[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:15

Dank jullie voor de tips.
Ik denk echt heel snel dat ik te hard ga, maar jullie horende kan ik haar best wat harder aan het werk zetten... Knipoog

Ik stap nu maar is even op mijn wilde 3,5 jarige... Tong uitsteken

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 18:58

ik hier ook weer ff...

ik ben genezen van dressuur Haha!
zondagmorgen eerst dressuur gereden... gewoon simpel B Bloos! zelfs dat blijkt te hoog gegrepen voor ons Tong uitsteken
inrijden liep ze super! eenmaal in de bak was er een en spanning... naja helaas.. proef liep daardoor niet heel lekker, maar verder geen fouten, ja 1x in de galop. prima, ik denk naja rond de 170 punten... had ik toch 155 Bloos! ik snap er echt helemaal niks van... de hele zomer in de prijzen en in de 190 punten en dan dit Knipoog naja snel vergeten, smiddags lekker springen. eerst Animo in de L.. liep 1e pc wel goed...achter extra!! Haha! had 1 balkje. 2e pc liep ze rustiger, was best wel eens lekker om rustig rondje te kunnen rijden Lachen weer 1 balkje Bloos
maar goed gevoel!

achteraf Muis nog oefenrondje mee gereden... Haha! jury was inmiddels uit het hokje.. en pc bouwer was zo lief om even wat te bouwen voor mij... 1.30m hoogte ongeveer! ze liep heel fijn!! toen nog een oxertje van 1.35m. en als laatste een dubbel met de 2e(oxer) rond de 1.40m! super gewoon! ze gaf een best gevoel! ondanks dat ze daarvoor 2x in een dubbel een foutje maakte. maar echt lekker gereden Haha! Haha! Haha! beter dan dan stomme dressuur Bloos Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:13

Ah joh, een binnenbak is gewoon veel spannender dan een buitenring BT. Volhouden!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:56

Jammer BT maar wel goed van je springen!

Ik heb een primeur!! Go jij! Go jij! Wonderland heeft voor het eerst gebokt! Haha! Voelde wel grappig aan. Hij is nog heel terughoudend en toen gaf ik hem een tik met de zweep. En toen dacht hij ik gooi mijn kont omhoog. Alleen toen wist hij niet meer hoe hij zijn benen neer moest zetten Clown Nou ja maar weer aan gegalopeerd en toen was het weer gewoon.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:15

haha dat soort bokjes ken ik mm... Tong uitsteken

BT, jammer maar iig fijn dat je nog even zo lekker hebt kunnen springen!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:38

Hah: hij heeft wat ontdekt!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 08:34

Jammer van je dressuur Bt Ach gut Ik ken het.. Scheve mond Die van mij vind binnen echt alles eng nog.. Nagelbijten / Gniffelen
Maar wel goed dat het springen fijn ging Ja

Haha MM, Die knop heeft hij nu ook gevonden Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:30

Komt vanzelf goed BT Ach gut

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 09:44

Ienie liep niet zo lekker gisteren. Beter gezegd: ze gedroeg zich als een trut Bloos
Ik wist eigenlijk niet meer of ik nou boos moest worden of juist meer de ontspanning op moest gaan zoeken.
Proeven oefenen daar kwam ik dus niet echt aan toe.

Na het rijden ging ze in de wei ook nog even flink ruzie staan te maken met Oro en paaien met haar voorbenen Boos! Toen heb ik haar apart in een wei achteraf gegooid. En daar stond ze dan heel zielig te kijken.
Eigen schuld....

Vanavond mag Bitwise haar aanpakken. Ik zoek mijn heil wel op Online Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:38

Scum: ik herken het gevoel... Af en toe kun je ze wel achter het behang plakken!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 12:45

Ach, ik vond het ook wel zielig toen ze daar zo in haar eentje in de wei heel eenzaam stond te kijken. Alleen ben ik zo bang om onterecht boos te worden. Aan de andere kant wil ik me ook niet in de z**k laten nemen door haar, want dat kan ze hoor.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 13:36

Ik snap het..

hercules kan me oko goed in de zeik zetten en als ik hem dan meestal even duidelijk maak dat dat niet de bedoeling is, dan is het ook goed.

Maar een aantal weken terug had iemand anders op hem gereden en dan gaat ie mij ook weer ontzettend uittesten. Ophoudingen in galop kwamen niet door. Zelfs niet als ik hem dat even heel overduidelijk maakte. Ik was zooooooooo kwaad op hem! Achteraf vond ik wel dat ik hem te hard had aangepakt.. voor hetzelfde had hij gewoon zijn dag even niet.
Maar ik wordt dan zo boos, want dat flikt hij altijd als iemand anders erop heeft gereden die hij niet kent.

Maar goed, de dag erna luisterde hij tenminste weer.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:00

Ik heb al n hele poos geleden besloten dat ik GEEN merries meer wil rijden (uitzonderingen daargelaten Haha! ). Ik had tot vorig jaar een arabisch merrietje die ik heel lang gereden heb, dat was ook zo'n bitch maar ze was op haar eigen manier ook weer heel lief... Lovers Toen kon ik daar alleen echt niet mee omgaan, achteraf gezien waren we elkaar alleen maar aan t opjutten. Ik denk wel dat ik daar tegenwoordig wel beter mee zou kunnen omgaan.

In America heb ik wel nog 2 merries gereden, maar die kregen een speciaal hormoonpreparaat waardoor ze zo goed als geen 'merrie' trekjes hadden Bloos Dat was ook wel goed te doen...

