[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:07

Als je ze kan doorsturen die slides zou ik ze ook graag eens zien Daphne :j!

Zag leuke foto's passeren van in CP, tis precies een durf-al :D op dat geitje en op de glijbaan :D.

Ben gisteren op dressuur geweest. Was cava, minder grote fouten als de vorige keer mr ze voelde nie zo super, ze was niet echt los. Had ook niet lang kunen inrijden want er waren er heel veel weg gevallen. Wss vonden veel mensen het te koud :+. Had 60% (dacht ik), maar ik telde thuis de punten na en had lijk 137 ipv 132 :\! Dat is dus 62.2% ipv van 60%! ze zijn wss kotje vergeten mee te tellen? Wel jammer, maar dan heb ik toch zeker wel mn doel bereikt, doel is om in eerste helft te landen en met de 60% stond ik 15 vd 28, net niet dus. Met 62.2 zou ik wel nog aantal plekjes hoger staan. Wel jammer, in het vervolg tel in terplekke nog eens na :+!

Ze heeft mij dan ook nog een bloedneus bezorgd (niet erg gelukkig) en de klep van mij helm is geplooid geweest en die zit nu met barstjes volgens mij. Je ziet er uiterlijk niets aan, maar als ik er aankom kraakt hij zo. het voelt nog alsof hij in één stuk is, mr dan zo met barstjes in. Weet niet goed er wat me te doen, heb die helm nog niet lang en geen idee of er garantie op zit eigenlijk (en of ik die nog heb). Tis niets aan te zien, mr of dat nu wel nog veilig is :s
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 29-12-14 11:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 11:26

Misschien naar de winkel gaan om daar eens te horen wat ze zeggen. 9/10 zeggen ze nieuwe kopen omdat dat voor hun beter is. Maar ik zou dan zeggen dat je thuis nog wel een cap hebt liggen, maar niet weet of je deze nog kan gebruiken.

Jammer dat ze verkeerd geteld hebben!
Dia's zijn ook doorgestuurd.

Hier niets bijzonders, zou vandaag naar de zee vertrekken met de paarden, maar de mensen waar ik mee zou gaan, was iets tussengekomen en dus niet doorgegaan. Als ik vandaag zo het weer bekijk, misschien maar beter van niet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:30

Heb echt geen zin om weer nieuwe cap te kopen hoor, heb die vorig jaar in maart gekocht. Denk aan de helm zelf dat er geen schade is, enkel de klep. Zouden ze dat eenvoudig kunnen vervangen? Kga er idd eens eens mee nr de winkel gaan.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 11:59

Ben eigenlijk 9de ipv van 15 zie ik nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:29

Ik zou het even melden, 9e zit soms nog in de prijzen. Niet dat het veel zou zijn maar al.is het gewoon even de einduitslag aanpassen.

Gisteren naar Mechelen geweest. Een nieuwe hackamore gescoord, menzweep voor werk met lange lijnen en ik verwacht telefoon of ik 2 weken een close contact eventing zadel van erreplus mag testen voor aankoop. Was absoluut niet voorzien, wou gewoon de zitting eens testen en kreeg erg mooi aanbod omdat ze dit test/showmodel kwijt willen. Had via vrienden ook al erg veel positief van dit merk gehoord en njah. 20% korting en 2 weken testperiode is wel mooi.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:53

Goed gereden PP, proficiat!

Benieuwd hoe je het zadel vindt Varekaj! Ik heb eens het eventingzadel getest dat ontworpen is samen met t.im L.ips en vond het echt niets voor mij :o mijn knie zat 10cm achter de wrong, had totaal geen steun.

Voor de liefhebbers, cross H.eusden zal op terrein van L.athouwer zijn, heb het parcours gisteren eens afgestapt op vraag van organisatie om wat technische tips te geven. Wie meedoet, zorg maar dat paard getraind staat want het wordt een lang parcours! Lengte heb ik overigens niets aan te zeggen, dat ligt vast, maar zal voor de grote cross toch rond de 3,5 km zijn, voor de kleine toch ook een 3km. Enkele velden erin die afhankelijk van het weer zwaar zullen liggen, houden ze rekening mee door daar geen sprongen te zetten, maar het zal wel de paarden vermoeien uiteraard. Voor de grote zullen er wel enkele technische lijntjes inzitten, want dat mankeerde toch wel wat vond ik. Ook een stuk door het bos, er zit een afsprong in, waterbakje, grachten, butte...

Wij zijn zaterdagavond naar Mechelen gegaan, een supertoffe hengst gezien, niet handig dus want komend jaar wil ik niet fokken, heb er al teveel... En morgen ook nog eens ganse dag, de papa van Koko nog eens aan het werk zien, alweer even geleden. Wordt zwaar supporteren :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:08

Wij zijn ook zaterdagavond gegaan, welke hengst heb je gezien en welke is die van koko?

Best lang idd, als de grond zwaar ligt nog lastiger natuurlijk. Wel leuk ook dat er daar ook afsprong en butte is enzo. Hindernissen zijn dan wel vnl dezelfde als die van andere heusden?

Ken die zadels niet, erreplus. Ben wel benieuwd!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:54

Heb cantario gezien, heeft de proef voor 7 jarigen gewonnen. Lijkt echt iets voor ons Ilona te zijn, maar ik moet mezelf bedwingen :D

Koko is een pommeau du heup, hij zou in de WB moeten starten morgen, ben benieuwd!

De meeste hindernissen voor H.eusden verhuizen idd mee.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 18:19

Wij waren zaterdag door de dag/avond in Mechelen.
Ik heb "pas" ongeveer een jaartje, een nieuw zadel een passier eventing, heel erg leuk zadel! Ben benieuwd hoe dat van jouw meevalt!

Dat is wel een lange cross en zeker als de ondergrond zo zwaar kan zijn..

Wat doen jullie nu met de paarden met de sneeuw/vriezen?
Buitenpiste is bevroren en binenpiste is echt zoooo druk daar heb ik geen izn in om te rijden

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:16

Ik kan in de binnenpiste rijden op 300m van mijn wei, alleen is het er de laatste dagen niet van gekomen doordat de straatjes niet gestrooid zijn en er liggen ijsplekken. Ga woe terug rijden, ze zullen dan 4 dagen niet gewerkt hebben. Jammer maar niets aan te doen. Ik riskeer liever niet om met zo een weer op pad te gaan, het zal op die paar dagen training niet aankomen denk ik dan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 19:34

Nee dat is ook, maar ze vervelen zich zo snel.
Ze lopen hier op de winterweide, ieder heeft zijn stuk waar hij kan buiten lopen.
Maar ondertussen eten ze wel mijn stallen op... Hebben tans normaal contant hooi..
Weet niet zo goed wat ik daar moet teegn doen of hoe ik ze beter kan bezig houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:26

Ik mag niet klagen, de piste had water bovenop maar was zeker goed doenbaar, alleen jammer dat er hier en daar nog een halve ijsplek lag die het tikje glad maakte. Anders had ik gewoon kunnen rijden, heb nu de hengst en de tinker samen laten uitrazen. In vrijheid weten ze prima waar ze hun voeten kunnen zetten en hoe om te gaan met de iets gladdere bodem. Ging prima :D Morgen weer les en vanaf dan gaat hengstemans weer in werkmodus. Ben dankzij de blokperiode thuis tot begin januari. Dat wordt 2x/week uurtje dressuurles, dan 1x/week springles bij K.obe (moet nog bellen om nieuwe les vast te leggen, knal vergeten) en dan 1 à 2x/week ofwel longewerk, ofwel buitenrit. Met nog wedstrijdje of 3 tot maart.

@Antonius: bedankt voor de info, dan laat ik Heusden voor wat het is. Tegen dan krijg ik paard niet fit genoeg vrees ik om die afstand in galop aan te kunnen in combi met hindernissen en ietwat zwaardere bodem. Als de afstand iets korter was geweest of zekerheid op goede bodem... Jammer, maar er zullen nog wel vrije crossen of oefencrossen georganiseerd worden in 2014 :)

De verdeler zei me gisteren dat oa Rik G.eirnaert met dit type zadel rijdt. Het wordt volledig aangepast op het paard, was een 17 inch dus dat is normaal wel goed. De boommaat kan tot 1 maat wijder of smaller aangepast worden. Ik stapte op de bok en had gelijk iets van, zalig! Ook met benen in springhouding bleef ik goed stabiel zitten. Ik krijg 14 dagen testperiode, tijd zat dus!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:05

Hier een geluk, dacht dat piste nog bevroren ging zijn na gisteren, maar lag vandaag alweer goed! Wat een luxe! :D Maar kon toch maar morgen pas rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:19

Heb morgenavond ook weer les :D En bedacht me ook dat ik ofwel morgen, ofwel woensdag wss het testzadel mag gaan ophalen *\o/*

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:41

Zolang het hier niet sneeuwt kan ik in de manege gaan rijden, gelukkig nog nie teveel sneeuw gezien hier :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:34

Laat de sneeuw maar waar die nu zit, ergens hoog in de wolken ver weg! Ben gek op sneeuw, maar dan moet het erna gewoon mooi droog zijn en zonnig. Niet dat vieze weer van zaterdag.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:59

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat 2015 veel mooie momenten mag brengen ;).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:00

En al het zadel getest varekaj?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:28

Gelukkig nieuwjaar en vele (sportieve) successen!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 11:50

Jaan van mijn kant ook een gelukkig nieuwjaar!! Dat iedereen en alle paardjes een gezond 2015 doorstaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:37

Knallend nieuwjaar iedereen :# *\o/*

@PP: Nee, nog niet getest. Ga het vanmiddag ophalen, als het lukt er even mee longeren/rijden en zondag dat zadel eens opleggen voor een staprit/wandeling. Als het weer een beetje meezit. Is hier voorbije dagen onverwacht veel drukker geweest dan voorzien, de winkel had zelf al gemeld als woensdag niet kon dat vandaag of morgen ook nog prima was :-)
Spannend :):)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:02

Ik zie net dat de nationale van Arville, gelijk valt met het Nationaal kampioenschap van de LRV... Das wel jammer

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:53

Oei, dat is idd stom! Waar is nationaal van lrv? Haaltert terug?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 19:00

Jaa in Haaltert.
Hoop wel dat ze iets aan de ondergrond gaan doen, want anders denk ik niet dat er veel mensen zullen starten...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:34

Gelukkig nieuwjaar iedereen, en veel hippische hoogtepunten toegewenst! :)