Iedereen gefeliciteerd met wp's en resultaten! bokkers doen het weer lekker dit weekend. Ben benieuwd hoe het vandaag met de bokkers in L'dam is gegaan.
Fijn dat Cheval weer lekker loopt chantal!
Marieke: bedankt! Djin vind het crossen echt geweldig (soms iets té) , maar gister ging ze fijn. Waar in de cross heb je me gezien dan?
Gisteren - NB op mijn verjaardag - al om 6 uur opgestaan en op naar L'dam. Hoe dichter we in de buurt kwamen, hoe slechter het weer werd en idd, op het terrein regende het niet te flauw. Miss_jumpy even begroet op het secretariaat, parcours verkend en de cross in. Lekker verwarrend met al die lussen maar wel erg mooie hindernissen. Complimenten overigens voor de begeleiding van de hindernisrechters! Ik vond de eerste hindernissen erg meevalleb, wel wat krappe wendingen langs dranghekken en erg gladde stukken. Hindernis 8 (de heuvels) was de 1e uitdaging, de haaientanden (9) was ook niet flauw. Daar inmiddels Marieke even gezien, en staan overleggen over de dubbel van 11. Voor het Z was dat een viersprong op een grote volte, leuke lijn! De kaasplank zag er mooi uit (ik ben eraf gebleven ) en de punt van 14, was weer een leuke uitdaging. Hij liep meteen vrij breed weg, en de maat was ook niet misselijk. Daarna de picknicktafel en de dubbel van hagen (L had niet die rare bol), nog een flinke boom en dan de waterbak. Mooie insprong en dan een bocht het strand op voor het bootje dat je helemaal op de punt moest springen. Daarna alleen nog de lauwerkrans en dat was het. Tijdens de 2e keer verkennen een paar stops op de haaientanden gezien en vooral veel geglibber in de bochten dus ik had me voorgenomen om voor d start van de cross nog even de grond te bekijken.
Dressuur ging wel redelijk, op het voorterrein liep hij heel fijn, maar in de ring waren de trailers wel erg spannend. Galop ging lekker en ook verder was het niet slecht. Uiteindelijk ea 9e met 179 punten, nr 1 had er 199!
Daarna een kop koffie, gebak (Antoine had gecatered) en weer opzadelen. De cross + springen was inmiddels een half uur uitgelopen maar toch zag ik tot mijn schrik dat nr 92 al in de ring was toen ik aan kwam stappen (nr 96). Paar sprongetjes gemaakt, maar de grond was zo beroerd dat ik het maar even kalm heb gehouden. Het parcours ging super, we hebben hard gewerkt aan controle en dat kwam er nu ook erg goed uit. Alleen de laatste lijn was even spannend, maar uiteindelijk foutloos rond.
Tussen het springen en de cross nog even gekletst met Scum en Bitwise en vervolgens waren we weg. Pablo liep weer als vanouds, lekker attent op de springen en toch goed te rijden. Ik heb op de lange stukken tempo gemaakt en in de wendingen rustig gereden, maar de grond was ook al een stuk opgedroogd. De eerste sprongen gingen erg goed, de haag van 5 heb ik vrij schuin gesprongen omdat daar de grond niet zo zwaar was, en ook dat deed hij braaf. Ik hoorde Lex daarna nog roepen trouwens De groentebak vond Pablo wel erg interesssant maar ook dat ging zonder problemen. Dat gold eigenlijk voor alles, muv de antieke eik, waar we een galopsprong te vroeg gingen en dus hard aantikten achter maar dat was alles. Op het bootje keek Pablo even maar ook daar sprong hij fijn door en zo waren met 14 te seconden te snel weer binnen
resultaat was dus 6e, 2 wp'en erbij, 18e voor de VlV nu en M stargerechtigd, geen slechte verjaardag dus
Hee Lielle...was helemaal vergeten dat je jarig was! Dan nogmaals gefeliciteerd
Simmie, ik zag jou op die bloemenboom waar jij bijna onderuit ging. ik was daar aan het stappen voor de start. Je ziet dat Djinny er ontzettend veel lol in heeft en ook heel snel is, een ander paard was onderuit gegaan, maar djin had vlug het evenwicht weer gevonden gelukkig! Dat Belgische meisje in de M pony's vloog op die hindernis over de kop, akelig om te zien. Ze heeft zo'n klein rond C-ponytje, heel dapper beestje. Ze reed wel met een oude cap....vraag me af of dat mag in Nederland..
