Zoo jullie gaan weer hard en ik kan niet volgen!
Discussie Just: Ik heb een intermediaire mening: aanvoelen en dan het wat minder hebben is logisch, zeker met hengst/nieuwe ruiter/nieuwe omgeving. Als je dan weet dat het op termijn anders moet, zal hij daar niet van stukgereden zijn na een paar keer. Eraan blijven werken is wel de boodschap. Persoonlijk zou ik wel eerder stootteugel/slof/gogue gebruiken bij dit soort paarden, maar daar kunnen ze zich ook op vastzetten uiteraard.
Verder is hij heel aansprekend!
Kleedgeld: geef ik bijna niet uit, alleen aan rijbroeken/paardenkleren
Stiften: zo te horen is het goed gegaan! Wij gebruiken altijd een gewone sleutel, veel makkelijker dan die zijkanten van de tap! Voorbereiden met watjes in wat hoefvet doen wij ook.
Appeltje: nette punten, gefeliciteerd met je prijzen! Puntje ziet er goed uit en nog niet al te moeilijk te maken, moet ik me ook eens aan wagen...
Net parcours mistid, ziet er simpel uit 
Percy: goed dat het beter gaat met Daimler in de dressuur ondertussen. De lessen van Jan helpen dan toch goed?! Niet aantrekken dat ze over hem praten hé, da's iets van jaloezie en hoge bomen...
Leuk ook dat je nog eens met Parcival op weg kon!
Madelein: jij ook terug goede hoop. Goed dat het dan toch allemaal niet zo ernstig was, maar het blijft goed schrikken he!
Hier:
Zaterdag keuring gehad, ging goed! Ze moest uiteraard als ze bij de hoop paarden kwam weer eerst effe stout doen en zich laten zien... Staart omhoog, brullen, omhoog gaan staan. t is toch een karakter ze
. Daarna de ring in, ging goed! Stappen was echt slecht gegaan, van de spanning. Toch nog 5e plaats en aangeduid voor nationale keuring en E-label (ster/keur in NL? wij hebben maar 1 label voor exterieur, dat definitief wordt als ze een veulen krijgt).
Verder: vorige week niet veel kunnen rijden, woensdag na 5 dagen niet (ijzers niet goed) terug gereden op training en ze was heel plakkerig aan mijn been. Omdat ze bij mijn vriend weer heel stout was geweest de keer daarvoor was ik zelf 'te voorzichtig' en durfde ze niet aanpakken. Gevolg: niet voor been en een paar keer langs een hindernis gelopen (doet ze normaal nooit). Dan donderdag opnieuw gereden en ze echt aangepakt, aan de teugel en aan het been. Druk er wat op gehouden en dan was ze wel heel braaf en loopt ze simpel. Zaterdag dan keuring, zondag rust en gisteren hetzelfde gedaan. Ik heb enkele foto's maar krijg ze niet geupload, ga straks nog eens proberen (ik ben jullie nog wat filmpjes verschuldigd ook). Vandaag met een vriendin wandelen, zin erin!
Zaterdag en zondag dus cross, ben heeel benieuwd of ze 1) braaf zal zijn (vooral voor dressuur) en 2) alles gaat springen. Ik kan toch daar blijven dus lijkt me heel leuk!!
Ze komen ook het hooi nog afrijden, hoop dat het weer zo blijft tot vrijdagavond!!!

Laatst bijgewerkt door Oliefanter op 01-07-14 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt