[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:42

Billy: super zeg!
Danique: ah zo, alsnog vervelend. Maar aan die schimmel heb je wel een leuke toch?
Evelien: heb je de fysio ook al erbij gehad om de spieren los te maken? Die injecties gebruiken ze inderdaad veel in Duitsland, ik vond het wel aardig bizar toen ik het de eerste keer zag ;), maar volgens mij werkt het inderdaad wel...
Mootje: proficiat met je bureau en je meters boekenplank, een voorbode dat je hard mag gaan werken?
<<)
EB: mooi gedicht zeg, zo'n diploma uitreiking wordt er wel leuker op als ze wat persoonlijks over iedereen hebben!

Ik heb net lekker gereden, ik mocht vandaag op de Z1 Fries :D . Maar ik merk wel dat het tijd wordt om weer eens goed les te nemen, ik ben echt een complete stuntel geworden te paard 8)7 . Alles wappert aan alle kanten los ;). En EB: ik heb mijn laarzen nog uitgekregen, ik heb namelijk ritsen erin :Y) .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:43

Anne fijn dat het uiteindelijk toch goed ging
Evelien apart zo een DA, wel superfijn
Heerlijk Billy
Wel zo prettig weer je eigen bureau Mo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 17:47

Billy, Wat een mooi huis! Mag je dus weer je hele boeltje verhuizen?!
Floor, wat leuk dat je weer gereden hebt!
Eef, fijn dat je zo'n goede DA hebt! Voorkomen is beter dan genezen.

Net nieuwe lampen in mijn zonnebank gezet. Wat een gedoe is dat! De buikspieren zijn iig weer getraind :+

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:01

Hoi allemaal,
Ik sta op het punt cross beschermers aan te schaffen en heb me goed verdiept in verschillende merken en de ervaringen hiermee. Nu twijfel ik nog tussen Dalmar en Style.
Hier op bokt lees ik verschillende verhalen over de pasvormen hiervan. Ik weet dus niet goed welke pasvorm voor mijn paard geschikt is en vind het zonde om veel geld uit te geven als later blijkt dat ze niet goed zijn.
Ik kan tot nu toe alleen maar webshops vinden die ze verkopen (canter equipment, the eventingshop etc.) maar zou toch liever naar een "echte" winkel gaan om te zien hoe de pasvorm is en zo de juiste beschermers voor mijn paard te kopen. Misschien weten jullie welke winkel(s) ze verkopen, of misschien wel tips voor mij om erachter te komen welke het beste zouden zijn.
Alvast bedankt!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:08

:wave:

Fijn Billy!
Handig zo'n DA eef! Hopelijk is Capri gauw weer helemaal goed. :)
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden Mootje. O:) Fijn dat je werkplek klaar is!

We hebben Cinderella vanmorgen opgehaald. :)
Zo les met Uk van Jolanda de Nekker. Geeft hier drie keer achter elkaar gastinstructie via de rijvereniging. :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:11

Goedemiddag.
Mootje: Fijn dat je werkplek klaar is, is het een beetje gezellig op je nieuwe afdeling?
Evelien: Waarmee hebben ze Caap ingespoten?
Danique: je kan niet zeggen dat paard zijn best niet deed :Y) !
Billy: Wat fijn!
Annetje: Fijn dat je al wat meer mag doen.
Floor: Lijkt me wel gaaf om op zo'n ervaren Fries te rijden.
Mootje: Mooi strak en bruin buikje heb je starks :D !
De persoonlijke speeches waren wel heel leuk, ik ken eigenlijk alle 48 geslaagden (havo+vwo) bij naam, maar toen een meisje werd omgeroepen dacht ik serieus "sinds wanneer hebben wij een Kelly :? ", haar speech ging heel toepasselijk over haar vermogen om als onderzeeër door haar hele schoolcarrière te gaan, is dus aardig goed gelukt := .

