Het is een driejarige Whitesnake (v. Cavelier) x Houston geworden. Alleen moeten zijn ballen er nog af en kan je er alleen aan de longe opzitten. Paardje heeft nu 6x iemand op zijn rug gehad
Shanouk: Vervelend dat Vorstins spieren nog niet goed zijn. Woll krijgt ook 3kg per dag, maar is een stuk groter en wel echt in training ziet er nu goed is ook al staat ze op een mooie wei ze is echt niet te dik.
Lielle: Lijkt me idd verstandig om even over te slaan
Rowo: Fijn dat je het overleefd hebt leuk gehad?
Mootje: Die heb ik wel op internet zien staan. Spannend
Ik heb mijn paardrijsokken maar even aangetrokken in college, had onderkoelde voetjes met mijn ingeregende schoentjes op de fiets
Inderdaad een aparte afstamming. Gefokt in Tynaarloo en veulenkampioen in Ermelo geweest. Als je zoekt op whitesnake chef kan je foto's van hem vinden op Bokt
_Noor
Geplaatst: 07-09-10 11:40
Oeh, ga ik even kijken! Edit: geeft aan dat er geen resultaten zijn?
Erg leuk paard CB! Maar toch jammer dat je niet bij Oldenhoff bent gaan kijken.
Eef_Bam
Geplaatst: 07-09-10 12:06
Goedemiddag.
Pb: Mischien toch nog een paard erbij Mootje: Duimen dat hij goedgekeurd wordt! Vief: Balen van de koude voetjes . Ik las wat over voer, 3kg brok op lichte arbeid is inderdaad veel Snoekiej. Bam krijgt nu 3x 1kg prestatiebrok (sportbrok met haver en extra vitaminen en mineralen erdoor) en een handje tot 0,5 kilo slobber per dag, afhankelijk van zijn arbeid. Stond van de zomer op hooi omdat hij zo vadsig werd, mag nu weer op mooi (vierde snede) kuil waarvan ze de rest van de winter hetzelfde eiwitarme kuil krijgen. Voorheen kreeg hij 4 kg brok en 1kg slobber per dag, maar hij heeft energie zat (teveel af en toe ) en is niet mager dus hoeft niet meer zoveel.
Ik heb trouwens wel leuk nieuws, ik mag mijn profielwerkstuk over het effect hartslagmeting bij paarden doen ! Moet er nu heel de week aan werken en heb daaran nog 2 maanden om het af te ronden, maar vind het onderwerp zo intereresant dat ik het helemaal niet erg vind om te maken .
Marjan, Dat is hem EB, Wat een leuke opdracht voor je profielwerkstuk!
AntheaV
Geplaatst: 07-09-10 12:17
Goedemiddag! Ik zit nu op school, was bijna niet meer gegaan. Echt werkelijk alles ging mis vanmorgen Uiteindelijk 5 minuutjes te laat.
Mijn paard krijgt nu sinds kort 2 kilo voer per dag. 1,5 kilo granenbrok en 0,5 kilo spelt. Ze kreeg eerst 1 kilo granen per dag, maar ik merkte dat ze nu toch wel wat meer moest hebben.
CharlyBrown
Geplaatst: 07-09-10 12:18
TeeGee schreef:
Erg leuk paard CB! Maar toch jammer dat je niet bij Oldenhoff bent gaan kijken.
Wat is Oldenhoff?
jipje_niekje
Geplaatst: 07-09-10 12:42
@Snoekiej: Balen dat Vorstin haar spieren nog zo strak staan... Hopelijk verbeterd dat snel! @Evie: Wat een leuk onderwerp voor je profielwerkstuk! Ben wel benieuwd naar hetgeen wat eruit komt! @CharleyBrown: Wat een stoer paard! Hopelijk wordt hij goedgekeurd vanmiddag! @Anthea: Gelukkig dat je ondanks alle tegenslagen toch maar 5 minuten te laat was!
Jipje die krijgt maar 1 kg brok per dag en 1 schep sportfit muesli van pavo, maar daarnaast krijgt hij nog 3/4 schep gerst en mais en een flinke bak Lucerne en nog 1 schep slobber om dik te blijven met flink wat olie erdoor. Daarnaast loopt hij 24/7 buiten met mogelijkheid om zijn stal in te komen en onbeperkt hooi. Op het moment loopt hij er super bij, maar in de winter is het lastiger om hem goed op gewicht te houden.
Leuk paard is het Mootje/CharleyBrown, Whitesnake is ook een gave hengst. Geen idee hoe hij fokt maar zelf vind ik hem erg stoer.
Evie, wat gaaf dat dat mag joh, succes ermee.
Midnight krijgt 4 kg brok op een dag en dat heeft hij echt nodig. Zodra je minder geeft valt hij gigantisch in. Verder krijgt hij 4 x per dag hooi, staat hij in de wei, en krijgt hij na het rijden een schep 5 granen mix met lijnzaadolie en een emmertje lucerne.
Jeetje, dan zou Jer echt dichtgroeien + ik zou elke dag bodeminspectie uitvoeren (of alleen maar in galop rijden :p ). Zo zie je maar weer dat elk paard anders is!
WolinLotte
Geplaatst: 07-09-10 13:17
Tja.. sommige bij ons zetten 1,5 kilo per keer op het bordje.. maar echt niet dat ze dat krijgen hoor , tenzij de staleigenaresse weet dat ze het écht nodig hebben.. Maar de meeste paarden hebben dat dus écht niet nodig . Daarnaast; je doet geen dag hetzelfde!! Dus dan staat er nog steeds op je bordje: 1,5 kilo per keer, terwijl je paard vrij heeft die dag.
Ik ben van mening dat je je voer moet aanpassen aan de arbeid die je paard verricht, dus vrij is gewoon minder eten, meer werk is meer eten.. Minder werk, meer eten betekent gewoon een grotere kans op spierbevangenheid. Paarden kun je beter te schraal hebben in het hardvoer als teveel. Ruwvoer is voor veel paarden al genoeg. Sportpaarden hebben na een goed voorziendende brok ook gewoon veel Ruwe vezel nodig, dit houdt namelijk vocht vast, wat dus erg goed is voor hardwerkende paarden! En de darmen liggen niet stil. Ik wil dat Wo veel ruwvoer krijgt, ze krijgen er eerst een wat buikje van, maar na een flinke galop heeft ze een prachtige strakke buik . Voor explosieve en langdurige energie, zoals endurance-eventing-marathon heeft je paard een grotere energietoevoer nodig, maar hoeveel paarden in Nederland trainen nou werkelijk zo hard? Suikers hebben de spieren nodig, maar voor langere afstanden en langdurige energie is een energiebron van olieën beter. In Marstall Champion zitten Omega 3 en 6 en zeer laag suikergehalte.
Wo ziet er wel heel goed uit, buikje zou wat strakker mogen, maar dat komt wel weer als ik haar straks weer in training zet . Baas moet eerst ook maar eens even aan de buikspieren werken .
Ik vind te dikke paarden echt vreselijk En laten ze dat nu allemaal net een beetje zijn door die 4 weken niks doen
WolinLotte
Geplaatst: 07-09-10 13:28
Maar dat zal er vast zo weer af zijn Rowo ...
Ik hou ook niet van dikke paarden, vind het lelijk . Bij Wo is het ook gelukkig geen hard vet, want met een weekje zie je al verschil, dan trekt die buik alweer helemaal bij.. (Fjuuuwww).
Sussie85
Geplaatst: 07-09-10 13:35
Ik vind te dikke paarden ook echt vreselijk hoor rowo! Wij hebben hier alleen zo'n klein wit (naja bijna wit) welshje rondlopen en die vreet echt de hele dag. Die doet de hele dag in de wei niets anders en zodra hij op stal komt vreet hij al zijn stro op. Nu staat hij bij Weltsieger in de wei en die pauzeert gelukkig wel. Helaas is dus ons kleintje de enige die je kunt rollen. De rest zit is zo prima op gewicht. Ons kleintje is nog maar 2 dus hard aan het werk zetten gaat ook nog niet en minder gras ook niet want we doen al aan strookbegrazing en als je ze niets bij geeft trekken ze de pollen eruit.
edit: krachtvoer krijgt kleintje trouwens maar een handje omdat de rest ook wat krijgt.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 07-09-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt