[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:32

Ik had in hoogenweg dan weer super hoge stijl :P volgens mij gemiddeld een 7,8 in totaal! Ik ging idd ook rustig en liet haar wat meer op galopperen.
Haha zeg het maar!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:33

Mijn paard is weer zo goed als hersteld van haar peesblessure dus ik durf stiekem weer eens na te denken over een wedstrijd :D

Valyra

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:34

Wat fijn skippy!! :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:58

Roxxiejj schreef:
En toch kreeg ik op mijn stijlformulier: te laag tempo en een onvoldoende

Dat is dan een vreemde jurering. :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:51

Misschien te weinig activiteit in de galop en een beetje knullig omschreven??

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:42

Dat kan roos, heen terug heen terug door de hele cross. Maar was zowiezo een rare cross. Hopelijk maken ze er dit jaar iets beters van :j hoewel het weer raar is tegelijk met Ermelo...

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:06

Misschien heeft er iemand van de organisatie meegelezen. Konden ze vast een boel tips uithalen :')

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:41

Want als ik het zo lees, is het net zo wisselend als met springen dus. Ik praat vaak achteraf met springjury's en ben ook wel eens een dagje meegeweest. Maar zaken als "grondtempo" (en welke dan) en "Happy Athlete", zijn niet helemaal eenduidig. Zo had ik met B. eens 59,5 punt voor stijl voor een foutloos rondje. Reden? Jury vond dat ik hem te veel terug liet komen op mijn zit en hem meer door had moeten laten lopen. Maar als ik dat doe, dan ga ik bij de laatste hindernis 140km/u (overdreven gezien dan he), dus ik moet ergens ingrijpen. Daarop zei hij: "Nee, paarden in de B moet je door laten lopen." Nouja, was verder wel een opbouwend en vriendelijk gesprek en natuurlijk had hij zeker een paar aanmerkingen waar ik iets mee kon, maar andere juryleden willen juist weer zien dat een paard niet te heet wordt.

Kortom, je kan er geen peil op trekken, dus we doen maar ons best. Als ik mijn eigen crossfilmpjes van vorige week bekijk, zie ik trouwens een hoop punten van verbetering :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:58

Ik heb met springen wel eens gehad dat ze niet hadden gezien dat ik had gegroet, terwijl iemand mij aan de kant vroeg waarom ik in godsnaam wel 4 keer groette. Lag het uiteindelijk dus niet aan mij, maar aan dat de jury steeds wegkeek als ik ging groeten.

Allemaal moment opnames. Tenzij je echt kamikaze door de cross gaat, vind ik het nog al eens kant nog wal slaan, die stijlcijfers. Voor hetzelfde geld heb je net ergens een minder fijne afstand en word je daar dus op afgerekend met de woorden 'passend rijden' en onvoldoende. Tja...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:04

Roxxiejj schreef:
Allemaal moment opnames. Tenzij je echt kamikaze door de cross gaat, vind ik het nog al eens kant nog wal slaan, die stijlcijfers. Voor hetzelfde geld heb je net ergens een minder fijne afstand en word je daar dus op afgerekend met de woorden 'passend rijden' en onvoldoende. Tja...

Daarom heeft het ook de voorkeur dat een stijljury op een plaats gaat staan waar hij/zij meerdere sprongen kan zien zodat je niet met 1 mistafstand gelijk een onvoldoende te pakken hebt, want die mistafstand hebben we allemaal wel eens. En een keer een mistafstand hoeft niet te betekenen dat je zo de hele cross door gaat. Maar als je als jury ergens staat waar je maar een sprong kunt zien en je hebt daar toevallig een mistafstand is het lastig om toch op een voldoende uit te komen. Tenzij je bij de andere stijljury een cijfer krijgt die je onvoldoende kan compenseren zodat je in je totaal toch een voldoende scoort.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:02

En zo heb ik een keer drie 8en gehad op een hindernis waar ik in eerste instantie een weigering op had. De stijljury had erbij geschreven, jammer van de weigering maar een keurige houding en heel goed opgelost. Dus ook als het niet zo netjes gaat kan je wel hoge cijfers krijgen, zolang je het maar goed oplost :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:57

Ach, zo kan het ook wel eens omgekeerd zijn. Ik had een keer in de cross een vreselijk slechte afstand op een hindernis, paard moest ons echt redden en we zouden terecht een dikke onvoldoende hebben gekregen voor de rijstijl. Maar ik had mazzel, de jury zat net op 2 plekken waar het wel goed ging en ik kwam met een gemiddelde van een 8 voor de rijstijl thuis :D
Omgekeerd heb ik ook wel gehad, toen had ik net pech, maar ach zo is jurysport :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:19

Daarom moeten er ook 2 stijl juryleden in het parcours zitten.
Om een beter beeld van de cross te krijgen en de manier van rijden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 06:39

Roxie, waarom loop je altijd te mekkeren over stijljury's? Ze doen het in jou ogen echt nooit goed.
Je wilt zelf geen tijd of geld in knappe trainingen steken, als jij of een kennis een cijfer hebt wat je niet bevalt ligt t nooit aan de ruiters.
Misschien eens een dagje schrijven bij een stijljury. Ik ben er zelf ook een, vanwege geblesseerd paard cross ik nu ff niet, maar ben ook wel eens de cross uitgekomen dat ik dacht, als er een stijljury zat had ik geen voldoende gehad. Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.....