Ik heb net mijn inschrijvingsverzoek voor mijn studie verstuurd, is gewoon vrije inschrijving dus als het goed is ben ik binnenkort officieel ingeschreven, wel een raar idee ineens na 6 jaar gymnasium om nooit meer normaal les te hebben maar te gaan studeren := . Ik moet alleen wel nog een studentenkamer zien te vinden in Utrecht want dat is nog niet zo makkelijk, dus als iemand hier iets weet hoor ik het graag!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:15

EB: ik zal mijn oren en ogen open houden, maar het is inderdaad niet zo makkelijk.. Via kamernet worden wel heel wat kamers aangeboden! Ben je ook bij de SSH ingeschreven?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:17

caro29 schreef:
@ Sim je klonk trouwens wel erg roestig toen je voorbij mij reed in de cross zaterdag. Was het je vergeten te zeggen. Even beetje olie :o

Klopt, ik moet mijn rechterbeugel even smeren. Veer piept als de hel. Erg irri.
Karen, je bent welkom hoor! Zul alleen net zien dat we dan helemaal geen wild zien. Heb ook nog maar een enkel zwijn gezien dit jaar, terwijl dat vorig jaar echt schering en inslag was als ik in het bos reed.

Gefeliciteerd met je huis Billy. Zat je nu dan ergens tijdelijk begrijp ik?
Laatst bijgewerkt door Sim op 30-06-11 18:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:18

Ik ben ingeschreven voor de SSH, maar daar staat nog niet zoveel op, heb wel op een woning gereageerd maar 40 anderen met mij :+ . Kamernet kijk ik ook regelmatig op, maar dat zijn voornamelijk tijdelijke kamers of kamers zonder foto's. Als je wat weet hoor ik het graag!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:19

Billy wat onwijs gaaf! Super gefeliciteerd!!

Mijn diploma uitreiking was ook leuk en lachwekkend.. Ik zat bij mijn nicht - en ook beste vriendin in de klas. Wij hadden standaard de slappe lach of waren wel aan het giechelen. Met ouderavonden ging mijn moeder altijd samen met haar zus. (moeder van mijn vriendinnetje-nichtje dus) en die hadden ook standaard de slappe lach. Met de uitreiking moesten wij dus met zijn 4en naar voren komen, en werden we mooi voor aap gezet. Het mooiste vond ik dat de leraar zei dat hij begon met de meest vervelende giechelende nietsnutten van de klas... Ellen en ik stonden op, want dat waren wij :+ riep hij de braafste leerling... en wij mochten als laatst :o :D :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:26

Even snel: Billy, wat fijn van je nieuwe stekkie! Gefeliciteerd!
Presentatie ging goed en nog even lekker "genetwerkt" :) Nu even snel eten en dan dressuurles met Jer.

Lees later weer bij :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:31

Martin bosma net op de radio over Jacques brell die een fransman is. Wat een algemene ontwikkeling heeft die man toch.... :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:34

Zelfs ik weet dat het een belg is :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:36

Dan moet ik maar gauw onder mijn steen vandaan gaan kruipen want ik ken ze allebei niet en waar ze vandan komen zou ik al helemala niet weten.......:o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:39

Eef_Bam schreef:
Dan moet ik maar gauw onder mijn steen vandaan gaan kruipen want ik ken ze allebei niet en waar ze vandan komen zou ik al helemala niet weten.......:o

*\o/* *\o/* *\o/* Ik ben niet de enige!! :') :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:49

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:21

bontkwagga schreef:
Hoi allemaal,
Ik sta op het punt cross beschermers aan te schaffen en heb me goed verdiept in verschillende merken en de ervaringen hiermee. Nu twijfel ik nog tussen Dalmar en Style.
Hier op bokt lees ik verschillende verhalen over de pasvormen hiervan. Ik weet dus niet goed welke pasvorm voor mijn paard geschikt is en vind het zonde om veel geld uit te geven als later blijkt dat ze niet goed zijn.
Ik kan tot nu toe alleen maar webshops vinden die ze verkopen (canter equipment, the eventingshop etc.) maar zou toch liever naar een "echte" winkel gaan om te zien hoe de pasvorm is en zo de juiste beschermers voor mijn paard te kopen. Misschien weten jullie welke winkel(s) ze verkopen, of misschien wel tips voor mij om erachter te komen welke het beste zouden zijn.
Alvast bedankt!

