[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 17:56

Kalkoenen zijn helemaal goed gekomen, hij stond keurig stil en heb ze goed schoon kunnen maken. Had de grote erin gedaan en hij had goede grip. Eruit halen was met 5 minuten ook weer gedaan.
Dressuur ging wel goed, 192 punten en een 2e prijs! Springen helaas afgegroet na hindernis 1 aangezien het ging onweren en het heeeeeeel hard regende. Toch nog hindernis 1 gesprognen en dat ging goed. Binnen wel los gesprongen en dat ging errug goed. Binnenkort maar een BB parcoursje doen, maar dan moet het niet zo hard regenen als vandaag :P
Samen op de trailer ging super, epke was hartstikke braaf en sjaak ook. Volgende stop: sgw ermelo *\o/*

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:15

[quote="]
Madelein foutloze rondjes komen vanzelf. Ik had vorige week het ene rondje een paal en het tweede rondje 3 :+ . Toen was hij ook strontvervelend, gister was 'ie een stuk beter te rijden. Gelukkig is het been goed! :D

Hier thuis staat voetbal op -O- stap zo denk ik op paard. Rijd op zondag eigenlijk nooit, enige dag dat vriendje er ook overdag is.[/quote]

Zeker waar! Maar soms is het wel wat frustrerend, helemaal omdat ie thuis 1.20 met gemak springt, zonder weigeringen of balken. Ik krijg op concours meestal in ieder geval 1 weigering, hij is enorm kijkerig. Gelukkig krijgt ie steeds meer ervaring en wordt dat steeds wat minder.

Hahaha lekker rijden dus! Wij zitten wel te kijken, maar weinig spannende wedstrijd tot nu toe ;)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:16

Appel_tje, nette punten in de dressuur!! En mooi puntje, kun je lekker oefenen.
Mistid, netjes gereden _/-\o_
Percy, netjes van Caressa. Gaat snel zo.
Rianne, lekker op vakantie. Geniet ervan {:}
Mette, goed. e dressuur, jammer van de dressagndauur. volgende keer beter.
Sanne, fijn dat ie goed is. Springen gewoon meters maken, komt vanzelf

Ik vandaag gesprongen, ging wel goed

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:21

Rianne, geniet er van!

Madelein, hij drukt zich niet meer zo weg. Misschien niet zo handig om foto's op bokt te zetten van de allereerste keer rijden maar daarom was het bewust niet op Rijden te zetten, het was gewoon meer om haar eerste helemaal zelf betaalde paard te laten zien. Een eerste keer op een paard geeft natuurlijk niet direct een perfect plaatje, dat moet groeien en ik ben er wel van verschoten hoe sommige mensen reageren. De meesten hadden niet eens door dat we het paard pas één dag hadden. Heel jammer dat sommige mensen het op de persoon gaan spelen en nu beweren dat wij opscheppen over Daimler. Wij zijn trots op Daimler maar ik praat niet veel over hem, alleen hier.

Oeps, verkeerde knopje ingedrukt. Blijkbaar op verzenden gedrukt.

Fijn dat het weer wat beter gaat Madelein!

En voor jou ook super Mette!

Ben de rest even kwijt omdat ik nu op wijzig moest drukken om het bericht af te maken.

Oh ja, wij hebben ook een super gezellige dag gehad. Mijn Parcival weer eens ingespannen en samen met vrienden op pad gegaan terwijl een andere vriend zijn Tinker had ingespannen en er was nog een vriend mee. Hele leuke middag gehad en daarna bbq en voetbal bij ons thuis.

Mijn Parcival was super braaf!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:24

Percy, wat een leukerd mooi koppie!! Fijn dat het goed gaat met hem. er zitten ook zulke diverse mensen op Bokt, het gevaar is dat er altijd mensen zijn die niet betreft fijn reageren. Niks van aan trekken, jullie weten hoe de situatie is.
Mette, Madelein fijn dat het goed gaat!
Rianne, geniet van je vakantie!
Tia, fijn dat het goed ging met springen!
Appeltje, ziet er goed uit. Handig om thuis zo'n ding te hebben.
Mistid, netjes hoor!

Hier gisteren weer na lange tijd buitenrit gedaan, was weer heerlijk! Je merkt aan alles dat ze is gegroeid, stabiel minder kijkerig.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:34

Zoo jullie gaan weer hard en ik kan niet volgen!

Discussie Just: Ik heb een intermediaire mening: aanvoelen en dan het wat minder hebben is logisch, zeker met hengst/nieuwe ruiter/nieuwe omgeving. Als je dan weet dat het op termijn anders moet, zal hij daar niet van stukgereden zijn na een paar keer. Eraan blijven werken is wel de boodschap. Persoonlijk zou ik wel eerder stootteugel/slof/gogue gebruiken bij dit soort paarden, maar daar kunnen ze zich ook op vastzetten uiteraard.
Verder is hij heel aansprekend!

Kleedgeld: geef ik bijna niet uit, alleen aan rijbroeken/paardenkleren :o

Stiften: zo te horen is het goed gegaan! Wij gebruiken altijd een gewone sleutel, veel makkelijker dan die zijkanten van de tap! Voorbereiden met watjes in wat hoefvet doen wij ook.

Appeltje: nette punten, gefeliciteerd met je prijzen! Puntje ziet er goed uit en nog niet al te moeilijk te maken, moet ik me ook eens aan wagen...

Net parcours mistid, ziet er simpel uit :-)

Percy: goed dat het beter gaat met Daimler in de dressuur ondertussen. De lessen van Jan helpen dan toch goed?! Niet aantrekken dat ze over hem praten hé, da's iets van jaloezie en hoge bomen...
Leuk ook dat je nog eens met Parcival op weg kon!

Madelein: jij ook terug goede hoop. Goed dat het dan toch allemaal niet zo ernstig was, maar het blijft goed schrikken he!

Hier:
Zaterdag keuring gehad, ging goed! Ze moest uiteraard als ze bij de hoop paarden kwam weer eerst effe stout doen en zich laten zien... Staart omhoog, brullen, omhoog gaan staan. t is toch een karakter ze :-). Daarna de ring in, ging goed! Stappen was echt slecht gegaan, van de spanning. Toch nog 5e plaats en aangeduid voor nationale keuring en E-label (ster/keur in NL? wij hebben maar 1 label voor exterieur, dat definitief wordt als ze een veulen krijgt).
Verder: vorige week niet veel kunnen rijden, woensdag na 5 dagen niet (ijzers niet goed) terug gereden op training en ze was heel plakkerig aan mijn been. Omdat ze bij mijn vriend weer heel stout was geweest de keer daarvoor was ik zelf 'te voorzichtig' en durfde ze niet aanpakken. Gevolg: niet voor been en een paar keer langs een hindernis gelopen (doet ze normaal nooit). Dan donderdag opnieuw gereden en ze echt aangepakt, aan de teugel en aan het been. Druk er wat op gehouden en dan was ze wel heel braaf en loopt ze simpel. Zaterdag dan keuring, zondag rust en gisteren hetzelfde gedaan. Ik heb enkele foto's maar krijg ze niet geupload, ga straks nog eens proberen (ik ben jullie nog wat filmpjes verschuldigd ook). Vandaag met een vriendin wandelen, zin erin!
Zaterdag en zondag dus cross, ben heeel benieuwd of ze 1) braaf zal zijn (vooral voor dressuur) en 2) alles gaat springen. Ik kan toch daar blijven dus lijkt me heel leuk!!
Ze komen ook het hooi nog afrijden, hoop dat het weer zo blijft tot vrijdagavond!!!
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Oliefanter op 01-07-14 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:49

