[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:24

Wat apart van die start tijden! Eens een mailtje aan wagen?
Ja het lijkt hier soms wel of het een soort vrijbrief is om mensen af te zeiken. Als ze problemen met jullie persoonlijk hebben moeten ze dat persoonlijk zeggen, en niet zo zwak via een topic. Ik kan me goed voorstellen dat ze defensief reageerde daarop. Maar neemt niet weg dat je in een dergelijk topic misschien wel goede tips kan krijgen waar je wel degelijk wat mee kan. Het is jammer dat die reacties nu overschaduwd worden.
Mijn reactie is ook puur opbouwend bedoeld, en nee ik heb ook de wijsheid niet in pacht. Dat hebben zelfs top ruiters niet. Maar als je misschien iemand kan helpen door wat tips te geven doe ik dat heel graag. Zo heb ik van jullie in dit topic ook al de nodige tips gehad, die gaan we komend weekend weer in de praktijk proberen te brengen ( op m'n kont zitten en meer 'onder' de hindernis komen). Ik zou bijna zeggen, laat een mod het topic sluiten.

Dank je wel! Ik vertrouw hem idd volledig :). Ik zit hem wel wat in de weg af en toe, met name met aangalopperen. Maar ik voel zo wel weer waar ik vast zit, en hem dus in de weg zit. En m'n benen gaan steeds naar voren, z'n buik is wat dikker dan anders door de wei en alle rust van de afgelopen tijd hihi!
Het is gewoon het ultieme gevoel van vrijheid om zo te rijden, ik vind het echt heerlijk!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:26

Percy ik heb startnummer 61. Had me ingeschreven op 75 maar dat is al compleet omgegooid. Mijn springen en crossen is nu wel iets verlaat, klein beetje meer tijd vind ik wel prettig.

Er was ook iemand aan het klagen dat er wél 3 uur tussen zat :') crosst in de L dus zal al wel een aantal crossen hebben gereden. Dan weet je toch inmiddels hoe het werkt en dat 3 uur ideaal is? Voordat je hebt afgezadeld en naverzorgd na de dressuur ben je toch gauw een half uur verder, dan een uur cross verkennen en een uur/3 kwartier voor het springen begin ik met opzadelen. Dan heb je nog een half uur over om te kletsen etc, is toch mooi. Of snap ik het nu niet :+

Leuke filmpjes Madelein!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:27

Vind een aantal reacties echt niet normaal ! Vind echt niet dat ze zulke dingen maar kunnen zeggen.

Krijg net de vraag van Liza of ik morgen mee wil rijden in een les van Roelie Bril, super leuk dus ga meerijden :) Ze zegt dat ie streng is maar wel erg goed, en aangezien we in de dressuur ook wat hulp kunnen gebruiken is het mooi meegenomen!

Ik start nu 15 min later in ermelo, dus om 17:40 en 18:00.
Ik sta nu bijna als laatste en had me ingeschreven als nummer 4.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:13

Topic is inmiddels gesloten. Het is echt diep en diep treurig. Wat begon als een topic waarbij mijn dochter haar nieuwe aanwinst wilde voorstellen werd gemaakt als een topic van een opschepper en daarna zelfs als een potentiële prutsmuts. Gatver, wat eem walgelijke veronderstelling. Hoop dat je nu nog met jezelf door een deur kan.
Ik heb er geen woorden voor. Mijn dochter die juist een gebrek aan zelfvertrouwen heeft en die ik door dit topic een steuntje wilde geven is hierdoor behoorlijk gekwetst.

Meisje heeft dit paard kunnen betalen omdat ze wat geld kreeg. Ga er niet verder over in want er zitten hier mensen op bokt die er alleen maar op uit zijn om een ander kapot te maken omdat ze zelf blijkbaar niet presteren.

