Ja het lijkt hier soms wel of het een soort vrijbrief is om mensen af te zeiken. Als ze problemen met jullie persoonlijk hebben moeten ze dat persoonlijk zeggen, en niet zo zwak via een topic. Ik kan me goed voorstellen dat ze defensief reageerde daarop. Maar neemt niet weg dat je in een dergelijk topic misschien wel goede tips kan krijgen waar je wel degelijk wat mee kan. Het is jammer dat die reacties nu overschaduwd worden.
Mijn reactie is ook puur opbouwend bedoeld, en nee ik heb ook de wijsheid niet in pacht. Dat hebben zelfs top ruiters niet. Maar als je misschien iemand kan helpen door wat tips te geven doe ik dat heel graag. Zo heb ik van jullie in dit topic ook al de nodige tips gehad, die gaan we komend weekend weer in de praktijk proberen te brengen ( op m'n kont zitten en meer 'onder' de hindernis komen). Ik zou bijna zeggen, laat een mod het topic sluiten.
Dank je wel! Ik vertrouw hem idd volledig
. Ik zit hem wel wat in de weg af en toe, met name met aangalopperen. Maar ik voel zo wel weer waar ik vast zit, en hem dus in de weg zit. En m'n benen gaan steeds naar voren, z'n buik is wat dikker dan anders door de wei en alle rust van de afgelopen tijd hihi!Het is gewoon het ultieme gevoel van vrijheid om zo te rijden, ik vind het echt heerlijk!
crosst in de L dus zal al wel een aantal crossen hebben gereden. Dan weet je toch inmiddels hoe het werkt en dat 3 uur ideaal is? Voordat je hebt afgezadeld en naverzorgd na de dressuur ben je toch gauw een half uur verder, dan een uur cross verkennen en een uur/3 kwartier voor het springen begin ik met opzadelen. Dan heb je nog een half uur over om te kletsen etc, is toch mooi. Of snap ik het nu niet 
maar het had niet nodig hoeven zijn.

)