kon de slagboom pas op laatste moment zien.