Heb hier vrienden leren kennen en krijg hier nieuwe vrienden en die waardeer ik zeer maar die onechte mensen kunnen wat mij betreft de spreekwoordelijke boom i;

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:25

Olifanter, mooi paard terecht dat ze voor de nationale keuring mag!
Madelein, wauw dat ziet er heel fijn uit, dat zou ik ook willen. Ga binnen kort zonder zadel, daar vertrouw ik haar nu ook voor. Is zo mooi dat je met je paard alles kan doen. Jullie zijn leuk samen!
percy, he wat vind ik dit toch vervelend dat mensen toch zo kunnen zijn. Dan hebben ze geen eigenwaarde en gaan ze maar anderen af zeiken. Vind dit echt triest.... Hoop dat Caressa het los kan laten en in kan zien, dat het niet met haar te maken heeft.
Mette, leuke foto kan jou fimpje niet openen zal wel aan de ipad liggen...

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:34

Goed dat her topic gesloten is. Ik stond eerlijk gezegd net op het punt om te temmen. Ging echt helemaal nergens meer over.
Naast jullie neerleggen, makkelijk gezegd dat weet ik, en vooruit kijken bij de mensen waar je je wel prettig bij voelt! Even een digi knuffel!

Dank voor de mooie complimenten neesa! Super lief!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:35

Sorry voor de typefouten in de laatste posts. Was echt een beetje pissed. Mensen die zichzelf zo goed vinden en een jong meisje afbranden. Heb er wel iets van geleerd wat mij al meerdere malen is gezegd. Zet nooit dit soort topics op bokt.

Het is door topics zoals deze dat ik hier nog blijf rondhangen. Ik vind het leuk om ervaringen uit te wisselen en zo contact te houden want dat heb ik niet meer in het echte leven omdat ze thuis staan.

Ik kan tegen kritiek, zij wat minder maar wel wanneer het opbouwend is maar zo neergesabeld worden is echt niet te geloven. Erger nog, door mensen die zelf nog geen deuk in een pakje boter gereden hebben.

Maar genoeg daarover. Ermelo heeft mijn dochter op een heel andere plaats gezet waardoor degene met wie ze mee mocht en waarop ik de startplaats op heb aangepast, nu uren moet gaan wachten op mijn dochter. Dat gaat hij wel doen maar hij gaat, volkomen terecht, niet meer op de uitslagen wachten. Daar ga ik dan wel op wachten maar ik vind het erg rot dat iemand nu uren langer op het terrein moet blijven omdat er gewoon totaal geen rekening is gehouden met de keuze voor startnummers.

Wat heeft het dan voor zin? Andere wedstrijden mail ik even dat ze met iemand mee rijdt en dat ik het fijn zou vinden als de starttijden daarop aangepast worden en dat was tot nu toe geen probleem.

Drie uur tussen dressuur en springen is inderdaad helemaal super.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:02

Hoe was de les eigenlijk Mette?
Percy ze hadden beter kunnen aangeven dat de startplek die je kon kiezen geen bal uitmaakte omdat ze toch hun eigen lijsten gingen maken.

Morgen Ermelo :):)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:07

Heel leerzaam, heb nog nooit zo hard gewerkt in een dressuurles. Het was echt één uur lang wérken, echt intensief. Was ook helemaal kapot haha, maar heb mn best gedaan. Hij was heel streng maar op een manier dat hij tijdens het lesgeven echt hard kon zijn en dan daarna je even toesprak met een wat rustigere toon. Hij zag meteen wat het probleem was en daar hebben we het hele uur aan gewerkt. Liza zei al dat ie soms ineens heel boos kan worden maar het dan niet persoonlijk bedoeld, dat was wel even wennen maar eigenlijk heel fijn want dan weet je gewoon waar je écht aan moet werken :)

Zaterdag ermelo *\o/*
Vandaag hard getraind aan de galop, steeds een aantal minuten proberen vol te houden en de start uit stilstand geoefend. We gaan gewoon voor een foutloos rondje en die optimale tijd komt wel een keer, dit is toch de laatste cross voorlopig.

Maandag neemt meisje van stal epke mee in onze springles, en woensdag in de dressuurles. Blijft hij in ieder geval aan 't werk. :)

Percy, ik had nummer 4 gekozen en ben nu als een van de laatste in mijn klasse, ook niet erg handig.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:39

Fijn dat je zo'n goede en leerzame les had Mette.

[naam] is ook door de dressuurmangel gehaald :) Het ging alweer vooruit maar het was voor verbetering vatbaar. Ze heeft twee dagen les gehad en vandaag is de instructeur er eens zelf op gekropen om hem wat ronder te rijden. Daarna kon ze hem zelf fijn narijden. Ben benieuwd morgen.

Ik vind ook dat je maar beter geen startplaats kan kiezen als het toch niets uitmaakt. Niet leuk dit. Ik had een plaats gekozen waarbij ze elkaar konden helpen qua tijd en dat lijkt nergens meer op. Ze zijn maar met twee morgen dus dit is niet handig. Ga morgen maar zelf bijspringen, vind ik niet erg want ik wil toch liever geen cross missen ;) maar het had niet nodig hoeven zijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:32

Vandaag al gestart in Ermelo iemand?

Wel apart van die starttijden idd percy. Ik start volgende week in ede gelukkig wel gunstig, rond 16.00.

Wij zijn klaar voor onze spring rondjes morgen en zondag. Vanmorgen vroeg naar stak gegaan ivm de warmte, en lekker een half uur flink gedraafd en gegaloppeerd op het land. Alle energie weer voorwaarts ;). Daarna Ed lekker gewassen, manen netjes gemaakt, dus hoef morgen als het goed is alleen maar een borstel erover te halen. Vlechten doe ik nooit met springen, jullie? Ed heeft er zo'n bloedhekel aan, ook al doe ik ze los op de manenkam, het blijft hem irriteren. Ik wil dat hij met het springen gewoon leert dat hij vrij kan bewegen, en goed gaat basculeren, dus daarom geen knotjes ;).

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:34

Ik vlecht eigenlijk altijd! Ook als ik alleen ga springen.

Ik ga morgen rond 15:00 richting ermelo, moet om 17:25 springen en 17:45 cross.

Straks sjaak even in de stapmolen gooien.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:10

Voor de dames die dit weekend wedstrijd hebben succes en veel plezier!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:58

Wij hebben Ermelo achter de rug :) [naam] was met Jan meegegaan en die waren er al vroeg. Ik ben wat later gegaan maar het was alsnog een lange dag.

Ze waren maar met zijn tweeën dus ben ik ook nog ingeschakeld :D

Jan had gisteren Daimler dressuurmatig gereden en hij, [naam] en ik vonden dat hij goed liep maar blijkbaar dacht de jury daar anders over. Stonden ook vreemde opmerkingen op het protocol. Dit is de eerste keer dat ik het niet eens was met de jury. Blij dat ik daar niet alleen in stond.

Bij het springen maakte [naam] op de laatste hindernis een foutje en dat kostte haar een balk.

Maar de cross ging super. Er waren zoveel weigeringen en zelfs uitsluitingen maar vooral ook mensen die de tijd niet haalden (dus wees gewaarschuwd morgen, er is een plek waar je kan afsnijden, doen!)

Uiteindelijk was ze 12e dus dat was toch nog netjes en ze heeft nu de punten voor het M binnen. [naam] dus blij :)

Succes voor degenen die morgen gaan!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:53

Heeft E netjes gereden toch :)
Ik had tientallen tijdfouten in markelo ahahah, maar deze cross is korter en de tijd staat ruimer dus ga t gewoon proberen.. Ga in ieder geval voor mn winstpuntjes, prijzen komen ooooit wel haha :)

Ik ga 21 tm 25 naar knhs instructieweek, dan kan ik sjaak een week niet rijden en die 25e ga ik op vakantie naar tunesie, dus dan staat ie 2.5 weken stil.. Kan dat gewoon ? Heb dan nog een week voor school begint en hij fit moet zijn..
Epke heeft dan gewoon vakantie na de knhs week tot ik thuis ben..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:45

Wel goed gereden dan toch percy?

