[SGW] Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Re: Setjes ruiter en paard SGW deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:00

Ik zou je nog mooier vertellen, ik rij pas sinds ik in de L start met horloge.
Het handig hiervan is dat hij begint te piepen als het bijna tijd is.

Wat handig voor jou is moet je zelf bepalen. Je hebt ook cross horloges van 60 piek , die heb ik ook en kan het prima op lezen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 19:17

Idd zeker in de B heb je geen horloge nodig.
Ik ging er pas mee rijden in het M.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:29

Hebben jullie wel geoefend dan op het 'tempo' wat je moet hebben? Heb vorig jaar 1x gestart en was ruim een minuut over tijd.. Natuurlijk gaat het in eerste instantie erom dat ik het parcours goed uit rijd, maar vind het toch ook wel leuk om te proberen een beetje bij de goede tijd te komen :)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:50

Als je gewoon een goed basistempo aanhoud, net een tandje harder dan in het springen, kom je meestal vrij goed uit qua tijd.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 06:26

Ik heb wel de echte eventwatch. Hij is ook duidelijk om af te lezen.

Ik ben ermee begonnen in de B. Zo maak je hem jezelf wat eigen. Nu in de L draag ik hem altijd. Het is een "gewoonte" geworden er geregeld op te kijken.

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:16

Ja precies wat maximililano zegt. Ik was altijd te snel binnen, en ook nog steeds met een cross horloge om :') ik moet ook echt even leren om ook op dat ding te kijken haha :D Maarja, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk :j
Maar daarom rijd ik mijn cross ook met origineel cross horloge en die bevalt prima.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:34

Ik rij nog niet met een cross horloge in de 1*. :+ Nou ja, ik heb hem wel altijd om. Maar kijk er nooit op eigenlijk.
Maar ik denk wel dat de cross horloges het makkelijkste zijn. Die hebben grotere cijfers en piepen, dus dan kan je horen en zien hoeveel tijd je nog hebt. :)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:03

Moet wel zeggen dat ik er eerst aardig wat crossen op had zitten voordat ik hem ging gebruiken hoor. Eerst lekker foutloos rondkomen.

Dat had ik met Max ook hoor San! Ik hoorde alleen steeds het gepiep maar vergat te kijken.

Met Dior rij ik er echt op. Tot nu toe dus alle keren ook nul strafpunten qua tijd. Behalve in Etten-Leur maar toen had ik 1 langsloper :P

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 04:59

Even snel een vraag voor ik zo opweg ga naar m'n eerste echte cross wedstrijd :+
Ik zie een hoop cross setjes met een donkere broek, mag je die donkere broek ook al aan met het springparcours? Of moet je dan gewoon heel snel wisselen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:40

Het springparcours mag je rijden in je crossoutfit. Dus gewoon met donkere broek

LisIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:00

Afbeelding

Afbeelding
jesss_amigo schreef:
Weet niet of ik het hier mag vragen. Maar rijden jullie allemaal met "de echte eventing stopwatches horloge" ? (Die van 90 euro) of voldoet een wat goedkopere voor de klasse B ook prima?

Ik rij sinds kort in het L, ik heb de ultimate watch event (de echte crosshorloges) geel) €85,- ik vind het zelf heel fijn en duidelijk te lezen en te horen. Voor de B hoef je nog niet op tijd te rijden maar voor als je er een zoekt is een goedkopere ook prima!

Zo zie ik eruit :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LisIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:01

Sorry voor die 2 foto's erboven .... De telefoon doet een beetje raar :P

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:40

Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ik ga inderdaad eerst maar eens genieten en rondkomen :) gave set hierboven zeg!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:35

Gaaf met dat oranje!

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 22:08

Mag ik mij hier melden?
Eigenlijk heb ik al jaren de setjes afgeschaft, vond het zo hype worden want zonder een setje deed je er niet toe. Leek meer een mode verschijnsel dus Ben lekker in 101 kleuren gaan rijden.

Inmiddels kriebelt het toch wel weer een beetje, maar elke kleur kom je inmiddels wel tegen. Iemand suggestie voor zwart/donker bruin paard. Afbeelding

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 06:10

Bijna elke felle kleur past op jouw paard. Mijn tip is; kies een simpele basis. Bijvoorbeeld zwart, omdat je cap en BP zwart zijn. Dan breid je uit met een leuke felle kleur.

Zwart/royal blue of licht blauw is gaaf! Houdt je van opvallend kun je voor bijvoorbeeld geel of hard roze gaan.

Dan kun je altijd van kleur wisselen maar houd je de basis hetzelfde. Scheelt een hoop geld dan.

Mijn basis is donkerblauw.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:49

Vandaag in mijn blauwe set gereden :D Wil alleen nog blauw beugels en echte cross beschermers, maar dat komt vanzelf wel :P
Afbeelding

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:16

Mooi dat blauw met cognac! Gewoon ff MP in de gaten houden voor die beschermers. Heb ik met mijn 1ste paar ook gedaan.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:25

maximiliano schreef:
Bijna elke felle kleur past op jouw paard. Mijn tip is; kies een simpele basis. Bijvoorbeeld zwart, omdat je cap en BP zwart zijn. Dan breid je uit met een leuke felle kleur.

Zwart/royal blue of licht blauw is gaaf! Houdt je van opvallend kun je voor bijvoorbeeld geel of hard roze gaan.

Dan kun je altijd van kleur wisselen maar houd je de basis hetzelfde. Scheelt een hoop geld dan.

Mijn basis is donkerblauw.

Handige tip! 1 basis kleur houden. Hou zelf niet van al te fel, geen roze,geel, groen oid.

jesss_amigo schreef:
Vandaag in mijn blauwe set gereden :D Wil alleen nog blauw beugels en echte cross beschermers, maar dat komt vanzelf wel :P
[ [url=m/D3XbHq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave set! Ik hou van kobalt blauw.
Welk merk en maat zoek je? Ik heb een set over van mijn overleden paard, en huidig paard heeft langere benen.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 10:12

@Kletskousz: Het liefst die van premiere equine (omdat die ook dezelfde kleur blauw in de peesbeschermers hebben :+ ) Maar een ander merk is ook prima hoor. Mijn paard is 1.74m dus ik denk dat ik dan wel L nodig heb. Of M voor en L achter. Nooit echt in verdiept eigenlijk

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:03

Kun je ook de Dalmars kopen. Hebben hetzelfde blauw. Alleen zijn die wel stugger door de dubbele plaat achter.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:58

Jess het zijn de styles geloof ik uit mijn hoofd. Achter L voor M.

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:20

Ik vind t moeilijk om een goede kleur bij een vos te kiezen. :(
Maar heb gekozen voor (emerald) groen met witte streepjes. Voor aankomend weekend nu ook een groene point two air vest erbij. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:47

Gewoon lekker kiezen wat je zelf leuk vind! Ik heb ook de kleur groen van Eskadron alleen dan van Equiline. Ik vind hem gaaf en valt altijd lekker op! De eventwatch in het groen is trouwens ook de goede kleur groen ;)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:52

Vriendin heeft uit Duitsland echt exact dezelfde kleur oornetje gekocht. Staat wel stoerder dan effen donkerblauw

Afbeelding