De 2 ruinen die ik nu rijdt zijn lekker makkelijk in omgang en gedrag. De schimmel kan wel eens wat idioot doen met rijden maar verder begint ie ondertussen best lekker te lopen. De Cantos heeft zelden ergens last van, dat is echt zo'n altijd-werkwillig-aanhankelijk-braaf en makkelijk te rijden paardje Tong uitsteken

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:20

Zou dat echt zo sterk verschillen, een merrie of ruin? Ik heb altijd ruinen gereden, en vind tal ook geen typische merrie, maar als ik dan soms wat vertel, krijg ik als antwoord: tja typisch merrie he Clown Dus ik denk dat ik het niet zo goed herken Bloos Tal heeft ook besloten, dat als ze aan het opwarmen is, ze aan het op warmen is en niet van plan is ook maar ergens aan mee te werken. Ga je na opwarmen stappen, dr weer oppakken en aan je training beginnen, loopt ze superfijn! Maar dan ben ik meestal al sjago omdat ze liep te emmeren. Loopt ze gewoon te poedersuiker of moet dr lijf echt zo op gang komen. Maar ben blij dat ik niet de enige ben die zich afvraagt of ze nu gewoon in het ootje worden genomen Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:45

Nou, ik heb wel merries gereden die écht verschrikkelijke bitches zijn.. Oeh en ik ken een elcaro merrie en haar mooijman dochter.. knéttergek
Bij die twee kun je uittellen op welke dagen ze niet te rijden zijn van hengstigheid..
(dat komt dus neer op meer dan de helft van de maand.. Bloos )

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:50

oh nee dan valt Tal idd wel mee, daar merk ik het alleen aan omdat alle ruinen op stal beginnen te hinneken als we langs lopen, verder aan merk ik weinig. Heb soms wel eens de gedachte dat ze dan zelfs fijner te rijden is!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:12

Ik moet zeggen dat de merries die ik ken ook wel meevallen. Van hengstigheid niks te merken! Af en toe wel een beetje tutjes maar goed Knipoog.

Suus: Ga jij in December in roggel springen?? Ik zag dat daar ook B hc is. Ik heb ze maar even gemaild en dan zou ik mogen starten zonder startkaart. Is wel goed als warming up om na drie kwart jaar weer eens een parcours te rijden. Knipoog
Nu nog even vervoer regelen Tong uitsteken

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:46

in Roggel is bijna ieder weekend een wedstrijd Floor.... Maar ik ga deze winter voor de dressuurselecties, dus het zal grotendeels bij de 2x Roggel blijven wat springen betreft deze winter. Ik denk dat we er wel nog eens gaan oefenen, is wel fijn en leerzaam voor paard én ruiter Schijnheilig als je trouwens meer over Roggel wil weten: www.deleistert.com Ik ga er trouwens a.s. zondag wel dressuren Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:56

Ja dat had ik al gezien Haha!.
En dat je er ook kunt oefenen! Heel fijn!
Ik zal eens kijken of ik mijn pa kan strikken om mee te gaan (of Madelene, maar ik vrees dat die bergen werk heeft als die terug komt)

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:06

Ik had trouwens nog foto's beloofd van onze Cantos, zijn naam is trouwens Ungaro Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:08

Mooie foto's, ik vind het een leuk paard!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:10

Ik heb een merrie en een nrps ruin (98ox) en die laatste kan veel meer het bloed onder je nagels vandaan halen dan mijn merrie Bloos Ik moet zeggen dat ik er na 12 jaar wel goed mee om kan gaan. Hij is in de omgang iets afstandelijker, maar luistert wel beter. Ik hoef bij hem maar 1 keer nee te zeggen en hij stopt.

Van rabette denk ik wel eens dat ze in een te groot lichaam geboren is, zo gek is die op aandacht en kriebelen. Als ze goed hengstig is, is ze wel iets trager voor het been, maar dat is alleen met de dressuur zo.

Ze had alleen gister weer een handige actie, iets te hard de bocht om naar stal en toen achter in de spagaat ( of is het splagaat Bloos ) en nu loopt ze achter niet helemaal rad Boos!

Leuk paard eventinggek

Vief jou foto's waren ook erg leuk. Leuk paard die schimmel

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:27

he potver, snappen die paarden nou niet dat dat niet handig is! Boos!
Zeker leuke foto's, die gaat er ruim overheen zeg! Vingers aflikken

voorbeeld van mutsactie: in 1 hoek enorm door binnenbeen vallen. Om vervolgens iedere keer als je bij die hoek bent, alvast te gaan rennen, omdat je een peut van een binnenbeen krijgt, omdat je evengoed naar binnen blijft vallen. Is ze nou zo slim of juist zo dom? Koe

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 20:30

Eventinggek: Mooi paard. Springt lekker!

Nou en over de merries en ruinen. Bij Turella merk je gelukkig ook niet dat ze hengstig is. Sterker nog ze laat het helemaal niet zien. Wat wel weer irri is met het dekken! Clown Maar ja verder is ze als een paard voor het eerst die dag naast haar loopt tijdens het rijden ineen heel boos worden. Alleen maar dreigen en verder niks. En als hij 5 min later tegen haar aanloopt kijkt ze niet op of om. En ze is volgens mij minder snel gehecht aan iemand. Wonderland daar integen kent mij direct. En hij is ook minder aan het miepen. Tu is wel over ijverig maar als ze iets niet snapt zul je dat weten ook!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:40

Whow Suus, wat springt ie mooi. En wat lijkt die Cantos veel op de onze (ook in de springmanieren)

Hieronder een paar foto's van onze 3,5 jarige Cantos. Helaas heb ik geen springfoto's, en dat zal nu voorlopig ook wel niet gaan, want ze verwacht in maart haar veulen.

Dit was voor de 1e keer onder het zadel
Afbeelding

CK in Exloo, voorlopig keur geworden
Afbeelding

Merries rijd ik soms zelfs liever, ze hebben vaak wat meer vechtlust, maar het kan ook tegen je werken.