Wij hadden vandaag onze 1e dag van het spring concours. Het was helaas erg slecht weer, we zijn echt helemaal zeiknat gereden in de eerste ronde. Eerste rondje was BB, goed rond gekomen maar 1 balk omdat we niet goed uitkwamen vanuit een bocht.
2 ronde B, super rondje eigenlijk, voelde erg goed. Wel een balk door een te late afzet. Maar hele slechte stijlpunten, 57. Kon ik zelf niet helemaal begrijpen maar goed. Op foto's zie ik dat ik op sommige sprongen te snel ga zitten, en hij was door zijn enthousiasme wat stug in z'n mond. Wellicht dat het door die combi komt. Maar we hebben dus wel weer 1 wp gepakt, leuk! Morgen ochtend 2 rondjes B springen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:54

Ik ben vanaf morgen 2 weekjes weg. Lees misschien wel beetje mee, maar weet niet hoe ik met internet zit. Ga er twee weekjes met Fa tussenuit. :wave:

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 18:57

Cross ermelo gehad.. Hij was een beetje te fanatiek in het springen daardoor een balk op de laatste. Cross stond pittig maar alles foutloos gesprongen met stijl 75 8 8 alleen wat tijdfouten!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:34

Goed hoor Mette! Denk dat Sjaak die pauze wel aan kan. Misschien wel fijn voor hem om even vakantie te hebben voor het echte werk weer begint.

Veel plezier Tiahastrona, geniet ervan :)

Inderdaad wel lage punten Madelein maar verder goed gedaan! Succes morgen.

Wij waren ook super tevreden gisteren en [naam] heeft ervan genoten en dat is toch het belangrijkste. Zij heeft nog een leuk gesprek met een bokker gehad en we hadden ook aardige buren. Die snapten alleen even niet waar ons paard gebleven was :D Had mijn auto naast de wagen van Jan gezet om de spullen van [naam] over te laden maar paard ging natuurlijk met hem mee. [naam] ging met mij mee terug dus ik stond daar zonder trailer met een kind in cross outfit. Was wel even hilarisch.

Vandaag is Just for you voor het eerst eens mee op wandeling geweest richting de binnenpiste voor een eerste springtraining. We moesten omrijden dus hij moest een stukje langs een drukke weg. Hij was echt zo verschrikkelijk braaf, niet te geloven. Loopt zo overal langs. Kijkt wel maar daar blijft het bij. Alleen een fietser was wel eng :D Ik vond het enger dan [naam] :o

Durf hier wel foto's neer te zetten :)

Dressuurmatig gaat hij goed vooruit. Dit was de eerste keer dat hij een binnenpiste zag.

Afbeelding

Hij is nog zo onervaren maar pakt goed aan
Afbeelding

Maandag gaan we zelf hindernismateriaal halen, dan kan er thuis ook eens een sprongetje gemaakt worden.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:16

Netjes Mette!

@percy: tja blijft toch een beoordeling van de jury. Vandaag was er iemand die zijn paard uit woede ( bij een weigering) in zijn bek rukte, verder bijna iedere keer achter de beweging. Hij kreeg 3 zevens. Ik heb lekker gereden, dus ben prima tevreden!

Mooie foto's! En inderdaad, genieten is het allerbelangrijkste, zowel voor paard als ruiter.

@hier: vandaag weer gesprongen, 2 rondes B deze keer. Ging super! Eerste ronde was foutloos tot de een na laatste hindernis. Ik verloor vlak voor de hindernis mijn beugel, en kreeg kramp in mijn kuit bij het terug zoeken. Dacht door te springen, maar Ed dacht er anders over. Dus maar even stil gaan staan om de beugel op te zoeken :D. Daardoor 4 strafpunten voor de weigering en 6 strafpunten voor tijdsoverschrijding. Volgens mij had ik deze ronde 61 punten.
2e ronde was ed moe, maar desondanks een fijne ronde kunnen rijden. Hij heeft zichzelf echt overwonnen vandaag! Wel 1 balk doordat ik te laat was met de afzet, maar verder echt super gereden! deze ronde 65 punten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:03

Ik heb nog wat foto's van vandaag, even spammen :D
Hij gaat steeds meer basculeren, en mijn houding vind ik zelf weer verbeterd ten opzichte van de vorige wedstrijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine miscommunicatie vlak voor de sprong ( maar die hoogte :9 )
Afbeelding

Geen wat mijn rechtervoet hier doet :+
Afbeelding

<3
Afbeelding
Laatste hindernis:
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:15

Je kijkt in elk geval erg blij bij die laatste hindernis :D Ik vind je houding ook zeker verbeterd. Je been ligt niet meer zo ver naar achteren. Misschien ligt je bovenlichaam iets te plat maar dat weet ik ook niet zeker. Heb zelf al zo lang niet meer gesprongen.