Zowel Canter als de eventingshop staan wel eens op wedstrijden. Even een mailtje sturen wanneer ze op welke wedstrijd aanwezig zijn en dan kan je ze vaak op de wedstrijddag passen en aanschaffen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:24

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:43

Billy : wat leuk !! Gefeliciteerd!!
Floor01: Ja dankje, die schimmel heb ik nu bijna 2 jaar en ze doet het goed :) al komen nu wel wat puber-kwaaltjes naar boven :)) Ik ga vrijdag voor de 1e x m1 starten.. proberen. Ze heeft namelijk net de vliegende wissel uitgevonden.. en dat is niet echt leuk als je in de proef contra galop moet rijden :=
Mootje: Wel lekker een zonnenbank! zou ik ook wel willen!!
Eef_Bam: Zijn best doet hij zeker wel.. alleen beetje jammer dat hij na 5 van zulke sprongen vaak moe was.. :p Maar hij heeft nu een heel mooi plekje, dus komt vast wel goed :)
Mijn vader heeft een ''huis'' gekocht in utrecht wat hij gaat verbouwen tot studenten huis ( mijn zus studeert ook in Utrecht) het is een aardig groot huis, dus er is vast nog plaats.. het is wel pas rond december klaar. Maar als het je iets lijkt. Laat maar weten, dan zal ik het even voor je uitzoeken :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:46

@ sim die van mij piepen ook regelmatig en krijg dan vaak de opmerking dat ik roestig ben hahaha

Net bij de kapper geweest. Ben weer toonbaar. Had alleen heel slecht mjn haar geverfd (schaam,schaam) dus snel nog een pak opgehaald...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:39

Lees net op de Knhs site dat Elaine Pen in het A kader zit. Super! Die gaan echt als een speer momenteel..

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:20

Avond!
Ik heb net clubles gehad. Paardje was in het begin een beetje stout, hindernissen in de bak blijven natuurlijk doodeng :+ Daarna had ze door dat ze toch echt moest luisteren en ging ze wel fijn. Travers gaat al echt goed en appuyementjes gaan steeds beter:D Ze deed op een gegeven moment zo haar best, dat ze niet eens door had dat er een menkarretje reed :') Over die angst lijkt ze ook aardig heen. Alleen toen ik haar later iets vrij gaf, "schrok" ze er toch nog even van.

Knap van Elaine!

Danique: Dan moet je maar gelijk Z2 starten :D Succes alvast bij je M debuut
Billy: Wat fijn dat je een huis vlak bij je paardjes hebt!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:24

Super van Elaine!!

Jacques Brel is 1 van de grootste chansonniers ooit. Een vlaming van oorsprong nogwel. Martin bosma is de grootste malloot van de PVV na Wilders.

Net wedstrijd gehad. Weer een lesje geleerd, hetje moet gewoon lopen op de myler :Y) had nu de baucher in en ik zat er voor de sier op. Tel daarbij op dat ik zelden zo slecht heb gereden. Uiteindelijk nog wel 2e in het L. In het M 2 fouten maar reed ik al iets beter. Knol heeft wel godvergete veel vermogen. Hij nam soms abnormale sprongen :Y)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:35

@ lau toch nog netjes van het L. Loopt hij daar zo doorheen dan?
@ Anthea die van jou blijft ook een aparte :D

Mijn ruin loopt helemaal niet fijn meer op een myler. gaan nu een ophaaltrens gebruiken en waarschijnlijk tijdelijk met 2 teugels puur even om het trekken af te leren.
Zag op knhs dat ruinlief in 2009 een dressuurproef voor het laatst heeft gelopen. Ga heel snel maar eens een proefje opgeven en hard oefenen :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:49

Caro: Dat kun je wel zeggen ja :D haha dressuur bootcamp voor de ruin! Welke klasse start je hem?
Lau: Balen dat Hetje niet doorhad dat ie een bit in had. Wel goed van je prijs!

Ik ga nog heel eventjes wat leren en dan richting mijn bedje :wave: