[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:50

Als groom heb ik (voor Patsmu dan) gelukkig alleen maar ruinen gehad. Susan heeft ook 2 merries en ik kan daar echt aan merken dat het bitches zijn. De ruinen kunnen af en toe plagen maar zijn nooit zo kattig als de merries. Zo delen onze dames ook altijd een klap terug uit en zullen de ruinen er meteen van leren en luisteren dus daarom voor mij.....
ruinen, hengsten en aub geen merries (Patsmu luistert hier na hihi)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:05

Ik heb niet echt een voorkeur voor merries of ruinen, maar een echt merriemens ben ik ook niet (er mag van mij volgend jaar ook wel een hengstje uit komen rollen Knipoog )

Heb mijn eerste twee dagen als co overleefd. Ziekenhuis is leuk, mensen zijn ok en mijn begeleider is erg ok. Had ik allemaal veel slechter kunnen treffen. Gister tijd gehad om de paarden te rijden, vandaag even wat gestudeerd. Ga wel straks voeren en richting bed, moet om 6 uur de trein weer hebben Ja
Maar ik wilde toch even laten weten dat ik nog leef na mijn eerste dagen Knipoog

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:32

Ik ben gek op merries Haha! Is ook wel handig omdat wij er ook mee fokken Bloos Ik vind dat merries vaak net beetje meer voor je doen (of juist niet Duivel )
Ik heb wel het geluk dat bijna al onze merries makkelijk zijn tijdens de hengstigheid, behalve Salme die is goed te rijden maar vreselijk op stal tijdens de hengstigheid!

Ik zag een erg gaaf springend paard voorbij komen!! OK dan!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:16

Ik kan de foto's niet zien Suus Huilen

RK; heb jij ook een Cantos? Haha, alle bokt SGW-ers aan de Cantos Haha! Gisteren heb ik op mijn Cantos de M1 proeven voor zondag geoefend. Behalve dat ik haar in de eerste proef niet in de rechtergalop kon krijgen ben ik wel goed gereden overal. Ik begin een beetje hoop te krijgen dat ik wel goed rij zondag.

Persoonlijk heb ik ook het liefst een ruin. Ik dacht altijd dat die gewoon veel liever waren. Ienie is wel een trutje, maar met rijden heb ik daar geen last van. Ze loopt zelfs nog iets fijner als ze hengstig is. Maar ik heb er geen last van.
Kaatje is volgens mij de uitzondering op de regel. Dat is gewoon echt een knuffelbeest. En helemaal niet gecompliceerd.

Wij gaan 30 december wel springen in Helden; lekker naast de deur Ja. Nu ik het zeg; ik moet vanavond echt die coupon gaan inleveren.
Roggel vind ik wel altijd een kijkerige bak.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:54

Scum schreef:
RK; heb jij ook een Cantos? Haha, alle bokt SGW-ers aan de Cantos Haha! Gisteren heb ik op mijn Cantos de M1 proeven voor zondag geoefend. Behalve dat ik haar in de eerste proef niet in de rechtergalop kon krijgen ben ik wel goed gereden overal. Ik begin een beetje hoop te krijgen dat ik wel goed rij zondag.
Kaatje is gewoon echt een knuffelbeest. En helemaal niet gecompliceerd.

Ga je al M1 met haar starten? wat goed zeg.
Die Cantos van ons (een dochter van Pim) is ook een echt knuffelbeest, lekker ongecompliceerd en heel gemakkelijk bij het zadelmak maken. Heb er echt veel zin in om daar weer verder mee aan de slag te gaan als ze haar veulen heeft.
... ik denk niet dat ik er mee mag SGW-en... Bloos mss wel eens een traininkje ofzo, maar ze gaat echt voor het springen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:06

Nee joh, ze is pas 4 en ik zou nu nog niet eens een wp in het B met haar kunnen rijden. Had gewoon een paard nodig om mijn M proeven even uit het hoofd te kunnen rijden.

Wat jammer dat je er niet mee mag crossen RK.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:13

Suus: Gaaf paardje!! Die heeft ook ruimte zat over! Zo te zien spring je ook gewoon met je bordeaux dekje. Ik ben echt aan het twijfelen. Officieel moet ik natuurlijk met mijn mooie witte verenigingsdekje rijden. Maar in de winter lijkt het dan al helemaal of Hercules vies is. Dus was ik me een het bedenken om inderdaad maar met mijn bordeaux dekje te starten (jazeker, die heb ik ook Haha!).