Hier filmpje van ons eerste parcourtje samen in de les bij liza:D

Soms komt ie nog niet lekker uit maar was de eerste keer! :)

Parcourtje

En een foto van wedstrijd in de stromende regen

Afbeelding

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 08:54

eentje om het af te leren:
http://i59.tinypic.com/epoc9h.jpg

Netjes gereden Mette, als hij wat in de voet kruipt zou ik proberen nog net iets meer mee te geven. Wel mooi tempo en goede lijnen!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:04

Wat bedoel je met in de voet kruipt?:)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:05

Zoals in de eerste hindernis, als je wat dicht bij de hindernis komt... Dat hij nog een pasje bij neemt dus!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 09:19

De eerste hindernis was een oxer die je nog net op t begin ziet en die ging heel goed, toen naar de hindernis waar die dicht op kwam was hij heel lastig aangezien hij die t vorige rondje weigerde. Het uitkomen komt vanzelf, als je ziet wat we al bereikt hebben in zo'n korte tijd :)
Ben al blij dat ik hem kon houden, en zo gaan we elke week een stap verder.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:00

ha oei dan heb ik de eerste gemist :-). Goed dat hij nu wel sprong dan, en het ziet er idd goed beheerst uit.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:50

Haha ja het ging al erg goed! Liza zei ook al dat het zo'n verandering was dan met de vorige les, toen weigerde hij eigenlijk alleen maar.

Nu diploma uitreiking, alle onvoldoendes weggewerkt en gewoon geslaagd. *\o/*

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:00

Wat een prachtig paard is het toch Olifanter! Terecht dat ze aangeduid is voor de nationale keuring. Ik moet nog uitzoeken hoe het bij het bwp zit met de keuringen.
Fijn dat het rijden weer beter gaat!

Leuk om jullie zo rond te zien gaan Mette :) Ziet er goed uit, jullie zijn een leuk stel samen. Gefeliciteerd met je diploma. Goed gedaan *\o/*

Zo'n buitenrit kan inderdaad echt genieten zijn hé Neesa? Denk dat we deze week met Just ook eens een rondje buiten gaan wandelen. Kijken hoe hij reageert.

[naam] is op het moment alleen maar met voorwaarts rijden bezig. Hij begint al wat beter aan het been te komen en daarmee beter te lopen maar het is wel een luilak :D

Gisteravond hebben we Daimler naar Rijsbergen gebracht want ze had vanmorgen om 07.00 uur al les.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:17

Ik moet pas om 17:28 en 17:48 in ermelo ;o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:40

Hij loopt al braaf rond Mette! Rijd je bewust zonder voortuig?
Oliefanter mooi dat de keuring zo goed ging!
Percy jeetje wat vroeg al les! Al vind ik vroeg uit bed voor de paarden minder erg dan voor andere dingen :+

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:43

Ja, want we wisten niet of ie wel kon springen en dan ga ik geen geld uitgeven aan een borsttuig! Als we meer de hoogte in gaan en hij kan t aan neem ik er wel een. :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:44

Ah okay :) ik vind het heel fijn om er mee te rijden, je hebt ook altijd een soort bokriempje waar je je aan vast kunt pakken (als je er één hebt die over de schoft gaat), dat is ook wel eens handig :') .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:45

Ohja, ik snap niet waarom de KNHS niet gewoon heeft vermeld dat je best een startnummer kunt kiezen via Inschrijfsysteem, maar dat die toch niet gebruikt gaan worden. Wel leuk dat de ringen (in het L paarden) op leeftijd gaan, kan je je paard toch een beetje meten met leeftijdsgenoten.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:13

Ik had nog niet gezien dat de ringen op leeftijd gaan. Had trouwens de grootste moeite om de startlijst te vinden. Zonder bokt zou ik nu nog zoeken vrees ik.

[naam] heeft vrijdag late tijden. 15.13 dressuur, springen 17.46 en cross 18.06. Had volgens mij een ander startnummer gekozen. Ik had haar zo gepland dat ze Jan kon helpen. Hoop dat het allemaal nog lukt maar dat zal wel.
Wil zelf toch eigenlijk wel gaan kijken met mijn fotocamera, kan ik allicht ook bijspringen.

Volgens mij heeft [naam] een borsttuig over maar dat weet ik niet zeker. Die is wel bruin.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:07

Percy dan starten Caressa en ik vlak bij elkaar, ik moet iets voor 3 dressuur rijden, half 6 springen en 10 voor 6 cross. Nee dat hadden ze best even mogen vermelden dat ze het toch door elkaar gingen gooien.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:20

Was inderdaad prettiger geweest als ze dat hadden gemeld ja. Hier in België hebben we dit systeem ook vaak maar dan weet je meteen je tijd en blijft je startnummer staan.

Dan gaan we elkaar waarschijnlijk ontmoeten vrijdag Mistid :) Welk nummer ben jij?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:30

Zo een hoop bij te lezen! Hoop dat ik niemand vergeet:

@Mette: Ziet er super uit! Leuk!! Balen van de regen :(. Ik rijd trouwens ook zonder voortuig hoor. met een goed passend zadel kan dat toch prima?
@oliefanter: Gefeliciteerd!! Mooie resultaten op de keuring dus! Super mooie plaatjes!
@percy: Tja ik vond de opmerkingen ook wel ver gaan hoor. Gewoon lekker verder training en idd veel lang en laag zodat hij meer los gaat laten in zijn schoft en bekken.
@Neesa: heerlijke rit gemaakt dus. Lekker!

Wij hebben net een freestyle ritje gemaakt, doe ik eens in de 2 weken ongeveer. Hij is soms wat moeilijk uit te zitten, dus super goed voor mijn zit. Maar zit hem dan nog wel eens een beetje op zijn rug te bonken, dus wil het niet te vaak doen ;). Maar ik ben weer helemaal opgeladen, is het ultieme genieten dit!
Filmpjes:
https://www.youtube.com/watch?v=5yYW-2rbB9E

https://www.youtube.com/watch?v=63GbvoqyjWc

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:31

Borst tuig is voor mij bedoeld als afremmer haha dat ik hem kan houden aangezien hij t springen erg leuk vind en dan gaat rennen. Zadel past prima dus is ook niet nodig ofzo :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:57

Snap het even niet meer. Kregen een mail van de knhs met een link naar de starttijden en het is gewoon compleet anders dan vanmiddag. I.p.v. startummer 69 is het nu 115 en de tijden zijn twee uur verschoven. Naar 17.19 19.36 en 19.56 ??? Begon aan mezelf te twijfelen maar ik heb het toch echt genoteerd vanmiddag en dat zuig ik toch niet uit mijn duim? Had haar op plaats 74 ingeschreven dus nu is het helemaal compleet anders.

Tja, Madelein. Reactie's waren nogal over the top. Had negatieve reactie's verwacht en vond het een leermoment voor mijn dochter omdat ze zich daar ook tegen moet wapenen maar dit werd toch wel erg persoonlijk. Weet niet of we nog zo gauw een topic over de paarden openen. Mensen die je niet kennen oordelen over dingen die er niet eens zijn.

Zo'n reactie als die van jou kan ik respecteren en waarderen. Dat is jouw mening maar opeens complete onwaarheden tegenkomen en dingen over jezelf lezen die kant noch wal raken is wel wat apart. Ik ben oud genoeg om dat te relativeren maar als 16-jarige is dat niet leuk.
Gelukkig kennen we nogal wat mensen in het sgw-wereldje waar we het gewoon goed mee kunnen vinden. Het echte leven is gelukkig nog altijd belangrijker dan bokt ;)

Wat gaaf dat je dat met Ed doet! Ziet er echt leuk uit en het vertrouwen zit wel goed.