Ed was zeker bang dat hij je zou verliezen zonder beugel ;) Super dat het zo goed ging verder!

Tja, inderdaad jurysport. Kan me er ook niet echt druk over maken. Sinds Jan hem er even doorheen heeft gereden loopt hij toch echt stukken beter, vandaag ook weer. Komt vanzelf goed.

Iemand die zijn paard in de mond rukt hoort mijns inziens geen zevens te krijgen. Valt mij af en toe wel op dat namen die wat bekender zijn vaak hogere stijlpunten krijgen. Met Daimler haalde [naam] wel vrij hoge stijlpunten maar het is ook wel een verschil of je een paard hebt wat gemakkelijk springt of dat je er veel werk aan hebt onderweg.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 15:37

Daar noem je precies het punt, was inderdaad een bekendere ruiter... Iemand uit de buurt. Ach ja best hoor.
Haha grappig dat je het zegt, ik zag op de foto's van gister dat ik steeds te vroeg ging zitten, en heb vandaag geprobeerd heel bewust even te blijven 'liggen'. Misschien heb ik dat wat overdreven ;).
M'n instructeur was er ook, hij was goed te spreken over ons! Geen andere dingen die beter kunnen dan ik thuis heb. Maar wel weer lesmateriaal voor de komende tijd ;)

Ik was uit balans door de kramp en het verlies van de beugel, dan gaat hij inderdaad niet verder. Erg schattig. Net of hij mij tegen mezelf in bescherming neemt.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:57

Leuke foto's madelein!!

Ik kreeg gisteren een niet zo leuke brief van school, opleidingslocatie verplaatst naar ASSEN :n
Naar sunrise stables (www.sunrise-stables.nl)
Dus het wordt: 5:15 opstaan en 6:15 de trein elke dag, en dan ook weer naar huis of op de nieuwe locatie toch intern. Is een erg mooie locatie met goede kamers, dinsdag hebben we een info avond en kunnen we ook de kamer zien denk ik dus als dat netjes is moet ik helaas toch intern. Lijkt me op zich wel een leuke ervaring maar ben pas 15 :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:14

Tja Mette, [naam] was ook nog maar net 15 toen ze intern ging. Denk dat Belgische internaten strenger zijn dan intern zitten in Nederland. Echt leuk vind ze het niet maar ze heeft geen keuze als ze deze opleiding wil doen. Je mag haar gerust een pb sturen om ervaringen uit te wisselen.

Elke dag om 5.15 er uit gaat je gegarandeerd opbreken. Wel heel vervelend dat ze die opleiding zomaar opeens verplaatsen.

Hihi Madelein, misschien ben je inderdaad iets te lang blijven liggen. Je instructeur weet het beste hoe het gegaan is en als die tevreden is mag jij dat zeker ook zijn!

Een bekende naam hebben helpt inderdaad wel. Ken ook genoeg ruiters die dat gewoon eerlijk toegeven. Is hun schuld natuurlijk ook niet.

Ed past inderdaad een beetje op je <3

Ben vandaag eens gaan zoeken hoe het zit met de hengstenkeuring. Kosten vallen eigenlijk nog wel mee alleen het medisch onderzoek is duur en daar begint het mee. Ga toch maar eens op zoek naar een hengstenhouder die eens kritisch kan kijken naar het paard en zijn kansen een beetje kan inschatten.

We hebben vandaag ook eens gekeken naar het overstappen naar België voor de wedstrijden maar als het niet lrv is maar vlp is dat stikduur. Kan ze wel hoger starten maar financieel win je daar ook niet zoveel mee. lrv is ze wel lid maar het zit er toch wel in dat we de anderen ook maar gaan aanmelden in Nederland.