Ik denk echt heel snel dat ik te hard ga, maar jullie horende kan ik haar best wat harder aan het werk zetten...

Ik stap nu maar is even op mijn wilde 3,5 jarige...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zelfs dat blijkt te hoog gegrepen voor ons 
ik snap er echt helemaal niks van... de hele zomer in de prijzen en in de 190 punten en dan dit
naja snel vergeten, smiddags lekker springen. eerst Animo in de L.. liep 1e pc wel goed...achter extra!!
had 1 balkje. 2e pc liep ze rustiger, was best wel eens lekker om rustig rondje te kunnen rijden
weer 1 balkje 
jury was inmiddels uit het hokje.. en pc bouwer was zo lief om even wat te bouwen voor mij... 1.30m hoogte ongeveer! ze liep heel fijn!! toen nog een oxertje van 1.35m. en als laatste een dubbel met de 2e(oxer) rond de 1.40m! super gewoon! ze gaf een best gevoel! ondanks dat ze daarvoor 2x in een dubbel een foutje maakte. maar echt lekker gereden
beter dan dan stomme dressuur
Wonderland heeft voor het eerst gebokt!
Voelde wel grappig aan. Hij is nog heel terughoudend en toen gaf ik hem een tik met de zweep. En toen dacht hij ik gooi mijn kont omhoog. Alleen toen wist hij niet meer hoe hij zijn benen neer moest zetten
Nou ja maar weer aan gegalopeerd en toen was het weer gewoon. 
Ik ken het..
Die van mij vind binnen echt alles eng nog.. 

Toen heb ik haar apart in een wei achteraf gegooid. En daar stond ze dan heel zielig te kijken.
). Ik had tot vorig jaar een arabisch merrietje die ik heel lang gereden heb, dat was ook zo'n bitch maar ze was op haar eigen manier ook weer heel lief...
Toen kon ik daar alleen echt niet mee omgaan, achteraf gezien waren we elkaar alleen maar aan t opjutten. Ik denk wel dat ik daar tegenwoordig wel beter mee zou kunnen omgaan.
Dat was ook wel goed te doen...
Dus ik denk dat ik het niet zo goed herken
Tal heeft ook besloten, dat als ze aan het opwarmen is, ze aan het op warmen is en niet van plan is ook maar ergens aan mee te werken. Ga je na opwarmen stappen, dr weer oppakken en aan je training beginnen, loopt ze superfijn! Maar dan ben ik meestal al sjago omdat ze liep te emmeren. Loopt ze gewoon te poedersuiker of moet dr lijf echt zo op gang komen. Maar ben blij dat ik niet de enige ben die zich afvraagt of ze nu gewoon in het ootje worden genomen
)
.
als je trouwens meer over Roggel wil weten: www.deleistert.com Ik ga er trouwens a.s. zondag wel dressuren
.

Ik moet zeggen dat ik er na 12 jaar wel goed mee om kan gaan. Hij is in de omgang iets afstandelijker, maar luistert wel beter. Ik hoef bij hem maar 1 keer nee te zeggen en hij stopt.
) en nu loopt ze achter niet helemaal rad 
Maar ja verder is ze als een paard voor het eerst die dag naast haar loopt tijdens het rijden ineen heel boos worden. Alleen maar dreigen en verder niks. En als hij 5 min later tegen haar aanloopt kijkt ze niet op of om. En ze is volgens mij minder snel gehecht aan iemand. Wonderland daar integen kent mij direct. En hij is ook minder aan het miepen. Tu is wel over ijverig maar als ze iets niet snapt zul je dat weten ook!