[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:10

Vorstin krijgt 3 kg sportbrok (want dat is het ook nog eens) en een halve kg haver als ze echt vol in de training staat en crossen loopt. Maar nu doet ze in principe geen r*et.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:12

Snoekiej dat is wel erg veel. Pancho kreeg tijdens zijn blessure alleen een handje brok voor het lekker omdat de rest ook kreeg. En dan was hij nog hieper genoeg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:12

Dat is veel :oo Ukkie en Raimaer staan nu op 2,5 kg (sport?)brok, en verder ruim hooi + overdag een redelijk kale wei. Ojee volgens mij ook zoiets, en daar doen ze het prima op.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:19

Snoekiej schreef:
Vorstin krijgt 3 kg sportbrok (want dat is het ook nog eens) en een halve kg haver als ze echt vol in de training staat en crossen loopt. Maar nu doet ze in principe geen r*et.

Maar heeft ze dat dan ook echt nodig als ze vol in training staat, Snoek? Valt ze anders erg af / wordt ze sloom?
Jer is van zichzelf behoorlijk voorwaarts, maar krijgt nu (volop in training dus) nog geen 2 kg basissportbrok en een halve schep Pavo sportsfit. Als hij meer krijgt, wordt hij meteen vet... Staat ook nog de hele dag op het land (hoewel, vandaag niet denk ik... :Y) ). Nudine krijgt ook maar een handje en straks als ze wat verder in de dracht is natuurlijk meer.

Ik hoop dat het van het weekend wat droger is in Gorssel...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:22

Wij voeren Dodson en Horrel en 1 schep is is ong. 0,8kg. Zetje krijgt er daar bijna 5,5 van per dag, merrie brok (veulen aan de voet die mee eet). Avi 3 schep van Stay Power (sportbrok).

Ze kregen altijd gewoon brok met granenmix maar deden het er niet goed meer op.

Per paard is het natuurlijk verschillend wat ze nodig hebben, maar 3 kg per dag met rust is best veel ja.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:23

Goeiemorgen!!!

TG krijgt 3,5 kilo brok nu, heeft ie echt wel nodig. En na het rijden krijgt ie nog musli met myoplast.

Even bijlezen :D

PB, iel afwassen :+ Is iets bij een callcenter geen optie? Kan vaak in de avonduren en verdient ook nog wel goed.
Benthe, lekker weekendje!!!
Lotte, haha leuke verhalen weer!
Evie, lekker ritje!
Corien, werkse!
Noor, jee spannend zeg! Duim voor jullie!
Shanouk, dat is inderdaad wel erg veel voor een paard op soort van rust.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:58

Jeeeeeeuuutje wat een brok wordt er gevoerd zeg := .. Wat een suikers!!

Wolin krijgt nu een handje Marstall Muesli (Champion, laag suikergehalte, geen haver (ze is al mega heet) en energieleverancier op basis van olieën) met 1/4 biks 's ochtends en 's avonds. (+ Equilin en silicea). Want ik vind haar gewoon echt te dik en ze doet op het moment niks. Eigenlijk krijgt ze die biks alleen maar omdat ze anders haar Equilin niet eet _O- .
Maar toen ik haar 4 keer in de week reed kreeg ze een halve tot hele kg muesli per dag en een halve kg biks per dag. Hiernaast 3 x daags ruwvoer (eigenlijk 4 keer, want ik geef haar vaak 's avonds nog). Als ze flink gewerkt heeft krijgt ze een halve maatschep slobber van Hippostar gemengd met appels en penen. Maar slobber is een echte dikmaker :P , dus die krijgt ze nu helemaal niet. En ze staat natuurlijk veel op het land in de zomer, bij mooi weer gewoon dag en nacht.

Die ouwe krijgt wel flink te eten. 2 kilo PAVO-veulenbrokken (nummer 3), 2 kilo Havens reform-muesli per dag op het moment. In de winter krijgt hij een hele PAVO-scoop met Hartog lucerne twee maal daags, nu hij op het land staat niet. En in de winter krijgt hij ook 3 keer per week anderhalve kilo slobber.
Tinker krijgt twee handjes muesli 's ochtends en 's avonds. Na het werk nog een kwartje ofso of Pavo-slobber.. In de winter krijgen ze alledrie winterpenen bijgevoerd. En overdag lopen ze 's winters in de paddock met ruim hooi.

Ik vind dat er veel dikke paarden bij mij op stal staan :o . Mensen weten niet eens meer het verschil tussen gewoon dik en goed bespierd, ik zie gewoon paarden met cellulitis := (staleigenaresse houdt het wel in de smiezen, maar je doet er niks aan als mensen zelf ook nog kilo's er in kieperen). Ik heb voor Wolin een meetlint, waarop ik haar gewicht in de gaten houdt, want vetzucht is gewoon zeer ongezond, niet alleen voor de benen, maar ook voor de organen. Wolin heeft gelukkig alleen slappe buikspieren :P , kan haar ribben nog gewoon keurig voelen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:19

Hetje krijgt bij mij 4KG pavo Explosive (meest volle sportbrok) en 2 KG Pavo nature's best granen. Hij is best aan de volle kant (wel in goede sportconditie), maar ik merk dat hij het nodig heeft.
Amati krijgt 3KG brok en 1 KG muesli, net als Trakkie.
Die zouden nog wel meer kunnen gebruiken denk ik (zijn allebei niet vol).

TG: Ik heb vorig jaar callcenter werk gedaan voor TNS-Nipo (enquetes afnemen), maar nooit weer. Betaald idd heel goed, maar vreselijk werk.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:20

Mmmm, daarom is het bij ons op stal dus niet de bedoeling dat we zelf in de bikston gaan lopen graaien. Alleen muesli geef ik dus zelf bij, van het biks blijf ik af. Dat houdt de PH zelf goed in de gaten ;) en uiteraard overleg indien nodig! Jer krijgt trouwens ook nog een scheutje lijnzaadolie sinds kort. Vond hem niet zo mooi in zijn vacht zitten. En slobber alleen na een cross of zware training. Maar dat eet hij vaak niet eens op en mag Nudientje de restjes opeten :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:21

peanutbutter schreef:
TG: Ik heb vorig jaar callcenter werk gedaan voor TNS-Nipo (enquetes afnemen), maar nooit weer. Betaald idd heel goed, maar vreselijk werk.

Ik heb een tijdje voor een incassobureau gewerkt, ook telefonisch. Was wel "leuk" werk! (Voor mij wel, voor die mensen minder).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:25

Bij een callcenter zou ik nooit gaan werken. K heb er echt een hekel aan als ze ons bellen met zo'n stomme enquete of verkoop. Laat staan dat ik het werk zelf ga doen :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:35

Daarom doe ik het ook neit meer :P
Maar goed ik deed alleen ochtenddiensten en dan moet je voornamelijk gemeenten en bedrijven bellen. Vooral gemeenten is mooi. Sta je gemiddeld 45min in de wacht en kon ik mooi studeren :D Voor een shift van 4 uur kreeg ik 45euro.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:44

TG, Waarom geef jij TG Myoplast? Neutradex kan ik nog begrijpen, maar TG heeft toch geen myoplast nodig?
Mijne krijgt 2x 1.5kg sportbrok (helaas wordt er niet drie keer per dag brok gevoerd) en 3x per dag kuil. Na het rijden een beetje slobber of muesli met myoplast en na les / wedstrijd ook nog Neutradex!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:45

Myoplast heb ik ook een tijdje gevoerd aan Zetje. Na 1 pot mee gestopt, toen had ze het imo niet meer nodig. Nu krijgt ze vit. E en Selenium op dagen dat ze gebruikt wordt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:50

Shanouk, dat is niet prettig als er zomaar meer gevoerd word. Dan is het ook niet zo gek dat ze last krijgt met spieren e.d. Die kan gewoon de afvalstoffen niet meer kwijt.

Uk krijgt in het cross seizoen hooguit 2,5 kilo sportbrok. Daarnaast een klein handje muesli en hooi.

Normaal buiten het seizoen, krijgt hij ong 1,5 kilo sportbrok. Anders is hij niet meer te rijden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:50

Ik heb altijd kantoorbaantjes gehad als bijbaantje, ook wel veel van geleerd.

Mootje, is ook tegen verzuring en ze zijn een stuk losser. Vit E en Selenium geef ik vaak rond de crossen.

Neutradex hebben twee stal genoten sinds kort ook, wat is dat precies?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:52

Ik geef voor en na een cross vit. E en Selenium. Verder niks.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:52

Dan kan je beter Neutradex geven, TG! Neutradex is alleen bedoeld om verzuring tegen te gaan en een stuk goedkoper dan Myoplast! Myoplast is met name om spieropbouw te bevorderen. Alle DA's en broodruiters hier in de buurt gebruiken Neutradex tegen verzuring.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:54

Maar wat is dan weer het verschill tussen Vit. E en selenium en Neutradex? Wat bevat Neutradex voor extra's?

Myoplast heeft Zetje goed geholpen rond haar 3,5/4 jarige leeftijd wat betreft spieropbouw.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:57

Voor spieropbouw heeft Jer niks nodig :P Hij krijgt ook wat vit. E + selenium rond de crossen. Nudine nu ook een paar dagen omdat ze zo stijf was.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:58

Mootje, ja dat klopt. Maar TG kan nog wel wat extra spiertjes gebruiken. Heb deze potten voor 50 euro p.s kunnen krijgen. Als ze op zijn, is Neutradex misschien wel een goede opvolger.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:03

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:06

Je linkt doet het niet Mootje.

Ik heb Myoplast ook uit Dld voor iets meer dan 50euro. Maar in Nederland is het idd 70euro.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 11:08

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:09

Mijne komen uit Borne, van een DA praktijk.Die hadden een grote lading ofzo? Geef het Bari nu ook.

Die Neutradex is wel een stuk goedkoper inderdaad.