[SGW] Setjes ruiter en paard in de sgw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: Setjes ruiter en paard in de sgw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:59

groen of geel gecombineerd met zwart lijkt me ook mooi bij hem snoek

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:11

Shanouk ik denk dat het blauw wat je bij Vorstin had ook erg leuk is, maar als je echt iets anders wil is rood een goede optie

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:16

Ik ben dit topic nu aan het rondbladeren voor inspiratie. Gelukkig heb ik nog lang om erover na te denken!
Mijn set van Vorstin heb ik al eens op een bruin paard gehad, en daar vond ik het niet zo mooi op staan. En bovendien ben ik wel toe aan iets nieuws :D Rood/zwart/wit of rood/bruin blijft een optie :D
Ik zat ook nog te denken aan donkerblauw of zwart met een opvallender kleurtje zoals lime ofzo. Maar dan op een subtiele manier :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 23:16

Snoekiej schreef:
Ik zat idd ook al aan rood te denken, met wit en zwart. Maar dan kom ik wel erg bij Lielle in de buurt. Rood/bruin vond ik ook wel mooi, dat heb ik volgens mij bij MelanieB op Bonny wel eens gezien, maar ik denk dat dat Denzel niet zo staat. Mijn tuig is natuurlijk ook al zwart, dus dan zou ik dat ook weer moeten veranderen.

Volgens mij heeft jouw paard redelijk dezelfde kleur als die van mij :)) is start in het bruin met rood en ben er zelf erg blij mee!
Afbeelding

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:40

Zo is het setje van mijn pupil:

Afbeelding

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:39

@ Snoekiej, zwart met lime of zwart met baby blauw!
Vind ik ook zo'n gave combi!!!!
Bij baby blauw staat het bruin van Denzel mooi maar ook een witte broek mooi!
Volgens mij is er nog niemand in het zwart/ baby blauw!

Of zoiets??!
http://www.paardenzorg.com/a-23687647/s ... quoise-vzh
Zwarte Pb, turqoise shirt, zwart turqoise capc, zelfde scapa oornetje erbij en dan je witte broek!
Wel sjiek!
Laatst bijgewerkt door maximiliano op 03-04-12 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:43

Ff opnieuw...

Zo is het setje van mijn pupil:

Afbeelding

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:48

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:52

Ik heb wat in mijn winkelmandje gezet bij Treehouse. Zal eens aan mam vragen hoe die erover denkt :P

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:55

Ben benieuwd Mirthe.... :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:25

die nieuwe scapa collectie is wel mooi!
Maar ik mag van mezelf geen scapa meer kopen want ik vind de prijs/kwaliteit verhouding ver beneden pijl

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:27

Ik heb een vraagje aan de 'ervaren' sgw/eventing ruiters... ik heb zelf nog nooit een crosje gereden, maar mijn vraag is eigenlijk, wat doe je aan als het koud is? is dan 'alleen' een trui niet veel te koud? of zijn hier speciale kleren voor? :o?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:29

mijn ervaring is dat je met een shirt en een bodyprotector om in de cross het eigenlijk nooit koud krijgt. Met een trui zou ik dus al stikken van de hitte

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:30

bvw schreef:
mijn ervaring is dat je met een shirt en een bodyprotector om in de cross het eigenlijk nooit koud krijgt. Met een trui zou ik dus al stikken van de hitte

ook als het geen 'mooi' weer is? als het echt kouder is zoals nu? (ongeveer 10 graden)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:31

Persoonlijk heb ik het niet zo snel koud, zeker niet met een BP aan die wat mij betreft als bodywarmer werkt. Maar ik heb meerdere laagjes van mijn kleur kleding. zo heb ik twee shirtjes met korte mouwen, een met lange mouwen en een vestje voor er overheen, afhankelijk dus van het weer... Moet eerlijk zeggen dat ik niets heb voor als het regent. Dan wordt het gewoon snel omkleden na de cross ;)
Nu met dit weer heb ik in alleen zo'n dun anky shirtje gereden met lange mouwen. Warm zat!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:46

_MC_ schreef:
bvw schreef:

ook als het geen 'mooi' weer is? als het echt kouder is zoals nu? (ongeveer 10 graden)

Afgelopen zondag was kwam ik bezweet van mijn paard af na de cross. Rijd dan wel altijd met shirt met lange mouw, ook als het 30 graden is. Is namelijk in mijn ogen ook een beetje bescherming van de onderarmen met takken en schaafplekken met vallen

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:56

Maar tis wel heel persoonlijk hoor. Ik zag net tussen de foto's van Markelo iemand rijden met iets van een winterjas-achtigs aan. (blijkbaar hoeft die niet hard te werken tijdens het springen/crossen ;) Zou ik ook graag willen :P ) Ik zou echt stikken met een jas aan...
Over de lange mouw uit 'veiligheid' had ik nog nooit nagedacht, maar dat is nog niet eens zo'n slecht idee :)* Alleen boven de 25 graden is het me denk ik toch te warm...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:15

Pitt, bekende man daar op de achtergrond ;)

Ik cross tegenwoordig altijd met een dunne trui, meestal een zwart coltruitje van technostof. Als het echt warm is een simpel truitje van de Bijenkort met open hals. Ik heb 1 keer met een dikke jas aan gecrosst, in 2007 in Chaam, maar toen was het ook ongelooflijk koud.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:17

@ Lielle: ik ken m (nog) niet :D. Wie is het?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:20

da's Rob :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:27

Gewoon een shirt en een cover in 'mijn' kleuren.

Ik cross meestal met korte mouwen, want mijn shirt met lange mouwen kan ik alleen maar aan als ik een polo er overaan doe. Dat is toch te warm in de cross zelf, 2 dingen over elkaar. Maar heb nu dus een shirt uitgezocht, nu nog afwachten of mam 't wat vindt.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:27

O ghe ghe :+. Na zaterdag ken ik m dan wel :o

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:46

Met mijn pony's reed ik eerst altijd met polo met korte mouwen. Met als enige reden dat ik geen bijpassend shirt met lange mouwen had. Ik reed vrolijk t/m november in mijn korte mouwen :+ Maar ik ben later toch maar een wit shirt met lange mouwen eronder gaan dragen als het wat fris was, want ja was zo afentoe wel een beetje koud heel laat of vroeg in het jaar :+

Voor de set van mijn paard heb ik een shirt met lange mouwen wat erbij past. Maar in de loop van afgelopen seizoen heb ik eigenlijk regelmatig gewoon een polo met korte mouwtjes aan gehad. Omdat de combinatie van én BP én aj én shirt met lange mouwen me toch wel een beetje te benauwd werd zo afentoe, zeker met een beetje warmer weer. Laatste cross van afgelopen jaar ook gewoon met korte mouwen gereden, dat was ook eind okt/begin nov.
Maar lange mouwen zijn wel prettiger mocht je takken raken of eraf vallen :Y)

Ik ben benieuwd Mirthe :D

Pitt25; Heb jij nou nog een bodywarmer erover aan?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:02

Yep, bodywarmer eroverheen om het setje af te maken en voor wat warmte. Bodyprotector is aan vervanging toe (is roze ) :o. Een nieuwe staat in bestelling en dan is die bodywarmer in principe niet meer nodig.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:05

Oef, had je het niet onwijs warm?
Ik heb vaak tshirt, of shirt met lange mouwen aan in de cross, is warm zat. :j
Met trainingen vaak een vest oid, niet te dik.