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:06

Tis mij 1 keer gebeurd dat ik net een tiende punt tekort had voor winst ivm stijl. en heel eerlijk, als ik die cross wel winst had gereden, was dat pure mazzel want ik had het niet verdient. Paard ging als een jekko door de cross en ik was op dat moment niet in staat om hem weer goed onder controle te krijgen. Dat rondje was een goed leer moment, maar niet winstwaardig. Verder merk ik dat mijn stijlpunten omhoog zijn gegaan sinds ik af en toe bij Alice les.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:08

Gaan we weer.. Hou mijn mond al.
Haal ff 2 crossen aan en gelijk daar natuurlijk weer over beginnen. Haal andere crossen er al helemaal niet bij waar het misschien wel hetzelfde was of erger.
Maar nee, geen crosslessen, daar struikeld men over.. :wave:

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:15

Volgens mij gaat het onderhand erg offtopic.
Vind het eerlijk gezegd niet zo netjes dat mensen hier persoonlijk 'aangevallen' worden.
Dit kan ook even via de PB gezegd worden.

Iedereen heeft een eigen mening en daar heeft iedereen ook het recht op! Ook hoeft niet iedereen het daarmee eens te zijn maar we kunnen het wel leuk houden hier.

Zullen we weer ontopic gaan of een ander topic starten over stijlpunten waarin tips etc gegeven kunnen worden?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:33

Valyara, dat gaat het al een tijdje, er worden hier ook trainingen en trainingsafspraken gemaakt ;)

Roxie, jij mag van mij gerust je mening geven over de rijstijljuryleden, maar reageer dan niet zo op je teentjes getrapt als ik als stijljury een reactie geef.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:58

Je hoort mij toch ook niet zeuren over de mensen die maar met moeite een dressuurproef doorkomen of in het springparcours er al uitgebeld worden? Want dat kan ik me dan weer niet voorstellen. Zeker tot en met het M niet.

En ik reageer niet op mijn teentjes getrapt hoor? Zie niet waar je dat leest? Maar zal niet meer mijn mening over stijljureren geven, want JIJ bent dan degene die zich aangesproken voelt. Als jij een geweldige stijljury bent, prima toch? Jij hebt mij nog nooit zien rijden, ik heb jouw nooit als jury gehad. Maw ik val je niet persoonlijk aan. En ja, ik schrijf minstens 1 keer per jaar bij een stijljury en heb me, als je dat mee had gekregen, ook opgegeven voor Neede dit jaar, zelfs 2 dagen. Kan mij ook altijd vinden in het commentaar, maar neem het wel eens met een korrel zout als ik iets lees over te laag tempo en de blub vloog om mijn oren.

En nu gaan we, idd, weer offtopic. Pb maar lekker over alles wat iedereen dwars zit, of ik het zal lezen is een 2de.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:34

Sorry dat we door mij offtopic gaan :D, back on track: ik ga gewoon heel erg genieten van het eerste seizoen en ben natuurlijk al blij wanneer ik een rondje rondkom. wel heel grappig, als iemand me een jaar geleden had verteld dat ik nog eens zou gaan springen, had ik diegene al niet geloofd. en het is natuurlijk fijn dat Bokt een schat aan informatie biedt met topics als "Alles over SGW" en "Alles over bekende SGW's", daar heb ik echt superveel aan en ik lees ze regelmatig. ik ben zo blij en dankbaar dat ik dit heb ontdekt, en dat ik ook nog eens een heul leuk paard heb waarmee ik het aandurf en die me vertrouwen geeft (ook al moesten we allebei nog leren springen)... :D.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:36

Ik denk dat je dan aan Markelo Potdijk een goeie hebt om mee te beginnen :j was ook mijn eerste cross en vond het toen echt geweldig :j
Afgelopen jaar vond ik de route nog leuker gemaakt en als je nu de facebookpagina van de SGW ff bekijkt (ook een erg leuk initiatief!), kun je ook al foto's zien :j

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:43

jaaa, ik like alle foto's, vind het zo leuk dat ze dat erop zetten! ik heb heel veel zin om te beginnen, maar eerst eens in Gorssel kijken dit weekend of ik hem het water in krijg. laatste twee crosstrainingen ging dat erg goed, het wordt steeds normaler voor hem gelukkig (want hij vindt het toch een partij spannend!)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:46

Over foto's gesproken. Ook dit jaar zal ik het topic Alles over de bekende SGW's bij houden. Ik zal zelf niet alle wedstrijden rijden en voorlopig ook alleen de L klasse. Tijdens het parcours lopen zal ik sowieso foto's maken, maar ik zou het fijn vinden als er meer mensen zijn die foto's maken zodat we het overzicht voor iedereen compleet houden. Evenals meningen en ervaringen, die zijn natuurlijk ook gewoon heel erg welkom!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:51

Splashislief: ik wil wel Markelo Potdijk voor je foto's maken? Of ga je daar zelf ook al naartoe?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:58

Graag. :j
Zelf rijd ik daar niet, dus dat is helemaal super +:)+