mooie foto's Lielle! De 3de in de waterbak is echt heel gaaf!! De haaientand keken die van mij allebei een klein beetje op, maar ik kon ze wel zo doordrukken. Ik reed daar een halve volte en heb ze dus vanaf de zijkant gesprongen. Dan moest je wel goed richten, maar eigenlijk was het dan maar een simpel steiltje.
ik zei nog tegen mijn moeder; als je zo'n boot tegenkomt terwijl je aan het dressuurrijden bent krijg je ze er met geen mogelijkheid langs en in de cross vinden ze het doodnormaal....zo zie je maar weer dat die paarden het zelf ook heel graag willen! Rex had al een tijdje de punten voor het L, maar door al die blessures/operaties/problemen was hij er zo lang uit dat ik hem in Ede eerst nog een keer B heb gestart..
Lielle: was pablo een ijzer kwijt? Of lijkt dat maar zo op de laatste foto?
Simmie ook leuke foto's trouwens!
Ik had de camera meegenomen, maar het was zo hectisch dat mijn moeder al moest gaan opzadelen voor dressuur toen ik in de cross was....en daarna met pico zijn we het vergeten, dom he!!
Chantal: leuk dat het zo goed klikt met je zusje en l'amour! Jiska had zelf ook niet slecht gereden zag ik!
Lielle --> leuke foto's Vief --> jah nog meer slangen.. neej geen eieren..
Vanmorgen had ik dus dressuur gereden in schoonloo.. da wou niet helemaal.. had nog in de Z1 170 en 175 .. toen waren we naar huis gegaan.. en om 1uur er weer heen.. (om 10 uur waren we al thuis ) en toen moes ik springen.. het ging heel goed het stond goed aan de maat.. op hindernis 6 twijfelde die zelf en toen sprong ie nog wel maar de hele hindernis mee.. (sprong er midden in) toen was ik even bang dat hij de grote oxer hindernis 7 niet meer wou maar hij waaide er heel hoog overheen (hij wilde er niet weer doorheen ) en het tweede parcour had ik een balkje.. was wel jammer maar hij sprong goed
Ik weet iig dat Marcel Knaapen foto's heeft gemaakt (www.paardenfoto.nl) maar die staan nog niet op de site. voor de rest weet ik niet wie de andere fotografen waren. Misschien Missjumpy wel???
Iedereen die gister gereden heeft gefeliciteerd met de punten en prijzen. Lielle nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Dan zal ik van de crossers maar als eerste een verslagje plaatsen.
Gister al de cross gelopen en bedacht dat het toch niet zo erg was om als 1 van de eerste te moeten springen en crossen. Wel een aantal bokkers voorbij zien komen.
Dressuur ging wel redelijk voor mijn gevoel, merrie was wat traag richting de bosjes. Daarna gauw nog even op de fiets het lijntje vanaf 10 verkend. Gister stond daar nl nog niks. Met springen was ze heel braaf, degene voor mij had 2 stops 1 val en nog wat balken + tijd. Het duurde dus aardig lang voor de jury er uit was en ik kon starten Foutloos parcours gesprongen, op de eerste ging ze zo groot dat ik de bocht naar links niet meer kon halen en even op het hek heb afgeremd.