Scum: is Roggel echt zo kijkerig dan? Ik zag wel dat het een behoorlijk grote bak was op de site.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:29

Ik vond het bij de dressuur wel. Die kleine losrijkbak niet zo. Maar die grote bak daar zijn veel paarden kijkerig in.
Vorig jaar heb ik daar nog A gesprongen met Oro en toen had ik ook moeite om hem in het gareel te houden. Maar misschien is Hercules wel heel cool. Moet wel met zo'n naam Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:47

Haha! Nou dat kan ook een schijtluis zijn als die daar zin in heeft. Alhoewel..als die hout ziet denkt hij toch nog maar aan een ding Haha!

En dan heb je aan Oro ook heel wat kilotjes in het gareel te houden Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:55

Uhuh.

Vorig jaar heb ik in Helden voor het laatst met hem een parcours gesprongen. Kom de ring in; belletje gaat en meneer staat te hieperen. Kon hem nog wel een beetje sturen, maar verder had ik er niet veel over te zeggen.
In de barrage (op tijd) dacht ik; tijd kan me gestolen worden. Hij gaat rustig!!!
Toen pakte hij het bit nog verder vast. En hij vloog ergens op een dubbel van dik 11 meter met 1 galopsprong erdoor.

Ik was eerste en 11 seconden sneller dan nummer 2 Bloos. Man wat was ik boos op Oro! Heb toen gezegd dat ik nooit meer met hem een parcours wil springen Haha!

Toch wil ik het deze winter weer eens gaan proberen. Kijken of ik hem nu iets beter bij me kan houden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:08

Oepsie! Dat is wel erg heavy ja! En 11 seconden hah! Hoe krijg je het voor elkaar Knipoog.

Volgens mij stel ik me gewoon zelf aan als ik dat zo hoor... Dat soort acties heeft Hercules nog niet geflikt. Maar goed, ik heb nog nooit een parcours in de winter gesprongen. Dus ik ben benieuwd wat dat gaat geven Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:27

Scum schreef:
Kaatje is volgens mij de uitzondering op de regel. Dat is gewoon echt een knuffelbeest. En helemaal niet gecompliceerd.

Scum ik heb ook zo'n merrie hoor. Je hebt ook asbakken van ruinen Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:28

Oeh, die hebben wij gelukkig nog nooit op stal gehad. Hoewel, er zat een smeerlap tussen maar dat bleek een klophengst te zijn. Daar heeft hij veel pijn van gehad en hij vertoonde ook vals gedrag toen. Na de castratie bleven er toch vervelende trekjes over.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:32

Ik heb een ruin verzorgd die sloeg naar alles wat in zijn buurt kwam.Op het laatst kreeg ik hem alleen te pakken. Is ie tijdens mijn vakantie 3 weken niet de box uit geweest Clown

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:42

Scum: je hebt mij ook al gemeet en dat staat nog niet in je profiel Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:42

Ohooh, wat een schandaal. Ik zal even TEMen Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:13

Goedgekeurd Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:26

Suus; hier thuis kan ik de foto's zien. Die springt lekker zeg!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:57

Ik kreeg net nog een link van een vriendin.
www.azelhof.be

Daar kun je blijkbaar ook gewoon zonder startkaart starten! Misschien voor de mensen uit Brabant zelfs nog aantrekkelijker...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:18

Bedankt voor de complimenten over Ungaro's foto's Haha! het is ook echt een super lief paardje die dus ook nog eens lekker kan springen én dressuren. Gelukkig mag ik wel met hem gaan crossen als dat goed gaat Knipoog . RK: ik zei toch dat ze op elkaar lijken Ja blijkbaar zijn ze allemaal lief en kunnen goed springen Tong uitsteken

Ik doe met beide paardjes mee met de indoor cross training in Ysselsteyn 10 dec. als dat goed gaat start ik Ungaro ook in t B in Wanroy. Ben echt heel erg benieuwd.

Heb trouwens weer 2 sets Woof beschermers besteld voor Ungaro voor t crossen:
Afbeelding
deze zijn niet speciaal voor te crossen, maar ik ken ze en ze zijn ook heel stevig. Als t echt heel goed gaat verdient ie volgend jaar wel z'n 'echte' crossbeschermers Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:20

Volgens mij kun je een abonnement op WW nemen he Suus Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:18

Eerst Haha!

Mooi paard Eventinggek! Kan heel mooi springen Pling

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:55

Hoe bedoel je dat Floor? Oefenspringen en A springen is toch altijd zonder startkaart?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:58

ja klopt... maar het schijnt dat je daar een licentie kan aanvragen voor een weekend. Dus dan rij je gewoon een concours mee in de klasse die je wilt! Dus niet alleen oefenspringen.
Ben ik zo een beetje duidelijk??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 13:17

Snap het niet echt. Je gaat dan dus zonder startkaart aan een officiele wedstrijd meedoen?