Met de cross liep ze echt heel fijn. De eerste hindernissen gaven zo'n goed gevoel dat mijn dag niet meer stuk kon. Kwam alleen te hard de bocht door voor het puntje, maar meteen recht voor het alternatief dus daar over heen gesprongen. Puntjes zijn nog niet echt bevestigt en het alternatief kostte geen extra tijd.
Het water ingestapt en via het alternatief de boot gesprongen. Met nog 1 hindernis te gaan en een foutloze cross wilde ik het risico van een stop niet riskeren. Foutloos gecrosst met wat tijdsoverschrijding. Toch maar even gekeken wat mijn dressuurpunten waren. 181 punten en 5de na de dressuur. Uiteindelijk ben ik na het springen en crossen 2de geworden. Alle B bokkers die ik ken hebben een prijs gehaald dus dat was nog een leuke bijkomstigheid ook. En een troost voor de iets (2 uur) uitgelopen prijsuitreiking
Morgen nog even naar Rosina bellen en hopen dat ik Dijkgatsbos L kan starten. Er waren nog wel wat lege plekken in het L
ik vond trouwens die dierenarts gister wel een lekker hapje , pico ook geloof ik, want die stond maar met haar kont te draaien toen hij bij der kwam...ze beet mij zelfs in mijn arm om alle aandacht voor zichzelf op te eisen
Iedereen die gisteren gereden heeft: van harte gefeliciteerd met de goede resultaten. Heb net even de verslagen en foto's bekeken en dat zag er goed uit. Lielle, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik heb net eerst even lekker in bad gelegen en daarna Chinees gehaald, mmmm lekker runderhaas met groenten.
Mijn dagje Vlietland is erg naar tevredenheid verlopen .
Dressuur voelde tijdens het losrijden al lekker soepeltjes aan en Miel zijn oortjes flapperden heel ontspannen op en neer. In de ring was hij wel kijkerig in de hoek waar ze de Z bordjes gedropt hadden, maar voor de verandering werd hij daar nu eens mooier van doordat ie zijn hals heel mooi ging dragen (normaal gesproken wil hij ook nog weleens wegspringen of omdraaien ) Goed voor 187 punten en een voorlopige 2e plek in mijn ring.
Op advies van mijn spring-instructrice heb ik mijn pessoabit gebruikt met de teugels aan de onderste ring }> Dat pakte goed uit want meteen de eerste keer dat hij aan me zat te sjorren heb ik even een flinke ophouding gemaakt en daarna kon ik hem fijn sturen Springen ging best goed, 1 balk eraf en ik weet niet eens meer van welke hindernis.
Toen even overlegd met Michiel Brons over wat te doen bij de boot. Omdat ik in Renswoude veel problemen had met de smalle sprongen adviseerde hij me om het alternatief te nemen.
Heel fijn gestart en Miel pakte alles heel fijn aan. Net als GvdT op het puntje het alternatief genomen omdat het geen tijdverlies was en puntjes nou eenmaal nog niet mijn ding is.
Vervolgens prima tot ik de bosjes uit kom richting het water. Hij zag vanalles en of het nu Marcel Knapen was die er met een lange jas en een enorme joekel van een fototoestel stond of dat ie naar de marathon hindernis keek, iig voelde ik aarzeling en heb ik hem meteen alternatief water en vervolgens het alternatief voor de boot voorgeschoteld en dat pakte goed uit. Door al dat stuurwerk wel weer tijdfouten, maar toch erg tevreden!
Uiteindelijk de middag in het tentenkamp doorgebracht met GvdT, Missmuts en Suzanne Bouten.
Toen de uitslag kwam bleek naast iedereen hierboven ook MissJumpy in de prijzen te zitten!
Milord en ik hadden in onze ring bij de dagprijzen de 2e prijs (lint en 35 euries) en reservekampioen van Zuid-Holland (lint en beker) met maar 1,4 strafpunt verschil van nummer 1. voor Milord.